skinny`s

• MoniqueW

Leuk om te zien te hebben.

• MoniqueW

……Ik vind sowieso mensen die met een cavia uit de dierenwinkel fokken verkeerd bezig omdat je helemaal niets van de achtergrond of mogelijke erfelijke afwijkingen weet. Als daar dus per ongeluk ineens skinny's geboren worden is dat hun eigen probleem en heb ik daar toch echt geen medelijden mee. Dat is het risico van fokken met dieren waarvan je niets weet. Moeten ze maar bij een betrouwbare fokker kopen, dan is er veel meer over de achtergrond bekend en kunnen dat soort ongelukjes veelal voorkomen worden……

Ik vind je opmerking nogal kort door de bocht…Sorry! Mensen die in de winkel een caafje kopen >er zitten ook hele mooie caafjes in winkels< die zijn vaak niet van plan om te gaan fokken, die vinden het gewoon gezellig om een nestje te hebben van hun lieve knuffel. Zij kijken niet naar cavia's zoals een aantal caviafokkers dit doen. Dit geld ook niet voor alle fokkers, want er zijn ook “fokker” die alles maar bij elkaar zetten en niet verder kijken met verbeteringen. Die vinden het gewoon leuk. Veel fokker beginnen zo. Iedere fokker fokt met zijn eigen doel. Dus om nu ook bij een betrouwbare fokker te kopen…..Niet alle fokkers vullen de stamboom in met alle info. Ik heb zelf een stamboom terug gehad met een caaje van mij die van ras was veranderd. Zij was een gladhaar CH-Teddy drager en ineens was ze een CH-Teddy.

Het voordeel bij een fokker is wel dat je de ouder(s) kan zien. Je ziet hoe de fokker met zijn dieren omgaat…hoe schoon het er is…Het diertje hoeft niet zo vroeg bij zijn moeder weg en is beter gecocialiceerd door mede caafjes en als het goed is de fokker…enz.

• Witches at work

anja schreef:

>

> >>> deze reaktie zakt mijn moed van in de schoenen. En mn

> broek vanaf tot op mn enkels zeg!

>

> Ik interpreteer het verkeerd? Ik denk eerder dat jij je

> verkeerd nuanceert.

> Dat je mijn mening niet deelt is de reden dat ik op je

> reageer. Ik krijg alleen geen antwoord alleen maar

> vergelijkingen die niet opgaan met een satijncavia en een

> bulldog.

>>>D#S Er loopt wel een lijn naar de Bulldog/satijn caafs ect ze zijn namelijk

ALLEMAAL KWETSBAARDERE DIEREN!!!

gr D#S

• Mariska

Ach, dat probleem heb je met alle dieren. Dan zou er niets meer gefokt mogen worden, daar is de skinny geen uitzondering op.

• Mariska

“Ik vind je opmerking nogal kort door de bocht…Sorry! Mensen die in de winkel een caafje kopen >er zitten ook hele mooie caafjes in winkels< die zijn vaak niet van plan om te gaan fokken, die vinden het gewoon gezellig om een nestje te hebben van hun lieve knuffel. Zij kijken niet naar cavia's zoals een aantal caviafokkers dit doen. Dit geld ook niet voor alle fokkers, want er zijn ook ”fokker“ die alles maar bij elkaar zetten en niet verder kijken met verbeteringen. Die vinden het gewoon leuk.”

Dat bedoel ik dus, mensen die niet kijken wat ze doen, moeten ook niet zeuren als er dus niet uitkomt wat ze gedacht hadden. Als het gewoon voor de leuk is, maakt het dus toch ook niet uit of er een skinny uitkomt? Mensen die echt weten waar ze mee bezig zijn en met een bepaald doel fokken, die hebben veel minder kans op dit soort ongelukjes. Die weten de betere fokkers er wel uit te pikken en stellen veel vragen enz. voordat ze ergens aan beginnen. Dat de stambomen niet altijd naar waarheid worden ingevuld heb je in elk ras. Zo is het voor een gladhaar fokker ook niet leuk als er bv ineens borstels uitkomen, dus dat blijft altijd en overal hetzelfde probleem. Als je echt serieus bezig wilt zijn, zul je dus ook serieus moeten aankopen en selecteren en niet met van alles en nog wat fokken voor de leuk! Dit is dus niet alleen maar skinny-gerelateerd. Misschien kort door de bocht, maar dat zijn veel opmerkingen hier van anti-skinny mensen ook.

