skinny`s

• nnatasja

Jamaar M. zo'n vage situatie als de heks nu schetst zo'n onrealistische situatie schets jij nu :D

• Witches at work

M. schreef:

>

> citaat Lenie: '…. Die dragers blijven toch het meest eng

> vind ik. Zowel van satijn als van skinny. Het is er wel maar

> je ziet het niet…..!'

> Zolang er niet mee gefokt wordt is er niks aan het handje.

>

> citaat D#S:'…iemand in alle onschuld 2 caafs koopt die

> verpaart en als dan blijkt dat beiden Skinny drager zijn zo'n

> kale in een koud buitenhok geboren wordt en overlijdt. Mensen

> denken dan nog dat ie haar gaat krijgen net als pas geboren

> konijntjes….'

> Nou noem je wel een paar dingen op zeg!. Dat zijn nogal vage

> aannames. In alle onschuld hoor je geen cavia's te kopen

> waarmee je wilt fokken. Een beetje serieus iemand zal wel

> hebben uitgezocht bij een betrouwbaar fokker hoe de zaak er

> voor staat. En iemand die bewust een nestje fokt zal echt wel

> weten dat er geen naakte, dove, blinde en (lelijke) jongen

> worden geboren net als bij konijnen.

>>>D#S Sommige gezinnen willen voor de fun een keer een nestje ongeacht het ras of soort!

Die gaan soms naar een fokker maar ook zeker zo vaak naar een dierenwinkel alwaar de dieren o zo vaak al gedekt en wel worden gekocht!

Dit omdat ze veel te laat worden gescheiden van elkaar, de beren en zeugen.

En deze iemand zeker als die verder weinig dieren ervaring heeft kan toch gewoon een nestje fokken thuis.

En weten ook niet precies dat caafs al meteen een vacht hebben. Velen berbaast dat hier ook namelijk!

En gezien de 1e drager droppingen in dierenwinkels NU al aan het plaats vinden zijn. Kun je er gewoon op wachten dus!

gr D#S

> M.

• Witches at work

nnatasja schreef:

>

> Jamaar M. zo'n vage situatie als de heks nu schetst zo'n

> onrealistische situatie schets jij nu :D

Hoi Natasja

Niemand hoeft mij aardig te vinden!

Maar vaag???

Heeft mij nog nooit iemand genoemd!!!

Ik trek eerder beerputten open ha ha ~!~

gr D#S

• Witches at work

anja schreef:

>

> Het lijkt me eigenlijk wat overdreven dit verhaal. De glans

> van de satijnvacht is niet het probleem maar een gen dat

> misschien gekoppelt zit aan het gen voor die glans.

>>>D#S Klopt de glans doet geen pijn, zo simpel omschrijf ik het wel in de verwachting dat iedereen die hier meeleest dat zo onderhand ook wel begrijpt dat het gen verantwoordelijk is hiervoor he he!

Ik

> verwacht niet dat een skinnyjonkie veel kwetsbaarder is dan

> een gewoon caviajonkie want ook die heeft geen wintervacht.

>>>D#S Winter vacht???

Nee heb je gelijk in is mij bekend, ook is mij bekend en heb ik al vele jarene eraving met het buiten houden van cavia's veel langer al dan ik fokster ben.

En als een caaf gezond is kan ie idd in de winter buiten zonder die speciale wintervacht echter wel met goed strooi ed en helaas ontbreekt dat nogal eens bij veel fokkers en hun buiten caafs!!!!

Je kunt ze niet “zomaar” ff buiten neerpoten plat gezegd!

> Ik dacht dat je de skinnydragers ook makkelijk kunt

> onderscheiden van gewone cavias en dan is het gevaar van

> onbedoelde skinnyjongen ook niet zo groot lijkt me.

>>>D#S Mis Anja was het maar zooooooooooo simpel, degene die dit ras nu aan het fokken zijn suggeren dit ook.

Als het al simpel is, is dit alleen voor KENNERS simpel en zeker niet voor een onschuldige dierenwinkel verkoper of klant!!!

Ik heb hier onlangs een oepsnest gehad van een Skinny fokker en zij wist uit te sluiten dat het om Skinnydragers ging en hopelijk hebben ze gelijk daar ga ik wel vanuit althans zo scherp is het al inmiddels!

Ik maak dit soort zaken openbaar, want hier leren mensen van, de meeste houden dit voor zich.

gr de heks

• MoniqueW

In alle onschuld hoor je geen cavia's te kopen waarmee je wilt fokken. Een beetje serieus iemand zal wel hebben uitgezocht bij een betrouwbaar fokker hoe de zaak er voor staat. En iemand die bewust een nestje fokt zal echt wel weten dat er geen naakte, dove, blinde en (lelijke) jongen worden geboren net als bij konijnen.

