Is dit nou wel zo verstandig???

• Monique

Ik zag tot mijn verbazing een heel leuk skinny-dragertje op MP te koop. Uit alle berichtjes over “wij gaan hier zorgvuldig mee om” hier verwachte ik dit voorlopig nog niet. Tot mijn verdere verbazing las ik dat het gaat om een Skinnyverparing met een Lunkarya gaat. Dit kan toch hoop ik niet waar zijn. De Lunkarya is nog volop in verbetering.

• Cavia farm Witches at work

Hoi Monique

Dit is denk ik zeker geen grapje helaas~!~

Er staan verschillenden “Skinny dragers” op het MP echter die uit Lunk gefokt spant wel echt de kroon ja!

Nou zou ik zo wie zo niet bij die fokker kopen hoor, als je alleen al die foto's van haar dieren ziet, sorry zeg ik dan geef mijn portie maar aan Fikkie~!~

Ook haar Lunken des tijds zagen er nog al neppig uit in mijn beleving.

Die van caviatal Ruan zien er wel goed uit vind ik, evenals haar Lunken eerlijk=eerlijk!

Dr zat wel al een keer satijn door dr Lunken, maar had dat ook eerlijk vermeld iets wat ik zeer kan waarderen.

Ja inderdaar tief nu ook maar de Lunk door de Skinny en de chaos is weer compleet zeg!

Beiden rassen nog vollop in ontwikkling en peprduur en dan al door en door verzieken, jammer echt jammer!!!

gr. d#S

• Monique

Hoi Ine,

Ik vind dit zo zonde!!!! Er zijn een paar fokkers die zo hun best doen om het Lunkarya ras zo goed mogelijk te ontwikkelen en dan gaan ze er een skinny door fokken. Wat moet je hier nog van zeggen….Belachelijk gewoon!!! Hoe kom je op het idee??? Ik had wel verwacht dat ze met de gladharen verpaard zouden worden, dit vanwege dat die voorlopen op het type bouw.

Misschien straks weer een nieuw ras in ontwikkeling…Skinny-snorreman :)

Voor enkele weken geleden vond ik je hier nogal heftig op reageren, maar ik ben bang dat je toch gelijk krijgt.

Groetjes Mo

Hoi Monique

En dit is slechts een topje van de ijsberg, wat je hier leest dus!

Er is op dit moment al veel meer gaande op dat gebied als wat ik hier neer schrijf.

Ook schijnt de betreffende advertentie al weer zijn verwijderd, zegt mij al weer genoeg in elk geval.

Dit kan het daglicht niet verdragen vrees ik.

Ach ja tis goddank niet mijn fok beleid en verantwoordelijkheid.

We zien het wel de komende tijd.

O ja Dagmar en Jacqueline verparen de Skinny's nu regelmatig met de Rex,

dan krijg je in elk geval wat mooiere stevige dieren, evenals de gladhaar ed.

Laten ze ook vooral op de oren letten, want juist bij de Skinny vallen die erg op!

Bij een Perufje of zo, valt een wat minder oortjje niet zo op echter juist bij de Skinny en Baldwin springen de oren erg in het oog vind ik.

Vandaag is mijn Skinny terug gevonden die had zich in munne tuin verstopt zeg!~

???

Ja mijn schildpadje dat nodig opgehokt moet worden voor hij zich ingraaft!

Ik was super blij hem weer te vinden, mijn gebed is weer eens verhoord pffffff.

gr. D#S

• basjeeeee

Ze zouden het moeten verbieden. Sowieso de caviafok van tegenwoordig, wat een gepruts en dergelijk. Moet ongeveer nu al een cavialijn intensief gaan volgen, mochten er over 3 jaar 2 cavia's hier overlijden en ik voor de 3e nog een maatje wil. Jammer al dat aangekloot opt moment… Als ze nou eens begonnen de skinny alleen op gladharen te doen voor dragers oid, maar nee, het moet weer op elk ras, shelties, rexen, lunks, gladharen, you name it. Jammer.

