Manu schreef: “Persoonlijk stoorde ik mij aan jouw veroordelingen. Een uitspraak van iemand wegwuiven onder het mom ”Daar hebben we Isabel weer…“ of ”Dit was weer precies wat ik uitgerekend van jou verwachte…“. Dit vind ik persoonlijk heel laag.”
Monique W schreef toen: “Mag je van mij heel lag vinden. Zit ik niet mee”
Als jij zo reageert op andermans mening; “zit ik niet mee”, kan je dan van de ander verwachten dat die zich wel wat aantrekt van wat jij schrijft?
Ik bedoel, ik heb nagedacht over jouw eerdere opmerking dat mijn reactie overbodig was. Ik kwam tot de conclusie dat je gelijk had, en heb dat geschreven.
Nu wordt er iets over jouw reactie geschreven, heb je daar over nagedacht?
Of doe je dat per definitie niet omdat het van Manu afkomstig is?
Want die indruk krijg ik heel sterk; o, weer een bericht van Isabel/Manu, dat zal wel weer negatief zijn. Daar gaat men bij voorbaat dus al tegenin…. Terwijl ze lang niet altijd negatief zijn.
> Wat mij opvalt is het verschil tussen jou en mij op het
> persoonlijk aanspreken. Jij spreekt mij als persoon aan en ik
> spreek voor diegene die de schoen past of op leerzaam gebiet
> (kan jij ook) Jij spreekt mij aan terwijl het incident
> helemaal niet over mij gaat en daar irriteer ik mij aan.
….> Wat ik dan erg raar vind is dat er ineens meningen
> over mij zijn terwijl het niet over mij gaat
Er wordt hier steeds gereageerd op een bericht wat geplaatst is, op uitspraken die daarin gedaan worden. Iemand is het ermee eens of niet. Dat is toch de bedoeling van een prikbord?
Dat kan een reactie zijn die voor jou alleen bedoeld is, of die in het algemeen geldt, wat is het verschil? Jij schrijft hier toch ook een paar stukjes die voor mij alleen bestemd zijn? Wat maakt dat uit?
Trouwens, er wordt een mening gegeven over wat je geschreven hebt, niet over jou als persoon. Door mij in ieder geval wel, want ik ken je niet.
En dat vind ik een groot verschil.