M.

Hoi M,

Je zegt het zelf al….Iemand die bewust een nestje fokt. Ik krijg hier ook mensen die het leuk vinden om gewoon af en toe een nestje te hebben en zij maken het niet uit wat er uit komt. Deze mensen kopen ook in winkels en daar gaan vaak de jongen die daar weer uit komen naar terug. Tenzij ze daar zelf iemand voor gevonden hebben.

Groetjes Monique

• Miriam

Jahoor daar gaan we weer…

De topic opener vroeg alleen maar of iemand een Skinny voor haar te koop heeft…

Vraag me soms wel eens af of je hier nog wel normaal iets kan vragen zonder dat er een complete rel van gemaakt wordt…

• jacquelinesbeestenspul

pfffff wat word ik hier moe van zegggggggggg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

in de vorige topic is al meerdere malen gevraagt waarom een skinny zwak moet zijn ????

een skinny mist alleen de vacht dus kan niet buiten leven maar voor de rest zijn ze net zo gezond als een normale behaarde cavia.ik vind dat je nu verkeerde vergelijkingen maakt ine !!!!!!!!

een satijn heeft grote kans op OD en krijgt hierdoor een lijdensweg met alle nare gevolgen van dien en dat heeft niks met een skinny te maken en ik vind ook dat je deze 2 niet kunt vergelijken sorry maar ik word nu een beetje moedeloos van dit gezeur !!! en gerel over de skinny's

en tot nu toe ken ik maar 1`fokker die ze een keer gedropt heeft in de dierenwinkel en weet je ine dat zijn alleen beertjes geweest naar mijn inzien omdat je die vaak over houd want de drager zeugjes verkopen wel goed namelijk

dus al zouden mensen een funnest fokken krijg je er nog geen skinny's uit in hun eerste worp omdat er geen dragerzeugjes in de dierenwinkel zitten dus de kans op een naakte baby word dan wel kleiner en als je dan een toevallige dochter aanhou uit dat nest die de dragergen heeft (krulletjes) en die weer op pappa zet dan heb je inderdaad kans op een skinny van 25% maar jognens een funfokker zet geen dochter op vader want dat is zielig en tegen de menselijke natuur in

al die bla bla over een skinny vind ik pure onzin

een skinny mist alleen haar meer niet voor de rest zijn ze erg gezond hoor mits je er goed mee omgaat

groetjes jacqueline

• MoniqueW

en tot nu toe ken ik maar 1`fokker die ze een keer gedropt heeft in de dierenwinkel en weet je ine dat zijn alleen beertjes geweest naar mijn inzien omdat je die vaak over houd want de drager zeugjes verkopen wel goed namelijk

Hoi Jaqueliene,

Ik begrijp jou irritatie best wel, maar jij vergeet 1 ding in mijn ogen. Wij die geen Skinny's in onze stal willen hebben zien dingen (die gaan) gebeuren waar een aantal Skinny-fokkers de ogen voor sluiten omdat ze hun eigen belangen voor die van de andere fokkers zetten. Ik zeg niet dat jij daar tussen zit, dat antwoordt weet iedere fokker wel voor zichzelf.

Iets dat 1x gebeurd >>> Zal dat 1x blijven of ….en al zou het nu alleen een beertje zijn, is dit over een tijdje ook nog alleen een beertje of…

Jij irriteerd je aan commantaar, wij irriteren ons aan wat er allemaal kan en zal gaan gebeuren. De kans is in jou ogen klein, maar je sluit je ogen dat hij wel aanwezig is en als er steeds meer Skinny-fokkers zijn, is de kans ook steeds groter. Er zijn er een aantal die aan andere belangen denken dan in het belang van het dier….hier irriteer ik me aan.

Groetjes Monique

• Witches at work

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> pfffff wat word ik hier moe van zegggggggggg

> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

>

> in de vorige topic is al meerdere malen gevraagt waarom een

> skinny zwak moet zijn ????

>

> een skinny mist alleen de vacht dus kan niet buiten leven

> maar voor de rest zijn ze net zo gezond als een normale

> behaarde cavia.ik vind dat je nu verkeerde vergelijkingen

> maakt ine !!!!!!!!

>>>D#S Klopt ALEEN maar de vacht missen ze heb je helemaal gelijk in!

Verder qua gewicht ed, uiterlijke kenmerken doen ze niet onder voor de reguliere caafs klopt!

En juist die ontbrekende vacht is nou net wat mijns inziens de cavia niet kan/mag missen.

Als de 1e caafs van de kou dood gaan ivm onvoorzien omstandigheden zoals uitvallen van verwarming midden in de winter kijk je er vast anders tegen aan.

