LIA= 1 MOORDWIJF~!~

• Gerda_H

Wel, Lotje. Wij hebben een organisatie die ons geld beheert. Deze hebben een apart potje voor onvoorziene dingen zoals da kosten ed. Wanneer ik een da nodig heb,dan kan deze de nota opsturen. Het voer betaal ik uit ons huishoudpotje. vandaar ook dat ik zeg,wil ik een nieuwe caaf aanschaffen,moet ik dit bijelkaar sparen. Dat doe ik door geld achteruit te leggen van het huishoudpotje,of wanneer de kinderbijslag. Daarvan gaar het grooteste deel naar mijn kids,voor kleding,en een klein gedeelte hou ik zelf voor eigen dingen. Maar ik schaf niet zoveel nieuws aan.

Groetjes Gerda

• Jipke frl

Zelf heb ik het ook niet breed, ben dan wel eens braaf aan het werk, wat door de uitkering dan doodleuk gereduceerd wordt tot 0 € extra voor mij………..

Elke week haal ik zoveel van de bank voor huishoudgeld en hier hoop ik elke week weer 5 € van in mijn dierenvoerpotje te doen.

Elke maand hoop ik een beetje naar mijn spaarrekening te doen en hier moet dan de da van betaald worden en de onkosten van mijn autootje…………

Ik zeur niet, kan me bedruipen.

• jacquelinesbeestenspul

hoi allemaal

ik wil helemaal niemand aanvallen over geldzaken heb het zelf ook niet makkelijk gehad in het verleden qua geld en andere zaken dus mij zal ik je niet zeuren over geld maar wat mij stoort……………

ik zal een voorbeeld noemen en niet aanvallend bedoeld

je hebt een zeug hoogzwanger en die moet een keizersnee dat kost rond de 200 euro oke de instelling die jij noemde betaald dat maar wat nu alsje hond word aangereden ?? dat kost 400 euro betaald de instelling dat ook ?? nee dat weet ik uit ervaring en echte ervaring met diverse mensen die ik ken.een keer onverwachte kosten word wel geregeld maar je moet nu niet zo makkelijk doen over jou geldbetaler gerda en daar kan ik boerinnetje wel in begrijpen en basje want de dieren zijn er de dupe van.

mijn man houd niet van cavia's absoluut niet dat weten de meeste fokkers ook die mij kennen en die vind het belachelijk dat ik bv een keizersnee laat doen voor 200 euro bij een caaf weet je wat hij zegt ??? voor 200 euro heb je 20 cavia's,dat is in zijn optie heel eerlijk en denk je echt dat hij het toelaat dat ik 200 euro uit de huishoudpot haal voor een caaf ??? now way echt niet

dus ik ben werk gaan zoeken en heb het gevonden en kan nu zelf mijn dieren betalen ook de DA kosten als die er zijn.en voor de rellers ja mijn vriendin is dierenarts maar ik moet echt wel de medicijnen betalen als ik die nodig heb en natuurlijk mats ze mij maar ik heb toen ik haar nog niet kende ook de gewonen rekeing moeten betalen en hier thuis ruzie gehad om een zieke cavia dus ik weet ook wel hoe duur het allemaal is

dus ik kan besje en boerinnejte wel begrijpen en iedereen weet hoe duur een dierenarts is dat is vaak niet grappig

ik zou zeggen als je dieren hebt de de verantwoordelijkheid daarvan en je hebt weinig geld fok er dan even niet mee of heel weinig omdat je door het fokken ook meer risico loopt met bv keizersnedes en zwangerschapsvergiftigingen enz enz

en ja ik heb al jaren cavia's en heb een periode ook niet veel geld gehad maar dan fokte ik minder of even niet om te sparen en zeker te zijn dat ik geld in dat potje had als er dan iets zou gebeuren je de dieren kan helpen.

ik heb nu 400 euro in de maand en kan daar prima mijn dieren van betalen,ik ben aan voer enz enz 200 euro kwijt iedere maand dus de overige 200 euro heb ik voor eventuele bijkomende kosten en ik mag niet klagen met mijn vriendin (DA) maar als ik mijn baan kwijt raak en weer minder geld heb dan wil ik wel minimaal iedere maand 200 euro in een potje hebben voor onverwachte kosten

dit is allemaal niet aanvallend bedoelt het zijn voorbeelden

groetjes jacqueline

• MoniqueW

Ga de skynni fokken, houd je ook nog wat over:)

• Gerda_H

Ja, duh…. Ik vind adt leleijke caafjes. ieder moet weten voor zich wat ie wil. Jacqueline fokt ook skinny's, maakt mij niet uit. Maar ik geef eerlijk toe,als er vanmiddag de kans voor doet om er één even te voelen,dan doe ik dat ook. Zo heb ik bij lingling een keer een slang vast gehad. Maar nee, dat heb ik hier ook la vaker gezegd,de skinny is niet mijn ding. Ik fok ook niet met de bedoeling er geld aan over twe houden,maar het is gewoon het plezier erin,de rust, die ik erin vind.

Groetjes Gerda

• basjeeeee

Volgens mij zijn we het aardig eens Jacq!

