Hoeveel nesten per jaar???

• Gerda_H

Het is niet mijn bedoeling om zielig te doen bij Knoevel of jacqueline, het was mijn bedoeling om advies te krijgen hoe ik haar er weer bovenop kan krijgen. Ik kreeg te horen dat het vele drinken van Donna's babe waarschijnlijk de nieren zouden kunnen zijn. Ik heb gevraagd of hier inderdaad niets aan te doen is. gewoon om te leren, en Donna's Babe te helpen. Niet meer en niet minder. De stambomen van alle drie de caafjes heb ik jou gemaild. Ik zie geen overeenkomsten tussen Donna's babe en Teriano. Maar misschien dat ik verkeerd heb gekeken. Dan kan je mij dat misschien mailen.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

Hoi Jacqueline. Dan ben jij schijnbaar toch niet helemaal goed ingelicht,of je begrijpt het niet. Lia,Magda en haar vriend Ronald en ik zijn op 16 juli naar Ine geweest. Daar hebben wij inderdaad caafjes opgehaald,waaronsder bovenstaande drie en nog een paar. Deze zijn allemaal naar Lia gegaan,en op 1 augustus zijn Donna's Babe,Valerie en Teriano hier gekomen. Dus ik lieg zeer zeker niet.

Groetjes Gerda

• Witches at work

Manu schreef:

>

> Ach ja, snappen? rekenen? kalenders? Ik denk dat elke

> volwassene tot 70 kan tellen en meer is het niet… Ik vind

> overigens wel dat als je van mening bent dat er met een zeug

> (wellicht) niet gefokt mag worden, je zelf je

> verantwoordelijkheid moet nemen en het dier moet houden.

> Dieren als knuffel of zelf ‘onder voorbehoud fokdier’

> verkopen, vind ik nergens op slaan.

>>>D#S Dat vind ik dus wel ik ben juist heel eerlijk geweest in mijn info over de conditie van deze zeug, menigeen fokker had ze zonder meer doorverpatst zonder verder uitleg. En ik ga ook niet alles zelf hier aanhouden wat ondermaats is.

Wel als ik er al wat meer band mee heb zoals bv Distingwitch, echter Donna was nog niet lang bij mij.

Iedereen houdt er andere

> ideeen op na en eenmaal uit je bezit heb je er geen enkele

> zeggenschap over en moet je ook niet mekkeren als er dingen

> met de dieren gebeuren die je zelf niet had gedaan of liever

> niet ziet.

>>>D#S Tja zo denkt er iedereen weer anders over!

Ik was alleen niet degene die het “mekkeren” is opgestart dat was toch echt wel Gerda indeze.

Dat is het risico van dieren verkopen/weggeven. Of

> zelf houden zodat je zeker weet dat er geen dingen gebeuren

> die je niet wilt. Of herplaatsen maar dan moet je de

> consequenties accepteren.

>>>D#S Die accepteer ik toch ook verder, ik geef dr alleen wel mijn mening.

Er wordt teveel gezwegen en teveel aan gemodderd vandaar ook mijn topic hierover.

Ik weet dat mijn stukjes best veel worden gelezen, en ik hoop wat fokkers wat meer bewust te maken, niks meer en niks minder Manu.

• jacquelinesbeestenspul

hoi gerda

dan weet je toch ook dat ine niet de verparing heeft gemaakt maar lia ??

1 en 1 is nog altijd 2 en niet ine als 3 gebruiken dat vind ik misselijk aan jou reacties

je suggereert dus dat ine de zeug bij de beer heeft geplaatst voordat jullie bij haar waren geweest en dat klopt niet als je goed reken heeft lia de koppeling gemaakt en niet ine dus moet je nu lia aanvallen en haar de schuld geven dat jou zeugje nu zo slecht is omdat er gewoon niet met haar gekfokt had mogen worden op dat moment als je miss 1 of 2 maanden geduld had gehad dan was ze zwaar genoeg geweest of niet maar dan had je alsnog de keuze kunnen maken over wel of niet koppelen van een te lichte zeug

