Hoeveel nesten per jaar???

• Witches at work

Hoi Gerda

Deze zeug Donna's babe moeder Donna zelf was ook ineens dood weet ik van Petra toevallig nog niet zo lang geleden trouwens maar was ook nog niet eens zo oud.

En op de stamboom kun je zien dat ook dit dier weer gefokt is uit een knap staaltje inteelt.

Een dier dat zo kwakkelt zeker bij cavia's gaan dr op of dr onder aanmodderen/dokteren is echt not done vind ik!!!

Ik had gehoopt dat ze er bovenop zou komen ook qua gewicht ed.

Echter toen dit niet naar wens verliep had je ze zeker niet moeten inzettten voor de fok, hiervan krijgen ze alleen maar NOG een nekslag!!!

gr. D#S

• Witches at work

joyce schreef:

>

> quote:>>>D#S Hier selecteer ik ook erg strak uit, misschien

> wat minder als dat jij doet, kan best zijn maar bv vouworen

> komen vrijwel niet voor in mijn lijnen iets wat zelfs veel

> showfokkers helaas niet kunnen zeggen.

>

>

> Ik heb zelf liever dieren met een vouwoor, dan een dier dat

> ziek, zwak en misselijk is.

>>>D#S Tja en ik liever een dier dier dat geheel vouwoorvrij is!!!

Wat een bullshit zeg, dus als ik vouwoor vrij wil fokken boeit mijn de gezondheid ineens veel minder???

Dieren die niet OKE zijn hebben we allemaal liever niet, of je moet Knoevel heten,

die er hun werk van hebben gemaakt dit soort zieligerts op te vangen.

Zaak ik uit te vogelen HOE je dit soort uitwassen knut voorkomen ipv genezen daar worden ook de cavia's zelf een stuk vrolijker van toch???

gr. D#S

> En dat jij gelukt hebt met een bastaard, wil niet zeggen dat

> alle bastaarden direct geheel gezond zijn. Wij hebben hier 2

> bastaards uit hetzelfde nest, vorig jaar zijn ze bij ons

> geboren uit een oeps-nest. Vreselijk lieve en geweldige

> honden. Maar 1 hebben we er al ziek gehad. De andere is

> kerngezond (alleen toen ze gesteriliseerd was, was ze een

> paar dagen echt niet lekker, maar dat is begrijpelijk).

> Echter is de moeder van de pups, ook een bastaard, altijd

> kerngezond geweest (tot haar vermissing, vermoedelijk

> meegenomen) en daarvoor hebben we een kruising leonberger

> (zo'n groot kalf) met herder gehad. Die is ook 14,5 jaar oud

> geworden. Dus over het algemeen mogen we over onze honden

> zeker niet klagen, maar het is zeker niet pertinent zo dat

> bastaarden altijd gezonder zijn.

• jacquelinesbeestenspul

hoi gerda

ik heb gisteren en eergisteren met jou gemaild zonder dat ik in eerste instantie doorhad dat jij deze gerda was ik beantwoord dagelijks mails van mensen met hun caviavragen dus ik let niet zo op de naam in deze maar lees over het dier

ik wil je verder niet zwart maken hoor amar je wist dat dit zeugje een knuffeltje was en dat ze te licht was bij ine waarom fok je ermee ????

je zegt tegen mij dat het zeugje begin september 705gr was en zwanger dat vind ik geen normaal gewicht hoor en toen het zeugje ging bevallen woog ze nog geen 800gr dus eigelijk heb je haar zelf de dood in geholpen door met haar te fokken

ik zou niet meer met dit zeugje zoebatten en haar vredig in laten slapen een dier dat nu 540gr weegt is niet normaal en al zeker niet nu ze al bijna 2 maanden geleden een nest heeft gehad dus ze was nog magerder :(

misschien is het voor jou een leer voor de volgende keer in deze niet fokken met te kleine dieren en waarvan de eigenaar al zegt dat ze als knuffel is weggegeven

groetjes jacqueline

• Witches at work

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi gerda

>

> ik heb gisteren en eergisteren met jou gemaild zonder dat ik

> in eerste instantie doorhad dat jij deze gerda was ik

> beantwoord dagelijks mails van mensen met hun caviavragen dus

> ik let niet zo op de naam in deze maar lees over het dier

>

> ik wil je verder niet zwart maken hoor amar je wist dat dit

> zeugje een knuffeltje was en dat ze te licht was bij ine

> waarom fok je ermee ????

