satijnzeug overleden

• Peter

Dat is nou toch ook wat. Ik zat zojuist te bedenken dat ik misschien een berichtje zou kunnen plaatsen dat mijn lilac met goud satijnzeug waarvan ik een jaar geleden een röntgenfoto op het prikbord heb gezet (dankzij Rita van Lingling) nog altijd in goede gezondheid verkeert. Kom ik net boven om hooi te voeren en vind ik haar dood. Vanmorgen leek ze gewoon in orde. Levendig en eten. Ze is toch zes en een half jaar geworden en heeft gelukkig geen periode van ziek zijn gehad.

Peter

• kaatje

Veel sterkte met je verlies.Ze heeft gelukkig niet geleden

• Paulala

Wat vervelend om je cavia zo plotseling te vinden.

Wel mooi dat ze nooit last heeft gehad van OD.

• Allegonda

Hoi Peter,is toch mooi,dat ze zo lang bij je heeft mogen zijn,en van heb mogen genieten

Maar nietemin toch een groot verlies voor jou,van een dierbaar caafje,wat je lang heb mogen koesteren.

Groetjes uit Vlijmen

Gonny

• Witches at work

Hoi Peter

Tja en juist de oudste dieren wil je NOOIT meer kwijt toch???

Maar wel mooi hie oud ze op een goeie manier is geworden, eerlijk=eerlijk~!~

Dat lukt tegen wordig ze;fs een NIET satijntje nog amper.

Een mooie dood ook, geen aftakelijng of lijdens weg die je zelf moet beeindigen evt. maar puur natuur.

gr. D#S

• Peter

Dank voor jullie meelevende reacties. Maar ik moet eerlijkheidshalve nog wel melden dat ik de afgelopen maand vijftig dieren heb verloren aan een ziekte waarbij ze abcessen in de buik ontwikkelden. Dat gaf wel ziekteperioden van dagen tot weken. Dus ik ben van dit sterftegeval niet erg ondersteboven. Deze satijn is niet aan de besmetting overleden.

Peter

• isabel

Goed dat je het meldt van je satijnzeug. Gelukkig is haar een lijdensweg bespaard gebleven.

Maar 50 dieren verliezen aan dezelfde ziekte? Hoe kan dat nu?

• Peter

Ik weet niet hoe dat kan Isabel. Sinds april vorig jaar is er hier geen nieuwe cavia meer binnengekomen,. Voordat de ziekte uitbrak heb ik wel in de praktijk een cavia in laten slapen die er net zo uitzag als mijn zieke cavia's: ingevallen flanken en ogen die flets staan. Of iets via mijn handen overgebracht of een besmetting via bv de wortels of het hooi die/dat ik voer. De ziekte is wel tot staan gekomen. Momenteel is er geen enkele cavia meer ziek. Het begon ermee dat ik een keer ging voeren en dat geen enkele cavia meer piepte en ze bijna allemaal het groen lieten liggen. Daarna ging de ene na de andere. Gelukkig is het nu voorbij.

Peter

• jacquelinesbeestenspul

hoi peter

ik he bje al meerdere malen via de mail gespoken en ik weet dat het je verdriet heeft gedaan al die dieren te verliezen :( gelukkig heb je nog dieren kunnen redden maar het is een grote tegenslag en verlies zo.

ik vind het erg gaaf dat jou zeug 6 en half mocht worden in goede gezondheid.

ik ben zeer beniuewd naar mijn gecastereerde ventje :D:D:D

ik hoop dat hij net zo komisch is als flippie :D:D:D

mijn dames wachten op hem hahahahahahahahaha

ik zie je binnenkort enne ik zal voor jou mijn vriendin nog eens vragen of zij weet hoe jou dieren die abcessen konden krijgen en waarvan 2 dierenartsen weten meer dan 1

als je naar de kleindiershow komt kan je het zelf nog met haar overleggen ze komt mee als ze geen onverwachte dienst moet draaien tenminste (ze heeft deze week 60 uur gewerkt die idioot :) )

je hoort het snel van me via de mail

groetjes jacqueline xxx

groetjes jacqueline

groetjes jacqueline

• isabel

Weet je al waarom juist die dieren zijn gestorven en anderen er weer bovenop zijn gekomen? Is er een overeenkomst tussen die gestorven dieren?