ik heb er een hekel aan mensen zwart te maken die erg netjes zijn met hun fokbeleid,ine heeft hart vor de dieren en ja de zeug heeft ze verkocht en ik weet ook de reden omdat ze bij ine buiten loopt en ws daar niet zwaarder was geworden met de winterperiode in aankomst dus heeft ze de zeug eigelijk willen redden en aan jullie in goed vertrouwen meegegeven die nu geschaad is

daar stoor ik me aan

jacqueline

• Witches at work

Hoi Susan

Ach ik vind het wel meevallen, ik trek er niet zo zwaar aan~!~

En ik ben een topic begonnen en als er dan iemand zoals Gerda komt met dit verhaal er tussen door en het loopt misschien niet zoals het zou moeten tja dan zij het zo klaar uit.

Zowel zij als ik willen het dan toch kwijt, en ik wil wel openbaarwant ze schrijft het hier ook openbaar neer.

Ik weet heel helder waar ik mee bezig ben hier, kan me ook goed verwoorden en zou mezelf ongeloofwaardig maken door me nu terug te trekken.

Misschien wel kinderachtig in de optiek van sommige, maar liever kinderachtig dan een saaie oude zeur ha ha~!~

gr D#S.

• Witches at work

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi gerda

>

> dan weet je toch ook dat ine niet de verparing heeft gemaakt

> maar lia ??

>>>D#S Bedankt Jacq he he jij snapt het tenminste~!~

Maar ik snap Gerda wel ze is bevriend met Lia en wil die vriendschap niet op de toch zetten. Ik ben de ver van mijn bed show voor haar woon zo'n 200 km zuidelijker wat je ook erg goed voelt als je daar bij hun bent. Gelukkig hebben zowel Lia als Gerda binnen stallen die ik niet heb, en zitten de dieren daar qua klimaat gunstiger dacht ik althans………………..

>

> 1 en 1 is nog altijd 2 en niet ine als 3 gebruiken dat vind

> ik misselijk aan jou reacties

>

> je suggereert dus dat ine de zeug bij de beer heeft geplaatst

> voordat jullie bij haar waren geweest en dat klopt niet als

> je goed reken heeft lia de koppeling gemaakt en niet ine dus

> moet je nu lia aanvallen en haar de schuld geven dat jou

> zeugje nu zo slecht is omdat er gewoon niet met haar gekfokt

> had mogen worden op dat moment als je miss 1 of 2 maanden

> geduld had gehad dan was ze zwaar genoeg geweest of niet maar

> dan had je alsnog de keuze kunnen maken over wel of niet

> koppelen van een te lichte zeug

>

> ik heb er een hekel aan mensen zwart te maken die erg netjes

> zijn met hun fokbeleid,ine heeft hart vor de dieren en ja de

> zeug heeft ze verkocht en ik weet ook de reden omdat ze bij

> ine buiten loopt en ws daar niet zwaarder was geworden met de

> winterperiode in aankomst dus heeft ze de zeug eigelijk

> willen redden en aan jullie in goed vertrouwen meegegeven die

> nu geschaad is

>

> daar stoor ik me aan

>>>D#S Al mijn klanten kennen mijn kaarten bakje fenomeen, steld weinig voor erg klein bakkie. Klant vult zelf zijn/haar gegevens in, die vul ik aan de achterzijde aan met de aankoop gegevens, data en bedragen die ervoor zijn betaald.

Meestal kijk ik er verder niet naar om tenzij er geleuter is zoals nu.

16/7/2007 zijn ze hier geweest, samen met de dochter van Gerda en haar vriend.

Voorzien van lekker gebak ect.

