skinny`s

• MoniqueW

…..ik erger me mateloos omdat de skinny word neergezet als ongezond wat niet klopt……

Hier kan ik wel inkomen.

….ik zal mijn dragers niet ana de dierenwinkel verkopen omdat ik niet wil net wat jullie zeggan dat er zomaar mee gefokt word maar ik vind alles zo hoog opgeblazen met de skinny's….

Jij zal je hier heel goed aanhouden, maar doen je kopers dat ook? Als jij meerdere nestjes hebt gefokt en niemand wilt ze van je kopen, houd je ze dan ook een jaar of zoek je naar een andere oplossing. Houd jij ze vast heb jij geen plek meer om verder te fokken.

……ik zie regelmatig in de dierenwinkels een satijntje zitten en dat vind ik erger dan een skinydrager in deze omdat de dragers verder gezonde dieren zijn en je moet dat bij een satijn maar weer afwachten toch ???…

Ja, dat moet je afwachten. Ik weet helaas geen cijvers van 1 op de hoeveel caafs deze ziekte hebben. Uiteraard is elke caaf die het heeft er 1 te veel!

….ieder zijn ras en nee ik wil ook geen creme uit mijn rexen geboren krijgen of en choco maar weet je hoe je die kleuren krijgt ?omdat fokkers tegen over elkaar niet eerlijk zijn dus zolang je als fokker eerlijk bent en weet bij wie en uit welke lijnen je dieren koopt is deze bla bla bla niet nodig toch ?…..

Ben ik niet helemaal met je eens. Jij en ik kunnen het wel heel goed met elkaar vinden en ik koop ook dieren bij een ander waar ik het heel goed mee kan vinden. Daar kan wel iets zitten zonder dat ik het weet want zij koopt ook weer haar dieren bij een “vertrouwd uiemand” en jij koopt weer iets in vertrouwen bij mij en zonder dat ik het weet verpruts ik het bij jou. Ergens komt het er toch weer uit.

…..ik beantwoord vele vragen over skinny's….

Dit doe je zeker en ik ben er ook heel blij mee!!!

• Witches at work

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi monique

>

> ik erger me mateloos omdat de skinny word neergezet als

> ongezond wat niet klopt

>

> ik heb hier een zeug betsie zij is geboren juni 2007 en weegt

> nu 920 dus leg mij eens uit of zij ziek is of ongezond

> ???????????? ze mist alleen wat haar meer niet en daar stoor

> ik me aan

>>>D#S Ze mist ALLEEN haar haar, heb ik dan gezegd dat het voor de rest een halve cavia is??? Nee toch dus dat klopt wat je zegt!

Echter HAAR/VACHT is iets in mijn optiek ONBMISBAAR voor bijna ELK dier dus ook de naakt hond/rat/kat enz ben ik net zo op tegen tuurlijk een pot nat!~

>

> ik zal mijn dragers niet ana de dierenwinkel verkopen omdat

> ik niet wil net wat jullie zeggan dat er zomaar mee gefokt

> word maar ik vind alles zo hoog opgeblazen met de skinny's

>>>D#S JIJ niet en gelukkig veel serieuze fokkers niet, maar die het wel doen die veroorzaken de mogelijke shit die eraan zit te komen nu.Noem dat opblazen ik noem het wakker schudden, mensen waarschuwen die onwetend zijn!

>

> ik lees niks over de naaktkatten honden muizen ratten enz enz

> die worden al jaren met succes gefokt en daar zie je ook niet

> zomaar een naakte baby bij bv een herder

>>D#S Zoals ik al aangaf ook ERG ZIELIG!!!! Jasjes en tunneltjes kopen en maken omdat het dier anders mogelijk verrekt van de kou!

Gewoon erg vreemd toch?

>

> ik zie regelmatig in de dierenwinkels een satijntje zitten en

> dat vind ik erger dan een skinydrager in deze omdat de

> dragers verder gezonde dieren zijn en je moet dat bij een

> satijn maar weer afwachten toch ???

>>>D# S 100% waar een drager is gewoon een normale, gezonde caaf die ik hier ook gewoon buiten neer kan zetten zonder prblemen echter je gaat nu aan de point van de dragers voorbij.

Het verparen van dragers onderling die naakte caafs ten gevolg kan hebben ongewenst!

>

> ik wimpel nisk af maar ik vind dat jullie appels met peren

> vergelijken over od en de skinny daar stor ik me aan

>

> tuurlijk kan je tegen de skinny zijn geen probleem maar

> verkondig dan niet dat ze ziek zijn wat dat klopt niet

>>>D#S ZIEK??? nooit iets over geschreven!!!

>

> in andere landen worden al jaren skinny's gefokt en hoor je

> daarvan dat er plots een skinny bij een knuffeladres geboren

> is ??? nee ik ken 1 verhaal in duitland enb dat was volgens

> mij nog een broer zus verparing wat van de dierenwinkel fout

> is in mijn ogen

>>D#S Dus als het buitenland ze fokt al voor lange tijd is het goed, wat je ver haalt is gewoon erg lekker toch???

>

> ik ben heel nuchter in veel dingen maar kan me ergeren aan

> somige uitspraken

>

> ieder zijn ras en nee ik wil ook geen creme uit mijn rexen

> geboren krijgen of en choco maar weet je hoe je die kleuren

> krijgt ?omdat fokkers tegen over elkaar niet eerlijk zijn dus

> zolang je als fokker eerlijk bent en weet bij wie en uit

> welke lijnen je dieren koopt is deze bla bla bla niet nodig

> toch ?

>>>D#S Helemaal mee eens die eerlijkheid!!!

