> Ik ga dit niet zeggen! Ik ga een ander niet veroordelen omdat
> jij dat graag wilt horen.
???Ik wil helemaal niets horen.
Iedereen heeft een eigen kijk op
> een nestje of fokken van dieren. Dat er dieren in een opvang
> terecht komen, komt niet doordat wij fokkers een cavia op de
> wereld zetten. Dit komt omdat er mensen zijn die niet goed
> nadenken als ze een dier kopen.
Volgens mij is het laatst nog eens ter sprake geweest dat er steeds meer caafs van stoppende fokkers in de opvang terecht komen. Maar dit terzijde.
Ik denk wel dat het de hele “wegwerpmentaliteit” is waardoor er dieren te snel aangeschaft en weer weggedaan worden. Maar ik vind dat je je als fokker ook af moet vragen of het nodig is veel nestjes te fokken om je doel te bereiken.
>Als er minder vraag naar is zal er ook minder gefokt gaan worden.
Maar daar gaat het toch juist niet om? Als fokker fok je toch voor je eigen doel, en toch niet voor de verkoop? Waarom kan je ook als je je dieren makkelijk kwijtraakt niet toe met minder koppeltjes, kleurslagen etc?
> Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat je te ver gaat met je mening >>>
O, ik hoop dat ik met het verkondigen van mijn mening mensen op een andere gedachte zet. Misschien lukt dat niet bij jou, misschien wel bij een ander.
> Ik vind dat handelen uit egoïsme, en niet uit liefde voor de
> diersoort.* <<< Jij kan hier een ander niet op beoordelen en
> ik ga me niet naar jou verdedigen.
Ik heb ook nergens gevraagd je te verdedigen.
> Ik weet niet of ik
> dit zeggen mag, maar ik denk dat jij degene bent die zich wat
> meer moet gaan verdiepen in fokkers en het waarom fokken. Het
> is niet alleen een dier bij elkaar zetten…het is veel meer.
Ik denk dat ik mij best verdiept heb in de caviawereld. En ik snap fokkers en hun motieven ten dele wel, maar ik zie aan de andere kant ook zoveel dierenleed, dat ik niet begrijp dat er steeds meer dieren op de wereld gezet worden. En ik vind dat als je je met (de fok van) dieren bezig houdt, je het belang van deze dieren en de diersoort voorop moet zetten.
Want een mens heeft de keuze, het dier niet.
> Als jij je daar in zou gaan verdiepen denk ik dat je een
> ander beeld krijgt dan die je nu hebt. Ik bedoel dit niet rot!!!
Dan mag jij nu mij een goede reden geven me meer in de de fok te gaan verdiepen dan ik tot nu toe heb gedaan.