hoi allemaal
ik wil helemaal niemand aanvallen over geldzaken heb het zelf ook niet makkelijk gehad in het verleden qua geld en andere zaken dus mij zal ik je niet zeuren over geld maar wat mij stoort……………
ik zal een voorbeeld noemen en niet aanvallend bedoeld
je hebt een zeug hoogzwanger en die moet een keizersnee dat kost rond de 200 euro oke de instelling die jij noemde betaald dat maar wat nu alsje hond word aangereden ?? dat kost 400 euro betaald de instelling dat ook ?? nee dat weet ik uit ervaring en echte ervaring met diverse mensen die ik ken.een keer onverwachte kosten word wel geregeld maar je moet nu niet zo makkelijk doen over jou geldbetaler gerda en daar kan ik boerinnetje wel in begrijpen en basje want de dieren zijn er de dupe van.
mijn man houd niet van cavia's absoluut niet dat weten de meeste fokkers ook die mij kennen en die vind het belachelijk dat ik bv een keizersnee laat doen voor 200 euro bij een caaf weet je wat hij zegt ??? voor 200 euro heb je 20 cavia's,dat is in zijn optie heel eerlijk en denk je echt dat hij het toelaat dat ik 200 euro uit de huishoudpot haal voor een caaf ??? now way echt niet
dus ik ben werk gaan zoeken en heb het gevonden en kan nu zelf mijn dieren betalen ook de DA kosten als die er zijn.en voor de rellers ja mijn vriendin is dierenarts maar ik moet echt wel de medicijnen betalen als ik die nodig heb en natuurlijk mats ze mij maar ik heb toen ik haar nog niet kende ook de gewonen rekeing moeten betalen en hier thuis ruzie gehad om een zieke cavia dus ik weet ook wel hoe duur het allemaal is
dus ik kan besje en boerinnejte wel begrijpen en iedereen weet hoe duur een dierenarts is dat is vaak niet grappig
ik zou zeggen als je dieren hebt de de verantwoordelijkheid daarvan en je hebt weinig geld fok er dan even niet mee of heel weinig omdat je door het fokken ook meer risico loopt met bv keizersnedes en zwangerschapsvergiftigingen enz enz
en ja ik heb al jaren cavia's en heb een periode ook niet veel geld gehad maar dan fokte ik minder of even niet om te sparen en zeker te zijn dat ik geld in dat potje had als er dan iets zou gebeuren je de dieren kan helpen.
ik heb nu 400 euro in de maand en kan daar prima mijn dieren van betalen,ik ben aan voer enz enz 200 euro kwijt iedere maand dus de overige 200 euro heb ik voor eventuele bijkomende kosten en ik mag niet klagen met mijn vriendin (DA) maar als ik mijn baan kwijt raak en weer minder geld heb dan wil ik wel minimaal iedere maand 200 euro in een potje hebben voor onverwachte kosten
dit is allemaal niet aanvallend bedoelt het zijn voorbeelden
groetjes jacqueline