Gedumpt...

• Witches at work

Beste Wendy

3 uur per dag met je 25 caafs in de weer???

Erg veel tijd en niet erg effiecent werk je dan sorry dat ik het zo zeg~!~

Dit is veel te makkelijk en kort door de bocht van je geredeneert eerlijk waar.

Jij kunt niet voor een ander invullen hoeveel tijd die minimaal per cavia moet besteden.

Let op hier een duidelijk praktijk voorbeeld;

ik moet een pand schoonmaken 1X per week een kantoor en mag daar 5 uur max over doen per keer.

Ik maak het vaak ook in 3 of max 4 uur schoon en soms als ik me echt ff kwaad maak in 2 uur.

Het zit hem vooral in het tempo Wendy, ik erger me heel vaak aan trage/slome mensen. Mensen die niet zoals ik alles tegelijk kan. Ik moet dan dan ook echt aanpassen aan hun en doe dat ook terwijl ik inwedig loop te branden zeg maar.

Ik ken fokkers en fokkers en geloof me er zit een wereld van verschil in!!!

Er zijn er echt die er over de 100 hebben en er idd samen met hun gezin zo'n beetje de hele dag mee zoet zijn nou en zeg ik dan~!~

Waar het mij om te doen is zijn fokkers die de dieren maar laten aan klooien in hun uitwerpselen, niet tijdig hun natje en droogje krijgen. Niet fatsoenlijk worden gehandeld op schurft ed. Als ik teveel schurftgevallen zie met teveel grote kale plekken heb ik al mijn bedenkingen bv.

Ongeveer een handje vol zieken/schurftigen per 50 dieren vind ik bijvoorbeeld te doen/normaal.

Maar geen tientallen dus! En broodfokkers is een erg ruim begrip wie schaar je daaronder?

Degene die winst maken op hun caafs of degene die hun dieren verwaarlozen?

Kortom een wet JA maar wel specifiek dus en genuanceerd.

Kijk ik heb genoeg gezien om te weten dat er veel teveel aan geklooit wordt.

Maar let op dat je nu niet de verkeerde tegen de pootjes trapt.

De ene mens kan nu eenmaal veel meer per dag verzetten dan de ander.

En als je strontziek bent kun je bijna niks bv.

Organiseren is wat je vooral moet kunnen.

gr. D#S

• nnatasja

Daarbij ..rond de 90 a 100 dieren inclusief jongen is tegenwoordig al niet eens meer zo erg veel voor de gemiddelde fokker hoor …

• MoniqueW

Pfff, nou voor mij is dit erg veel. Ik heb wel eens een fokker horen zeggen dat hij er tussen de 2 a 3 honderd heeft. Ik kan me zulke aantallen niet voorstellen. Bij mij gaan er dan belletjes rinkelen…..

• Witches at work

Hoi Wendy

En nog iets een goede vachtverzorging bij bv langharige rassen kan ook zijn lekker kortwieken ipv elk dag ermee op schoot gaan zitten barbie-en ha ha~!~

Ik stop die energie liever in het schoonmaken van mijn rennen/hokken en evt inzalven van kale plekjes dan dat getut met caafs.

Wat ik ook wel eens zie is dat sommige show dieren er erg strak bijlopen bij fokkers en de andere er gewoon niet uitzien, verwaarloost zeg maar.

Ik vind dat niet eerlijk naar mijn dieren toe.

Ze weten het welliswaar niet maar toch dan zou ik met de rest ook zo willen hutsemutse en ook weer niet.

Dan kom je echt nergens anders meer aan toe.

Belangrijk is dat je de 24 uur die elk mens (=superrechtvaardig ook) per dag krijgt goed besteed~!~

En dat je niet meer dieren in je huis opneemt dan je kunt onderhouden/verzorgen.

gr. D#S

• Debbie

Ik kan jullie als ECC-team lid al mededelen dat wij als ECC hier zeker wat mee gaan doen.

Vanmorgen heeft onze voorzitter contact opgenomen met de verantwoordelijke in westerveld. Er is behoefte aan voer, één voerfabrikant heeft al aangegeven om samen met de ECC 10 zakken voer te sponsoren. Dus dat is voor nu even geregeld.

Tevens zijn ze op zoek naar opvang voor +/- 50 beren.

Dit is noodzakelijk omdat de gemeente waar de opvang zit wederom zit te zeuren dat er teveel cavia's zitten, dit is voorheen ook al een keer gebeurd en toen moest de Stichting Cavia dus drastisch inkrimpen.

De gemeente komt volgende week bekijken/controleren of er niet weer teveel cavia's gehuisvest zijn en volgens de gemeente had ze ze dan maar niet op moeten vangen want ze weet dat dat niet mag. Kortom allemaal weer te gek voor woorden.