>

> ik beantwoord vele vragen over skinny's endragers via de mail

> en ben heel geduldig maar word misselijk en boos hier omdat

> de skinny als ziek word neergezet

>>>D#S Wederom niet ZIEK maar ZIELIG!!!

Totaal iets anders dus,het zijn juist erge BIKKELCAAFS ze knokken enorm om zich warm te stoken ook.

Zonder vacht zullen de zwakkelingen eerder het loodje leggen, dus wat je over houdt zal idd niet misselijk zijn ben ik van overtuigd!

Dus die zullen mischien wel gezonder/sterker zijn dan een reguliere caaf.

Echter het gaat om het confort eraf fokken niet om sterk of zwakke dieren.

In dat op zicht is het Skinny verhaal idd een geheel ander dan bij de satijnen.

EEN overeenkomst het zijn op hun manier beiden toch “zorgencaafjes”.

Oftewel caafs MET gebruiks aanwijzing.

Maar weet je wat, ik zal mn mond wel houden nu, het is me geen ruzie waard! Hoelang dat is kan ik je niet beloven helaas.

gr D#S

>

> groetjes jacqueline

• nnatasja

hahaha nou iedereen word door mij ooit wel een keertje vaag genoemt ;)

• nnatasja

“ik lees niks over de naaktkatten honden muizen ratten enz enz die worden al jaren met succes gefokt en daar zie je ook niet zomaar een naakte baby bij bv een herder ”

Wat betreft naaktratten gaat dat verhaal toch niet geheel op .. want bij de serieuze fokkers komen naaktratten er niet in en zijn ze er zelfs heel erg tegen ..

de precieze achtergrond weet ik daar niet van omdat ik me er nooit verder in verdiept heb maar wellicht eens een balletje opgooien bij het ratten prikbord ..?

• basjeeeee

Op wat voor forum begeef ik me hier? Het wordt wel eens vergeten, maar dit is een caviaforum, waar dus inderdaad geen gezever over andere naakte dieren hoeft voor te komen, puur de cavia, beetje rare reaktie dus in mijn ogen.

Daarnaast is de rattenwereld fel op naaktratten tegen en heb ik het idee dat de hondenwereld nog altijd een heel ander wereldje is, waar - godzijdank- goed rassen apart gehouden worden met duidelijke, eerlijke, lijnen. Er zijn wel rotte appels, zoals er laatst hier een hondenfokker voorbij kwam, maar ik praat dan ook in het algemeen. Echter, we komen hier niet om over honden te discussieren.

• basjeeeee

Volgens mij klopt er iets niet in je genetica kennis, of heb je anders niet ver genoeg doorgedacht:

Wanneer iedere skinnyfokker zijn ‘uitschot’ (want zo wordt het blijkbaar gezien) aan dragende beren naar de dierenwinkel gaat doen, de dieren verkocht worden aan ‘funfokkers’ en verpaart worden met een normale, echte, cavia, wat komt daar dan uit?

Als ik me niet vergis niet-dragers en dragers, klopt dat of niet?

Wat als er drager zeugjes uitkomen waar weer mee gefokt wordt met zo'n mannelijke dierenwinkeldrager…?

Dan kunnen daar toch skinny's uitkomen?

Als dit allemaal niet zo is, hoor ik het graag, want ik zou willen van niet.

Niet bitchend bedoelt, maar wel kritisch, ben nou eigenlijk wel eens benieuwd hoe het zit.

• Jipke frl

Dit allemaal zou niet gebeuren als men alleen skinny's aan elkaar zou verparen.

Maar nee, er zijn nog niet zo veel skinny's dus maar gladharen ( of what ever) er aan verparen, des te meer kun je straks echte skinny's fokken en de produkten voor dik geld verkopen, daar draaid het in mijn ogen alleen maar om!

Net als met de fok van franse hangoren, dat ras is men ook om geld aan het verkl*ten, gooi dit maar op dat, wat voor kleur er uit komt maakt geen reet uit, als we ze maarvoor 50 € kunnen verkopen.

De serieuze fokker is straks ( en nu al) het l*lletje……………….waar haalt die zijn goed gebouwde kleurzuivere dieren weg?

Geld draaid het om, anders niet in mijn ogen.

• Mariska

Ik vind sowieso mensen die met een cavia uit de dierenwinkel fokken verkeerd bezig omdat je helemaal niets van de achtergrond of mogelijke erfelijke afwijkingen weet. Als daar dus per ongeluk ineens skinny's geboren worden is dat hun eigen probleem en heb ik daar toch echt geen medelijden mee. Dat is het risico van fokken met dieren waarvan je niets weet. Moeten ze maar bij een betrouwbare fokker kopen, dan is er veel meer over de achtergrond bekend en kunnen dat soort ongelukjes veelal voorkomen worden.

• anja

Als ze een nestje voor de fun willen ongeahct de ras of soort dan maakt het ook niet uit dat het een skinny is lijkt mij.

• Witches at work

Hoi Anja

Daarom is het ras zo gevaarlijk~!~

Omdat er veel mensen net als jij in alle onschuld denken; “ BOEIEND” waar hebben we het over.

Pas hebben ze Jacq gemaild met de vraag of Skinny's in de buitenren mogen.

Mensen snappen er echt de ballen niet van.

Dus je kunt nu het ondenkbare gaan bedenken.

Ik wil de Skinny fokkers hun feestje niet verknallen, ik wil mensen duidelijk maken dat ze erg goed moeten weten waar ze aan beginnen met dit ras!

Tja ik denk dat ik het maar opgeef, deze reaktie zakt mijn moed van in de schoenen. En mn broek vanaf tot op mn enkels zeg!

pfffffffffffffffffffffffffffffffffff………………………………………………….

Ik ga slapen denk ik~!!

Ik word nu wel moe, maar ja de mens is niet wijzer helaas……………….

gr D#S