Ik vind dat je de Skinny's niet kan vergelijken met de bestaande rassen waaronder de langhaar ( peruvian) deze ze ten eerste erkend en is een gewild ras wat betreft de show fok,en daar doen de meeste fokkers het toch voor om te showen ….waarom moet je skinny's zo massaal gaan fokken ,want showen kan niet ,en is in Duitsland zelfs verboden !!! Waarom zou ik me dan toch zelf eens af willen vragen !!!
Stambomen ,ach ja wat zal ik daarvan zeggen ,er is denk ik al zo vaak wat over verteld ,maar de grootste onzin staat daar vaak in te lezen,dus wat de waarde van zo'n stamboom betreft schiet je niets mee op.Je moet maar van de eerlijkheid van de des betreffende fokker af gaan en hopen dat de achtergrond info klopt (heb dit al wel vaker aan de hand gehad )
Ik vind het leuk dat er mensen zijn die de skinny's ook leuk vinden ,en kan mensen zat die er wat hebben voor de leut !! Ook zal er nu nog onderling veel te verhandelen zijn ,echt daar twijfel ik niet aan …maar er zijn er ook zat die zich blind staren op de bedragen die er voor moeten worden neer geteld,en ook ik zelf heb genoeg geld neer gelegt voor mijn Lunkarya's ,en die heb ik nog steeds en ja natuurlijk word deze markt ook al wat geld betreft een stuk goedkoper…ook dat was eerst een hype ,maar dat neemt niet weg dat er straks met deze dieren wel gewoon geshowd kan worden , zowel hier als in Duitsland enz enz ,hier zie ik de Skinny's niet gauw op de show terecht zien komen ,in Duitsland al helemaal niet,niet alleen omdat ze niet erkend zijn ,maar ook omdat het niet echt bevordelijk is voor de gezondheid van het dier ,meerdaagse show's met een temp van ongeveer 18 gr word al moeilijk ….samen met de andere cavia's zal dan ook een item worden om te discuseren omdat de meeste dieren vaak buiten in schuren gehouden worden ,dus de temp zal daarom denk ik niet een paar standen hoger gezet worden.
Ik zie de skinny fok ,dus echt meer voor de liefhebber ,en ze dan 1 of 2 diertjes willen voor de knuf ,als dat er daad werkelijk iets verder mee gedaan gaat worden dan alleen maar fokken ,want echt een doel lijk mij is er niet.
Ik fok met mijn langharen,en andere rassen met een doel , show verdeeltheid ,bouw enz enz om daar straks mee te gaan showen,dit zal voor de skinny's dan niet echt aan de orde zijn,omdat het showen wel even opzich zal laten wachten ,dus wat is dan de meerwaarde om zoveel te fokken met deze dieren …
Ik zal het misschien wel allemaal zwart of wit zien hoor !!
Maar ik vind dus eigenlijk dat als je een doel heb om te fokken je deze moet gaan doen ,maar niet zo maar doel loos dieren op de wereld laten komen terwijl de toekomst van dit dier nog zo onzeker is .
gr Es