De 1e Skinny dragerdroppings zijn NU een feit~!~

• Chalet de Cobaye

Ik vind dat je de Skinny's niet kan vergelijken met de bestaande rassen waaronder de langhaar ( peruvian) deze ze ten eerste erkend en is een gewild ras wat betreft de show fok,en daar doen de meeste fokkers het toch voor om te showen ….waarom moet je skinny's zo massaal gaan fokken ,want showen kan niet ,en is in Duitsland zelfs verboden !!! Waarom zou ik me dan toch zelf eens af willen vragen !!!

Stambomen ,ach ja wat zal ik daarvan zeggen ,er is denk ik al zo vaak wat over verteld ,maar de grootste onzin staat daar vaak in te lezen,dus wat de waarde van zo'n stamboom betreft schiet je niets mee op.Je moet maar van de eerlijkheid van de des betreffende fokker af gaan en hopen dat de achtergrond info klopt (heb dit al wel vaker aan de hand gehad )

Ik vind het leuk dat er mensen zijn die de skinny's ook leuk vinden ,en kan mensen zat die er wat hebben voor de leut !! Ook zal er nu nog onderling veel te verhandelen zijn ,echt daar twijfel ik niet aan …maar er zijn er ook zat die zich blind staren op de bedragen die er voor moeten worden neer geteld,en ook ik zelf heb genoeg geld neer gelegt voor mijn Lunkarya's ,en die heb ik nog steeds en ja natuurlijk word deze markt ook al wat geld betreft een stuk goedkoper…ook dat was eerst een hype ,maar dat neemt niet weg dat er straks met deze dieren wel gewoon geshowd kan worden , zowel hier als in Duitsland enz enz ,hier zie ik de Skinny's niet gauw op de show terecht zien komen ,in Duitsland al helemaal niet,niet alleen omdat ze niet erkend zijn ,maar ook omdat het niet echt bevordelijk is voor de gezondheid van het dier ,meerdaagse show's met een temp van ongeveer 18 gr word al moeilijk ….samen met de andere cavia's zal dan ook een item worden om te discuseren omdat de meeste dieren vaak buiten in schuren gehouden worden ,dus de temp zal daarom denk ik niet een paar standen hoger gezet worden.

Ik zie de skinny fok ,dus echt meer voor de liefhebber ,en ze dan 1 of 2 diertjes willen voor de knuf ,als dat er daad werkelijk iets verder mee gedaan gaat worden dan alleen maar fokken ,want echt een doel lijk mij is er niet.

Ik fok met mijn langharen,en andere rassen met een doel , show verdeeltheid ,bouw enz enz om daar straks mee te gaan showen,dit zal voor de skinny's dan niet echt aan de orde zijn,omdat het showen wel even opzich zal laten wachten ,dus wat is dan de meerwaarde om zoveel te fokken met deze dieren …

Ik zal het misschien wel allemaal zwart of wit zien hoor !!

Maar ik vind dus eigenlijk dat als je een doel heb om te fokken je deze moet gaan doen ,maar niet zo maar doel loos dieren op de wereld laten komen terwijl de toekomst van dit dier nog zo onzeker is .

gr Es

• Chalet de Cobaye

Wat is eigenlijk wil zeggen is gewoon ,dat ik iedereen echt wel zijn of haar skinny gunt,maar dat er altijd mensen zijn die er dik vet geld aan willen verdienen,en straks andere mensen ermee opzadelen,ik geloof best dat er fokkers zijn die de beste bedoelingen hierbij hebben ,maar er zijn er ook zat die het puur alleen voor het geld doen,en zich nu sterk en rijk proberen temaken ,en ook door middel van in kruizen zoveel mogelijk dr en of skinny's proberen te fokken,en dat is niet om hun stal te vullen of die van andere ,maar gewoon puur hun portomonee willen vullen .En dat is het tragische aan dit hele verhaal.

gr Es

• jacquelinesbeestenspul

hoi es

in deze reactie ben ik het laatste stuk met je eens

ik heb meer dragers dan skinny's en ik weet ook wel dat de dragers minder waard zijn dan de skinny's maar mij maakt het niks uit in deze

ik fok ze omdat ik vind dat er veel verbeterd kan worden aan de skinny.

