De 1e Skinny dragerdroppings zijn NU een feit~!~

• Witches at work

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi iedereen

>

> ik snap niet dat er nu weer een topic over geplaatst moet

> worden :(

>>>D#S Over de grootste onzin mag het wel~!~

Dus waarom niet over iets wat mij ernstig zorgen baart???

Het gaat toch over cavia's meen ik me te herinneren?

>

> je kent aleen de roddel weet het niet zeker omdat je het niet

> met eigen ogen gezien hebt en hoppa gelijk weer een topic

> over de skinnydragers

>>>D#S Hoi Jacq

Oh dus het was slechts een geintje van je wat je me hebt verteld over die fokster wiens naam ik nu nog niet heb genoemd???

>

> ik verkoop ze niet aan de dierenwinkel en ik weet dat de

> andere bekende fokkers ze ook niet dumpt daar.

>>>D#S Nog jou naa, nog die van' Allegonda-Claudia-Dagmar-Natanya of wie dan ook heb ik genoemd~!~

Jij weet als geen ander dat het ook niet om dit rijtje fokkers gaat toch???

>

> natuurlijk ken ik de roddel cq fokker ook maar je hebt niks

> geen bewijzen toch ?

>>>D#S Nu nog niet Jacq, tot er in die bewuste omgeving de 1e kale “oepsen” worden geboren.

Dan kletst iedereen ineens wel anders denk ik.

>

> ik weet 1 ding zeker : dagmar claudia ik en gonny verkopen ze

> echt niet aan de dierenwinkel hoor !!!!

>>>D#S Dat geloof ik ook niet, echter wat ik wel weet is dat de meeste fokkers wel eens een of meerder caafs de dieren winkel in laten gaan en waarom een Skinny niet? Ik steek voor niemand mijn handen in het vuur, hoop alleen dat ze hun gezond boeren verstand zullen gebruiken. Je kunt iemand wel voor de kop kijken niet erin~!~

Wat niet weet wat niet deert toch???

En zoals Natanya al aangaf hier ergens je moet 2 dragers hebben vooor een kale te krijgen. Dus een drager op een gladhaar wordt gewoon gladhaar, niks meer of niks minder.

Och ja waar maak ik me ook druk om???

>

> groetjes jacqueline (die nu hokken verschonen is ) *D

ook de groeten van D#S

• Witches at work

Natanya schreef:

>

> Voor wat het waard is… ik drop mijn skinny's daar ook

> niet….

> trouwens als de diertjes daar gedropd worden met VO etc. kan

> ik me ook niet voorstellen dat iemand deze bewust zal gaan

> kopen om op zijn mooie behaarde lijnen in te zetten…

>>>D#S Nee niet op een behaarde lijn van een bewuste fokker, maar gewone gezinnen die de ballen verstand hebben van caafs en dus ook niet eens weten wat een vouwoor is willen mischien wel een nestje van per ongeluk 2 dragers~!~

> Met de bekendheid die dit onderwerp nu wel heeft gekregen de

> afgelopen periode…denk ik dat de liefhebbers met een "OEPS

> een nestje" caafjes….al weten hoe een skinny eruit ziet.

>>>D#S Jij wel ik niet, ik heb hier recentelijk een Borstelzeug van Dagmar gehad die bevallen was van ehhhhhhhhh eerst dacht Jacq een Skinny drager nu ineens toch de Lunkbeer.

Die zeug was zwanger wist ik niet viel wel op dat ze fors was en ook drachtig leek.

Echter ik laat mijn dieren veelal met rust, kneed en knijp er niet de hele dag op dus ik dacht dat ze niet zwanger was.

> Ik snap je bezorgdheid best…maar van een verpaaring

> skinnydrager met normaal haar krijg je geen skinny's…als

> blijkt dat er veel skinnydragers als behaarde caafjes

> verkocht worden en je zou toevalligerwijs er dan twee

> koppelen (twee dragers) dan zie je pas dat het skinny-dragers

> zijn omdat DAN pas een duidelijke skinny geboren word…dus

> in eerste instantie kan het best zo zijn dat je niet door

> hebt dat het een dragertje betrefd.

