Hoeveel nesten per jaar???

• MoniqueW

Ik heb tot nu toe meegelezen omdat er weer een topic geopend is. Wel een heel verhaal, maar nu worden de reacties van Manu me ook duidelijk…Ik bied jou bij deze mijn excuus aan, maar ik voelde mij persoonlijk aangesproken en daarom werd ik fel omdat dit niet de eerste keer van je is. Ik snap nu in dit geval waarom je mijn reactie over het gewicht makkelijk vond terwijl ik dit niet op deze manier bedoelde ….vandaar mijn reactie weer. A-fijn ik begin niet meer opnieuw…in deze zin mijn excuus dus. Ik heb jou verkeerd begrepen en hierdoor een verkeerd antwoord gegeven. Ik zal voortaan eerst alles lezen voor ik iets neer zet. Zoals ik al eerder zei: Ik reageerde op kleine stukjes die ik las en dacht dat ik daar in mijn ogen het juiste advies op gaf. Het is absoluut niet mijn bedoeling geweest om voor iemand partij te trekken.

Hoi Gerda,

Maar nu toch even een reactie van mij….Ook ik heb Ine aan de lijn gehad nadat ze bij Lia was geweest en ook zij vertelde mij over een caafje waar niet mee gefokt mocht worden en die als knuffel weg ging.

• Gerda_H

Hoi Monique.

Dan ging dat vast over een andere caaf,want Donna's babe was hier al voor Ine bij Lia is geweest.

Groetjes Gerda

• Manu

Hoi Monique,

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat het misverstand is geweest, maar goed excuses geaccepteerd hoor. Wat mij betreft, weer een prachtig voorbeeld van eerst doen en dan denken.

• MoniqueW

Ja, ik denk het en ik ben zo stom om er op in te gaan. Goed voornemen voor mij om beter op te letten om me niet op de kast te laten jagen:) Ik had er nog geen voornemen voor het nieuwe jaar:) Heb ik er toch nog één gevonden. Waar een topic al niet goed voor is;D

Weet je wat ik zo gek vind…eigelijk ook weer niet, want hier wordt meteen kortemetten met je gemaakt. Er zijn verschillende fokkers die tegen mij gezegt hebben dat het leren fokken altijd het leven van caafjes gaat kosten.

Er zijn fokkers die met mij gemaild hebben en ik heb er een paar huilend aan de lijn gehad, maar was er voor ze en heb hun altijd advies gegeven voor een volgende keer. Ik kraakte ze nooit af en als ik geen antwoordt had ging ik er naar op zoek voor ze. (ik leerde daar ook van natuurlijk) Tja, ook ik leer nog steeds bij. Je moet leren zien wanneer een caafje ziek is of dat ze zwangerschapsvergiftiging hebben enz. Als je je dieren goed kent en je handeld snel hoeft een cavia niet altijd dood te gaan. Je leert dit uit ervaringen van anderen en zoals ik al eerder schreef > de basis lees je in de boeken. De rest leer je van mensen die er ervaring mee hebben en kun je ervaringen uitwisselen.

Gelukkig schijnen er hier mensen te zitten waar wij nog zoveel van kunnen leren, want zij zijn nooit nalatig en maken nooit dit soort fouten want zij zijn altijd verantwoordelijk bezig.. Erg knap toch…. Ik ben heel verantwoordelijk bezig, maar durf toch echt niet hardop te roepen dat hier altijd alles goed zal blijven gaan. Ik ben niet perfect, maar streef wel naar perfectie, maar zie ook niet alles.

Ik wordt hier een beetje flauw van……

• jacquelinesbeestenspul

nee jipke dan kan niet als je even naar mijn site ga en er dan vanuit gaat dat ze op de dag dat ine haar heeft verkocht gedekt is dan kom je uit op 22 juli dat is het hele gelieg nu om en daarom blijf ik ine verdedigen omdat het niet kan :)

reken maar uit en ja een zeug is 1 keer in de 14 a 18 dagen bronstig maar ik ga nu uit van de 16 juli en als het eerder is gebeurd kan het helemaal niet want dan ga je nog verder terug dan 22 sep

zoveel verstand heb ik nog wel als fokker daarom zeg ik de hele tijd gerda moet eens goed lezen en dan bedenken dat ine ze helemaal niet gekoppeld kan hebben omdat je dan een nog eerdere datum krijgt even een voorbeeldje

ine heeft ze bv 10 juli gekoppeld dan worden de jongen 16 sep geboren

off 5 juli dan worden de jongen 11 sep geboren

snap je mij nu gerda en jipke ??????????