ik wil dieren fokken met hangoren en dieren die stevig zijn en geen volwassen dieren van 800gr ;)

ik weet dat er fokkers zijn die alleen aan geld denken en ik vind eigelijk ook dat de prijs nog hoog moet blijven om deze fokkers tegen te houden maar ja ze verkopen al de dragers voor 15 euro dus net als met de lunk gaan de prijzen strraks flink zakken

ik vind een behaarde caaf die in zijn prijs zakt niet erg omdat je dat niet tegen houd mar een skinny moet hoog in de prijs blijven als het aan mij ligt omdat dan niet jan en alleman de dieren kopen (broodfokkers en vermeerderaars in deze)

die echt alleen maar aan geld denken :(

ik vind de skinny leuk omdat ze lelijk zijn en niet om geld ermee te verdienen

maar ik hou wel de prijzenhoog als ik een jong heb voor de verkoop omdat dan niet iedereen de skinny koopt

ik heb laatst een advertentie op marktplaats gehad :

skinny beertje driekleur

weet jij hoeveel reacties ik had binnen een half uur ?? 40

ik krijg mails van mensen die vragen of ze zomer en winter buiten kunnen ?? :(

krijg mais met de vraag of een skinny met haar geboren word bla bla al dat soort vragen en denk jij dat ik die mensen een diertje geef ????

ik heb ook een dame die graag een skinnybeertje wil en dat beertje laat castereren voor de meidenbende bij haar thuis.deze dame wilt 1 beertje castereren en de beer mag vanalles mankeren hahahahahaahaha zoals dubbele vouworen of verkeerde kleur hebben zij wil dit beertje alleen vor de knuf nou dan ga ik echt geen honderden euro vragen echt niet.ze is al hier thuis geweest om naar en skinny te kijken en te voelen en te informeren dus deze dame mag van mij een beertje heel goedkoop die voor de fok niet geschikt is

mij man ziet ook aleen maar dollartekens hoor die wil zelfs de schuur gaan isoleren nu voor de naakte dieren maar dat hou ik tegen omdat ik ook nog rexen en sheltie's heb voor de show ik hoef geen schuur die 25 gr is dat is helemaal niet gezond voor mijn rexen en sheltie's die de kou gewend zijn en lekker dicht in de vacht zitten

als je dieren fok moet je niet aan dollartekens denken (of euro's)

dieren fok je voor je plezier en niet om er geld mee te verdienen :)

dan kan ik beter de schuur isoleren ja dan verdien ik er nog geld mee hahahaahaha nu moet ik alleen maar betalen :) ga vanmiddag weer naar de dierenwinkel en daar betaal ik iedere 2 weken 50 euro dat haal ik er echt niet uit hoor met mijn dieren nu :D

het moet een hobby blijven :D:D:D:D:D:D:D:D

de dierenwinkel wil wel een keer een skinny zien en een drager maar ik zal ze niet zo snel aan de dierenwinkel zomaar verkopen

ik laat de naakte dame in de zomer een keer zien daar nu is het nog te koud

groetjes jacqueline

• Witches at work

Hoi Natanya

Het laatste stukje van Eshter vind ik echt IJZERSTERK!!!

Een cavia is een PELSDIER, dus door die eraf te kweken verliest het dier zijn waarde als pelsdier, je hebt dan een incomplete cavia dus~!~

Dat de Skinny in tegenstelling tot de Balwin hier en daar een dotje haar heeft zitten beschiet er amper aan vind ik, en ook de keurtmeesters van tentoonstellingen struikelen nogal over de kale cavia om die te gaan keuren.

Ik blijf vinden dat deze dieren als ze al ergens thuis horen dat in een labratoirum is en zeker niet als zog “Trollen knuffel” bij de kachel.

En daar ik ook al vele jaren absoluut tegen dierproeven ben, vind ik ook dat zelfs een labratorium cavia niet zou mogen~!~

Het dier is erg kwetsbaar en niet in staat zelf dit soort absurde keuzes te maken met wat er allemaal mee gaat gebbeuren toch?

Ik wens de mensheid vooral veel heel veel wijsheid toe,en dat ze aub mogen gaan nadenken over het woord; HUMANITEIT~!`

gr. D#S

• Natanya

Dat is dan idd tragisch…net zo als dat bij ieder ras of dier geld!! Hierin ben ik het wel met je eens….zeker als de dieren daardoor nog extra zouden moeten leiden…omdat iemand puur op geldbejag uit is.

Ik kan me nou niet voorstellen dat je rijk kan worden van een paar caafjes…maar dat dit een motivatie is voor enkelen geloof ik wel.