> Trouwens in Engeland is dat twee jaar geleden al gebeurd

> (daar kocht een vrouw een behaarde caaf bij een dierenwinkel

> die zelf cavia's fokte op kleine schaal, zonder gebruik van

> skinny's. de koper had het caafje gekoppeld aan een

> skinny…en kreeg een nestje met enkel skinny's)…dus in

> zekere zin vraag ik me af in hoeverre het skinny-gen al niet

> in nederlandse cavia-lijnen zit.

>>>D#S oh oh wat een shitzooi zeg, meer kan ik hier niet op zeggen helaas~!~

> Ine ik vraag me af of je zelf al contact hebt gehad met de

> fokker/dierenwinkel en helder hebt gekregen of het zo is en

> in welke hoedanigheid ze zijn aangeboden (als reguliere cavia

> of als skinny cavia)…misschien is het dan makkelijker om

> dan gewoon de betreffende dierenwinkel bij naam te

> noemen…dan is er een gerichte waarschuwing…voor diegenen

> die niks met de skinny hebben.

>>>D#S Dat ga ik nu nog niet doen, dat vind ik de taak van degene die mij dit heeft verteld. Ik heb het uit 2e hand toch?

Het dekt elkaar hier toch zo lekker in, en anderen denken dat ik weer ff rellen moet en allees over een kan scheer, dat werd me verweten door bepaalde prikkers namelijk.

Weet je hier lig ik niet wakker van, geeft voor mij alleen maar wat voor struisvogel politiek ook hier wordt gehandhaafd.

Mij maakt dit echt het een en ander wel duidelijk.

Ik ben nog te vroeg nu merk ik, andere fokkers kijken zover nog niet.

Het is 5 over 12, maar de meeste zijn hun klokje kwijt helaas……………….vrees ik.

> Voor de rest heb ik zoiets….was sich liebt dat neckt

> sich!!…vind je ze stiekum toch niet leuk??? hahaha

>>>D#S Nee, Natanya foutje echt niet~!~

Ik vind jou wel een hele aardige meid echt waar,

maar voor je Skinny's kan ik zeker niet warm lopen.

Vaak is dat idd zo, zeker in relaties sferen……………..

gr. D#S

• Witches at work

Hoi Dagmar

Tja de bron loopt nu zelf ook te twijfelen nu ik het op de prik heb gezet.

Dus weet je wat, jullie hebben gelijk goed???

Alleen ik denk dr het mijne van als dat mag.

gr, D#S

• Chalet de Cobaye

Hoi hoi

Als het waar is wat Ine zegt ,en ik denk dat als het nog niet gebeurt is, het zeker in de toekomst wel voor gaat komen !!! want er worden van alle soorten dieren verkocht aan de dieren winkel,dus waarom straks je overschot aan skinny dr niet ??

Hoe vaak hoor je niet dat er weer eens een zwangere caaf gekocht is vanuit de dieren winkel !! de beertjes en de zeugjes worden bij elkaar gedaan ,omdat ze vaak niet eens goed het geslacht kunnen bepalen,het leed is niet te overzien als straks een kind een leuke cavia krijgt,en er na een x aantal weken een leuk nestje skinny's word geboren…Of ze schikken zich rot !!!!! of ze denken misschien dat ze naakt geboren moeten worden ( net als de konijnen) maar zich toch gaan afvragen met de tijd waar de haren blijven .

Misschien handig om er dan wel bij te vertellen tegen de dierenwinkel dat het skinny dr zijn ,en dat ze dat er wel voor de zekerheid bij moeten vertellen tegen de bewuste koper,en dan ook even een soort van gebruiks aanwijzing erbij voegen !!! Weet dan niet of de handel en wandel nog wel zo lekker zal gaan verlopen wat betreft de inkoop van de skinny dr ,maar dat is denk ik wel de eerlijkste weg die je kan en moet bewandelen,voordat er straks boze mensen bij de dierenwinkel op de stoep staan …niet alleen de lusten ,maar ook wel degelijk de lasten op je nemen vind ik wel heel normaal met die aparte ras !!!!

