skinny`s

• M.

Skinny is hoe hje het ook draait of keert een verliesmutatie, waarop verder door gefokt is. Om het recessieve gen voor haarloos vast te legen. Stel we noemen N normaal (dominant) en n naakt (recessief), dan krijg je uit een drager voor skinny Nn x een normaal gladhaar NN conform het dambordscheme:

——- —– N ——- n

——————————-

N — ——NN ——- Nn

N — ——NN ——- Nn

Dus 50% zuivere gladharen en 50% gladharen die Skinny met zich dragen. Volgens de Skinny deskundigen zijn de dragers gelukkig op fenotype (uiterlijk) te herekennen. Plastisch uitgedrukt. Onder hun jasje zit hun nakie !!!

Als een drager wordt verpaard met een drager geeft dit:

——- —– N ——- n

——————————-

N — ——NN ——- Nn

n — ——Nn ——- nn

25% zuivere gladharen (NN), 50% dragers (Nn) en 25% zuivere Skinny's (nn).

M.

• Witches at work

Mariska schreef:

>

> Ik vind sowieso mensen die met een cavia uit de dierenwinkel

> fokken verkeerd bezig omdat je helemaal niets van de

> achtergrond of mogelijke erfelijke afwijkingen weet. Als daar

> dus per ongeluk ineens skinny's geboren worden is dat hun

> eigen probleem en heb ik daar toch echt geen medelijden mee.

> Dat is het risico van fokken met dieren waarvan je niets

> weet. Moeten ze maar bij een betrouwbare fokker kopen, dan is

> er veel meer over de achtergrond bekend en kunnen dat soort

> ongelukjes veelal voorkomen worden.

>>>D#S Droom maar lekker verder over betrouwbare fokkers ha ha~!~

Ja goddank zijn die er ook, maar evenveel die er een godsgruwelijke jan boel van maken.

Ik weet niet op welke wolk of planeet je nu zit, maar zelfs sommige Skinny fokkers hebben ook wel eens wat caafs uit dieren winkels gekocht!

en niet voor de knuf nee hoor gewoon voor de fok.

Echter dat wordt sinds de Skinny fok idd een heel ander verhaal.

Ze zijn nu echt van god los, nu gaat het gebeuren………………….

gewoon op wachten de mens is niet te stoppen nu!

En ja ik selecteer mijn fokkers wel uit, reken maar van jes!

Ik HAD nooit een zwarte lijst van fokkers, maar HEB die nu wel zeker weten.

gr. D#S

• Witches at work

Hoi M

Tja hier kan ik als heks een dikke punt aan zuigen~!~

Heel mooi uitgelegd wederom.

gr D#S

• Natanya

Ik kwam op een zweedse site de ontwikkeling van een dragertje tegen…ik heb zelf geen foto's van de ontwikkeling hiervan(omdat ik er zelf geen heb)…maar helemaal onderop deze blz. zie je de vachtontwikkeling van een skinnygendrager…

misschien wel leuk om deze ontwikkeling eens te bekijken…

http://web.telia.com/~u59701704/f701a164-3c9a-46a8-9333-2f53c7fe9b23-29.html

• nnatasja

Sja heks .. je weet hoe dat gaat he ..

Ik deel je mening in deze hoor en ben helemaal niet blij dat ze naar nederland zijn gehaald en vind het ook erg jammer te zien dat er zo massaal mee gefokt word terwijl er nog niet eens een jaar voor uitgetrokken is om te kijken hoe ze zich handelen in het nederlandse klimaat , vind dat er veel te makkelijk over word gedacht als zijnde “ ze missen alleen wat haar thats it ! ”

• anja

Je hoeft me niet te antwoorden alsof ik een dombo ben ofzo. Jij komt op mij ook niet altijd zo wijs over eerlijk gezegd. Ik snap gewoon nog steeds niet wat er nou zo bezwaarlijk is aan een skinny, dat ze het snel koud hebben en dan dood gaan? je kunt ook niet elke behaarde cavia zomaar in een buitenren stoppen. ALs ze dat neit gewend zijn zullen ze ook dood gaan. Is het daarom onverantwoord om ze te fokken??? Er zijn nu een maal mensen die een beest aanschaffen en helemaal niet weten wat voor verzorging die nodig heeft. Er zijn ook mensen die niet weten dat een cavia vitamine C moet, niet tegen tocht kan of iets dergelijks. Gaat de cavia ook dood. Mag je dan ook geen behaarde cavias meer fokken? Bij een goede verzorging is de skinny niet ongezonder dan een cavia met haar.

• Witches at work

anja schreef:

>

> Je hoeft me niet te antwoorden alsof ik een dombo ben ofzo.

> Jij komt op mij ook niet altijd zo wijs over eerlijk gezegd.

>>>D#S Jij interpreteert het verkeerd nu~!~

Een donbo??? Dat zijn voor mij alle Skinny fokkers vrij uit gezegd oeps!

