Hoi hoi Villa cavia
Super super zielig~!~
Is is nu een kerst gedachte???
Dat deze caafs van een fokker afkomen kun je gif op innemen.
En in de meeste gevallen verwacht ik dat de echtgenoot van zo'n fokker het zat is en dit initiatief neemt.
En wat wel zo is bij veel fokkers is het zo wie zo geen pretje om cavia te mogen zijn~!~
Er worden gewoon op veel plekken te grote aantallen van dieren gehouden die ze met geen mogelijkheid; gezond, ongedierte/schurft vrij, genoeg te vreten en drinken, lekker schone fris riekende hokken ect ect kunnen bieden.
Eigenlijk zou er gewoon de dieren bescherming op uit moeten trekken en gewoon van tijd tot een steek proef inval moeten doen bij allerlei fokkers.
Dan zouden ze dit soort incidenten denk ik al eerder in de kiem kunnen smoren
ipv als mosterd na de maaltijd gaan piepen van; “hoe kan dit, of wie doet dit?”.
Het belangrijkste van het hebben van een fokkerij is niet meer dieren in je stal op te namen dan je kunt verzorgen.
Heb je hulp van je gezinsleden of moet je alles alleen bestieren (zoals ik bv).
Zowel organisatorisch dan wel financieel. Zo hoor ik vrij regelmatig kreten als'
Ik heb geen geld voor voer, of geen tijd om mijn hokken te cleanen~!~
Wat een onzin denk ik dan!!! Zorg gewoon dat je ALTIJD vreten hebt voor je beesten.
Jezelf sla je toch ook niet over???
En als ik mijn dieren niet meer kan onderhouden trek ik meteen aan de bel!
Dit kun je ook doen door als de sodemieter je best te doen je caafs elders onder te brengen/te verkopen!!!
Immers tijd om ze binnen te halen was er toch ook?
Ik zou heel erg graag willen weten welke fokkers dit allemaal doen en gedaan hebben?
Als je je ergens instort bedenk dan VOOR je begint al de EXIT strategie!!!
Dus hoe ga ik eruit als het ineens moet?
gr. D#S