gr Es

• Natanya

Hallo Ine,

Ik dacht ook…hmm die Ine…toch niet op een rel uit..he?…maar van de andere kant snap ik ook wel dat je je ernstig zorgen maakt…

Er zijn al skinnydragerbeertjes die voor 15 euro aangeboden worden…(op zich niet erg) maar dat maakt het voor iedere fokker haalbaar om zelf een leuke skinny (drager) te krijgen…ook voor diegenen die het gewoon als lucratieve handel zien met het risico dat er idd op den duur een overschot komt aan skinnydrager diertjes. Die vervolgens bij een dierenhandel terecht komen, en ook dragertjes kunnen er heel schattig uitzien. Zelfs al zou je je skinnydrager verpaaren aan een gladhaar of rex etc. dan heb je nog steeds (theoretisch gezien) kans op 25 procent skinnydragers…dus dan draagt de generatie daarna ook mogelijkerwijs het skinny-gen mee.

Voor jou Ine de dragertjes hebben bij geboorte en in hun eerste weken een gekrulde vacht…die daarna gewoon niet meer gekruld en over het algemeen stugger aanvoeld…ik vind ze als jonkies op de jonge curly's lijken. Kijk voor de zekerheid eens op een site die wat jonge dragerdiertjes heeft…dan weet ik zeker dat je ze zelf snel zal herkennen…mocht je zelf denken twee oercaafs (uit de dierenwinkel) te kopen als zijnde normale caafs…en een jonkie ziet eruit met een slag in zijn haar…dan moet en bij jou de alarmbelletjes rinkelen en dan zul je deze dieren moeten uitsluiten uit je eigen fok…misschien dat je de dragertjes nog wel kwijt kan bij een skinny- (hobby) fokker.

Maar ik snap wel dat dit niet de weg moet zijn, het zou ook helpen als de fokker de dierenwinkel idd grondig informeerd over de skinnydrager diertjes…ik verwacht niet dat je binnen twee jaar ook normale skinny's kunt kopen bij een dierenwinkel.

Ik heb zelf een vaste dierenwinkel waarbij ik (bijna) alles haal voor mijn caafs…daar werkt een jonge vrouw die de caafjes als taak heeft…en ik kijk ook regelmatig wat voor een leuke beestjes er staan (vind ik gezellig)…

ik heb er (nog) geen caafjes heen gebracht…maar als ik ooit eens caafjes naar de dierenwinkel zou brengen dan zou het bij haar zijn…zoveel nestjes krijg ik niet dus het zal wel niet nodig zijn..(en anders minder fokken) Zij informeert naar de dieren die hun hebben, bij de mensen die ze aanleveren…maar ze weet ook dat ik de kleine speknekjes heb en vraagt ook regelmatig hoe het met ze is…en wilt ook een keer komen kijken…voor haar is dit echt een onbekend dier en ze kan van mij alle informatie krijgen die nodig is om haar eigen kennis hierover uit te breidden.

Het enige waar ik zelf nog wel moeite mee heb is dat de skinny vaak als iets “engs” word neergezet…terwijl het ook naar kan zijn dat je twee peruufjes haalt met een tesselaar als vader…die aan elkaar koppelt om er peruufjes uit te krijgen en er komt onverwachts en onbedoeld een krullebol uit…

Groetjes Natanya…:)

• MoniqueW

>>>D#S Nog jou naa, nog die van' Allegonda-Claudia-Dagmar-Natanya of wie dan ook heb ik genoemd~!~

Jij weet als geen ander dat het ook niet om dit rijtje fokkers gaat toch???

Hoi Ine,

Indirect doen ze hier toch aan mee. Zij verkopen ze “zorgvuldig” maar wat doet een ander. Hoe vervelend het ook is, zij doen hier ook aan mee al is het niet doelbewust.

• Natanya

Hoi Monique,

Daar heb je wel gelijk in…ik fok zelf (nog) geen dragertjes, maar mocht ik in de toekomst een nestje krijgen en een van mijn skinny's weg doen…dan deze altijd ingezet worden op normale rassen om dragertjes te verwekken, ik zelf heb hier absoluut geen problemen mee…laat dat duidelijk zijn. Want ik ben erg dol op de skinny en vind het ook prachtig dat er dragers zijn die dit mooie ras kunnen voortbrengen…:) Ik vind het zelf jammer dat er nog maar zo weinig skinny's zijn en dat ze hier niet erkend zijn.