> je zegt tegen mij dat het zeugje begin september 705gr was en

> zwanger dat vind ik geen normaal gewicht hoor en toen het

> zeugje ging bevallen woog ze nog geen 800gr dus eigelijk heb

> je haar zelf de dood in geholpen door met haar te fokken

>

> ik zou niet meer met dit zeugje zoebatten en haar vredig in

> laten slapen een dier dat nu 540gr weegt is niet normaal en

> al zeker niet nu ze al bijna 2 maanden geleden een nest heeft

> gehad dus ze was nog magerder :(

>

> misschien is het voor jou een leer voor de volgende keer in

> deze niet fokken met te kleine dieren en waarvan de eigenaar

> al zegt dat ze als knuffel is weggegeven

>>>D#S Nou Jacq van mij had deze zeug her “voordeel” van de twijfel net als 2 andere zeugen uit de Curly/Lunken fok die minder zijnvan gewicht en bouw. Lia weet nu precies welke dieren ik bedoel.

Het schijnt nu dus zo te zijn dat Donna's babe gewoon bij een beer is getieft grof gezegd echter niet hier!!!

Ze is of bij Lia gekoppeld of bij Gerda, echter als ik had geweten van te voren dat hun niet eerst ff wilde afwachten of deze zeug uberhaupt wilde aansterken was ze niet naar Groningen gegaan kan ik je zeggen~!~

Het enige wat je hiervoor nodig hebt als fokker is toch een beetje gezond boeren verstand???

Nu kan ik alleen nog maar hopen dat dit “hoopje ellende” snel uit dr lijden wordt verlost.

> gr. D#S

> groetjes jacqueline

• Gerda_H

>>>D#S Oja die ken ik wel, gefokt door De Beerse caafjes, heb ik samen overgenomen met allerlei andere Curly's, Lunkarya's. Deze hing er toen al maarzo'n beetje bij, samen met nog 2 lunken die ook niet bepaald overtuigend waren. Die zijn gratis en eentje voor een zeer mild prijsje weg geegaan aan jou en Lia.

Helaas snappen sommige fokkers niet dat je niet met caafs moet gaan fokken die niet voldoende bij trekken merk ik!!!

Maar Donna's Babe zat bij jou al bij Teriano.

>>>D#S Het 1e nestje is haar genade slag/nek slag dus!!!

En ze is nu als half dood, dus alsik jou was zou ik ze nog minstens voor 2 nesten nomineren zeg!

Dat zeg ik dus ine, Zij blijft hier als knuffel,en krijgt zeer zeker geen tweede nest.

>>>D#S Als die idd zonder ooit op een fatsoenlijk gewicht te zijn beland toch maar ff voor de fok is ingezet, en nu het echt niet meer trekt zou ik dr gewoon lekker laten inslapen ipv NOG meer gesoebat, sorry dit is puur rekken van een heleboel ellende, en je jaagd jezelf op onkosten die uiteindelijk tot niks meer zullen lijden vrees ik!

Zulke gewichten laat ik echt gaan hier, dat wordt echt nooit meer iets!

gr. D#S

Ine, ik ben één die knokt voor haar diertjes. Mocht het niet lukken,kan ik altijd nog aan in laten slapen denken. Jacqueline zei hetzelfde als jij hoor. En ik hou dat advies ook zeker in mijn achterhoofd. Ik krijg echter het idee dat,doordat zij een zwakke caaf is,ondergelopen werd door de grote groep. Ze begint nu wat op te knappen. Daarom komt zij ook zowiezo niet terug in de grote groep. Blijft het sukkelen,dn ga ik inderdaad niet te lang met haar sollen.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

ik wil je verder niet zwart maken hoor amar je wist dat dit zeugje een knuffeltje was en dat ze te licht was bij ine waarom fok je ermee ????

je zegt tegen mij dat het zeugje begin september 705gr was en zwanger dat vind ik geen normaal gewicht hoor en toen het zeugje ging bevallen woog ze nog geen 800gr dus eigelijk heb je haar zelf de dood in geholpen door met haar te fokken

Hoi Jacqueline.

Ten eerste wist ik niet dat dit zeugje een knuffel was,en ten tweede zat ze zat bij Ine al bij de beer.

Zij weegt nu 601 gram,dus is ze weer iets gegroeid. Ik hou jou advies ook in mijn achterhoofd hoor. En vooral als het diabetes of haar nieren zijn,dan kan zij in mijn ogen geen caviawaardig bestaan hebben. Dan laat ik haar zeker niet lijden.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

Hoi Ine.