• Witches at work

Mariska schreef:

>

> "Maar de kick zit hem er gewoon in , iets te fokken wat

> eigenlijk niet mag.

> Verboden vruchten smaken voor velen het lekkerst helaas.

> En ze hoesten een leuke som geld op, het mes snijdt van 2

> kanten dus hier~!~"

>

> Sinds wanneer zijn skinny's verboden?? Skinnyfokkers doen

> niets wat niet mag hoor. Dat jij er anders over denkt mag,

> maar skinnyfok is gewoon toegestaan.

>

>>>D#S In nederlnad is het helaas NIET verboden echter in DUITSLAND wel~!~

En waarom willen de Nederlandse keurmeesters de Skinny niet keuren???

Ik weet het antwoord namelijk uit erg betrouwbare bron.

ZE WILLEN PELSDIEREN KEUREN EN GEEN TROLLEN CAAFS~!~

Dit verzin ik niet, dit is echt waar en vind het SUPERRRRRRRRRRRR~!!`

> En een leuke som geld ophoesten? Hebben de meesten die som

> niet eerst op moeten hoesten om de dieren hier te krijgen?

> Die hebben dezelfde prijs moeten betalen als waar ze nu voor

> te koop staan hoor, soms zelfs nog wel meer.

>>>D#S Kom op laten wel elkaar nu geen Mietje noemen.

Je koopt een koppel dat laten we zeggen gemiddeld 4 pups werpt die verkoop je goed en je geld heb je er in een worp al uit hoor zeker weten.

Tenzij je echt vette pech hebt dooie ect. fokkers ontkennen dit zelf niet eens dus hoef jij dat ook niet voor ze te doen. En winst maken op zich heb ik geen moeite mee, ik gun iedereen alles. Het gaat me om de dieren dat weet je best.

>

> Ik geloof echt niet dat een skinnyfokker die 10 nestjes per

> jaar heeft slechter bezig is dan een fokker van behaarde

> cavia's die 20 nestjes per jaar heeft. Die zullen echt niet

> binnen lopen hoor, de dieren kosten genoeg in aanschaf en

> onderhoud en als dan ook de temperatuur in de gaten gehouden

> moet worden, zal de energierekening ook betaald moeten worden.

>>D#S Boeit mij wat zeg al betalen ze zich blauw!

En dat de dieren goed worden verzorgd vind ik geen voorrecht maar een RECHT!!!

En dat mensen behaarde caafs vaak binnen huisvesten staat hier ook weer los van.

Die kunnen ECHT kiezen binnen of buiten een Skinny fokker moet binnen of binnen.

gr D#S

>

> En zolang de dieren goed verzorgd worden en netjes

> binnengehouden worden, zie ik echt het probleem niet. Er zijn

> ook genoeg fokkers die hun behaarde cavia's binnen hebben

> zitten, geen verschil dus.

• Witches at work

Mariska schreef:

>

> "Ik vind je opmerking nogal kort door de bocht…Sorry!

> Mensen die in de winkel een caafje kopen >er zitten ook hele

> mooie caafjes in winkels< die zijn vaak niet van plan om te

> gaan fokken, die vinden het gewoon gezellig om een nestje te

> hebben van hun lieve knuffel. Zij kijken niet naar cavia's

> zoals een aantal caviafokkers dit doen. Dit geld ook niet

> voor alle fokkers, want er zijn ook “fokker” die alles maar

> bij elkaar zetten en niet verder kijken met verbeteringen.

> Die vinden het gewoon leuk."

>

> Dat bedoel ik dus, mensen die niet kijken wat ze doen, moeten

> ook niet zeuren als er dus niet uitkomt wat ze gedacht

> hadden. Als het gewoon voor de leuk is, maakt het dus toch

> ook niet uit of er een skinny uitkomt?

>>>D#S Wel KEIHARD zeg jou uitspraak!!!

De meeste mensen kennen de CAVIA niet de SKINNY die snappen er werkelijk geen drol van!

