vraagje zwangere caaf

• Jacoline

hallo allemaal, de beste wensen nog, kan nog he? hihi

vraagje, heb 2 caafs zwanger gehad, waarvan er 1 maar 1 jong kreeg en de 2e, 2 waarvan 1 doodgeboren…

nou is mijn vraag, is het 1e nestje altijd zo klein of is dit toeval… als ik 1 van de 2 weer een keer aan de man breng, heb ik dan kans op meerdere jongen?

ze hebben beide vlak voor hun 1e jaar een nestje gehad. de laatste is nu 4 maand geleden. kan er nog een keer een knappe beer bij? zoja hoe lang moet er tussen zitten om er weer een beertje bij te doen?

bedankt alvast!!

groetjes Jacoline

• jacquelinesbeestenspul

hoi jacoline

je weet nooit hoeveel jongen een zeug krijgt

ik heb hier een zeug die mij 2 keer een 6 ling heft gegeven maar ze kan net zo goed het volgnede nestje een 2 ling werpen

als je 4 maanden geleden het laatste nestje hebt gehad en de conditie van de zeug is goed dan kan ze wel weer bij de beer

ik kijk altijd naar de conditie dus :

heeft ze een goed gewicht

is ze verder gezond

is ze niet te dik geworden na haar laatste nest

jij ook nog de beste wensen voor 2008

groetjes jacqueline

• esther

Hoi Jacoline

Waarom al zo snel,moeder is net 3mnd NIET zwanger geweest.

Hier krijgen ze of 1 nestje (per jaar)of niks.:)

Op deze manier kun je wel 4 keer per jaar een nestje doen.En ook al is de conditie top,zegt helemaal nik over de zwangerschap of bevalling.

Je kunt ook je caafje verliezen,en of het dan een nestje waard is??????Ik vraag het mij af.

En wat schiet je ermee op.

Ben je het ras aan het verbeteren??????Of de vacht.

Sorry maar ik vind dat er al genoeg cavia's zijn,je moet ook voor alle geborenen een nieuw tehuisje vinden.Natuurlijk zijn die kleintjes leuk.

Maar bedenk dat er ook risico's zijn.En jammer genoeg wordt dat nooit verteld.

Groetjes esther

• nnatasja

“Maar bedenk dat er ook risico's zijn.En jammer genoeg wordt dat nooit verteld.”

Ze vraagt er toch ook helemaal niet om ?

en ze heeft al 2 nestjes gefokt dus ik neem aan dat ze al van alle risico's op de hoogte is toen ze voor het eerst ging fokken.

Ik ben het deels eens met je stukje advies ik snap alleen niet goed waar je op tracht in te haken omdat er totaal iets anders werd gevraagt en je op de daadwerkelijke vraag niet eens bent ingegaan…

• isabel

> Hier krijgen ze of 1 nestje (per jaar)of niks.:)

Waarom zet jij jouw zeugjes bij de beer ondanks dat er al genoeg cavia's zijn?

• Jacoline

hoi esther, het is niet mijn bedoeling om haar nu al weer bij een beer te doen, vroeg me alleen af hoe lang er tussen moet zitten, zat zelf te denken aan 6 maand namelijk!! en de kleintjes zijn allemaal voor mezelf, heb een grote zolder waar ze op een afgezet stuk lekker met z'n allen rondlopen!

groetjes jacoline

• Jacoline

hoi jaqueline, ze heeft wel een dikke hangpens gekregen, verder scheelt haar gewicht niet veel met daarvoor en is goed gezond. is haar buik een risico?

en hoe lang kan er max tussen 2 nestjes inzitten ivm de soepelheid enzo?

bedankt!!

o ja, heb er 1 met een donker oor van binnen, ziet er vies uit, is dit oormijt ofzo? moet ik met haar naar de da?

gr jac

• Cavia Opvang 't Kuufke

Lekker met zijn allen??? Beren en zeugen samen???

Tja….

• jacquelinesbeestenspul

hoi jacoline

hoelang jij tussen de nestjes laat is aan jou :)

als het zeugje voor haar eerste jaar een nest heeft gehad kan ze daarna ook weleen jaar wachten geen probleem ;)

die hangbuik hebben ze hier ook hahahahaa

dat is normaal ik heb na mijn 2 zwangerschappen ook geen stakke buik hahahahahahaha die had ik al niet maar nu is het helemaal ellende :D

het oortje kan inderdaad oormijt zijn.je kan bij de dierenwinkel speciaal voor knaagdieren oorzalf halen

groetjes jacqueline

• Jacoline

neehee… word weer van alles gesuggereerd!

heb 10 dames gezellig loslopen en de beer zit apart. zijn moeder is 1 van de 10.

word binnenkort geholpen,is nu 4 maand oud, kan die er daarna lekker bij!!

groetjes jacoline