Ik heb mijn gegevens nog eens nagekeken. Ik moet jou mijn excuses aanbieden,want ik heb in mijn boekje staan dat Donna's Babe op 1 augustus is gekoppeld aan Teriano. Echter,ik wist niet dat zij niet geschikt was voor de fok. Jij had haar meegegeven aan Lia,en omdat Magda beginnend fokster was,heeft zij haar van Lia gekregen. Teriano was bij jou gekoppeld aan Valerie,de gladhaar. Donna's Babe is op 29 september bevallen van een tweeling. het zeugje is verkocht. De nieuwe eigenaar krijgt van mij bericht dat dit zeugje niet ingezet moet worden voor de fok. Evt. neem ik haar terug.

Inderdaad staat er op de stamboom inteelt traditioneel. Mijn fout om dat over het hoofd te zien. De stambomen hadden wij ook wat laat van Lia gekregen door omstandigheden. Er was mij echter niet gezegd dat Donna's Babe niet geschikt was voor de fok.

Maar zoals ik mij kan herinneren zat Teriano bij jou bij twee zeugen. Kan jij in jou aantekeningen terug vinden wie dit waren?

Sorrie dat ik in de war was hiermee.

Groetjes Gerda

• Witches at work

Gerda_H schreef:

>

> Hoi Ine.

> Ik heb mijn gegevens nog eens nagekeken. Ik moet jou mijn

> excuses aanbieden,want ik heb in mijn boekje staan dat

> Donna's Babe op 1 augustus is gekoppeld aan Teriano.

> Echter,ik wist niet dat zij niet geschikt was voor de fok.

> Jij had haar meegegeven aan Lia,en omdat Magda beginnend

> fokster was,heeft zij haar van Lia gekregen.

>>>D#S

Tja dat Lia jullie caafs geeft die ze eerst koopt en dan meteen weer door geeft/verkoopt is op zich niks mee. Echter geef er dan ook de juiste info bij zou ik zeggen.

Ik ben gewoon hartstikke eerlijk geweest naar jullie toe en heb ook gezegd dat deze zeug het niet al te best deed in gewicht je kon dr botjes voelen zelfs op dr achterhand. Zo

heeft Lia nu ook 2 Lunkzeugen die het bijna niet trekken, die heeft ze er voor niks bij gehad van mij in de hoop dat het nog wel wat gaat worden want de natuurl laat ons wel eens verrassen weet ook ikals geen ander.

Mijn schoolvoorbeeld hier is THE STINGWITCH die uit een nest van 2 zeugjes kwam (Rex Morticia=moeder) en kreeg de nek slagpas toen ze ruim 800 gr. woog en werd opgehokt met een beer voor de fok.

Ze nam snel 200 gr. terug in gewicht en dr kopie stond ineens scheef.

Tja resoluut de fok uitgehaald permanent, en die gaat hier ook nooit meer weg.

Ik vrees ook dat ze niet zo oud zal worden, heeft een wiplash naar alle waarschijnlijkheid.

> jou gekoppeld aan Valerie,de gladhaar. Donna's Babe is op 29

> september bevallen van een tweeling. het zeugje is verkocht.

> De nieuwe eigenaar krijgt van mij bericht dat dit zeugje niet

> ingezet moet worden voor de fok. Evt. neem ik haar terug.

> Inderdaad staat er op de stamboom inteelt traditioneel. Mijn

> fout om dat over het hoofd te zien. De stambomen hadden wij

> ook wat laat van Lia gekregen door omstandigheden. Er was mij

> echter niet gezegd dat Donna's Babe niet geschikt was voor de

> fok.

> Maar zoals ik mij kan herinneren zat Teriano bij jou bij twee

> zeugen. Kan jij in jou aantekeningen terug vinden wie dit

> waren?

>>>D#S Nee en dit is ook totaal niet interessant/relevant ik noteer nooit als ik dieren apart ophok, ik weet dit niet eens meer te bevestigen eerlijk gezegd.

Kan ook best dat ze in de grote zeugenren heeft rond gehobbeld. Haar toestand toen was zeker niet levens bedreigend anders was ze zeker bij mij gebleven.

Volgens mij zat ze ook in de grote ren hier zit niet veel apart opgehokt namelijk en al helemaal geen zeugen tenzij de zwanger zijn of net bevallen ect.

> Sorrie dat ik in de war was hiermee.

>>>D#S Tja in de war??? Ik kan hier erg weinig mee nu~!~

Ik weet wel eens niet waar mijn sleutels of portomonee liggen bv.

Echter als het om mijn dieren gaat ben ik buiten gewoon helder al zeg ik het zelf.