Ik vind me zelf redelijk zorgvuldig in een keuze maken waar de skinny's heen gaan die ik niet voor mijn eigen fok wil gebruiken. Tot nu toe zijn het fokkers geweest die veel eerder dan mij zijn begonnen met fokken van de skinny…en een fokster die zich verdiept heeft in de skinny en zelf ook al enkele dragers heeft. 100 procent vertrouwen (dat deze dieren daarom niet zonder achtergrond ergens gedumpd worden) heb ik in deze mensen.

Sterker nog ik heb er helemaal geen problemen mee als de skinny of de dragers in een dierenwinkel (bij voorkeur niet..zeker met het gevaar voor de gezinnen die caafjes voor de knuf halen en er onbedoeld een nestje meekrijgen) belanden MITS er duidelijk een onderscheid is te zien tussen de behaarde en de drager cavia.

Iedereen heeft een aandeel voor wat hij of zij niet uit selecteert voor de eigen fok… zo zou jij een cavia kunnen verkopen die niet aan een skinny gekoppeld mag worden en dat duidelijk vermelden….een koper is het beestje beu na een paar maanden en een skinnyfokker denkt…hmm mooie bouw goede oortjes…mooi neusje…hebben die kip!!…en zo is de cirkel dan weer rond…

allemaal onbedoeld maar vrij onverkombaar…daarom misschien toch alleen dieren (met evt. een stamboom) bij een raszuivere fokker halen…is dan toch de betere optie…

Groetjes Natanya

• Witches at work

Hoi Natanya

Dat vind ik nou juist wel leuk, die krullenbollen uit Perufs of andersom.

En weet dat je zo de mooieste caafs ook fokt, wil je dat niet ik heb hier een Peruf beer al zet je daar een Tessel op hij maakt alleen PERUFS niks anders met goeien bouw en kruinen.

Ver in zijn achterond zit 1X Tessel maar dat is hij SCOPPY dus vergeten.

Hij is erg mooi goudagouti van kleur en veel grover van bouw dan de meeste Perufs. Hij is van Duits komaf, dus niet uit de bekende Nederlandse lijnen.

Binnenkort gaat hij toch weg hier want ik fok niet meer met hem en das echt eeuwig zonde.

Ik hoop dat hij nog vele echte Perufs gaat voortplanten in zijn warme goudagouti kleurtje.

gr D#S

• Chalet de Cobaye

De Skinny is nu gewoon een hype,maar straks als de markt in dondert en dat er nog maar weinig afname is van deze diertjes ,dan ben ik wel benieuwd wat er allemaal mee gaat gebeuren,nu is het nog leuk, en zijn er nog mensen die ze als knuffel willen hebben ,maar ook die groep is straks verzadigt…en dan

Ja dan zitten de Skinny fokkers met hun in gekruisde dieren,of hun skinny;s waar ze geen kant meer mee op kunnen.De groep skinny fokkers is niet zo heel erg groot,dus onderlinge handel is dan ook straks maar beperkt.Wie zal dan de jongen nog willen afnemen,ja juist weinig nog ,en dan weet ik nu al dat er echt wel dieren gedumpt gaan worden ,wat A, ze zijn financieel niet meer intresant,en B ze nemen wel heel veel plaats in in de stalletjes.

Neem nou dan het voorbeeld van Ine ,die zit misschien dus toch al met een nestje Skinny dr waar ze zo fel op tegen is …maar ze zit er wel mee…En wie volgen er straks nog meer als deze dieren op de mp gezet worden ,met evt een niet helemaal kloppende stamboom.

