Hoeveel nesten per jaar???

• dagmar

Ik zal van de week wel een foto maken van een super skinny zeug die maanden terug een nestje heeft gehad en weer klaar is voor de beer. Wel zie je nog steeds dat de beentjes niet recht met het lijfje lopen maar nog uit elkaar staan. Het bekken is gewoon dicht maar die kikkerbeentjes is toch apart.

Voor de rest kijk ik gewoon naar de zeug dat ze weer haar oude volle gewicht terug heeft en er echt aan toe is.

• jacquelinesbeestenspul

hoi gerda

je geeft net zelf toe dat je het zeugje 16 juli hbet opgehaald bij ine toch ???

als je dan even uitreken dan bevalt ze op 22 sep als ze bij ine al bij de beer had gezeten volgens jou dan was ze nog eerder bevallen en jij hebt het over 29 sep dus jij hebt haar zelf verpaart en niet ine

het is gewoon een rekensommetje die je op mijn site kan intypen bij verwachte nestjes onderaan staat een link voor bevallingsdatums en dan typ je 16 juli 2007 in en dan rekent de com het uit voor je op 22 september dus de zeug is daarna pas bij de beer gegaan na 16 juli dus

erg misselijk om ine de schuld in de schoenen te schuiven want ik ken het hele verhaal ook via ine aan de telefoon toen der tijd en ine deed haar alleen als knufel weg en omdat jullie lunken en curly's en fokten en haar leuk vonden is ze meegegaan als ine had gewweten dat er zo met het dier was omgegaan dan had ze de zeug nooit verkocht want ze heeft lang getwijfeld heel lang want ine en ik bellen elkaar heel veel en ik weet alles over haar dieren en ik weet ook dat ze dit dzeugje zelf niet in de fok wou zetten omdat ze niet zwaar genoeg was en omdat ine de dieren buiten heeft was dit zeugje niet sterk genoeg voor de aankomende winter dat heeft ine tegen mij gezegd e ndat was de reden dat ze als knuffel weg is gegaan en dat jullie er dan mee fokken er vervolgens ine de schuld geven vind ik misselijk bahhhhhhhhhhhhh

jacqueline

• Gerda_H

Ik heb Valerie,Donna's babe en Teriano tegelijk hier gekregen op 1 augustus. Die geboortekalender heb ik ook op mijn eigen site staan. Volgens deze berekening zou ze dan op 8 oktober bevallen. Tevens is het zo dat ze dan ook gelijk is gedekt. Dat is wel toevallig. Maar ik ben nu toch al als leugenaar neer gezet hier. Dus zal ik nu ook wel weer liegen toch? ik heb Ine voorgesteld om erover op te houden. We komen er toch niet over uit,en het laatste wat ik wil is ruzie. Maar nu begin jij er weer over. Terug draaien kunnen wij het niet. En zoals ik ook al zei,ze is nu misschien niet verzwakt door de bevalling,maar door dat oogje. Ine heeft Donna's Babe hier nog gezien nadat ze was bevallen. Zij heeft toen ook nergens over gehad. Maar we kunnen hier nog tot volgend jaar over door discussieren, terwijl het niet relevant is. Ik hou er hier nu over op.

Groetjes Gerda

• Witches at work

Hoi Gerda

Ach rekenen is niet zoi mijn ding dat laat ik lekker aan Jacq en dr kalendertjes over.

Ik fok met gevoel vooral,op geovoel hok ik mijn caafs op ect gaat goed hier kan ik zeggen.

Dus dan laat ik het ook mooi zo.

Ik was hard aan het werken vanmiddag, ja sommige mensen werken ook nog eens buitenshuis zelfs op zondag, en ineens kreeg ik een wel zeer heldere ingeving en ja dan kunnen we deze duscussie idd mooi sluiten ja let op;

Teriano is namelijk OOK verwant aan Donna's babe als ik het zo uit mijn hoofd doe, net als bv de Vliegende Hollander (Fillius) die ik hier als allerlaatste verdunde Curly beer is blijven steken.

Ik ben TEGEN INTEELT en zeker veelvuldig in dezelfde lijn~!~

Dan zou ik NOOIT Teriano verparen met een nicht of zo die al uit inteelt gefokt is!

Dat er allerlei rassen achter haar zitten is alleen maar positief echter juist iets klonen wat nog in de kinderschooenen staat verwerp ik ten zeerste.

Daarom hebben Esther Kater Jacq Beestenspul ern ik destijds die Lunken uit Zwitserland over laten komen.

Bijna alles in Nederland in aan jou Donna verwant kan ik je zeggen!

De beroemde/beruchte Bootsman & Greta lijn komt ze uit met black and tan ook in dr achtergrond.

O ja ik heb het niet over Donna gehad zeg je??? Ik ben amper bij je geweest weet je wel we zijn laat ik zeggen max 10 min. binnen geweest je hele stal bekenen en je dieren erg globaal.

Ik bemoei me idd niet veel met de fok van jou en Lia met Jacqueline heb ik watdat betreft meer contact en langer contact ook.

Ik weet daar vrijwel precies waar ze mee bezig is, echter niet bij jou, Lia en de rest van fokkend Nederland~!

Zo goed ben ik ook weer niet dat ik dat ook nog eens bij kan houden ha ha~!~

Ik ging ervan uit dat je wist waar je mee bezig was, helaas niet blijkt nu.

