De 1e Skinny dragerdroppings zijn NU een feit~!~

• Truus

Hoi Hoi

Nee????

Jij dropt ze wel op een andere manier. Kom nou, hoe geloofwaardig denk je nu zelf dat je bent.

Maar hoe jullie het ook draaien of keren. de Skinny en de Balwins worden de doodstaake voor de cavia's.

Ik blijf hopen op een heel strenge winter.

Waar blijven de stijactivisten in de caviawereld. is de Skinny en de Balwin niet ook een project voor jullie. Of vinden jullie de vermeerdeing van deze rassen geen probleem. de satijn is een product dat in amerika groot geworden is en deze rassen ook.

In een artikle uit de 70 jaren wordt er al de naaktversie van de miuzen omschreven. daar is zijn voor mij heel fijne gegevens geplubiceerd. Slechte vruchtbaarheid, korte levensduur, varbaar voor alles en nog wat wegens slecht immunsysteem. Hopleijk is dit bij deze 2 rassen ook. Maar pech is dat er op dit moment gekruisd wordt met de harige variant. Bij de muizen hebben ze dit bewust niet gedaan omdat dit een gevaar opleverde voor de normale muis. Vanwege de drager-factor en men zo de negatieve factoren namelijk door alles heen zou kruisen. Waar zijn die wijze mensen gebleven.

maar ja, een muis brengt ook geen 80-150 euro in het laatje.

Jullie kunnen wel lezen dat hier een ontzettende tegenstander van deze rassen schrijft.

Als jullie zo iets willen vermeerderen, gebruik dan alleen jullie eigen dieren en zorg dat dit gen niet buiten jullie stal komt.

de Groeten

• Truus

Hoi Allemaal

Wat mij betreft

NOOIT EEN SKINNY OF BALDWIN OP EEN TENTOONSTELLING IN NEDERLAND.!!!!!!!!!!!!!!!! Bij de duitse bond, MFD BD e.V is het verboden.

Bij de TT worden pelsdieren gevraagd. Dat missen ze, dus ze hebben daar niets te zoeken. Ook niet om ze te laten kijken, erger nog, ze te promoten.

Hebben jullie als fokkers van dit ras, ook alle instanties, buiten de onwetende liefhebber die een knuffel wil, ingelicht over de problematiek van deze dieren. De extra verzorging enz???

Een puntje nog. De meeste mensen die een allergie hebben, hebben deze voor de huidschilfers, het hooi en of het stof van de houtkrullen.

Dus dat deze dieren gepromoot worden voor de alergische mensen berust dus op een halve waarheid. Een klein procent is maar alleen allergisch voor de haren!!!!!

De groeten

Truus

• Natanya

Hallo Truus,

Ik heb alleen Skinny's. Ik ben wel erg benieuwd over welke problematiek je het hebt voor wat betreft de Skinny's??

De enige aanpassing die ze nodig hebben is een omgevings temperatuur van rond de 20 graden. En ze in de felle zon plaatsen is net zo als bij een mens…hun huid kan dan verbranding oplopen. Verder eten ze iets meer dan een behaarde cavia.

Ik snap niet goed waar dat verhaal van de allegie opeens vandaan komt, maar voor wat het jou waard is…ik heb laats een vraag gehad van iemand die op zoek is naar een Skinny vanwege haar allergie!! Haar heb ik afgeraden om een Skinny te kopen….om die reden…dat is algemeen bekend!!

In Duitsland is het deelnemen op Shows voor de skinny niet toegestaan (vind ik zelf ook erg spijtig) maar in andere landen doen ze volop mee in de Shows…dat zal je vast ook wel weten!!

Skinnyfok is niet verboden in Duitsland en er is laatst nog een TV programma over de Skinny op geweest..(welke totaal niet negatief was overigens)…wat ik wel bijzonder vind is de vreselijke ophef rondom deze cavia.

