Hoeveel nesten per jaar???

• Manu

Moniqe, Ik veroordeel jou niet en ook Gerda niet. Ik geef alleen mijn mening en zet die af tegen die van jou. Daarbij geef ik zelf al aan dat wij andere normen en waarden hebben. Maar annders is niet per definitie beter of slechter. Dat bedenk jij erbij.

Persoonlijk stoorde ik mij aan jouw veroordelingen. Een uitspraak van iemand wegwuiven onder het mom “Daar hebben we Isabel weer…” of “Dit was weer precies wat ik uitgerekend van jou verwachte…”. Dit vind ik persoonlijk heel laag.

• Manu

Wie zegt er dat ze zich bij mij moeten verantwoorden? Waar veroordeel ik iemand dan? Waarom mag jij hier wel je mening geven en ik niet? Moet ik daarvoor voortaan eerst toestemming bij jou vragen ofzo? Als dit prikbord er is om van elkaar te leren, dan kom je niet ver als je elkaar alleen mag steunen.

Ik moet hier helemaal niemand “hebben”, maar als ik kennelijk al meerdere keren op jou gereageerd heb, dan verschillen wij waarschijnlijk in basis ergens van mening. Dat komt dan op meerdere vlakken tot uiting. Zij we ws. beiden wel consequent :-)

• Manu

Hier kan ik me wel in vinden. Persoonlijk vind ik dat er een groot verschil is tussen een fout en een nalatigheid. Fouten kun je niet altijd voorkomen, nalatigheden wel. Eenvoudigweg door ze niet na te laten….

• Susan

Nu heb ik het gedaan. Is het dan goed?

Misschien niet hele goede vriendinnen, maar het is overduidelijk dat jullie wel veel met elkaar omgaan, vooral op fokkersgebied en bij elkaar thuiskomen doe je ook niet zomaar. Ik bedoel Groningen-Brabant(?) is nu niet echt naast elkaar.

• MoniqueW

Persoonlijk stoorde ik mij aan jouw veroordelingen. Een uitspraak van iemand wegwuiven onder het mom “Daar hebben we Isabel weer…” of “Dit was weer precies wat ik uitgerekend van jou verwachte…”. Dit vind ik persoonlijk heel laag.

Mag je van mij heel lag vinden. Zit ik niet mee, maar misschien kan jij er wat mee als iemand je voorspelbaar vind op dit negatieve gebiet. Het komt leuker over als je iemand op een andere manier aanspreekt. Het komt dan positeiver over en als jou dit verder niks doet, wat ik denk dat jij nu denkt als jij dit leest geloof ik je nog niet, want anders reageer je hier niet op.

Misschien verschillen we toch niet zoveel van normen en waarden als we denken,

Wat mij opvalt is het verschil tussen jou en mij op het persoonlijk aanspreken. Jij spreekt mij als persoon aan en ik spreek voor diegene die de schoen past of op leerzaam gebiet (kan jij ook) Jij spreekt mij aan terwijl het incident helemaal niet over mij gaat en daar irriteer ik mij aan. Ik heb ook geen één keer geschreven dat ik het met alles eens ben….. Ik bemoei me niet met hun….vechten ze zelf maar uit. Ze zijn volwassen mensen en hebben mij daar niet bij nodig. Ik reageerde alleen op punten voor verbetering van een ander. Wat ik dan erg raar vind is dat er ineens meningen over mij zijn terwijl het niet over mij gaat….misschien is mijn IQ hier ook wel te laag voor???

• isabel

Manu schreef: “Persoonlijk stoorde ik mij aan jouw veroordelingen. Een uitspraak van iemand wegwuiven onder het mom ”Daar hebben we Isabel weer…“ of ”Dit was weer precies wat ik uitgerekend van jou verwachte…“. Dit vind ik persoonlijk heel laag.”

Monique W schreef toen: “Mag je van mij heel lag vinden. Zit ik niet mee”

Als jij zo reageert op andermans mening; “zit ik niet mee”, kan je dan van de ander verwachten dat die zich wel wat aantrekt van wat jij schrijft?

Ik bedoel, ik heb nagedacht over jouw eerdere opmerking dat mijn reactie overbodig was. Ik kwam tot de conclusie dat je gelijk had, en heb dat geschreven.

Nu wordt er iets over jouw reactie geschreven, heb je daar over nagedacht?

Of doe je dat per definitie niet omdat het van Manu afkomstig is?

Want die indruk krijg ik heel sterk; o, weer een bericht van Isabel/Manu, dat zal wel weer negatief zijn. Daar gaat men bij voorbaat dus al tegenin…. Terwijl ze lang niet altijd negatief zijn.

> Wat mij opvalt is het verschil tussen jou en mij op het

> persoonlijk aanspreken. Jij spreekt mij als persoon aan en ik

> spreek voor diegene die de schoen past of op leerzaam gebiet

> (kan jij ook) Jij spreekt mij aan terwijl het incident

> helemaal niet over mij gaat en daar irriteer ik mij aan.

….> Wat ik dan erg raar vind is dat er ineens meningen

> over mij zijn terwijl het niet over mij gaat

Er wordt hier steeds gereageerd op een bericht wat geplaatst is, op uitspraken die daarin gedaan worden. Iemand is het ermee eens of niet. Dat is toch de bedoeling van een prikbord?

Dat kan een reactie zijn die voor jou alleen bedoeld is, of die in het algemeen geldt, wat is het verschil? Jij schrijft hier toch ook een paar stukjes die voor mij alleen bestemd zijn? Wat maakt dat uit?

Trouwens, er wordt een mening gegeven over wat je geschreven hebt, niet over jou als persoon. Door mij in ieder geval wel, want ik ken je niet.

En dat vind ik een groot verschil.