de paring moet na 16 juli hebben plaats gevonden als je meereken is dat dus

7 dagen ongeveer later dan 16 juli en dat is 23 juli ongeveer kan een dag schelen omdat een zeug inderdaad niet precies om de 16 dagen bronstig is dus ze kan ook 22 juli of 20 juli gedekt zijn

dus de beredernering van gerda klopt niet en daarom word ik boos

ik bescherm ine niet altijd maar als fokker zijnde weet je deze rekensom heel goed

ik heb er ene hekel aan dat ine nu zwart word gemaakt van een andermans gelieg daar gaat het mij om jipke

voor mensen die niet goed kunnen rekenen kan je op mijn site kijken bij verwachte nestjes en daar staat onderin een geboortetabel link ff aanklikken en dan de datum van dekking invoeren en dan zie je gelijk de verwachte bevallingsdatum dat kan 1 of 2 dagen uitwijken maar meer ook niet

groetjes jacqueline

• Gerda_H

Jacqueline, ze kan best bij mij of Lia zijn gedekt,maar ze zat bij ine al bij Teriano. Worden bij jou de zeugjes gelijk dezelfde dag dat ze bij de beer komen al gedekt?

Bij mij niet. Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat ze bij ine al waren gekoppeld.

Groetjes Gerda

• Jipke frl

Ik snap jouw wel Jaqceline, die rekensom kan ik ook uit hoofd wel ongeveer maken, maar kan het echt niet zo zijn dat Ine die beer al bij die 2 zeugen gezet had en dat de werkelijke dekking gewoon later bij Lia heeft plaatsgevonden omdat die die 3 gewoon maar bijelkaar heeft laten zitten omdat ze dat al zaten? Lijkt me voor vervoer ook aangenamer dart er meer caafs bijelkaar in een doos of box zitten………….

• Witches at work

Hoi Jacq

Ook voor mij was rekenen niet mijn beste vak vroeger maar als ik een rekening heb van allerlei dierenspullen/ voer ed reken ik dat gewoon op papier uit zonder calculator en redelijk vlot.

Dus mij belazeren is toch vrij moeilijk ha ha~!~

Wat ik wel erg leuk vind is dat ik nu ook mails krijg van fokkers die ook kunnen rekenen net als jij.

En die zeggen dat jou berekeningen erg goed kloppen.

En die het erg dom van Gerda vinden zich krampachtig vast te houden aan haar eigen leugen.

Gelukkig gelooft ze nog in zich zelf althans zo doet ze zich voorkomen nu, echter erg geloofwaardig is ze niet voor nogal wat fokkers echter die komen hier niet ha ha~!!~

Maar ze lezen deze bullshit wel mooi mee dus.

gr. D#S

• Jipke frl

Nou poeh, ik zou maar erg trots wezen op me zelf……………..

amewn, bemoei me er niet meer mee, geen kruid tegen gewassen

Houdoe

• Witches at work

Hoi Jipke

Zelfs de foto van het trio met wie Terriano hier zat opgehokt;

VALERIE-BETTY BOOP EN TRIFORMIS heb ik nog in mijn afbeeldingen zitten!~

En vwaren voor kort op mijn site ook als zodanig te zien!

Maar ook dit is natuurlijk geen keihard bewijs evenalsdat ik meestal dus's en trio'd maak ipv kwartetten of meerdere zeugen bij een beer. Kortom zo waterdicht als 100% wordt het ook niet, men gelooft toch wat ie geloven wil.

Wat wel zo is, je hoeft me geen topfokker/dierenvriend bij uitstek te noemen, maar erg weinig fokkers zijn op hun site transparanter als ik ben!

Zelfs de dieren die overlijden evenals de pups worden gemeld, gewichten ect.

Fokkers hebben me wel eens gezegd;“ik zou dat echt niet allemaal op mijn site vermelden Ine”.

Echter ik heb nu eenmaal weinig te verbergen ook al ben ik een heks ha ha~!~

Ik weet EEN ding zeker Gerda is een van de wenigige mensen die het echt helemaal veknalt heeft bij mij.

Eentje die zo hard liegt is in mijn optiek geen knip voor de neus waard, sorry dat ik me zo hard uitspreek maar ik vind dit echt schandalig zeker als je weet hoe ik haar heb gematst met bepaalde zaken. Echter dat is me de eer te na dat hier neer te zetten.

Ze is het niet waard geweest, ik heb me heel erg in haar vergist helaas.

gr. D#S