Gedumpt...

• Witches at work

Hoi Gerda

Dat handtam maken vind ik niet zo belangrijk, echter de meeste worden het hier wel zonder dat ik er veel moeite voor moet doen ha ha~!`

Hier krijg ik ook regelmatig te horen dat ik best wat minder tijd in mijn caafs mag stoppen~!~

Hierop reageer ik als ik zin heb. Dan leg ik ze uit dat als ik niet kan doen wat ik moet doen ze hier niet meer kan hebben hier heel simpel.

Wat wel zo is je hoeft er niet de hele dag bij te gaan zitten, en mijn gezin staat op de 1e plaats.

Deze avond bv ben ik naar Dusseldorf gewest met mn gezin, doen we elk jaar.

Lekker naar de kerstmarkt aldaar hele mooi warme sfeer.

Maar zodra ik terug ben kijk ik eerst ff bij mn caafs, bijvoerren ed. en daarna duik ik ff het prikbord op met een bakkie koffie dit jkeer ipv wijn omdat ik nog wat tieners moet transporteren met onze auto dadelijk en vanacht retour halen om 4.00 of zo.

Wat ik ook geleerd heb de afgelopen jaren van de fok niet teveel tijd te stoppen in onbenulligheden!!!

gr. D#S

• Witches at work

Hoi Gerda

Droom nu maar lekker verder!!!

Dat doen ze vrijwel nooit de droppers! Ze schamen zich zijn verwart, emotioneel, hysterisch en keren alles en iedereen meteen de rug toe

Ik heb er ook ooit eentje geholpen dat mens gaf me nog niet eens een paar wkn de tijd om adressen te zoeken voor dr caafs.

Dat was die fokster die zo stellig altijd zei;

“DE ENIGE LIEFDE IS DIERENLIEFDE~!~”.Het bleef maar in de MSN staan ook, zelfs toen ze allang en breed was gestopt.

Pislink was ik op haar omdat ze zo stiekkum vertrok uit cavialand en ALLE dieren die ik niet kon opvangen werden linea rekta de opvang in getieft met veel nep commotie!

En deze vrouw werd gewoon ingedekt door cavia fokkers, en isa nu weer begonnen onder een nieuwe naam.

Ze zou zich beteren staat er op haar site. Ja ja denk ik dan……………

Dus ik maak me weinig illussies wat dat aangaat.

gr D#S

• zozootje

Inkrimpen is stoppen met fokken en niet doorgaan en dan roepen dat het je allemaal te veel wordt. Je hebt het vermogen van vermeerderen onder de knie dus mag je aannnemen dat mensen ook wel weten hoe te stoppen. Dit heeft niets met dierenliefde te maken maar meer met zelfverheerlijking.

Mensen die in de maatschapij niets voorstellen kunnen zich nu ineens fokker noemen. Ik word niet goed van dit arrogante geneuzel over wanneer je een fokker bent en wanneer niet. Dierenliefde kenmerkt zich door daden en niet door woorden. En 2 caviaas bij het “vuil” zetten omdat je het niet meer aankunt…..kom op zeg….100 caviaas in de sloot gooien omdat je niet eerder door had dat het steeds meer werd…..Het is maar een klein percentage wat het echt niet meer aan kan, grootste deel is verliefd op zijn of haar knip. Anders zou je wel wat anders bedenken dan dumpen! Castreer je beertjes en ze leefden nog lang en gelukkig!!

Amen

• Cavia Opvang Betuwe

Voor namen zul je me moeten mailen Heks,anders heb ikhet hier straks op de prik wéér gevreten.

• Witches at work

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi ine

>

> je snapt mij wer eens niet met de benaming sportfokker

>>>D#S ik snap meer dan je denkt nu ha ha~!~

>

> als je naar de dieren kijkt op het filmpje dan kan je zien

> dat ze niet van een sportfokker vandaan komen omdat die niet

> zulke kleurtjes in zijn stal haalt

>

> bijvoorbeeld : ik ken een fokker die al jaren goud satijn

> gladhaar heeft en deze dieren zo fokt dat ze allemaal op

> elkaar lijken hahahaahaha :) snap je mij ?

> dus die fokker heeft niet zijn dieren gedumpt omdat het op de

> beelden allemaal verschilende rassen zijn de zogenoemde

> dierenwinkellieverds

> dus dit is geen sportfokker

>>>D#S Tja he he tuurlijk als je bv de dieren van iemand als Cominatie maja, Nando, Gerrit Kwakkel ect ect al hun dieren ineens zouden dumpen zou je die herkennen tja makkelijk zat, dat snapt de stomste boer ook wel~!~

>

> ik fok al jaren met rexen rood obnt dus als ik de dieren zou

> dumpen zou dat opvallen omdat je dan allemaal rood bonte

> rexen in de wei hebt lopen dat bedoel ik met sportfokkers jij

> snapt het verschil denk ik niet

>>>D#S Waar het mij omgaat is dat het wel een FOKKER is geweest DAAR gaat het om. Waarom flippen jij en M nu zo uit over het feit SPORTFOKKER???