En ehhhhh jij Gerda begint dingen te verzinnen als dat Donna hier al bij een beer zat, Teriano notabene!!!

En Lia snap ik ook helemaal niet meer ze had beter een of andere ordinaire bastaard Borstel beer erbij kunnen leveren dan eentje die weer eens verwant is aan haar.

Echter ze had al een zeugje van Teriano en een beertje en nog wat dieren ook uit deze lijn, daarom heb je dit koppel gehad dat GEEN koppel was en moest worden Gerda.

Echter het belangrijkste is dat jullie dieren bij de beer tiefen die te zwak zijn, en het mij nu in de schoenen schuiven!!!

En ik houd nu ff niet mijn mond zeker niet nu ik weet dat ik gelijk heb, jij gaat zielig doen nu bij instanties als Knoevel en ervaren fokkers van ow ow ow mijn zeug gaat eraan~!~

ze krijgt nu ff een opleving maar ja ik denk idd die gaat eraan, dat houd geen Knoevel of zo meer tegen helaas.

Genoeg=genoeg helaas voor een zeug!!!

Wil je nog een lijst van namen van zeugen die van ellende in elkaar zijn gezakt omdat ze TEVEEL/TE VAAK ingezet werden voor de fok???

Wil je ook de fokkers genoemd hebben???

Ik heb het nergens beschreven hoor maar ratel het zo op voor je!

Prettige avond verder,

gr. D#S

• Witches at work

Hoi Jacq

Je verhaal klopt helemaal op een ding na;

Donna's babe is niet als knuffel weg gedaan maar onder voorbehoud fokdier.

Ze woog nog geen 750 gr zoals ik al eerder aangaf en omdat ze van begin dit jaar was gaf ik haar nog het voordeel van de twijfel dat ze evt aan zou komen op een ander als ze wat meer richting volwassen leeftijd zou gaan.

Waarom ik deze deze topic heb geopend is omdat veel fokkers geen geduld in het donder hebben en er maar op los fokken mijns inziens.

Ik doelde eigenlijk op andere fokkers als Gerda, echter nu ik dit lees allemaal

worden mij allerlei zaken helder.

Vraag vooral niet teveel aan sommige, geen geboorte data, geen ouders, geen afwijkingen gewoon niet teveel zeuren.

Verpaar maar wat en als het verkeerd valt, mailen we gewoon wat fokkers en zijn ineens slachtoffer???

Ik houd mijn mond nu wel ik heb mijn zegje gedaan……………………………

gr. D#S

• Susan

Het interesseert me niet wie er nu gelijk heeft of niet, maar ik vind het errug laag om dit hier in het openbaar uit te vechten.

• jacquelinesbeestenspul

hoi gerda

ik merk nu aan alles dat je liegt in deze kwestie

eerst zeg je 16 juli en nu weer 1 augustus ???

ik heb ine net aan de foon gehad hoervoer en weet je ine bedrieg je niet zomaar

zij schrijft namelijk alles op als er mensen dieren van haar kopen heeft ine een kaartenbakje met erop de datum dat mensen langs zijn geweest en welke dieren ze hebben gekocht

16 juli lia en gerda geweest en hebben oa donna's babe en teriano gekocht en ook valerie gratis gekregen omdat donna niet in beste conditie was

dus niet iemand zwart maken die netjes haar zaken op orde heeft op papier en ze wil je zelfs wel een kopietje sturen als je dat wilt of is je geheugen nu beter ???

dus als je 16 juli reken dan kan ine niet eens de fokker van jou nest zijn want die ukken moesten dan voor 22 sep geboren zijn.jou nest is 29 sep geboren zeg je al tig keer dusse niet ine zwart maken maar jezelf of lia de schuld geven met de elende van dit zeugje

jacqueline

• Manu

“Valerie is bevallen op 30 augustus en Donna's Babe op 29 september. Wij hadden ze op 16 juli bij jou opgehaald.”

Als Donna's Babe al bij Ine gedekt zou zijn, zou dat betekenen dat ze pas na een zwangerschap van 77 dagen bevallen is. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het is logischer dat deze zeug ergens tussen 20 en 27 juli gedekt is bij LIa.

• jacquelinesbeestenspul

juist manu snapt het

is er toch nog 1 iemand wakker vanavond :D:D:D:D

groetjes jacqueline

• Manu

Ach ja, snappen? rekenen? kalenders? Ik denk dat elke volwassene tot 70 kan tellen en meer is het niet… Ik vind overigens wel dat als je van mening bent dat er met een zeug (wellicht) niet gefokt mag worden, je zelf je verantwoordelijkheid moet nemen en het dier moet houden. Dieren als knuffel of zelf ‘onder voorbehoud fokdier’ verkopen, vind ik nergens op slaan. Iedereen houdt er andere ideeen op na en eenmaal uit je bezit heb je er geen enkele zeggenschap over en moet je ook niet mekkeren als er dingen met de dieren gebeuren die je zelf niet had gedaan of liever niet ziet. Dat is het risico van dieren verkopen/weggeven. Of zelf houden zodat je zeker weet dat er geen dingen gebeuren die je niet wilt. Of herplaatsen maar dan moet je de consequenties accepteren.