• jacquelinesbeestenspul

hoi basje en ine

ik heb 1 keer een gladhaarzeug gebruikt en die jongen wilde ik als knuffeltjes wegdoen maar dit was een skinnydrager maal gladhaar verparing en er was 1 dood jong die drager was 1 zeugje leeft nu nog en dat is een gladhaartje en zij blijft hier wonen maar dat had ik al van te voren gezegd ik wil de skinny in type en bouw verbeteren en ook de oren want die staan nog weleens dus ik heb 1 gladhaarzeug gebruikt met megaoren dus nu 1 nest met 1 levend jong en dat jong blijft hier

verder ga ik er echt geen goede rexen voor gebruiken daar hoeft niemand bang voor te zijn.

ik fok enkel en alleen met drager maal drager en skinny maal drager verder niks geen andere rassen erdoor

DIT WIL IK EVEN RECHTZETTEN IN DEZE TOPIC

groetjes jacqueline

Hoi hoi Jacq

Volgens mij was dit niet jou schoen toch???

Maar wel beter dat je hem toch aan wil trekken dan hem meteen weggooid~!~

Waar ik wel steeds tegen aan loop, is dat men vaak maar wat neemt uit eigen voorraad voor de infok, zonder zich eens fatsoenlijk af te vragen welke dieren nu het meest geschikt zijn hiervoor.

Ook bij de Lunk zie je het steeds weer opduiken, voorzien van de meest onwenselijke achtergronden.

Het inkruisen is juist iets wat ik hier vaak heb gepropageert.

Echter moet men ook de moeite willen nemen erg goed uit te kijken met wat en wie men in zee gaat!

Zo vind ik dat satijnfokkers niet hun eigen voorraad moet gaan inzetten voor de nieuwe rassen, evenals de intensieve verdunnings fokkers ect.

Laat de boel a.u.b. zoveel mogelijk de boel dan houden we het nog een beetje overzichtelijk van wat eruit kan komen.

En juist dat is ook wat men met de Skinny behoort te doen, niet fokken is tuurlijk nog beter.

gr. D#S

• jacquelinesbeestenspul

hoi ine

ik reageer op jou omdat jij mijn naam noemt en zegt dat ik rexen in mijn skinny's verpaar wat niet klopt in deze

de heks zegt :

O ja Dagmar en Jacqueline verparen de Skinny's nu regelmatig met de Rex,

dan krijg je in elk geval wat mooiere stevige dieren, evenals de gladhaar ed.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ik heb 1 gladhaarzeugje gebruikt en ik zeg je vaker dat ik niet mijn zorgvuldig gefokte rexen wil gebruiken voor de skinnyfok dus jij trekt mij die schoen wel aan als je mijn naam en rexen noemt in deze topic,ik heb je ook al gezegd dat iedereen doet wat hij zij wilt en ik alleen maar drager op skinny( drager) verpaar en 1 keer een gladhaarzeugje heb gebruikt om betere oren te krijgen in de skinny meer niet aan deze kant

ik heb nu trouwens geen schoenen aan maar sloffen :)

groetjes jacqueline

• isabel

Nee, dat lijkt mij helemaal niet verstandig. En ik denk dat de betreffende foksters dat zelf ook wel weten. Maar ja,…. hot hè.

Hoi Jacq

Ja idd in dat verband heb ik je naam idd wel gebruikt klopt ja!

Omdat jij mij verteld laatst toen ik bij je was dat Dagmar erg graag de Rex in de Skinny's fokt en jij dat een goeie optie vond om de reden die ik ook heb genoemd de stevigheid van deze dieren.

En ik houd niet bij wie hoeveel dieren hiervoor heeft ingezet of gaat inzetten.

Maakt mij verder ook niet uit,omdat ik liever een Rex in de Skinny zie dan al die vage rassen zeg maar.

Dat jij jou hele Rexenlijn er niet voor gaat gebruiken lijkt me vrij logisch.

Alhoewel Jack er wel voor geschikt zou zijn verwacht ik.

HJe gaat geen Rexen fokken om ze vervolgens van hun mooie vacht te ontdoen toch?

gr. D#S