Ik ken fokkers die al aardig wat jaren bezig zijn met de Skinny en ik weet dat er al een paar Skinny's van 6 jaar en ouder in Hongarije zijn.

Ik ben zelf bezig met alle gegevens over deze dieren te verzamelen en hun ontwikkeling nauwlettend te volgen….als het echt zo'n probleem-dier zou zijn dan zou ik er zelf ook geen aangeschaft hebben.

Groet Natanya

• Truus

:-)

Bij de duitse bond MFD BD e.V zijn ze wel verboden. Dat is hetzelfde als in NL de NKB voor konijnen, cavia's en kleine Knager. De Nederlands Rattenclub heeft de naaktrat ook verboden.

Maar natuurlijk mag een mens doen wat hij wil. Als hij voor de rest geen gevaar opleverd. dat is nu het punbt. Door de fok over dragerdieren komen de genen in omloop. Deze genen zijn voor de cavia met haren niet gewenst.

Niet alleen de temperatuur, en dan is 20 gr te weinig, kijk naar de lichaamstemp van de cavia, is een belangrijk aandagspunt. Wat dacht je van de verdere verzorging. Nagels goed kort houden ivm huidbeschadigingen. iedereen die cavia's heeft weet dat er regelmatig eens een relletije is. Bij cavia met haren geen probleem. Bij de skinny's en baldwins verwondingen aan de huid.

dat jij aan iemand doorgeeft dat deze dieren ook niet geschilt zijn voor mensen met allergie… Prima. Maar hij wordt aangeboden omdat hij zo goed is voor mensen met allergie.

Kijk jij bent dan waarschijnlijk een van de weinige fokkers die er sereiuz mee omgaag. Maar daar het heel moeilijk is het kaf van het koren te scheiden….

Ik blijf bij mijn standpunt dat deze dieren niet op een tentoonstelling thuishoren.

Zie je ze al in de veemarkthalle midden in de winter. Bij de gewone cavia's is dan al de verwarming gewenst en wordt ook aangemaakt. Maar voor de omstandigheden te creëren dat deze dieren überhaupt kunnen gaan.. Droom verder. Zo gaat het nu eenmaal niet in de realiteit.

De muizenclub komt op de TT meestal maar een dag vanwege de temperatuursverschillen.

Als jullie als fokkers daarvoor iets willen organiseren dan zullen jullie dit zelfstandig moeten doen. Dan kunnen jullie de situatie creëren waar deze dieren zich in thuis voelen. Lekker warm. Maar deze hoge temperaturen zijn ongeschikt voor de andere dieren die naar de TT gaan

Doordat dit iets nieuws is en iets apparts zijn er altijd mensen die dit willen hebben. Maar denl goed, het is een Hype. Net als de Lunkaria's 2 jaar geleden nog meer dan 80,00 euro moesten kosten. Nu worden de meeste ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Dit gaat ook gebeuren met de Skinny's en de Baldwins. ommige van die “Lunkie-fokkers”zijn nu de skinny-fokkers en baldwinfokkers.

Als jullie ze graag zo exlcusief willen houden dan moeten er sommige mensen direct stoppen want die zijn aan het produceren. Snelle productie en over 5 maanden innnen. Die maakt het niet uit waar de jonkies terecht komen, als aan het einde van de dag de kassa maar klopt.

Wat denk je dat er gebeuren gaat met de dragers. Deponeren bij de opkoper, die ze 9 van de 10 keer niet gescheiden heeft zitten. Dan naar de dierenwinkel waar ze helaas ook vaak nog samen zitten. Dan naar de gezinnen. Met jonkies in de buik. Na een paar werken bij de baby's kale plekken, er mee naar de DA, die nog niet eens goed op de hoogte is van de gewone cavia…

Het is geen doemsenario dat ik hier schrijf. Dit is heel realistisch…

Het is een discussie zonder einde.