Mensen die echt weten

> waar ze mee bezig zijn en met een bepaald doel fokken, die

> hebben veel minder kans op dit soort ongelukjes. Die weten de

> betere fokkers er wel uit te pikken en stellen veel vragen

> enz. voordat ze ergens aan beginnen. Dat de stambomen niet

> altijd naar waarheid worden ingevuld heb je in elk ras. Zo is

> het voor een gladhaar fokker ook niet leuk als er bv ineens

> borstels uitkomen, dus dat blijft altijd en overal hetzelfde

> probleem. Als je echt serieus bezig wilt zijn, zul je dus ook

> serieus moeten aankopen en selecteren en niet met van alles

> en nog wat fokken voor de leuk!

>>>D#S Tja de BETERE FOKKER??? Erg ruim dit begrip tis maar wat je eronder verstaat~!

Showfok, inteelt fok of idd een pure fokker die optijd zijn bloedlijnen ververst!

Niet eens stambomen verstrekt omdat die ook zo wel weet wat ie doet en wat er achter zit.

Ik ken fokkers die bv puur zwart fokken, zwarte Perufs al velen jaren echter die worden neit meer van stambomen voorzien. Dus deze dieren deugen dan niet in jou optiek?

Dit is dus niet alleen maar

> skinny-gerelateerd. Misschien kort door de bocht, maar dat

> zijn veel opmerkingen hier van anti-skinny mensen ook.

>>>D#S MMMMMM kort door de bocht anti Skinny mensen???

ja zo kun jet het ook verwoorden was ik niet opgekomen.

gr. van een “kort door de bocht heks”

• nnatasja

“Die zullen echt niet binnen lopen hoor, de dieren kosten genoeg in aanschaf en onderhoud en als dan ook de temperatuur in de gaten gehouden moet worden, zal de energierekening ook betaald moeten worden.”

Nou binnenlopen wellicht niet ..

Maar als ik hier bedragen genoemt zie worden van 90 euro voor een cavia en de nestjes gemiddeld uit 4 dieren bestaan is dat toch mooi even een bedrag van 360 euro voor “slechts” 4 cavia's… en dan gaat het nog om 1 enkel nestje .. de meeste fokkers hebben toch meerdere zeugjes zitten en als je dan 2 nestjes in een maand fokt heb je toch een aardig zakcentje verdiend dacht ik zo .. die kosten maak je echt niet hoor ! ( Halloo dan .. 360 euro is gewoon in oude guldens bijna 800 gulden !! )

Natuurlijk gaan er wat kosten af die gemaakt worden maar laten we eerlijk wezen met zulke bedragen heb je het wel degelijk over winst maken.

In tegenstelling tot de wat reguliere rassen die gemiddeld per nestje 60 euro opleveren ..

Laten we dan gewoon reeel en eerlijk wezen en toegeven dat met dit soort bedragen wel degelijk een winst word opgebouwt , natuurlijk komen de aanschafkosten ook niet op niks uit wanneer een fokker begint met zo'n ras maar die kosten zijn er bij de eerste 2 jongen al kiet gedraait hoort

het is af en toe net zo'n taboe .. dat er vooral niet gesproken mag worden over winst maken op dieren ….

• Natanya

Sinds wanneer zijn skinny's verboden?? Skinnyfokkers doen

> niets wat niet mag hoor. Dat jij er anders over denkt mag,

> maar skinnyfok is gewoon toegestaan.

>

>>>D#S In nederlnad is het helaas NIET verboden echter in DUITSLAND wel~!~

NOGMAALS :

Skinnyfok in duitsland is NIET verboden…ze mogen bij een niet mee doen in keuringen omdat een duidelijke pels volgens hen ontbreekt.

De enige fok die wel verboden is in Duitsland is Baldwinfok….het zou handig zijn als je dit ook juist neer zet….wil je je overtuigen kijk dan maar hoeveel skinny-fokkers in duitsland zijn…sterker nog er is laatst nog een TV uitzending geweest met hierin de Skinny…die positief is geweest. meld je gerust aan op het duitse skinnyforum en vraag het aan de duitsefokkers…die zullen dit beamen.

En skinnykeuringen in duitsland….. in augustus 2008 zal in Chemitz een grote cavia happening zijn….waarbij de Skinny-cavia ook gewoon gekeurd kan worden…

Wellicht ten overvloede maar dan heb je,deze juiste, info ook.

Groet Natanya

• Mariska

Ook in Duitsland is de skinnyfok niet verboden hoor. Waar staat dat?