Gedumpt...

• M.

Erg jammer dat toch weer de (sport-)fokkers in een slecht daglicht worden gesteld als gevolg van een aanname. Dat is zo makkelijk, maar gelijktijdig ongenuanceerd. Waarom zou dit nu door een fokker zijn veroorzaakt? Een serieus sporfokker heeft niet meer dieren dan noodzakelijk voor zijn met beleid uitgestippeld fokplan. En dat hoeft allemaal helemaal niet berekenend en op basis van efficiency als hier werd geopperd. Ik maak elke week met plezier mijn hokken schoon en neem daarbij de tijd om de dieren te verzorgen.

M.

• jacquelinesbeestenspul

hoi m

ik ben het volledig met je eens

ik fok al jaren met plezier en ondanks mijn koorts ga ik met een beetje tegenzin de schuur in deze week en dan kijekn de dieren mijn aan en ben ik toch alnger dan noodzakelijk bezig met ze en ik heb nu in 2 keer de hokken verschoond omdat ik stond te trillen op mijn benen maar ze zijn weer schoon en daar heb ik echt voldoening aan :) al die tevreden koppies kauwend op een paprika :D

ik heb het filmpje gezien en aan de dieren te zien is het geen serieuse fokker in mijn ogen allerlei rassen door elkaar en verkeerde kruinen en kleuren ertussen

ik zou als sportfokker/liefhebber zulke dieren niet in mijn stal hebben

ik heb nu 30 cavia's met de 3 nestjes erbij en die kan ik makkelijk aan en ik weet welk jong ik aanhou vanaf de geboorte enz enz ik selecteer voor mijn gevoel en let dan niet zo op showverdeeldheid enz maar weet wel welk dier ik aanhou en dat is me tot nu toe nog goed afgegaan

aan de dieren te zien is dit een vermeerderaar cq broodfokker

groetjes jacqueline

• Manu

Sorry M. maar zelfs de meest welwillende liefhebber heeft geen 94 cavia's in zijn bezit om op één moment te dumpen. Dat is een (sport)fokker geweest.

• Manu

Kom op, wees nu eens eerlijk, hoeveel dieren heb jij in de loop van de tijd niet aan de kant gezet?!

• Witches at work

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi m

>

> ik ben het volledig met je eens

>

> ik fok al jaren met plezier en ondanks mijn koorts ga ik met

> een beetje tegenzin de schuur in deze week en dan kijekn de

> dieren mijn aan en ben ik toch alnger dan noodzakelijk bezig

> met ze en ik heb nu in 2 keer de hokken verschoond omdat ik

> stond te trillen op mijn benen maar ze zijn weer schoon en

> daar heb ik echt voldoening aan :) al die tevreden koppies

> kauwend op een paprika :D

>

> ik heb het filmpje gezien en aan de dieren te zien is het

> geen serieuse fokker in mijn ogen allerlei rassen door elkaar

> en verkeerde kruinen en kleuren ertussen

> ik zou als sportfokker/liefhebber zulke dieren niet in mijn

> stal hebben

>>>D#S Ja sorry Jacq deze uitspraak vind ik dus echt om te kotsen~!~

Als je dus met alle liefde ter wereld caafs fokt met niet de juiste kruinen/kleuren ect deug je niet voor je caafs???

Waar slaat dit op zeg???

Het gaat er toch vooral om dat je je caafs goed verzorgt geheel los maar dan ook geheel los van het model wat je creeert~!

Ik heb beiden soorten van fokkers “LIFE” mee mogen maken die in mijn optiek niet deugde voor hun caafs. Eentje die showdieren had zitten en eentje die vanales in zunne stal had het hele strakke en de zog rommel caafs zeg maar!

Ik kick niet op showfokkers, doen me echt weinig eerlijk gezegd.

Ik kick op dierenvrienden, en kan ook erg mooie dieren waarderen,

maar ook de zog MISLUKKELINGEN/VERSTOTENEN/AFDANKERS~!~

Ik heb de dieren gezien en zag bv ook een erg mooie zwart/bonte Rex erop, dus nee ik had schijnbaar dan toch een andere bril op als jij!

>

> ik heb nu 30 cavia's met de 3 nestjes erbij en die kan ik

> makkelijk aan en ik weet welk jong ik aanhou vanaf de

> geboorte enz enz ik selecteer voor mijn gevoel en let dan

> niet zo op showverdeeldheid enz maar weet wel welk dier ik

> aanhou en dat is me tot nu toe nog goed afgegaan

>

> aan de dieren te zien is dit een vermeerderaar cq broodfokker

>

> groetjes jacqueline

• Witches at work

Hoi Manu

Tja ik snap niet dat het nu ineens zo belangrijk is of het om een fokker of showfokker gaat??? Zowel M danwel Jacq vinden dit nu ineens de POINT~!~

BOEIEND~!~

Het gaat er gewoon om althans dat vind ik dat er een of ander mens het nodig vond eerst een zooi caafs te verzamelen hoe of voor welk doel zal me een worst wezen, en ze vervolgens kwijt is om onbekende oorzaak ik denk dat het de man van de fokster geweest is.

Puur suggestief van me maar de meeste cavia fokkers zijn nu eenmaal vrouwen.

En veel mannen van die vrouwen zijn niet altijd even blij met hun hobby zeker niet als vrouwlief het zo uit de hand laat lopen.

gr D#S

• zozootje

Tjah als je er van af wilt zijn er legio mogelijkheden! Dump ze in de sloot, asiel, prikbord, marktplaats of draai ze de nek om. Moeilijk plaatsbare caviaas adopteer ik in de hoop dat ik ze kan leren om te genieten van hun bestaan, aandacht, groente en fruit en mijn aanwezigheid. Sommigen weten niet eens wat verse groente is, hebben chronische geirriteerde voetzooltjes, mismaakte bekkies omdat ze te lang in een te kleine ruimte met andere beertjes hebben gezeten. Dat mismaakte bekkie krijgt iedere dag een likje vaseline en gaat fluitend verder omdat hij geen ontstekingen meer heeft aan zn bekkie. Andere caaf heb ik na een half jaar zover dat ze zo nu en dan een stukje komkommer uit mijn hand pakt. Ik kan inmiddels verhalen vertellen……sommige mensen zijn beesten!

Voor mij is het de kunst om mijn beesten omstandigheden te geven waarin ze gelukkig kunnen zijn/worden. En dat is iets meer dan af en toe een hand voer naar binnen gooien en 1 keer in de week schoonmaken (ik doe dat om de 4 dagen) en de boel eens nakijken. Iedereen doet zijn best en voor sommigen moet je iets meer dan je best doen omdat ze te korten hebben opgelopen.

• zozootje

Ik wilde dus eigenlijk zeggen dat het niet uitmaakt hoeveel cavia's je hebt als je er goed voor kan zorgen….

• Jipke frl

Ik keur het niet goed wat er gebeurt is, maar denk zelf dat het een noodsprong geweest is, door erge omstandigheden ofzo, er was anoniem naar stichting cavia gebeld, mss wel door deze eigenaresse die met de handen in het haar zat?

• M.

Het gaat er om dat er maar eenvoudigheidshalve van uit wordt gedaan DAT het een (show-)fokker is geweest. Het kan er bij velen hier klaarblijkelijk niet in dat een showfokker een dierenliefhebber is en vice-versa. Waarbij de sexe van de fokker echt al helemaal buiten de discussie valt.

M.