Kijk eens op mijn websote onder baby's. Daar is Eboni een us teddy zeug bevallen van skinnydragers. De dragers hebben altijd krulletjes en meestal worden ze korthaar later ze kunnen kruintjes hebben maar dat hoeft niet.
Groetjes
"Dis wil je graag voorkomen toch als het ff kan?
Want wat je gezien hebt wil je niet meer missen!
Dat bedoelde ik te zeggen.
gr dD#S"
Ik heb voor mijn dochter ook een goede gezondheid gewenst en dat wens ik haar nog steeds , maar voorkomen .. als ik de tijd terug kon draaien was ze nog even welkom als dat ze nu ten alle tijden geweest is hoor.
daarbij genetica … mijn oudste dochter is de gezondheid zelf , mankeerd nooit wat
Genitica is niets meer als kansberekening in Theorie
het spijt me dat ik het zeg maar ik vind de vergelijking naar mensenkindertjes zeer zeer ongepast in een discussie over cavia's
Uit skinny X een harige caaf komen altijd skinnydragers. Uit de combi drager X een harige caaf komen 25% normaal 25% skinny en 50% dragers.
Zo is er uit een coronet zeug een skinnydrager gekomen met een kruintje op haar hoofd. Waco van Jacqueline is net een ridgeback door ook een verdwaald kruintje wat zijn borstel moeder ook had.
Ik voel me bevoorrecht met deze kinderen. Zij laten mij meer zien van het leven. Het is inderdaad niet altijd makkelijk, en ja, ook ik zou het wel eens makkelijker willen hebben, maar waarom zou je de makkelijkste weg bewandelen???
Ik heb ook met deze mensen gewerkt…je moet eens weten wat een schik je met ze hebt. Je kan lekker gek doen en ze kijken alleen maar naar wie je bent en niet wat je bent. Je hoefd niet op je tenen te lopen….gewoon zijn wie je bent. Heerlijk toch!!!!
Je hebt ook een groep waar niet voor gezorgd kan worden en die onder begeleiding wonen. Is ook niks mis mee. Zij krijgen daar wat ze nodig hebben en verder zijn ze gewoon vrij.
Helaas is er inderdaad erg weinig begrip in deze maatschappij. Ik ervaar dit ook. Er is te weinig bekend en de mensen nemen niet de tijd om zich in een ander of in gedrag van een ander te verdiepen. Ik heb ook al heel wat ogen in mijn rug gevoeld. Bij mijn kinderen zie je niks aan de buitenkant. Voor een ander heb ik etters en kan ik mijn kinderen niet opvoeden. Ik vind dit moeilijker dan als ik met iemand in het dorp loop waar je aan kan zien dat ze iets mankeren. Maar ehhh, het zijn geen etters…het is gewoon gedrag waar een ander niks mee kan. Onze kinderen zijn een stuk netter dat wat ik hier op het plein zie en ze zeggen wel altijd Dan u wel als ze iets krijgen….Nou daar ben ik alleeen maar trots op.
Oké, dit is duidelijhker, maar nog niet helemaal.
De CH-Teddy wordt ook met krullen geboren. Gaan die krullen weg en wordt het dan een gladhaar met langer haar of…. Als ik het zo lees krijgt het wel een ander haar structuur. Ik las verder op het het structuur stugger is, dat is het ook van de CH.
Sorry, maar ik ben een Gokker he;)
Bedankt voor je uitleg!!!
Hoi Natasja
Ja omdat je dan Te dichtbij komt, de taboe sfeer wordt door broken en dat voelt als niet kunnen en ongepast.
Waar het mij puur om ging is dat men er bij de cavia zo'n ontzettende heisa steeds over maakt.
En bij de mens……….. tja je weet mn mening dus val niet in herhaling.
En kansbereking is zeker de moeite waard voor AL het leven toch???
Over mijn eigen kids schrijf ik hier niet veel, degene waarmee ik een persoonlijk contact onderhoudt of als het me zo uitkomt vertel ik ze wel het een en ander.
Daarvoor is de prik ook niet bedoelt, maar we hadden het over genetica toch?
En dan kan ik helaas niet alleen maar aan cavia's blijven denken, ik denk ook wel eens wat verder.
gr. D#S
"Waar het mij puur om ging is dat men er bij de cavia zo'n ontzettende heisa steeds over maakt.
En bij de mens……….. tja je weet mn mening dus val niet in herhaling."
ik vind het een beetje onzin wat je nu zegt …
je zit hier op een caviaprikbord , discussies over cavia's…
dus Hoe mensen denken over kinderen krijgen of kinderloos blijven staat hier nergens beschreven en heeft er ook gewoon totaal niets mee te maken.
Er zijn hier fokkers die met cavia's fokken maar zelf geen kinderen hebben en er zijn hier mensen met kinderen die zelf geen cavia's fokken , je vergelijking slaat gewoon kant nog wal ..
Als je zo graag wilt weten hoe mensen denken over mensenbabytjes moet je daar een ander prikbord voor opzoeken .. want je kan de wereld van de cavia's nou eenmaal niet betrekken op die van de mens ..
ook al probeer je dat nu .. lijkt me toch dat je bijv al hele andere namen bedenkt voor je cavia's als voor je kinderen , dat je zelf heel wat langer opzoek bent gegaan naar de juiste partner voor jou ipv hem gewoon maar ergens aankopen .. , laat staan dat je je eigen kinderen zou verkopen en hoe ruim je rennen ook zijn , jouw huis is ruimer ..
Dus wat mij betreft .. niet op het moment dat je er voordeel uit denkt te halen de cavia's betrekken op de mensheid en dat niet doen op momenten dat het makkelijker is ze als “ slechts” dieren te zien.
ze zijin niet vergelijkbaar met elkaar en komen enkel als een zwak argument over in een discussie
> dus als ik geen chinees kan mag ik ook niet naar china op vakantie ??????????????
Ik begrijp helemaal niets van deze vergelijking. Wat heeft op vakantie gaan met cavia's fokken te maken??
> ik kijk naar fokresultaten en ouderdieren en weet waar mijn
> ouderdieren vandaan komen en dan hoeft ik geen genetica te
> leren hoor als ik rood bont op rood bont verpaar om naar de
> gencodes te moeten kijken om rood bonte dieren te krijgen uit
> dat nest
Volgens mij ging het over de skinny's en het al of niet dominant zijn van het skinny gen.
> ik vind wel dat je iets moet weten over lijnteelt als je die
> toepast maar genetika nee dat past niet in mijn hoofd sorry
> wat er wel inpast is ervaring door middel van fokken
> jarenlang en kijken ne luisteren naar andere fokkers vind ik
> veel meer waard dan al die codes
Ik denk dat als je je een beetje zou verdiepen in de genetica, in de codes, dat het best meevalt. Laat je niet afschrikken door al die lettertjes.
Maar ja, het is natuurlijk ook wel een goed excuus om niets te hoeven weten ervan. “Ik leer wel uit de praktijk”. Sorry hoor, maar ik vind het erg makkelijk.
Ik denk dat je met een beetje kennis van de theorie harder opschiet, en beter weet wat je in huis hebt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?