Nou, het is in ieder geval niet mijn bedoeling om kritiek te geven op wat voor manier dan ook ,maar dan wil ik je toch nog even attenderen op die dump van 140 cavia's 2 jaar geleden.
Stuk voor stuk rasdieren,showkwaliteit.De zwangeren die het mochten overleven kregen prachtige jongen.
Iedereen was daar zo vol van en had zo'n grote mond dat ze vermoedens hadden ,maar daar bleef het bij.Elke fokker in die regio waar contact mee werd opgenomen reageerde gelijk zwaar gepikeerd ipv mee te denken.
En dat fenomeen zie ik nu weer .Sommige fokkers houden elkaar nu eenmaal de handen boven het hoofd en sleuren helaas de hele groep daar in mee.Nét zoals die fokker die graag rexen wilde fokken en van haar huidige groep ineens gedumpte cavia's maakte ,werd bedekt met de mantel der liefde door een ook door jouw zeer gerespecteerde sportfokker.Horen we dáár nu nog iemand over?
Ook de cavia's toen uit Winterswijk maakten heel wat commotie los ,waardoor de cavia's juist in de anonimiteit verdwenen door die commotie er om heen.De meest waanzinnige geruchten deden de ronde.Toen ik de bewuste mensen te pakken kreeg bleek de hele situatie toch heel anders in elkaar te zitten.
Dus…. veel geblaat en weinig wol.