skinny`s

• nanny

ben op zoek naar de skinny

kleur en geslacht is voor mijn niet belangrijk.

wil er niet mee fokken.

heb iemand wat te koop voor mijn.

zo ja ,zou je dat dan a.u.b. willen laten weten

alvast hartelijke dank.

• basjeeeee

Kan je niet zoeken op websites ;) ? Dan krijg je denk ik gerichter antwoord..

• Witches at work

Hoi Nanny

Vooral goed zoeken,op dit forum stikt het ook van de Skinny fokkers (helaas)

maar die werken niet eens met een wachtlijst omdat er zoveel vraag naar is.

Mijn gouden tip;

wacht nog een helepoos liefst 2jaar of zo, dan zitten de 1e afdankertjes al zeker in de opvangen of zijn gewoon te koop via Martplaats voor een normale prijs ipv 90 euri minimaal.

Je betaald nu de hoofdprijs voor een “mindere/kwetsbaardere” caaf in mijn optiek althans!

Niet willen meid, zou ik zeggen,er zijn plentie of VEEL leukere en betere caafs!!!

Heel veel succes met je zoektocht~!~

De Skinny fokkers gaan zich hier wel melden hoor verwacht ik.

gr de heks,

van de harige cavia's Boxmeer.

• Lenie

Beste Nanny,

Ben het helemaal eens met de heks.

Kun je me uitleggen wat er leuk en verantwoord is aan een skinny ?

Ik kan het nog steeds niet ontdekken hoor.

Doe mij maar een lekkere harige kroelcaaf (en dan natuurlijk geen skinnydrager)

Maar dat is natuurlijk míjn mening.

• Witches at work

Hoi Lenie

Wat mij echt stoort is dat de mens van tegenwoordig echt knettergek lijkt!!!

Haren van een gezond dier affokken is toch vanden zotte!!

Wat er leuk aan is???

Heel simpel het is lekker maf en daarom wil men het hebben, het is volgens de fokkers van dit nieuwe ras gewoon ook een soort waar verder geen extra gezondheids bezwaren aan kleven.

Het geen voor mij gewoon een regelrecht leugen/sprookje is!

Net als er eerst ook van de satijn maar ff werd aangenomen dat je die zonder problemen fokken kon.

Er zijn goeiehoor, hoeft men hier niet meer te verdedigen inmiddels.

Echter voorkomen is nog altijd veel makkelijker en beter dan genezen.

Zo min mogelijk riscio's nemen in de fok vind ik de plicht van alle fokkers en niet hun recht!-

gr. D#S

• Lenie

Hoi D#S,

Je bedoeld dat het zoiets is als de shihuahua van Paris Hilton?

Hoop niet dat binnenkort alle meiden met skinny's in kleine tasjes rondlopen !

Maar even serieus…. Die dragers blijven toch het meest eng vind ik. Zowel van satijn als van skinny. Het is er wel maar je ziet het niet…..!

gr.Lenie

• anja

Bij de satijncavias is er een verband tussen de satijngenen en het ontstaan van OD dat weet ik. Wat is het gezondheidsbezwaar van de skinny???

• Witches at work

Hoi Anja

Dat gevaar is vele malen groter dan bij de satijnen het geval is/was.

Een satijn heeft nog steeds een beschermende vacht!~

Die blinkt wel als een spiegel wat ik erg kitsch vind maar oke veel mensen flippen op die glans.

de Skinny en dan met name de dragers die de dierenwinkel in belanden of fokkers die het toch al niet te nauw nemen in hun stal met wie ze wat verkopen als het maar verkoopt en snel!

DAAR zit de adder onder het gras, het gevaar dat wanneer iemand in alle onschuld 2 caafs koopt die verpaart en als dan blijkt dat beiden Skinny drager zijn zo'n kale in een koud buitenhok geboren wordt en overlijdt.

Mensen denken dan nog dat ie haar gaat krijgen net als pas geboren konijntjes

die kaal geboren worden ect.

Kortom chaos chaos en dierenleed waar men nu nog van denkt het wel in de hand te kunnen houden.

Waarom de Skinny's wel, en lopen de satijnen ook al jaren uitde klauwen???

Ik vind het kort door bocht in elk geval die gedachten gang.

Maar ja niet meer te stoppen vrees ik!

Als het net als Truus gekscherend heeft voorspeld dat we een super super strenge winter gaan krijgen, vallen her en der de verwarmingen uit en mogelijk een hoop Skinny's!

Echter dat is niet het einde van de Skinny, de dragers zijn er en de rest is zo gepiept helaas!

gr. D#S

• anja

Het lijkt me eigenlijk wat overdreven dit verhaal. De glans van de satijnvacht is niet het probleem maar een gen dat misschien gekoppelt zit aan het gen voor die glans. Ik verwacht niet dat een skinnyjonkie veel kwetsbaarder is dan een gewoon caviajonkie want ook die heeft geen wintervacht. Ik dacht dat je de skinnydraters ook makkelijk kunt onderscheiden van gewone cavias en dan is het gevaar van onbedoelde skinnyjongen ook niet zo groot lijkt me.

• M.

citaat Lenie: ‘…. Die dragers blijven toch het meest eng vind ik. Zowel van satijn als van skinny. Het is er wel maar je ziet het niet…..!’

Zolang er niet mee gefokt wordt is er niks aan het handje.

citaat D#S:'…iemand in alle onschuld 2 caafs koopt die verpaart en als dan blijkt dat beiden Skinny drager zijn zo'n kale in een koud buitenhok geboren wordt en overlijdt. Mensen denken dan nog dat ie haar gaat krijgen net als pas geboren konijntjes….'

Nou noem je wel een paar dingen op zeg!. Dat zijn nogal vage aannames. In alle onschuld hoor je geen cavia's te kopen waarmee je wilt fokken. Een beetje serieus iemand zal wel hebben uitgezocht bij een betrouwbaar fokker hoe de zaak er voor staat. En iemand die bewust een nestje fokt zal echt wel weten dat er geen naakte, dove, blinde en (lelijke) jongen worden geboren net als bij konijnen.

M.