We hebben dit bij de satinjcavia gehad en nogwel.. een oplossing was toen, breng alle dierenwinkels en DA op de hoogte met een info-folder. dat heeft gebaat. De dierenwinkles wilde geen satijncavia's meer en de DA waren en zijn heel allert…

Ik denk dat ook zo een actie moet komen betreffende de skinny's en de baldwins.

Een dierenwinkel wil geen spul waar hij problemen mee kan verwachten. De Da weet misschien dan ook hoe de skinny en de baldwins er uit komen te zien en behandeld ze niet dood met medicatie tegen huidproblemen.

Er wordt gefokt met dieren die een volwassen gewicht van 800 900 gr hebben. de jonkies worden bijgevoerd, want dat is nl omzet. alles wat je door krijgt daar rollen de euro's. Er worden grote stevige gewone cavia's gebruikt voor dragerdieren te creëren. Er wordt en werdt zelf geopperd, fok er een Cuy doorheen, dan worden ze ook groter….

Helaas, helaas heeft er een iemeand die dieren uit het lab gehaald en is er mee gaan rotzooien… jammeer jammer en heel kwalijk voor de harige variant van de cavia.

De groeten

Truus

• basjeeeee

Truus schreef:

>

> Ik denk dat ook zo een actie moet komen betreffende de

> skinny's en de baldwins.

> Een dierenwinkel wil geen spul waar hij problemen mee kan

> verwachten. De Da weet misschien dan ook hoe de skinny en de

> baldwins er uit komen te zien en behandeld ze niet dood met

> medicatie tegen huidproblemen.

Zouden onwetende dierenartsen/eigenaren er dan uberhaupt mee aan de medicijnen gaan? Denk dat het denkbaarder is dat ze een klap in de nek krijgen of met een spuitje naar de overkant worden geholpen…

• Natanya

Hallo Truus, :)

Ik ben het 100 procent met je eens dat het voor de behaarde cavia liefhebbers absoluut ongewenst is om zo maar wat skinnygenen cadeau te krijgen.

In Canada worden de Skinny's en dragers al gewoon al ras verkocht in een paar dieren winkel…(Na wat ik begreep van haar wel gescheidden)

Mijn Skinny's zitten thuis continue in een temperatuur van 19 graden (tenzij ik het koud heb dan gaat de kachel wel wat hoger…:))…..Op zich valt het met de huidbeschadigingen tot nu toe erg mee….maar ik let ook op of de skinny's die ik bij elkaar plaats met elkaar matchen. Ik heb nu bijvoorbeeld een skinnybeer samen geplaatst met een peruuf beertje…ze lopen best wel te donderstralen en te rennen door de kooi, maar Gheffer heeft nog geen enkele schram opgelopen. Dit was wel anders toen Hij nog bij Apache geplaatst was…daar heeft hij een aantal krasjes opgelopen dat was voor mij ook reden om Gheffer bij de twee andere beren weg te halen. De dames die bij elkaar zitten bakenen ook hun domein wel goed af snoet omhoog soms achter elkaar aan rennen…maar die heb ik de afgelopen drie maanden nog niet met een schram of beschadeging gezien…neemt niet weg dat ze de extra bescherming (van een harige vacht) tegen krassen wel missen.

Dat de cavia wordt aangeboden omdat hij zo goed is voor mensen met allergie is ronduit fout!! Ik ben het nog niet tegen gekomen…maar het zou wel handig zijn als iemand die persoon erop attendeert dat dit gewoon niet klopt!!

Het zou wel goed zijn om de beroepsgroep van dierenartsen (te laten) informeren over dit nieuwe ras. Ik kan bij mijn DA wel navraag doen of er geen vakblad is waarin ze geinformeerd worden. De skinny was voor al deze dierenartsen in de praktijk nieuw…dus ja de meesten weten niet eens van hun bestaan af.