Wel vind ik dat hier weer enorm over een kam geschoren word…en dat hier echt van het slechste word uitgegaan…terwijl dit lang niet bij iedere skinny (drager) fokker de motivatie is om nu juist voor dit ras te kiezen….ik ken niet iedereen…slechts een paar, deze zijn echt bezig met de bouw, kleurslag etc. bezig…en selecteren hier ook op (ik doe dat cfm een Hongaarse skinnystandaard) en vraag (omdat ik beginnend fokker ben) regelmatig informatie aan bij ervaren fokkers. Ben ook met mijn skinny naar een show (jongdierendag) geweest…niet meegedaan aan de wedstrijd…maar wel een keurmeester gevraagd of ze naar mijn skinny wilde kijken..en zelf aangeschoven gezeten bij de rest van de caviakeuring, hier kan je pas wat van leren en dat helpt mij om een goede selectie te maken bij de dieren, opzich had mijn meisje een goede uitslag…maar helaas niet erkend. Wat zou er dan mis zijn met een zomerkeuring of misschien een skinnykeuring (omgevingstemp.circa 20 graden) Ik zou dat veel meer waarderen…waarom kan een skinny in zweden of denemarken wel officieel gekeurd worden?? en zou dat dan voor nederland in de toekomst misschien niet mogelijk zijn??

Groetjes Natanya

• Natanya

Es: Ik vind dat je de Skinny's niet kan vergelijken met de bestaande rassen waaronder de langhaar ( peruvian) deze ze ten eerste erkend en is een gewild ras wat betreft de show fok,en daar doen de meeste fokkers het toch voor om te showen ….waarom moet je skinny's zo massaal gaan fokken ,want showen kan niet ,en is in Duitsland zelfs verboden !!! Waarom zou ik me dan toch zelf eens af willen vragen !!!

N:

Ik kan alleen antwoord geven voor mezelf in deze: Peruvians en lunky (die ik zelf ook heel grappig vind) is gewoon een voorbeeld…de lunky's zijn begonnen als hype…en zijn nu hard op weg om erkend te worden!! Is toch weer een andere cavia dan de zg Oercaaf…ze hebben een weg afgelegd in de erkenning…misschien naief of te optimistisch…ik hoop dat er over een tijd toch erkenning komt voor de skinny's…die staan hier in NL nog in hun kinderschoenen…ik vind als je een vereniging (voor cavia's) bent dat je hierin geen ras moet uitsluiten….maak dan een sub-catagorie…of doe een aparte keuring. Er zijn al wat keurmeesters in zweden die ze keuren …laat die desnoods invliegen?? of misschien zijn er toch wel keurmeesters die de skinnycavia…als een ander ras zouden willen keuren…het is toch jammer dat je het met een buitenlandse skinny-standaard moet doen…hem moet laten vertalen door een vertaal buro en je kan er vervolgens in jou ogen niets mee….dan mag het in jouw ogen doelloos zijn…in mijn ogen niet…ik heb OOK een fokdoel..mooie skinny's fokken in een goede conditie (trouwens heel kleinschalig en zeker niet massaal) met een goede bouw, grote ronde ogen, afhangende oortjes, haren op alleen de neus/pootjes en geslachtsdeel, brede(re)schouderpartij in de kleuren Himalaya en driekleur.

Es: Stambomen ,ach ja wat zal ik daarvan zeggen ,er is denk ik al zo vaak wat over verteld ,maar de grootste onzin staat daar vaak in te lezen,dus wat de waarde van zo'n stamboom betreft schiet je niets mee op.Je moet maar van de eerlijkheid van de des betreffende fokker af gaan en hopen dat de achtergrond info klopt (heb dit al wel vaker aan de hand gehad )

N: Dat is echt jammer voor je… maar als jij dit al zegt terwijl je wel een belangrijke rol hebt in het WCC…dan is idd het hek van de dam…ik hoor vaak zat fokkers mooie caafjes kopen…er een stamboom beloofd wordt en die komt dan vervolgens niet…terwijl ze een zeugje dan wel aan een beer met een bepaalde kleurslag willen koppelen binnen de 10 maanden…en er komt weer zo'n lekker toverbal nestje uit…(op zich niks mis mee hoor) ik had alleen gehoopt dat meer fokkers zich ook gewoon zouden inspannen om een zo'n compleet en eerlijk mogelijke stamboom neer te zetten….:(

