Gedumpt...

• Witches at work

Hoi Irene

Ik geloof je meteen~!~

Je ziet het ook op andere fronten die niks met caafs te maken hebben.

Voorbeeld 1

Zoek maar eens hulp bij opvoedingsproblemen en uithuisplaatsingsen van pubers.

Allerlei tehuizen ed werken volledig LANGS elkaar heen ipv samenwerkings verbanden! Echt schandalig en dan maar klagen over de jeugd dat die niet deugt ed.

Als ze hulp behoeven is Nederland elkaars gras voor zijn voeten aan het weg maaien.

Voorbeeld 2

Fokkers dekken fokkers vaak voor 100% in ook de erg slechte~!~

De keren dat ik dat hier aanhangig heb gemaakt werd ik erg onredelijk behandeld hier met zeer veel oinbegrip ed.

En dat terwijl het mij puur om de dieren te doen was.

Tegenwoordig zeg ik echt wel minder dan ik weet kan ik je zeggen.

Terwijl ik eigenlijk vind dat de boel om moet~!~

Wat ik schandalig vind, vinden veel fokkers geen probleem en doen zich hier voorkomen alsof ze de hele dag zo leuk bezig zijn met hun caafs.

Het loopt op veel plekken vaak al JAAAAREN uit de klauwen alvorens men zoiets flikt als een illegale dropping!!!

Volgens mij knapt er dan een draadje in hun hoofd, of bij de echtgenote.

Iemand met gezond verstand flikt zoiets gewoon niet gaat er bij mij niet in echt niet~!~!

Ieder is teveel met zijn eigen TOKO bezig ipv mee te denken met die die het moeilijk hebben.

gr D#S

• Gerda_H

Dan had deze eigenaresse beter voor het dumpen contact met hun kunnen opnemen, om samen met hem/haar te zoeken naar een oplossing.

Groetjes Gerda

• jacquelinesbeestenspul

hoi ine

je snapt mij wer eens niet met de benaming sportfokker

als je naar de dieren kijkt op het filmpje dan kan je zien dat ze niet van een sportfokker vandaan komen omdat die niet zulke kleurtjes in zijn stal haalt

bijvoorbeeld : ik ken een fokker die al jaren goud satijn gladhaar heeft en deze dieren zo fokt dat ze allemaal op elkaar lijken hahahaahaha :) snap je mij ?

dus die fokker heeft niet zijn dieren gedumpt omdat het op de beelden allemaal verschilende rassen zijn de zogenoemde dierenwinkellieverds

dus dit is geen sportfokker

ik fok al jaren met rexen rood obnt dus als ik de dieren zou dumpen zou dat opvallen omdat je dan allemaal rood bonte rexen in de wei hebt lopen dat bedoel ik met sportfokkers jij snapt het verschil denk ik niet

ik val de dieren niet aan maar ze zijn niet van een serieuse sportfokker zo te zien

dat is het verschil

en natuurlijk kunnen die dieren daar niks aan doen maar je ziet wel een degelijk verschil

groetjes jacqueline

• Gerda_H

Hoi Ine. Zoals je weet kan ik ook geen geld doneren. En als ik voldoende ruimte had om meer beren op te vangen,deed ik dat met alle plezier. Al krijg ik nu al moppers,dat ze momenteel zoveel “vreten”. Tja,dat krijg je nu eenmaal in de winter met buitencaafs. Maakt mij niet uit,Ik eet wel een beetje minder. heb toch nog voldoende vetvoorraad haha.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

Haha, Wendy. Ik sta soms wel een half uur of langer bij mijn zeugen in het hok. Mijn dochter Julia mopperde laatst al,Ze zei: äsl jij nou wat minder tijd aan de cavia's besteedde,kon je meer tijd aan het huishouden besteden"Zij heeft ook wel een beetje gelijk,maar ik wzou die tijd met de caafs niet willen missen hoor. Maar ik heb ze lang nog niet handtam. Ze lopen en knabbelen om mij heen,maar zodra ik in beweging kom,vliegen ze instictief alle kanten op. Één beertje komt mij altijd verwelkomen,en die kan ik ook rustig even aaien.

Groetjes Gerda

• Manu

Toch wel. Daar is dit toch weer een bewijs van. Iemand die zoveel cavia's in zijn bezit heeft, heeft iets met dieren. Anders haal je er niet zoveel in huis. Kennelijk kan het tij toch zo keren dat diezelfde persoon dit doet cq. laat gebeuren. Het is niet de eerste keer hoor.