Voor mij is een sportfokker geen beter mens!

En zelfs geen betere dierenvriend!~

Voor mij is een sportfokker niks meer of minder dan een iemand die heel zuiver fokt op kleur, ras ed. evt naar shows gaat ed.

Ik acht hun ook niet beter voor het welzijn van het dier daar inteelt daarvoor te veelvudldig vaak wordt toegepast.

Voor mij is een van de beste Showfokkers nog altijd TRUUS LEBLANC~!~

Dit omdat zij ook regelamtig een gladhaar door dr Rexenlijn heen mixt om het ras gezond te houden! Dit heb ik zowel op mijn site als hier al vaak uitgelegd toch???

>

> ik val de dieren niet aan maar ze zijn niet van een serieuse

> sportfokker zo te zien

> dat is het verschil

>>>D#S Nou en??? Dierenleed=dierenleed punt uit, al zijn ze van een strontfokker!

>

> en natuurlijk kunnen die dieren daar niks aan doen maar je

> ziet wel een degelijk verschil

>>>D#S Wederom ik voel hier duidelijk weerstand (van jou en M) omdat FOKKERS in het algemeen werden aangevallen, ik niet totaal niet ik als serieuze; DIERENWELZIJNSFOKKERS die ook nog eens redelijk raszuiver fokt~!~

Ik voel me niet aangesproken, wel aangedaan door het simplisme waar het nu om draait ipv het opkomen voor de zwakste schakel het dier dus!

Ik voel me ook zeker niet meer of minder dan een andere fokker, ik kick op samenwerking op kringen, netwerken, iets over hebben voor iemand die het moeilijk heeft ect ect.

veel dierenliefs van D#S

>

> groetjes jacqueline

• Witches at work

Cavia Opvang Betuwe schreef:

>

> Voor namen zul je me moeten mailen Heks,anders heb ikhet hier

> straks op de prik wéér gevreten.

Hoi hoi

Dan ben je in elk geval nog “IN” ha ha~!~

Ik heb ff een mailtje gestuurd naar je als die aangekomen kun je me terug mailen..

gr. D#S

• Manu

Colpire, lijkt me.

• Nadja

Ik weet niet of ik het fout begrijp. ik kom uit zwitzerland en woon pas twee jaar in nederland.

Maar hoezo zullen opvangen en de stichting niet samen werken. Allebij hebben het zelfde doel. de beste helpen en hun een nieuwe thuis zoeken.

die cavias zijn gedumpt worden, moeten nu gezond gemaakt worden en een nieuwe thuis vinden.

En als de stiching geen plaats heeft kan toch makkelijk een prive opvang zijn plaats aanbieden.

als de beesten goed verzorgt worden is dat toch geen probleem?

In zwitzerland werken ook allemaal samen, omdat het om de dieren gaat en niet om de ego van bepaalde opvangen.

vlg mijn gevoel probeert hier iedereen beter te zijn als de andere of hoezo reageert de stichting cavia allegisch om de dierenbescherming en hoezo zal dat als grap bedoelt zijn.

gaat het jullie om het geld en de aandacht of interesseren jullie de beesten. dat vind ik namelijk nu ff heel onduidelijk.

ik vindt dat alle groupen van opvangen nu samen moeten werken.

anders is het zo als dat de brandweer en de amulance over discutieren wie nu naar het branend huis moet rijden om de mensen te redden.

• Nikki

Je hebt hier een punt.

En in een perfecte wereld zou dat ook werken.

Helaas zijn er hier in Nederland te weinig opvangcentras voor dieren en zijn er ook teveel dieren die worden gedumpt.

Wij halen al onze dieren bij een knaagdierenopvang maar als we zien hoe vol ze zitten is het goed te snappen dat ze dieren moeten weigeren.

En de dierenbescherming heeft in nederland niet een erg goede naam.

Vooral knaagdieren moeten het van de kleine opvangcentra hebben en pleeggezinnen.

• Cavia Opvang Betuwe

Wanneer snapt iemand het als ik zeg dat de stichting zélf geen hulp accepteert van particuliere opvangen ongeacht of die opvang nu zeeen van ruimte hebben of niet?

Het is geen onwil van de “particuliere” opvangen .