> een satijn heeft grote kans op OD en krijgt hierdoor een

> lijdensweg met alle nare gevolgen van dien en dat heeft niks

> met een skinny te maken en ik vind ook dat je deze 2 niet

> kunt vergelijken sorry maar ik word nu een beetje moedeloos

> van dit gezeur !!! en gerel over de skinny's

>>>D#S het belangrijkste vergelijk is wel dat dit beiden rassen zijn die puur/sek op uiterlijke leukigheid worden gefokt zonder goed genoeg te kijken naar het gerief van het dier.

Dus voor zijn is dat vergelijk er zeker wel.

Alleen wanneer een Skinny ALTIJD verkeerd in een uitsteknde klimaat zal hij/zij nooit problemen kunnen verwacht terwijl de satijn OD krijgen kan.

>

> en tot nu toe ken ik maar 1`fokker die ze een keer gedropt

> heeft in de dierenwinkel en weet je ine dat zijn alleen

> beertjes geweest naar mijn inzien omdat je die vaak over houd

> want de drager zeugjes verkopen wel goed namelijk

>>>D#S Tja beertjes??? ja idd dan maakt het ook niet uit heb je ook gelijk in.

Sorry sarcastisch bedoeld dus~!~

>

> dus al zouden mensen een funnest fokken krijg je er nog geen

> skinny's uit in hun eerste worp omdat er geen dragerzeugjes

> in de dierenwinkel zitten dus de kans op een naakte baby word

> dan wel kleiner en als je dan een toevallige dochter aanhou

> uit dat nest die de dragergen heeft (krulletjes) en die weer

> op pappa zet dan heb je inderdaad kans op een skinny van 25%

> maar jognens een funfokker zet geen dochter op vader want dat

> is zielig en tegen de menselijke natuur in

>>>D#S Juist een funfokkers weet vaak niet precies wie/wat wanneer aan het dekken is.

Kom op nou, ik werd vanochtend gebeld door iemand die 2 caafs gekocht had en ja hoor bingo beer en zeug.

Zaten al wkn bij elkaar en tja ze wilde de beer ff inruilen bij me voor een zeug, zodat er geen jongen konden komen.

Ik opperder dat haar zeug waarschijnlijk al lang gedekt zou zijn door deze beer, daarze dit al heel jong vanuit het nest zelfs kunnen.

Had die vrouw echt niet door.

>

> al die bla bla over een skinny vind ik pure onzin

>

> een skinny mist alleen haar meer niet voor de rest zijn ze

> erg gezond hoor mits je er goed mee omgaat

>>>D#S Mooi omschreven: “mits je er goed mee omgaat”

Dat hoop ik ook dat iedereen dat maar doet, heb daar zo mn scepsis over.

gr D#S

>

> groetjes jacqueline

• jacquelinesbeestenspul

hoi monique

ik erger me mateloos omdat de skinny word neergezet als ongezond wat niet klopt

ik heb hier een zeug betsie zij is geboren juni 2007 en weegt nu 920 dus leg mij eens uit of zij ziek is of ongezond ???????????? ze mist alleen wat haar meer niet en daar stoor ik me aan

ik zal mijn dragers niet ana de dierenwinkel verkopen omdat ik niet wil net wat jullie zeggan dat er zomaar mee gefokt word maar ik vind alles zo hoog opgeblazen met de skinny's

ik lees niks over de naaktkatten honden muizen ratten enz enz die worden al jaren met succes gefokt en daar zie je ook niet zomaar een naakte baby bij bv een herder

ik zie regelmatig in de dierenwinkels een satijntje zitten en dat vind ik erger dan een skinydrager in deze omdat de dragers verder gezonde dieren zijn en je moet dat bij een satijn maar weer afwachten toch ???

ik wimpel nisk af maar ik vind dat jullie appels met peren vergelijken over od en de skinny daar stor ik me aan

tuurlijk kan je tegen de skinny zijn geen probleem maar verkondig dan niet dat ze ziek zijn wat dat klopt niet

in andere landen worden al jaren skinny's gefokt en hoor je daarvan dat er plots een skinny bij een knuffeladres geboren is ??? nee ik ken 1 verhaal in duitland enb dat was volgens mij nog een broer zus verparing wat van de dierenwinkel fout is in mijn ogen

ik ben heel nuchter in veel dingen maar kan me ergeren aan somige uitspraken

ieder zijn ras en nee ik wil ook geen creme uit mijn rexen geboren krijgen of en choco maar weet je hoe je die kleuren krijgt ?omdat fokkers tegen over elkaar niet eerlijk zijn dus zolang je als fokker eerlijk bent en weet bij wie en uit welke lijnen je dieren koopt is deze bla bla bla niet nodig toch ?

ik beantwoord vele vragen over skinny's endragers via de mail en ben heel geduldig maar word misselijk en boos hier omdat de skinny als ziek word neergezet

groetjes jacqueline