Is dit nou wel zo verstandig???

• Monique

Nou niet alleen bij jou hoor :)

• Monique

Hoi Jaqueline,

Dank je wel voor je uitleg. Mooie caafjes.

Groetjes Mo

• Cavia farm Witches at work

Hoi monique

Hmmmmmmmmmmmmm ik vind juist ontplofte konten wel leuk eerlijk gezegd haahahah ha~!~

Maar ik snap dat je een gelijkmatige vacht wilt fokken, ongelijkmatigheid is idd niet mooi dus.

En ook ik heb het hier graag een beetje wel kloppend, proporcioneel verantwoord net zoals bij de mens ook mooi is toch ha ha???

gr. D#S

• Monique

En de minst ontwikkelde mensen hebben vaak de meeste kids juist! En beginnen vaak ook het jongste eraan. Niet paren daar dus, niet verantwoord vind ik!

Omdat ik zelf 2 zoals ik het noem Bijzondere kinderen heb, raakt dit mij heel erg. Ik ben het met je eens dat het verstandiger is dat deze mensen geen kinderen krijgen. Het is voor mij ook erg rot om te weten dat ik geen oma zal worden, maar nog rotter met de wetenschap dat de kinderen die geboren zullen worden zo zwaar beperkt zouen kunnen zijn.

Ik hoorde laatst op de tv dat ze hier nu wel mee aan de slag gaan.

• Monique

AHHHHHHHH, ze mogen helemaal geen ontplofte kont hebben haha

• Een fokker

En daar ga je al fout….roodbont x roodbont kan ook eenkleurig rood geven.

Leuk he die genetica?

En ja, een fokker moet wel degelijk enige basiskennis van genetica hebben. Anders ben je geen fokker, maar een gokker. Je hoeft echt niet alles te weten, maar van je eigen rassen hoor je gewoon zo te kunnen zeggen hoe het zit met de genetica qua dominantie en ressecieviteit.

Echt jammer dat er ‘fokkers’ zijn die er zo over denken.

Hoi hoi

Erg populair woordje bij de zog ECHTE fokkers!!!

Dat iedereen die genetica minder begrijpt meteen GOKKERS moeten zijn!

Geen evt tussenweg, of fokker of gokker punt uit!

Van caviastal Happy uit Rijssen heb ik best een hoop geleerd over genetica zonder die voor mij niet te vatte coderingen.

Die leggen zaken wel duidelijk en begrijpelijk uit,

zonder interessant te doen of neerbuigend t.a.v andere fokkers.

Gewoon zo; van als je die met die verpaart kun je dat eruit verwachten ect.

Want DAAR draait het gewoon om en nergens anders om!

Wat krijg je eruit als je 2 caafs met elkaar verpaart, en Harwi komt dan niet met getalletjes en of lettertjes aan zetten, maar gewoon met begrijpelijk Nederlandse nou ja

in zijn geval Tukkerse cavia uitleg~!~

Geen enkele vraag is bij hem dom, wordt gewoon netjes geantwoord dus ZO kan het ook, denk ik dan!!!

Ga eens bij hem op de koffie,of mail of bel hem eens zodat hij aan jullie FOKKERS kan uitleggen hoe jullie jezelf “NORMAAL”kunnen uitdrukken/duidelijk maken.

Gewoon boeren praktijk ervaring van deze caviastal, waarmee ze normaal omgaan en nooit hoog mee van de toren afblazen.

gr. D#S

Hoi Monique

Ik heb een collega gehad die 1 kind had dat zwaar lichaelijk gehandicapt was en nooit oud zal worden helaas.

En een kind dat autistisch was dus en bijna geen contact mee kreeg dus. Weinig leeftijd verschil tussen beiden kids.

Echter dit echtpaar, hebben een heel zwaar leven door deze kids.

Noch voor de kids noch voor de ouders een niet te wensen situatie.

Echt een zeer zware ballast voor 2 mensen die gek op elkaar zijn en gewoon een gezin wilde hebben~!~

Dis wil je graag voorkomen toch als het ff kan?

Want wat je gezien hebt wil je niet meer missen!

Dat bedoelde ik te zeggen.

gr dD#S

• basjeeeee

Cavia farm Witches at work schreef:

>

> Ik heb een collega gehad die 1 kind had dat zwaar lichaelijk

> gehandicapt was en nooit oud zal worden helaas.

> En een kind dat autistisch was dus en bijna geen contact mee

> kreeg dus. Weinig leeftijd verschil tussen beiden kids.

> Echter dit echtpaar, hebben een heel zwaar leven door deze

> kids.

> Noch voor de kids noch voor de ouders een niet te wensen

> situatie.

> Echt een zeer zware ballast voor 2 mensen die gek op elkaar

> zijn en gewoon een gezin wilde hebben~!~

>

> Dis wil je graag voorkomen toch als het ff kan?

> Want wat je gezien hebt wil je niet meer missen!

> Dat bedoelde ik te zeggen.

>

> gr D#S

Hoi Ine,

ik snap wel wat je probeert te verwoorden, maar kijk wel uit hoe je het vermeldt ;) Mensen met kinderen met een beperking is dan mischien niet ideaal maar deze mensen willen net zo goed onder geen beding hun kinderen missen, die zijn hen net zoveel waard als enig ander kind.

Gr Basjeeeee

• Monique

Hoi Ine,

Ik snap heel goed wat je bedoeld.

Maar dan komen we weer een stukje genetisch terug. Je kan aan de buitenkant niet zien wat voor gen je door gaat geven. Bij deze mensen kunnen we aan de buitenkant zien dat het niet verstandig is en het voorkomen. Helaas hebben we met een wet te maken waarvan ik vind dat die in dit opzicht gewijzigt moet worden. In veel gevallen zijn mensen drager omdat er één van de genen zijn afgebroken en op een ander gen is gaan vastzitten. Dit komt 1 op de 60.000 voor en je weet niet wie dit heeft. Dit kan je doorgeven en uiteindelijk gaat het toch een keer fout. Dan zou je bij elke baby die geboren wordt al een bloedtest moeten doen en dan op zoveel factoren controleren….dan zou je het voor een groot deel uit kunnen sluiten.

Groetjes Monique