• Manu

“Mag je van mij heel lag vinden. Zit ik niet mee, maar misschien kan jij er wat mee als iemand je voorspelbaar vind op dit negatieve gebiet.”

Ik bedoel miijn uitspraken niet altijd negatief, maar merk wel regelmatig dat dit op veel andere prikkers zo over komt. Ik bereik ws. meer met mijn bijdragen als ik ze zodanig formuleer, dat mensen de deur niet direct dicht gooien. Dus ja, ik kan hier wel wat mee.

“Het komt leuker over als je iemand op een andere manier aanspreekt. Het komt dan positeiver over en als jou dit verder niks doet, wat ik denk dat jij nu denkt als jij dit leest geloof ik je nog niet, want anders reageer je hier niet op.”

Mag ik je erop wijzen dat jouw reacties ook niet echt positief zijn. Dit kan ook op een andere manier, die veel leuker overkomt. Sorry, maar als je mij ergens op meent aan te moeten spreken, vind ik dat je daar zelf toch minstens naar moet handelen.

“Wat mij opvalt is het verschil tussen jou en mij op het persoonlijk aanspreken. Jij spreekt mij als persoon aan en ik spreek voor diegene die de schoen past of op leerzaam gebiet (kan jij ook) Jij spreekt mij aan terwijl het incident helemaal niet over mij gaat en daar irriteer ik mij aan.”

Ik citeerde in eerste instantie een stelling van jou en reageerde daar in zijn algemeenheid op. Ik schreef dan ook over “als fokker…”. Jij bent degene die mensen op de persoon en hun manier van reageren (in jouw ogen) aanspreekt. Kijk nog maar eens terug naar je reacties op Isabel en op mij. Heel persoonlijk allemaal.

“Ik bemoei me niet met hun….vechten ze zelf maar uit. Ze zijn volwassen mensen en hebben mij daar niet bij nodig.”

Nou breekt mijn klomp. Gisteren zei je nog dat je iemand steunde en dat dat nog iets is wat andere mensen nog moeten leren. Dat ik misschien iets aan die tip had, voor ik je weer aan zou vallen????? Beetje tegenstrijdig allemaal in mijn ogen.

• MoniqueW

Auteur: Manu (—.adsl.xs4all.nl)

Datum: 01-01-2008 20:11

Ik bedoel miijn uitspraken niet altijd negatief, maar merk wel regelmatig dat dit op veel andere prikkers zo over komt. Ik bereik ws. meer met mijn bijdragen als ik ze zodanig formuleer, dat mensen de deur niet direct dicht gooien. Dus ja, ik kan hier wel wat mee.

…..Heel positief van je!

Ik heb advies gegeven aan Gerda. Dit sloeg op haar (voor mijn gevoel) verontruste gevoelens op kleine stukjes die ik van haar las. Jullie projecteerde dit op mij wat totaal niet klopt en gaven een verkeerd beeld van mij naar voren waar Isabel ook haar excuus voor aanbood. Jij kon het niet laten om er op door te gaan. Ik neem het voor niemand op. Laat je klompen maar heel, want dat is zonde en overbodig.

En ja, je hebt gelijk dat ik jullie erg persoonlijk en niet vriendelijk heb aangesproken. Dit doe ik met een rede.

En Isabel > Ik denk er zeker over na en ik heb ook positieve dingen over jullie gemeld. Jammer dat je hier overheen leest. Het valt me op dat je over veel dingen heen leest. Jammer!!!

• Cavia farm Witches at work

Susan schreef:

>

> Nu heb ik het gedaan. Is het dan goed?

>>>D#S Nee Susan niet goed, jij staat hier volledig buiten, er zijn er hier tweee die hun rug lopen te poetsen aan mijn Branbants bonte trui, dat zijn Lia en Gerda namelijk.

Ik houd niet van laffe Herders, ik houd van zuiver, open en eerlijk.

Maar toiegeven is wel het laatste wat er nu gebeurd!!!

> Misschien niet hele goede vriendinnen, maar het is

> overduidelijk dat jullie wel veel met elkaar omgaan, vooral

> op fokkersgebied en bij elkaar thuiskomen doe je ook niet

> zomaar. Ik bedoel Groningen-Brabant(?) is nu niet echt naast

> elkaar.

>>>D#S Thuis komen??? 1 keer Gerda voor pak hem beet 10 minuten in vogelvlucht, waarbij me nu wordt verweten niet alles toen in me op genomen te hebben. Nou ik werd daar behoorlijk afgeleid kan ik zeggen in dat vene dat ik er was!!!

Bij Lia ben ik precies 2X uitgebreid geweest, en met haar heb ik ook wat veelvuldiger telefoon contact en mail contact gehad als met Gerda kan ik je zeggen.

Maar echt veel ga ik eigenlijk alleen met Jacqueline om op fokkers gebied en dat komt omdat we meer gemeen hebben dan alleen het fokkers gebeuren ha ha~!~

Met haar kan ik ook over andere dingen praten als over caafs, en helaas is dat niet alle fokkers gegeven. Sommige leven echt alleen maar voor hun dieren.

Zijn volledig afgestompt op de mens, dat hebben Jacq en ik gelukkig niet snap je?

Verder ben ik klaar met al het gekonkel en alle leugens van fokkers, ze rotzooien maar lekker verder, maar dan wel MET ZONDER MIJ~!~!~ Ha ha lekker krom he?

gr. D#S

• Susan

Mijn punt is vooral;

dat er een cavia de dupe is geworden waarschijnlijk

en inderdaad dat er nu niet eerlijk toegegeven wordt waar nu de fout zat. Ik kan helemaal niet tegen dit soort gedoe, zeker niet als het ten koste van dieren en mensen gaat.

En verder idd. zoek het lekker uit.