Als fokker is dit een domme actie want niet weg neemt dat deze lui verder wel “OKE” zijn kunnen toch???

> Ik snap gewoon nog steeds niet wat er nou zo bezwaarlijk is

> aan een skinny, dat ze het snel koud hebben en dan dood gaan?

> je kunt ook niet elke behaarde cavia zomaar in een buitenren

> stoppen. ALs ze dat neit gewend zijn zullen ze ook dood gaan.

> Is het daarom onverantwoord om ze te fokken??? Er zijn nu een

> maal mensen die een beest aanschaffen en helemaal niet weten

> wat voor verzorging die nodig heeft. Er zijn ook mensen die

> niet weten dat een cavia vitamine C moet, niet tegen tocht

> kan of iets dergelijks. Gaat de cavia ook dood. Mag je dan

> ook geen behaarde cavias meer fokken? Bij een goede

> verzorging is de skinny niet ongezonder dan een cavia met haar.

>>>D#S Recht kletsen wat gewoon erg krom is, even zo hoor ik wel eens Bulldog fokkers roepen dat dit ras OKE is terwijl ik aan den lijven alle shitzooi meegemaakt heb met dit dier!

mischien kom ik soms wat naief en niet volwassen over,mag je vinden klopt lig ik verder niet wakker van.

Maar je vergelijking met dat een behaarde caaf ook in verkeerde/ondeskundige handen vallen kan deel ik niet!

Juist omdat dit al zo is moet je niet meer moeilijkere dieren gaan fokken zorgen pups dus!

Maar de kick zit hem er gewoon in , iets te fokken wat eigenlijk niet mag.

Verboden vruchten smaken voor velen het lekkerst helaas.

En ze hoesten een leuke som geld op, het mes snijdt van 2 kanten dus hier~!~

gr D#S

• anja

>>> deze reaktie zakt mijn moed van in de schoenen. En mn broek vanaf tot op mn enkels zeg!

Ik interpreteer het verkeerd? Ik denk eerder dat jij je verkeerd nuanceert.

Dat je mijn mening niet deelt is de reden dat ik op je reageer. Ik krijg alleen geen antwoord alleen maar vergelijkingen die niet opgaan met een satijncavia en een bulldog.

• Mariska

"Maar de kick zit hem er gewoon in , iets te fokken wat eigenlijk niet mag.

Verboden vruchten smaken voor velen het lekkerst helaas.

En ze hoesten een leuke som geld op, het mes snijdt van 2 kanten dus hier~!~"

Sinds wanneer zijn skinny's verboden?? Skinnyfokkers doen niets wat niet mag hoor. Dat jij er anders over denkt mag, maar skinnyfok is gewoon toegestaan.

En een leuke som geld ophoesten? Hebben de meesten die som niet eerst op moeten hoesten om de dieren hier te krijgen? Die hebben dezelfde prijs moeten betalen als waar ze nu voor te koop staan hoor, soms zelfs nog wel meer.

Ik geloof echt niet dat een skinnyfokker die 10 nestjes per jaar heeft slechter bezig is dan een fokker van behaarde cavia's die 20 nestjes per jaar heeft. Die zullen echt niet binnen lopen hoor, de dieren kosten genoeg in aanschaf en onderhoud en als dan ook de temperatuur in de gaten gehouden moet worden, zal de energierekening ook betaald moeten worden.

En zolang de dieren goed verzorgd worden en netjes binnengehouden worden, zie ik echt het probleem niet. Er zijn ook genoeg fokkers die hun behaarde cavia's binnen hebben zitten, geen verschil dus.

• MoniqueW

….Ik geloof echt niet dat een skinnyfokker die 10 nestjes per jaar heeft slechter bezig is dan een fokker van behaarde cavia's die 20 nestjes per jaar heeft. Die zullen echt niet binnen lopen hoor, de dieren kosten genoeg in aanschaf en onderhoud en als dan ook de temperatuur in de gaten gehouden moet worden, zal de energierekening ook betaald moeten worden…..

….En zolang de dieren goed verzorgd worden en netjes binnengehouden worden, zie ik echt het probleem niet. Er zijn ook genoeg fokkers die hun behaarde cavia's binnen hebben zitten, geen verschil dus…..

Er staat nergens dat ze minder goed voor de dieren zorgen. Er staat dat er over dingen nagedacht moet worden. De fokker kan wel heel zorgvuldig te werk gaan, maar als ze verkocht worden heb je niks meer in de hand. Er zijn mensen die er aan willen verdienen en ze aan alles verparen met alle gevolgen daarna. Met een kale cavia in je lijn > dit doet niet goed aan het verbeteren van je ras. Niet alle fokkers schrijven alles op de stamboom op en voor je het weet kan je een nieuwe lijn gaan opzetten.