Wat de erkenning betreft ,dat zal denk ik nog wel een aantal jaren gaan duren of misschien wel nooit ,omdat er binnen degelederden daar nogal de meningen uiteen lopen of het nu wel of niet een pelsdier is,en de cavia's vallen nu eenmaal onder de pelsdieren …

We zullen het in de toekomst mee gaan maken ,maar ik houd me hart nu al vast.

gr Es

• Natanya

Hoi Es,

Es: De Skinny is nu gewoon een hype,maar straks als de markt in dondert en dat er nog maar weinig afname is van deze diertjes ,dan ben ik wel benieuwd wat er allemaal mee gaat gebeuren,nu is het nog leuk, en zijn er nog mensen die ze als knuffel willen hebben ,maar ook die groep is straks verzadigt…en dan

N: krijg je het zelfde als met alle andere leuke rassen (Lunky's, Peruvians etc.)

De markt wordt dan kleiner en dan stopd de spoed-fok vanzelf!! Is toch geen probleem, denk ik…dan blijven de echte liefhebbers vanzelf over en die kunnen zich dan goed blijven concentreren op de conditie en bouw…daar is ook veel plezier aan te beleven.

Es: Ja dan zitten de Skinny fokkers met hun in gekruisde dieren,of hun skinny;s waar ze geen kant meer mee op kunnen.De groep skinny fokkers is niet zo heel erg groot,dus onderlinge handel is dan ook straks maar beperkt.

N: Ik vind de groep al aardig groot worden..nu al ongeveer 14 (beginnende) fokkers…met of zonder website. En als ik de mails al tel van geintresseerden (ook voor de fok) houd je hart dan maar vast…dan zijn er zo nog een stuk of 15 mensen bezig om te starten met de skinny fok naast hun bestaande lijnen..en ik ben maar een klein stalletje…laat staan wat de grotere fokkers voor een vraag naar skinny's of dragertjes binnenkrijgt. Daarnaast is er veel nieuw bloed wat regelmatig over de grenzen komt (USA/Denemarken/Zweden/Duitsland/Engeland) daarnaast weet ik dat bijvoorbeeld Jacq juist dragers krijgt voor extra bloedlijnen (hoop dat ik het zo goed neerzet) dus de onderlinge handel krijgt juist veel meer mogelijkheden…en anders zijn er genoeg landen waar je wel terecht kan voor nieuwe bloedlijnen.

Es:Wie zal dan de jongen nog willen afnemen,ja juist weinig nog ,en dan weet ik nu al dat er echt wel dieren gedumpt gaan worden ,wat A, ze zijn financieel niet meer intresant,en B ze nemen wel heel veel plaats in in de stalletjes.

N: Ik denk dat de gemiddelde fokker juist met plezier fokt om een bepaald fokdoel te behalen en nog belangrijker omdat je helemaal achter het ras staat en er helemaal gek op bent. Dus wat mij betreft A is een kul reden…kijk naar de lunky's ik heb van horen zeggen dat deze markt ook snel is ingekelderd…dus het zou naief zijn om te denken dat dat dan ook niet met de skinny's zo zal gaan…sterker nog…ik heb al mooie skinnydragerbeertjes voor een prikkie op MP zien staan.

Wat betreft B…liever een volle stal dan helemaal geen…hahaha (ze zijn gewoon superleuk)

Es:Neem nou dan het voorbeeld van Ine ,die zit misschien dus toch al met een nestje Skinny dr waar ze zo fel op tegen is …maar ze zit er wel mee…En wie volgen er straks nog meer als deze dieren op de mp gezet worden ,met evt een niet helemaal kloppende stamboom.

N:Daarom is het ook belangrijk dat zo'n beestje een stamboom heeft die klopt…en dat de stamboom ook meteen bij verkoop wordt bijgeleverd…en niet pas een tijd erna…

Es: Wat de erkenning betreft ,dat zal denk ik nog wel een aantal jaren gaan duren of misschien wel nooit ,omdat er binnen degelederden daar nogal de meningen uiteen lopen of het nu wel of niet een pelsdier is,en de cavia's vallen nu eenmaal onder de pelsdieren …

N: Ik hoop wel dat ze in de toekomst erkend gaan worden…hiermee zou een hoop gereguleerd kunnen worden.

Es:We zullen het in de toekomst mee gaan maken ,maar ik houd me hart nu al vast.

N: Ah joh Esther…skinny's zijn ook mooi!!

Groetjes Natanya