Ook gaat de ECC proberen of de Partij van de Dieren nu eens een keer kan waarmaken waar ze zeggen voor te staan.

In totaal zijn er 94 cavia's opgevangen waarvan er nu nog 88 in leven zijn en waarvan er 40 zwanger zijn, beren zeugjes alles zat door elkaar dus waarschijnlijk zijn wel alle zeugjes dan zwanger. De zwangere zeugjes zullen daar blijven omdat zommige ook al zo dik zijn dat het risico om nog te vervoeren te hoog is.

Tot zover even onze actie!!

Groetjes Het ECC-team

Ps jullie kunnen zelf ook helpen. Maak geld over naar stichting cavia!!!

• nnatasja

Voor mij is het ook veel hoor .. en zeker aantallen boven de 100 !

Ik had vroeger een max van 25 en dat is voor mij altijd een prima max geweest , ik moet er echt niet aan denken dat je zo ongeveer altijd in een babyboom zou zitten

• Cavia Opvang Betuwe

Ik kan wel zeggen ,geef maar een paar beren aan mij,maar ik denk niet dat daar happig op wordt gereageerd.

Maar als het bestaan van Stichting Cavia zo ernstig wordt bedreigd dan wil ik ze ten alle tijden helpen.

• Witches at work

Hoi Debbie

Wat altijd wel werkt is gewoon foto's hier op dit en andere forums zetten.

De dieren vooral de beren die zo spoedig mogelijk nieuwe adressen zoeken vooral.

De zwangere zijn even hiervoor niet interessant evenals de dieren die ernstig gewond/ziek zijn.

Maar vooral de gezonde beren als die nu erg snel herplaatst worden komt stichting cavia niet in de knel hoop ik.

Voor de beren zou dan ook een strakke prijs gevraagd moeten worden zodat stichting cavia meteen wat extra geld heeft voor de overige blijvers daar.

Zelf heb ik wel eens wat fokkers/liefhebbers een dienst bewezen door wat dieren hier te laten komen ook met flinke schurft en weet wat het is om een grote groep ineens extra te moeten verzorgen.

Bedankt ECC voor jullie hulp in elk geval~!~

gr. D#S

• renate

Hallo,

Het bestaan van stichting cavia wordt volgens mij niet echt bedreigd. Ze hebben afgelopen zomer tenslotte hun 10-jarig bestaan gevierd.

Het probleem ligt meer bij de gemeente die eist dat er niet meer dan 50 cavia's opgevangen worden. Dat is tenminste wat ik er van begrijp.

Ik vind dit nogal wat, gezien de aantallen gedumpte dieren die daar af en toe binnen komen. Ik vraag mij af of de gemeente ook een cavia(hobby)fokker zou verbieden om meer als 50 cavia's te houden. Ik denk niet dat je iemand kan voorschrijven hoeveel dieren hij mag houden als hobby. En is dit niet ook een soort hobby???

Ik kijk regelmatig op de site van stichting cavia en heb in de afgelopen jaren ook gezien dat er steeds meer opvang komt via de stichting en dan door het hele land. Ik denk dat dit mede een gevolg is van de eis van de gemeente dat er niet meer dan 50 dieren mogen zitten, en ze zo misschien dieren door kan sluisen zodat ze op het goede aantal blijft zitten.

Ik vind het wel lef hebben ondanks dat ik er nog nooit geweest ben en de mensen daar niet ken. Ze waagt het waarschijnlijk om een of andere vergunning kwijt te raken alleen omdat een of andere idiote fokker niet meer wist wat hij met zijn dieren moest.

groetjes Renate

• Witches at work

Hoi Renate

Nou en erg veel idiote fokkrs zijn er heden ten dagen, echt wel~!~

Je hebt de idioterie in vele gradaties en vormen.

Er knapt dan ineens iets in die kop van hun en oeps allen dieren weg~!`

1 a 2 wkn hebben ze niet eens de tijd meer om zich te laten helpen van hun dieren af te komen alshet al zo nodig moet.

En weet je, voor het zelfde geld beginnen ze over een maand of wat gewoon weer.

En zijn er dan zelfs nog fokkers die hier heel laconiek op reageren van;“dat moet men maar lekker zelf uitzoeken ect.”. Not dus ik zou zeggen boycotten die hap~!~

En volgens mij grijpen ze er nog niet eentje in hun kraag het kan allemaal maar.

Zelfs als ze weten wie het is ect.

Ik zou erg graag willen weten wie er achter dit soort zaakjes schuil gaan???

gr. D#S