De dierenwinkels is een complexer verhaal ik informeer wel mijn dierenwinkel (als ik het uberhaubt zo mag noemen)… ik breng daar ook geen skinny's heen..als ik dragertjes zou hebben…dan zou dat alleen op mijn voorwaarden gaan…(maar die heb ik niet)..ik verwacht ook niet dat ik ooit echt met een overschot aan skinny's zal komen te zitten, het is voor mij een hobby en geen beroep! Toch zou informatie bij de dierenwinkels op zijn plek zijn…hoe hebben jullie ze allemaal kunnen informeren over de satijncavia?

Het is wel jammer dat er eerst naar de rollende euro's gekeken wordt (in een aantal gevallen) dan naar de leuke eigenschappen (mijn mening) van dit dier. Al moet ik je wel zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat er een hoger bedrag voor deze type cavia's wordt gevraagd…dit stimuleerd mensen misschien om twee keer achter hun oren te krabben voordat ze zomaar met de cavia-fok beginnen.

Ik verwacht zelf dat de skinny-prijzen ontzettend zullen dalen…en anders bestellen ze ze toch wel in Sjechie…daar heb je ze al voor 60 euro hoorde ik laatst van een van een duitse fokker….prijzen (150) die je stelde in je eerdere berichten vind ik echt absurd dan zeg ik kijk bij een goedkopere fokker of wacht gewoon een aantal jaar….het gros verkoopt ze nl. veel “goedkoper”.

Dat verhaal over de Cuy ken ik dat is niet iets wat de betreffende fokker ook daadwerkelijk gaat doen…. :)

Een skinny show is misschien wel een goede optie…maar daar hebben we natuurlijk goede keurmeesters voor nodig die het ook leuk lijkt om een dag in te plannen van het keuren voor de skinny…Ik heb er pas een ontmoet die zelf de skinny al kende…deze is zo lief geweest om me een email te geven van iemand die zweedse keurmeesters kent. Als ik meer tijd had en ook zelf allemaal wist wat erbij kwam kijken…dan zou me dat super lijken…ook al zouden ze dan gekeurd moeten worden volgen de zweedse of hongaarse standaard…die tips zijn altijd welkom!!~…..maar wat nu nog niet is kan misschien over een aantal jaar nog wel komen…misschien dat een aantal skinny-fokkers hierin zelf maar samen moeten pakken…:)

Groetjes Natanya

• Yvonnuh

N: In mijn beleving ben jij de kar-trekker geweest van dit (en nog andere evenementen op cavia gebied) en mijn veronderstelling is dan ook dat je een bepaalde (proffesionele) uitstraling naar buiten toe hebt.

Y: Sommigen denken dat ze professioneel en vooral de beste zijn! ZZzzzzzzz!

• jacquelinesbeestenspul

slaap lekker :D:D:D:D:D:D:D:D

• Natanya

:):):):)

• Witches at work

Hoi Truus

Goh ik ben erg blij dat er een fokker met gezond boerenverstand hier ff reageerd~!~

100% met je eens!!!

EEN kantekening, Natanya is voor mij DE SKINNY FOKKER bij uitstek die ECHT

voor dit TROLLENRAS is gevallen als een blok helaas!

Zij vormt hierin ook echt DE uitzondering voor mij wel althans.

Waarom??? En is nieuw in de fokkerswereld, dus geen fokster die het ras maar weer eens neemt vooral voor de poen zeg maar.

Ze wil graag cavia's ziet de Skinny en vind; DAT IS HET!!!

Op zeer kleine schaal wil ze er nestjes mee, weinig of geen dragers in de lijnen.

Dus ook weinig overschotten.

Verder is het gewoon een hele lieve meid echt wel, alleen tja het blijft jammer

heel jammer dat ze nu net op de verrrrrrrrrrrr Skinny's valt!

Tja en ik vind het allang best dat de keurmeesters ze niet eens keuren willen.

Houden zo zou ik zeggen.

Hopelijk wordt men wijzer, echter ik vrees dat het niet de evt strenge winter zal zijn.

En er worden idd nogal wat kunstgrepen gedaan om de Skinny op te kallefateren.

In allerlei opzichten.

gr. D#S