LIA= 1 MOORDWIJF~!~

• basjeeeee

Mischien vooral niet veel dieren, leuk 1 à 2 voor de knuf..

• Susan

Heeft iemand een teiltje?

Ik word hier kots en kotsmisselijk van. Wie zijn jullie om te kunnen oordelen over een andermans situatie?

Misschien een idee om eens een dagje met Gerda te ruilen? Ik denk dat je dan dolgraag terug wil naar je eigen situatie.

Andere mensen afzeiken is wel heel makkelijk vinden jullie ook niet?

Ik weet niet wat de waarheid is van het hele verparingsverhaal. Kan me niet zoveel schelen ook. Ik vind het vooral ontzettend sneu dat er een cavia de dupe van dreigt te worden.

Maar wat ik nog het aller aller zieligst vind?

Dat Gerda nu aangevallen wordt op haar persoonijke situatie.

Misschien is het van haar niet echt handig om op het internet zoveel persoonlijke dingen neer te zetten, maar ik vind het aan de lezers om daar met een beetje meer respect mee om te gaan dan hier gebeurt.

Ja, nu neem ik het even openlijk voor Gerda op.

Niet zozeer omdat ik Gerda nu heel erg goed en persoonlijk ken, maar omdat ik het oneerlijk vind hoe er nu met haar omgegaan wordt.

Susan

• basjeeeee

Ze vroeg of volgens boerinnetje iemand met weinig geld geen dieren mocht nemen en daar wou ik even op reageren, en of Gerda dat persoonlijk op wil/moet vatten moet ze zelf bepalen, ik kan niet in haar portemonnee kijken.

Maar nu je het zegt, mischien stof om over na te denken voor haar, net zoals laatst die fototopic.

• Susan

Ik weet toch zeker ook voor een aantal prikkers hier.

• basjeeeee

Susan schreef:

>

> Misschien een idee om eens een dagje met Gerda te ruilen? Ik

> denk dat je dan dolgraag terug wil naar je eigen situatie.

> Andere mensen afzeiken is wel heel makkelijk vinden jullie

> ook niet?

Weet niet of je gehele reaktie richting mij bedoeld was, maar om hier nog even op in te haken: Ik kan prima waarderen wat ik allemaal heb, daar hoef ik echt niet voor met iemand te ruilen en weet trouwens ook bijna zeker dat ik dolgraag terug zou willen naar me eigen situatie.

En verder denk ik toch ik een mening, jij een mening, en naar die van mij moet mensen met een mindere beurs het mischien niet vanzelfsprekend vinden dat ze alles maar moeten kunnen wat een ander ook kan doen… Houd niet zo van dat gezever wij hebben het slecht want we kunnen niet wat pietje wel kan, probeer er beter zelf wat van te maken, maar dit wordt langzaam wel heel erg OT.

Welterusten,

'Basjeeeee'

• Susan

Ik hing idd aan jou, maar mijn reactie was ook voor “Boerinnetje”.

Verder kan ik een heel eind met je meegaan, maar ik gun een ander ook zijn/haar hobby en ik neem aan dat Gerda niet zomaar voor deze hobby gekozen heeft.

Slaaplekker

• Gerda_H

Nou, allereerst, de meeste caafjes die hier zitten zijn van Magda,mijn dochter. Zij betaald ook mee in de verzorging van de dieren,daar zij zelf een wajong heeft. Ten tweede,dat ik hier op het pb zo open ben,en eerlijk is ook opdat de mensen mij dan beter leren kennen. De lezers kunnen zien dat ik eerlijk ben. ook als ik een fout maak,durf ik daar eerlijk vooruit te komen,echter,ben ik niet van plan om schuld te bekennen voor iets,waar ik geen schuld aan heb. Ine weet ook,dat mijn dieren het beter hebben dan wijzelf,en dat is een keuze die wij als gezin maken.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

Daar zever ik ook niet over. Ik ben blij met wat ik heb.

Groetjes Gerda

• MoniqueW

Hoi Gerda,

Buiten dit hele euvel….Voor mij niet interesant wie “de leugenaar” is. Wat ik belangrijk vind is hoe het opgelost wordt en gek genoeg lees ik hier niks over….of ik moet iets gemist hebben?

Als somige mensen boos worden pakken ze je graag op wat ze van je weten. Erg laag, maar zo zit de mens over het algemeen in elkaar. Door te veel van jezelf te laten zien zet je jezelf in een bepaalde positie en dat kan je hier beter niet doen, maar bij je echte vrienden. Je komt voor mij over als een lieve vrouw die graag het beste wilt. Dit is maar “papier” en we lezen geen toon in de stem, alleen wat jij schrijft. We zullen je nooit leren kennen. We kunnen wel het één en ander van je inschatten.

Denk aan jezelf.

• Lotje

Ik kan niet oordelen over de portemonnee of situatie want anderen en dat wil ik ook helemaal niet.

Maar over de reactie van Boerinnetje heb ik toch even nagedacht……..

Want natuurlijk mogen mensen met “weinig” geld van dieren genieten! Maar dat zou k dan zelf op kleinere schaal doen, denk ik.

Want behalve geld voor eten, als een diertje iets mankeert, hoe maak je dan geld vrij voor de dierenarts? Dat vind ik (met 17 knuffels en ik fok pertinent niet) best een grote kostenpost.

Ik las pas ook weer ergens een verhaal van iemand die had werkelijk geen cent te makken en een van haar caven was ziek, maar ze kon niet naar de da.

Terwijl ze op dat moment wel doodleuk een nieuwe fokcavia aanschafte.

Nee, dat was niemand van hier, dus ik val niemand aan.

Maar ik vraag me wel af hoe mensen dat dan oplossen?