Gedumpt...

• Cavia Villa

94 Cavia's gedump in Langelo

LANGELO, 20071213 – 94 cavia's gedumpt in en langs een sloot bij Langelo. De Stichting Cavia in Westervelde kreeg vanochtend een telefoontje dat er cavia's liepen op een landweg bij Langelo, gemeente Noordenveld, waarvan er al enkele dood aangetroffen werden bij het vinden. Van diverse cavia's waren de oren weg gevreten en ook een baby cavia miste al een oog. De cavia's zijn opgevangen door Stichting Cavia.

• wendy (Caafjes van WB)

:@ hoe halen menseh het in hunhoofd om cavia's te dumpen!

Die kleine arme diertjes met dit koude weer alleen buiten pfff, want een eikels!

Waren het caafjes van een fokker? Dat lijkt me bijna wel het geval, ik ken namelijk niemand die 94 knuffels inhuis heeft….

Belachelijk!

• Shirleyk

Ik las het net, wat een idioot, met die vrieskou…..die moeten ze ook aan een boom knuppen vannacht.

• jo

Brrrr, wat een narigheid zeg!!!!!!!!!!!!! "k heb mijn eigen caafje maar even extra geknuffeld na dit bericht. Hoe kan iemand zoiets doen??????????????

• Natanya

Hier kan ik me zo boos over maken!! Wie doet nu zoiets??

• Gerda_H

Jeemig,hoe is dit mogelijk? Hoe kan iemand het over zijn hart krijgen om zoveel caafjes los te laten? Ik ben er stil van.Die arme beestjes. Ze moesten degene die dit heeft gedaan zelf een paar dagen bij die sloot aan een schandpaal neerzetten. Het liefst een paar maanden. En zonder eten en drinken.

Groetjes Gerda

• Witches at work

Hoi hoi Villa cavia

Super super zielig~!~

Is is nu een kerst gedachte???

Dat deze caafs van een fokker afkomen kun je gif op innemen.

En in de meeste gevallen verwacht ik dat de echtgenoot van zo'n fokker het zat is en dit initiatief neemt.

En wat wel zo is bij veel fokkers is het zo wie zo geen pretje om cavia te mogen zijn~!~

Er worden gewoon op veel plekken te grote aantallen van dieren gehouden die ze met geen mogelijkheid; gezond, ongedierte/schurft vrij, genoeg te vreten en drinken, lekker schone fris riekende hokken ect ect kunnen bieden.

Eigenlijk zou er gewoon de dieren bescherming op uit moeten trekken en gewoon van tijd tot een steek proef inval moeten doen bij allerlei fokkers.

Dan zouden ze dit soort incidenten denk ik al eerder in de kiem kunnen smoren

ipv als mosterd na de maaltijd gaan piepen van; “hoe kan dit, of wie doet dit?”.

Het belangrijkste van het hebben van een fokkerij is niet meer dieren in je stal op te namen dan je kunt verzorgen.

Heb je hulp van je gezinsleden of moet je alles alleen bestieren (zoals ik bv).

Zowel organisatorisch dan wel financieel. Zo hoor ik vrij regelmatig kreten als'

Ik heb geen geld voor voer, of geen tijd om mijn hokken te cleanen~!~

Wat een onzin denk ik dan!!! Zorg gewoon dat je ALTIJD vreten hebt voor je beesten.

Jezelf sla je toch ook niet over???

En als ik mijn dieren niet meer kan onderhouden trek ik meteen aan de bel!

Dit kun je ook doen door als de sodemieter je best te doen je caafs elders onder te brengen/te verkopen!!!

Immers tijd om ze binnen te halen was er toch ook?

Ik zou heel erg graag willen weten welke fokkers dit allemaal doen en gedaan hebben?

Als je je ergens instort bedenk dan VOOR je begint al de EXIT strategie!!!

Dus hoe ga ik eruit als het ineens moet?

gr. D#S

• MoniqueW

Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te bedenken en dan ook nog uit te voeren. in één woordt VREZELIJK!!! Ik hoop dat ze bij de opvang weer een beetje bij kunnen komen en dat ze bij een goed gezinnetje terecht zullen komen.

• zozootje

vreselijk jah….dat schrijf je trouwens met een S moniquew ;-)……maar heel sneu voor die beestjes

• isabel

Jij hebt het vaker over fokkers bij wie het niet zo netjes is etc. Heb jij wel eens de dierenbescherming getipt hierover?