• Manu

"Op dit forum wordt helaas vaak nogal sarcastisch gedaan

over inkrimpingen bij stallen, echter is tijdig inkrimpen juist DE manier

om dit soort tafereeltjes te doen voorkomen."

Ik denk persoonlijk dat VOORtijdig inkrimpen de enige manier is om dit soort taferelen te voorkomen. Er wordt gewoon op veel te grote schaal met cavia's gefokt. Het aanbod is te groot voor de vraag. Er wordt maar gekocht, gefokt, ingekrompen, weer gekocht of gefokt, etc.. Maar bij het inkrimpen gaan de dieren weer naar mensen die vroeg of laat tegen hetzelfde probleem aanlopen. Dweilen met de kraan open, vind ik dat.

• Manu

“Hier lopen ook wel eens wat zeugen te vervetten omdat ik ze niet steeds bij de beer wil tiefen.”

Alsof het krijgen van een nest de enige manier is om vervetting te voorkomen?! Elk pondje komt door het mondje hoor, dat geldt ook voor dieren. Of begrijp ik je nu verkeerd?

• isabel

Dat zou je idd zeggen, Maar ik denk dat er veel mensen zijn die in wezen wel dierenliefhebbers zijn, maar moeilijk maat kunnen houden. Ze kopen en fokken maar door, en opeens merken ze dat het toch wel heel veel is. Ze hebben de gevolgen van hun acties niet overzien.

Vergelijk het met mensen die katten, of andere dieren opvangen. Ze gaan maar door en gaan maar door en noemen dat dierenliefde. Ondertussen hebben ze niet in de gaten dat het voor de dieren al niet meer leuk is, geen gezonde situatie is. Te veel dieren op een te klein oppervlak, wat natuurlijk allerlei problemen geeft.

Sommigen zien het dan misschien op een gegeven moment wel in, en doen dan, in paniek denk ik idd, een wanhoopsactie. Anderen blijven volhouden dat ze goed zijn voor de dieren en er alles voor over hebben….Tot de dierenbescherming dieren bij ze weg haalt.

Dat bedoel ik met “meer eigenschappen hebben als fokker”. Reeël kunnen blijven, maat kunnen houden, geen oogkleppen op hebben, en naar meningen van anderen willen en kunnen luisteren.

• Witches at work

Cavia Opvang Betuwe schreef:

>

> Nou, het is in ieder geval niet mijn bedoeling om kritiek te

> geven op wat voor manier dan ook ,maar dan wil ik je toch nog

> even attenderen op die dump van 140 cavia's 2 jaar geleden.

> Stuk voor stuk rasdieren,showkwaliteit.De zwangeren die het

> mochten overleven kregen prachtige jongen.

> Iedereen was daar zo vol van en had zo'n grote mond dat ze

> vermoedens hadden ,maar daar bleef het bij.Elke fokker in die

> regio waar contact mee werd opgenomen reageerde gelijk zwaar

> gepikeerd ipv mee te denken.

>

> En dat fenomeen zie ik nu weer .Sommige fokkers houden elkaar

> nu eenmaal de handen boven het hoofd en sleuren helaas de

> hele groep daar in mee.Nét zoals die fokker die graag rexen

> wilde fokken en van haar huidige groep ineens gedumpte

> cavia's maakte ,werd bedekt met de mantel der liefde door een

> ook door jouw zeer gerespecteerde sportfokker.Horen we dáár

> nu nog iemand over?

> 0

>>>D#S Daar ik zelf ook vooral mezelf als Rexenfokster zie zou ik erg graag ff willen weten over welke fokker jij het nu hebt Irene???

Heb je het over ex stal Kalua, of een andere fokker?

Dat fokkers elkaar vaak de hand boven het hoodf houden ook als er flink wat loos is moet ik helaas beamen! Je hebt verdorie nog gelijk ook~!~

> Ook de cavia's toen uit Winterswijk maakten heel wat commotie

> los ,waardoor de cavia's juist in de anonimiteit verdwenen

> door die commotie er om heen.De meest waanzinnige geruchten

> deden de ronde.Toen ik de bewuste mensen te pakken kreeg

> bleek de hele situatie toch heel anders in elkaar te zitten.

>

> Dus…. veel geblaat en weinig wol.

>>>D#S Dit zie ik anders, laat het maar lekker blaten dan komt de wol er uiteindelijk ook wel!

Kortom ooit kan men er niet meer om heen en dat moment is dichterbij dan je nu denkt.

gr. D#S