vraagje zwangere caaf

• Manu

Zijn er dan nog niet genoeg cavia’s met een mooie kleur/vacht? Waarom is het belangrijk om die te verbeteren? Wat schiet de cavia daarmee op? Hoef je voor die jonkies en de minder geslaagde nakomelingen geen goede adressen te vinden dan? Is een mooie kleur/vacht wel het risico van een nestje waard?

• MoniqueW

Manu zei:

….Zijn er dan nog niet genoeg cavia’s met een mooie kleur/vacht? Waarom is het belangrijk om die te verbeteren? Wat schiet de cavia daarmee op? Hoef je voor die jonkies en de minder geslaagde nakomelingen geen goede adressen te vinden dan? Is een mooie kleur/vacht wel het risico van een nestje waard?….

Wat is er mis mee met het verbeteren van een ras?

Precies wat je zegt > een cavia schiet hier niks mee op, maar wat is het probleem? Tuurlijk gaan alle caafjes naar een goed adres > voor iedereen wat wils.

• nnatasja

Er is niks mis met het verbeteren van een ras .. maar het is wel een beetje onzin om aan de eene kant te schermen met “ er zijn al zoveel cavia's ” en aan de andere kant wel zelf te fokken ermee welliswaar met een andere reden wellicht maar meer cavia's op de wereld zetten is meer cavia's … welke kleur of haarvariateit dan ook ;)

• Manu

Waar zeg ik dat er iets mis is met het verbeteren van een ras dan?

En waar schrijf ik over een probleem?

Ik ben gewoon altijd nieuwsgierig naar de redenering van de fokker. Waarom zijn er voor funnestjes te veel cavia's, etc. en waarom is hun wijze van vermeerderen wel geoorloofd.

• MoniqueW

Auteur: Manu (—.adsl.xs4all.nl)

Datum: 07-01-2008 14:36

Zijn er dan nog niet genoeg cavia’s met een mooie kleur/vacht? Waarom is het belangrijk om die te verbeteren? Wat schiet de cavia daarmee op? Hoef je voor die jonkies en de minder geslaagde nakomelingen geen goede adressen te vinden dan? Is een mooie kleur/vacht wel het risico van een nestje waard?

Misschien lees ik hem anders dan jij bedoeld? Ik lees dit uit het antwoord wat je er zelf bij aanvult.

• esther

Hoi Natasja

Jij weet ook dat er veel mensen zomaar wat aan klungelen.Dat noem ik de fun nestjes.

Ieder moet doen wat hem of haar goed dunkt.Ik ben alleen tegen zovaak een nestje.En dat staat bij mijn eerste antwoord.

Een cavia vraagt er niet om om keer op keer zwanger te zijn.

Mijn liefste cavia's krijgen nooit een nestje omdat ik ze niet bloot wil stellen aan onnodige risico's.Noem het truttig:) maakt me niks uit.

De rest af en toe,omdat ik gewoon graag verder wil.Vooral de choco's ..een uitdaging om de kleur zo donker mogelijk te houden.Strakke vlakken ect.

Maar als hier nooit meer een nestje zou komen,zou iK het niet eens erg vinden.

Cavia's zijn voor mij zo ook leuk genoeg.:) En die kans is hier aanwezig want iK heb 10 bejaarden,die ik nooit weg zal doen.

• Witches at work

Manu schreef:

>

> Waar zeg ik dat er iets mis is met het verbeteren van een ras

> dan?

> En waar schrijf ik over een probleem?

>

> Ik ben gewoon altijd nieuwsgierig naar de redenering van de

> fokker. Waarom zijn er voor funnestjes te veel cavia's, etc.

> en waarom is hun wijze van vermeerderen wel geoorloofd.

>>>D#S GEWELDIG MANU~!~

Erg weinig aan toe te voegen!!!

Want WAAR hebben wij FOKKERS het NU over???

1+1=ehhhhhhhhhhhhhhhh………………….ZEVEN (7)

Waarom 7???

Heel simpel; beer X zeug=samen met de blakende, blozende pups 7 als je mazzel hebt, en 5 goeie pups in een worp hebt.

En waar is de cavia het meest bij gebaat? Pappilotten in de vacht, of happen uit vacht en evt oor maar wel de volledige vrijheid lekker rond te mogen rennen???

In principe kan de gehele cavia.start pagina lijsten van fokkers op;

CONTROL- ALT- DELETE en dus weg gepoetst worden en blijven er nog steeds overschotjes van deze knagers de opvangen in druppelen.

De reden van het fokken is puur HOBBYSME waaraan ook ik me schuldig maak.

Ik fok vooral met een doel dat ik mezelf stel maar anderen trekken daar soms hun neus voor op. Heel raar zijn het dan ook nog een de fokkers die zelf ook niet

DE TOP van Nederland halen op fok niveau, die hoor je hier (bijna) niet namelijk.

Nu fok ik vooral op karakter en gezondheid, dus heb met showfok niks van doen.

Maar heb wel moeite met de arrogantie van mijn mede fokkers/knoeiers die een beginneling moeten afvallen zonder reden.

Laat hun de hand eerst in eigen boezem steken~!~

gr. D#S

• Manu

Ik koppel enkel de onderwerpen die Esther aandroeg terug in de vorm van een vraag,.om helder te krijgen waarom deze onderwerpen anders zijn in geval van fokken met een doel. Ik doe daarbij geen aanvullingen.

• Witches at work

MoniqueW schreef:

>

>

> Manu zei:

> ….Zijn er dan nog niet genoeg cavia’s met een mooie

> kleur/vacht? Waarom is het belangrijk om die te verbeteren?

> Wat schiet de cavia daarmee op? Hoef je voor die jonkies en

> de minder geslaagde nakomelingen geen goede adressen te

> vinden dan? Is een mooie kleur/vacht wel het risico van een

> nestje waard?….

>

>

> Wat is er mis mee met het verbeteren van een ras?

>>>D#S Hoi Monique

Tuurlijk alsje een doel kunt bereiken met fokken is dat geweldig een mooie uitdaging ook~!~ Niks mis mee. Echter de andere kant is er ook,en daar zijn veel fokkers minder voor “IN” mee behept, daar bedoel ik de afvallige caafs die her en der gedropt worden. Opvangen/aan snelwegen/als voederdieren/om zeep geholpen door de fokker zelf omdat de vlakken niet OKE zouden zijn ect ect ect.

Voor mij is het belangrijk dat ik ook wat nazorg kan verlenen aan de door mij gefokte caafs. En zelfs aan caafs waar ik eigenlijk niks mee van doen heb.

Ik neem er wel eens terug bv of vang die van mijn collega's hier op en zoek een nieuw adres evt. ook heb ik er hier van collega fokkers gehad die ze zelf niet aan de man wilde/konden brengen.

Wat ik vooral zeggen wil is “bezint eer ge begint”. Hier heb ik ook mijn dieren die blijven mogen, voor de rest mag hier van alles weg steeds.Weg ja, maar wel naar plekken waar ik op zijn minst kan denken dat ze enigsinds goed terrecht komen.

gr.,D#S

>

> Precies wat je zegt > een cavia schiet hier niks mee op, maar

> wat is het probleem? Tuurlijk gaan alle caafjes naar een goed

> adres > voor iedereen wat wils.

• MoniqueW

Een cavia vraagt er niet om om keer op keer zwanger te zijn.

Hoi Esther,

Het is meer hoe wij er over denken. In de natuur zijn ze niet anders. Dit is ook de rede waarom ze in de natuur niet zo oud worden.