Ik was bv vergeten dat ik Valerie er gratis had bij gedaan (las ik op het kaartje vanaaf, daar hoor ik hun nu ff niet over wel over dat Donna te vet betaald was).

voor het geval dat Donna niet de fok in zou kunnen ze toch een echt goeie fok zeug zouden hebben. Die is hier ook echt gedekt door Teriano.

gr. D#S

>

> jacqueline

• Witches at work

Gerda_H schreef:

>

> Hoi Jacqueline. Dan ben jij schijnbaar toch niet helemaal

> goed ingelicht,of je begrijpt het niet. Lia,Magda en haar

> vriend Ronald en ik zijn op 16 juli naar Ine geweest. Daar

> hebben wij inderdaad caafjes opgehaald,waaronsder

> bovenstaande drie en nog een paar. Deze zijn allemaal naar

> Lia gegaan,en op 1 augustus zijn Donna's Babe,Valerie en

> Teriano hier gekomen. Dus ik lieg zeer zeker niet.

>>>D#S Dit kan kloppen heel simpel, Lia woont een paar straten verderop van jou en levert ze op die datum af simpel toch???

Of ben ik toen met de trein ze komen brengen???

Ik dacht het toch niet zeker!!! Ze zijn namelijk allemaal tegelijk mee gegaan naar Groningen destijds de 16e juli dus!

Het moet toch niet NOG gekker worden zeg~!!~

Van mij dit keer maar zonder de groeten!!!

D#S

> Groetjes Gerda

• Witches at work

Gerda_H schreef:

>

> Het is niet mijn bedoeling om zielig te doen bij Knoevel of

> jacqueline, het was mijn bedoeling om advies te krijgen hoe

> ik haar er weer bovenop kan krijgen. Ik kreeg te horen dat

> het vele drinken van Donna's babe waarschijnlijk de nieren

> zouden kunnen zijn.

>>>D#S Tja de nieren zullen het vast zijn als ze steeds loopt te drinken zit er wel in ja. Advies inwinnen is natuurlijk prima, echter in dit geval vind ik het erg doorzichtig allemaal.

Ik heb gevraagd of hier inderdaad niets

> aan te doen is. gewoon om te leren, en Donna's Babe te

> helpen. Niet meer en niet minder. De stambomen van alle drie

> de caafjes heb ik jou gemaild.

>>>D#S Geen mail gehad van jou, niks nada nothing, maar zelfs al zou deze beer wel onerverwant zijn, dan nog weet ik gewoon 100% zeker dat ik zo'n zeug niet bij de beer heb gezet!

Ik hoef ook geen excuus hoor of zo, ik weet nu tenminste wat ik aan je hebt en dat is me ook wel wat waard.

Ik zie geen overeenkomsten

> tussen Donna's babe en Teriano. Maar misschien dat ik

> verkeerd heb gekeken. Dan kan je mij dat misschien mailen.

> Groetjes Gerda

>>>D#S Doe maar lekker waar je wel goed in bent zou ik zeggen, en daar wens ik je veel plezier en succes mee!~!

D#S

• Manu

Misschien toch nog even terug lezen dan. Jij bent degene die begint met mekkeren. Gerda vond dit topic heel zinvol. Al zijn er maar vijf fokkers die er over gaan nadenken, dan heb je toch wat bereikt, zei ze in haar reactie van 29-12, 21.05 uur. Jij begint vervolgens te mekkeren dat sommige fokkers niet snappen dat je met caafs die niet voldoende bij trekken niet moet fokken (29-12, 21.25). Maarja, wat is niet voldoende? Wie bepaalt dat? Dat bepaalt iedere fokker voor zich. Je kunt anderen niet jouw normen ten aanzien van fokgeschiktheid opleggen. Dan moet je geen dieren verkopen. Dat bedoelde ik te zeggen.

• Manu

Misschien toch nog even terug lezen dan. Jij bent degene die begint met mekkeren. Gerda vond dit topic heel zinvol. Al zijn er maar vijf fokkers die er over gaan nadenken, dan heb je toch wat bereikt, zei ze in haar reactie van 29-12, 21.05 uur. Jij begint vervolgens te mekkeren dat sommige fokkers niet snappen dat je met caafs die niet voldoende bij trekken niet moet fokken (29-12, 21.25). Maarja, wat is niet voldoende? Wie bepaalt dat? Dat bepaalt iedere fokker voor zich. Je kunt anderen niet jouw normen ten aanzien van fokgeschiktheid opleggen. Dan moet je geen dieren verkopen. Dat bedoelde ik te zeggen.