Ik ben zelf terug gegaan al terug aan het gaan in dierenaantal. Ik kan nu wel de tuin van me ouders vol proppen en allerlei dure kippenhokken er bij laten knallen, maar over een paar jaar houd dat toch echt op en me ouders hebben al aangegeven niet voor meer dan 2 konijnen te willen zorgen en cavia's al helemaal niet meer, dat klikt niet helemaal zeg maar ;)

Enige oplossing: nu alleen nog een dier erbij nemen wanneer het noodzakelijk is voor de groep (bijv. overlijden van een voedster, dan heb ik teveel rammen en moet er dus een voedster bij).

Heb nu 1 kippenhok met losse ren eromheen voor 2 hangoordwergjes en 1 heel groot kippenhok met losse ren eromheen voor 4 Franse hangoren..

De aantallen worden niet meer vergroot en in de toekomst denk ik 2 rennen met 2 dieren erin te hebben, zodat ik evt. de kleine dieren mee kan nemen als ik hier wegga en de 2 grote hier kunnen blijven.

Heel verhaal, maar ik bedoel maar te zeggen dat men beter al ruim van tevoren rekening kan houden met de toekomst. Ik weet niet of ik over een paar jaar wel tijd/zin/geld heb voor grote aantallen dieren dus bouw nu vast af..

• MoniqueW

Hahaha,…was ook maar een flauw grapje.

Nee, fokken om geld is ook mijn ding niet.

Ik weet van vorrige topics dat het jou ding niet is.

Oepssss, een slang aaien. Knap van je. Volgens mij kan ik dan harder wegrennen dan ik denk dat ik rennen kan. :)

• Witches at work

Hoi Monique

Tja als je die kale alleen voor de poen gaat fokken vind ik echt een hele slechte, maar ik wwet hoe jij het bedoelt ha ha~!

Wat ik wel weet is dat het verhaal 2 kanten heeft, er zijn mensen die gvd geld zathadden hier een caaf kochten maar nog te bescheren waren achteraf er iets voor over te hebben in de vorm van goeie bodembedekkers, goed voer, kooi ect ect.

Echt super schandalig zeg maar!

Maar ook de andere kant (de arme dus) zeggen dat ze het wel kunnen betalen maar stiekkum via hun hulp troepen het voer ed laten aanrukken.

Juist mensen die het erg krap hebben, hebben vaak mega schuldbulten.

Soms kunnen ze er niks aan doen soms kunnen ze ook gewoon totaal niet met geld overweg.

En wat mijn bovendien opavlt is dat juist mensen die het eigenlijk niet kunnen de grootste veestapel erop na houden,en degene die het breed hebben er niet aan denken moeten, heel krom allemaal.

gr. D#S

• MoniqueW

Hoi Ine,

Ik snap wat je bedoeld…..

Verleden week, net voor de vakantie. Ik heel druk met koffers inpakken staat er een meisje voor mijn deur of ik met spoed na haar cavia kan kijken. Ik na haar huis en pak de cavia voorzichtig op. Die wilde mij meteen bijten. Ze had pijn. Hier kwma ik al snel achter. Haar oogjes zagen er goed uit en aan haar koppie kon ik niks zien. Aan haar haar begin ik al te twijvelen en toen ik voelde, voelde ik een bult. Ze had zoveel pijn en ik zei dat ze eigelijk meteen naar de dierenarts moest gaan. Ik kon haar niet helpen. Ik zag die gezichten en ze wilde het een week uitstellen dat het meisje weer terug thuis was. Ik raade haar echt aan om meteen langs de DA te gaan. Van binnen kon ik het wel uitgillen, maar dit kon ik natuurlijk niet maken. Gelukkig kon ik met goede argumenten haar overhalen om toch te gaan. Het zijn haar eierstokken hoorde ik later en eigelijk moet ze geopereerd worden. Ze kijgt nu medicijnen maar of dit zal verbeteren????…. Ze moet geopereerd worden zei de DA, maar er werd mij verteld dat ze dit er niet voor over hadden. Dit was mijn eerste nieuws net na 00.00 op oudjaarsavond. Mijn keel leek even dichtgeknepen te worden. Dit voelde ik als een klap in mijn gezich en even dacht ik te stoppen met fokken, want dit is ook niet wat ik wil.

De hamvraag is: heb je alles er voor over om je doel te bereiken.

Toen ik even door extra kosten wat krap zat, beet de hond van de buren het oog van mijn hond er uit. Hun betalen >>> Pfff wat is dat. Nee hoor, de kosten waren voor ons. Uiteraard gebeurde dit op zondag..Kassaaaa Binnen 30 min. lag onze hond op de OK en had ik alles geregeld voor mijn hond. Door de snelle reactie van ons en onze kundige DA is alles goed gekomen met dit kleine opdondertje die ik voor geen goud kan missen.

• Witches at work

Hoi Monique

Super super ASO zeg van die lui met jou hond!!!

Ik heb hier geen woorden voor, de meeste hebben

aansprakelijkheids verzekeringwaarop ze kunnen beroepen en ik heb al 26 jaar honden, en nog maar EEN keer er een beroep op moeten doen bij onze 1e hond was dat. Niet eens ruzien de honden waren aant stoeien en de onze was iets te lomp met de Dalmatiner omgesprongen.

Tja als hun het verrekken kun je weinig echt balen voor jullie zeg~!~

gr. D#S