Gedumpt...

• Nikki

Maar is het dan niet belangrijk wat voor karakter het caavje heeft?

Als wij op zoek zijn naar een nieuw caavje dan gaan we eerst kijken of het wel klikt.

Hoe die eruit ziet kan ons niet zoveel schelen als ze maar lief zijn :)

Een aantal keer zijn we ook bij fokkers geweest en toch had ik er geen lekker gevoel bij.

• Nadja

Kunen dan die cavias niet verdeelt worden in andere opvangen? stichting cavia heeft toch verschillende opvangen. dan is het ook makkelijker om een nieuwe thuis te vinden, omdat de beestjes over het hele lang verdeelt worden en niet 88 en meer plekken in de buurt gevonden moeten worden.

Ik woon in de buurt van rotterdam.

Ik heb zelfs twee beeren, en zal wel meer beeren willen.

maar ten eerste zijn ze nu te veer weg en ik moets eerst met mijn vriend praten.

ik hoop gewoon dat alle beesten als ze gezond zijn een heel leuk thuis kunen vinden, waar ze beter behandeld worden als bij die fokker waar ze gewezen zijn.

• Cavia Opvang Betuwe

De cavia's zullen worden verdeeld over de vrijwilligers mag ik aannemen ,maar in de tijd dat ik vrijwilliger was mócht ik niet samen werken met andere opvangen die niet bij de stichting waren aangesloten.

Ik denk dat er best wel animo is bij andere niet stichting cavia opvangen ,maar niet vanuit stichting cavia zelf.

• Nadja

Of hulp van de dierenbescherming? die zijn ook over het hele land verdeelt. en andere prive opvangen kunen ja helpen met nieuwe thuisen zoeken. ik bedoel ieder fokker en prive opvang heeft een homepage. inplaats van alleen de eigen cavias op de site te zetten kunen ze ook fotos van deze cavias op de site zetten met link naar de stichting cavia. promotie is ook een hulpmiddel :)

ik vindt het gewoon ook jammer dat serieuse fokkers ook weer een slecht imago krijgen.

wat ik niet begrijp is dat die fokker niet een probeerde een nieuwe thuis te vinden voor de beesten.

Bij ons op het cavia forum is ook een fokker gestopt en heeft haar dieren over het forum een nieuwe thuis gezocht, omdat er alleen mensen die de beesten ook houden op forum zijn - dus zekker en goede plek krijgen.

• Nikki

Niet iedereen geeft zoveel om zijn/haar dieren.

Sommige zien het gewoon als een bron van inkomsten.

• Debbie

Er zitten nu ook gezonde cavia's bij andere vrijwilligers van Stichting Cavia…

Als deze cavia's uitgeplaats kunnen worden dan kunnen de 94 cavia's weer verdeeld worden over de vrijwilligers.

Als je intresse hebt zou ik contact op nemen met Stichting Cavia.

Er zit ook een vrijwilliger in Nootdorp vlak bij Delft. Dat is niet ver van Rotterdam vandaan.

• Gerda_H

Er zit van wat jij zegt een kern van waarheid in. Als je hier vraagt of er belangstelling is voor je caafjes,wordt je idd afgesnauwd,maar dat vind ik nog geen reden om zomaar je caafjes op deze manier te dumpen. Ik heb geen ruimte meer voor beren,anders mochten ze bij mij komen. Ik kom er eerlijk voor uit,dat ik dat financieel niet op kan brengen,maar ook zit ik qua hokken vol. Zou ik eerst een nieuw hok moeten bij bouwen. Ik wil de caafs wel voldoende ruimte aanbieden,en dat zou dan niet meer kunnen.

Om je caafs op deze manier te dumpen vind ik afschuwelijk. Ik vraag me af of de dader/daderes nog wel lekker kan slapen. Ik hoop het niet. Ik hoop dat hij/zij alle caafjeskoppies bij haar langs ziet gaan.

Groetjes Gerda

• Cavia Opvang Betuwe

Hulp van de dierenbescherming?? Maak je een grapje of zo???

En volgens mij begrijp je het verkeerd.Waarom zou een particuliere opvang die niet aangesloten is bij de stichting moeten adverteren voor een opvang die geen hulp aanvaard van niet Stichting Cavia opvangen? Je mag namelijk niet samen werken met opvangen die niet van Stichting Cavia zijn ,dat is een regel die de stichting zélf heeft opgesteld.

We hebben allemaal het zelfde doel en tóch is er zoveel verdeeldheid.

• Gerda_H

Maar wie zegt dat het hier gaat om een fokster? Het kan ook zijn dat het iemand is geweest die niet echt op fokken uit is geweest,maar geen snars verstand van caafjes heeft,en het sexen. Dus maar bijelkaar liet lopen. Hij/zij had beter de hulp van de dierenbescherming in kunnen roepen voor een fatsoenlijke opvang. Mocht dit wel om een fokker/fokster gaan,dan was het geen showfokker of sportfokker,maar een broodfokker en niet meer wist waar hij/zij ermee heen moest.

Ik moet wel zeggen,dat ik het geweldig vind dat de ECC helpt,maar 88 caafs,en 10 zakken voer,hoe lang doen ze daarmee? Een week of twee,drie? En dan komt nog het groenvoer,medicatie ed. Jemig, nu ik dit zo opnoem,wordt ik er misselijk van, de bodembedekking,hokken,de tijd. Daar hebben ze een drie,vier dubbele dagtaak aan.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

De meeste fokkers zijn dierenliefhebbers, daar ben ik echt wel van overtuigd. Maar alleen diegenen die te veel hooi op hun vork nemen en hun verantwoordelijkheid niet willen nemen of niet aankunnen, dumpen dieren.

Dan kan je nog zo'n grote dierenliefhebber zijn, om een verantwoord fokker te zijn moet je over meer eigenschappen beschikken.

Nou,maar Isabel,als het iemand is met dierenliefde die dumpt toch niet zomaar zijn dieren? En vooral niet op deze manier.

Groetjes Gerda