Zelfs in beschonken toestand zou je me er nog van alles over kunnen vragen.

Van elke caaf hier weet ik uit wat voorlijnen ze komen, waneer geboren en hoe zwaar ze nu zijn ongeveer. Hun geboorte gewicht weet ik ook veelal zo op te rakelen.

Hun namen die ze hier krijgen enz enz. ik mix in wel eens maar weet gelukkig waarom ik het doe en niet om maar ff wat te proberen.

De Lunken en Curly's die er nu her en der zijn, zijn ingekruist met van alles en vooral ook wederom overspoeld door satijn, verdunningns kleuren ect.

Dan wordt er geleuterd steeds door dezelfde satijn/Lunken fokkers dat er Peruf door heen gemixt wordt terwijl dat juist de zegen was voor deze rassen en het dier ook uit dit ras is onstaan!~!!

Het is andere plurrie plat gezegd die dit nieuwe ras zo ten gronde richt alvorens het zich een weg kan banen, namelijk; de Tessel, satijn, verdunnings kleuren en andere zeer vage dieren die ff worden ingezet om maar te produceren.

Voor deze shit ben ik ook zeker niet verantwoordelijk, en de Perufs die ik ervoor heb ingezet alsmede EEN hele Coronet zeug waren uit toplijnen en puur onverdund en satijnvrij kan ik julie zeggen!

Echter sommige van deze zo goeie dieren uit de Goedhart lijnen (Peruf) zie ik al weer bij andere fokkers zitten, en de mindere goden en godinnen, van het ras waarvan blijkt dat het nog steeds erg wankel is worden meteen en veel ingezet voor de fok!

Ik ga een hele dag en avond naar Lia Groningen en vervolgens staan nog bijna al mijn ex Lunken/Curly's/Perufs ed verkeerd op de site, zowel de namen als qua soort.

Ik kan hier nog wel 4 a 4 tjes van vol typen echter ik geef het op, waste of time denk ik. De een is waziger nog dan de ander, maar ze zijn wel verantwoordlijk voor leven verdorie~!~

Ik begin er steeds meer spijt van te krijgen dat ik mijn dieren richting jullie heb laten gaan.

Ik hoef ook geen sorry's meer, ben nu echt boos moeten jullie weten~!~

Steun elkaar zou ik zeggen en samen komen jullie er wel uit, zo niet dan toch voor mij is de maat nu vol echt vol~!~

D#S

> Groetjes Gerda

• Witches at work

Hoi Gerda

Er is nu al teveel met haar gesold,ik ken namelijk haar start niet daar ze niet door mij is gefokt en ook niet hier is geboren.

Ik snap dat je je gaat hechten aan een zwak dier ik ken dat gevoel net zo goed als jij.

Juist zulke vechters wil je er bovenop helpen, echter vaak moet je ook heel nuchter en reeel kunnen denken en is de dood een hemel voor een zo lijdend dier!

Een dier uit het lijden verlossen is ook een vorm van houden van, al heb ik nog elke keer als het zich hier voordoet een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.

Ik praat dan ook altijd nog ff met het dier heel stom, en spreek uit dat ik hoop dat ze het toch een beetje fijn gehad hebben in hun leven.

Dus nee, ff de nek omdraaien is er hier niet bij zou ik ook nooit kunnen.

Dat kan ook anders vind ik, maar soms moet het gewoon,dan bel ik Jacq op en loop te ijsberen met wat moet ik hiermee???

Als er hoop is laat ik een cavia nooit gaan, echter als het kaarsje op is wel.

Dan komt er ook geen dierenarts meer aan te pas, die eer houd ik dan aan mezelf.

gr. D#S

• MoniqueW

Ik denk dat je heel goed moet kijken naar de conditie van je zeug en moet kijken hoe snel zij zich weer hersteld. Zelf fok ik alleen met zeugjes die in goede conditie zijn en zeugjes die een moeilijke start maken (komt zelden voor) die haal ik uit de fok. Als ik bij iemand een zeugje koop en die schijnt toch een moeilijke start te maken haal ik haar ook uit de fok. Somige zeugjes kunnen 3x een nestje aan en verloopt alles prima en een ander 2x.

Zelf ben ik er geen voorstander van om de beer te laten zitten als de jongen geboren zijn. De zeug kan per direct weer gedekt worden. Je kan pas inschatten hoe het met de zeug gaat als de jongen bij de moeder vandaan gehaald worden. Als zij zich helemaal gegeven heeft aan de jongen heeft ze ook de tijd nodig om te herstellen. Bij de één gaat dit sneller dan bij de andere zeug.