Es: Ik vind het leuk dat er mensen zijn die de skinny's ook leuk vinden ,en kan mensen zat die er wat hebben voor de leut !! Ook zal er nu nog onderling veel te verhandelen zijn ,echt daar twijfel ik niet aan …maar er zijn er ook zat die zich blind staren op de bedragen die er voor moeten worden neer geteld,en ook ik zelf heb genoeg geld neer gelegt voor mijn Lunkarya's ,en die heb ik nog steeds en ja natuurlijk word deze markt ook al wat geld betreft een stuk goedkoper…ook dat was eerst een hype ,maar dat neemt niet weg dat er straks met deze dieren wel gewoon geshowd kan worden , zowel hier als in Duitsland enz enz ,hier zie ik de Skinny's niet gauw op de show terecht zien komen ,in Duitsland al helemaal niet,niet alleen omdat ze niet erkend zijn ,maar ook omdat het niet echt bevordelijk is voor de gezondheid van het dier ,meerdaagse show's met een temp van ongeveer 18 gr word al moeilijk ….samen met de andere cavia's zal dan ook een item worden om te discuseren omdat de meeste dieren vaak buiten in schuren gehouden worden ,dus de temp zal daarom denk ik niet een paar standen hoger gezet worden.

N:

Ik denk dat de skinnyfok een bewuste keuze is voor sommigen en dat ze dan kunnen kijken naar mogelijkheden…die van mij hebben een omgevingstemperatuur van 19 graden….en daar hebben de peruufjes geen enkele moeite mee.

Es:

Ik zie de skinny fok ,dus echt meer voor de liefhebber ,en ze dan 1 of 2 diertjes willen voor de knuf ,als dat er daad werkelijk iets verder mee gedaan gaat worden dan alleen maar fokken ,want echt een doel lijk mij is er niet.

N:

Het is misschien niet helemaal hetzelfde doel als het doel wat jij hebt met de erkende dieren of de dieren die binnenkort erkend gaan worden…jij kunt shows lopen…ik vind het eeuwig treurig dat de skinnyfokker/liefhebber die mogelijkheid nog niet heeft…maar dat staat ze niet in de weg om toch doelbewust een fokdoel te bepalen.

Es:

Ik zal het misschien wel allemaal zwart of wit zien hoor !!

Maar ik vind dus eigenlijk dat als je een doel heb om te fokken je deze moet gaan doen ,maar niet zo maar doel loos dieren op de wereld laten komen terwijl de toekomst van dit dier nog zo onzeker is .

N:

Doelloos fokken is ook iets waar ik niet achter sta…toekomst…wie zal het zeggen…ik hoop dat er veel meer bekend gemaakt word over de skinny…maar ook in positieve zin…en dat jij daar in de toekomst misschien nog wel een belangrijke rol in kan hebben (met het WCC)…??

Voor mij hoeft echt niet iedereen skinny-fan te zijn of ze opeens in grote getalen te fokken omdat het hype is….ik ben ook tevreden met mijn eigen diertjes…al zou niemand van ze houden…ik zou ze in ieder geval niet meer willen missen…:)

Groetjes Natanya

• Natanya

Ik kan je mening niet delen…:)

Helaas zijn er al veel te veel Labaratoruim caafjes (ook behaarde)…als de skinny een normaal gezond dier is…heeft het toch ook alle recht van een goed leven??

Ik zie ze liever bij mij thuis dan in zo'n Lab…hahaha

Dat het niet jouw ding is okee…maar een behaarde caaf (langhaar) heeft op zijn manier ook vachtverzorging nodig….sterker nog iedere caaf heeft een bepaalde mate de mens nodig …als je besluit om ze in hokken of in de ren te doen (binnen of buiten) als je ze geen eten geeft zijn ze te dode opgeschreven…als je een langhaar nooit zou borstelen zou die onder de klitten komen te zitten…met alle gevolgen van dien…

Omdat hij dan veel minder beharing heeft is het opeens niet okee…ik kan niet in de hoofden van mijn skinny's kijken…maar ze reageren het zelfde als mijn behaarde caafjes…en komen gelukkig over…

zo hier laat ik het nu maar weer ff bij

Groetjes Natanya

• Witches at work

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi es

>

> in deze reactie ben ik het laatste stuk met je eens

>

> ik heb meer dragers dan skinny's en ik weet ook wel dat de

> dragers minder waard zijn dan de skinny's maar mij maakt het

> niks uit in deze

> ik fok ze omdat ik vind dat er veel verbeterd kan worden aan

> de skinny.

> ik wil dieren fokken met hangoren en dieren die stevig zijn

> en geen volwassen dieren van 800gr ;)

>

> ik weet dat er fokkers zijn die alleen aan geld denken en ik

> vind eigelijk ook dat de prijs nog hoog moet blijven om deze

> fokkers tegen te houden maar ja ze verkopen al de dragers

> voor 15 euro dus net als met de lunk gaan de prijzen strraks

> flink zakken

>

> ik vind een behaarde caaf die in zijn prijs zakt niet erg

> omdat je dat niet tegen houd mar een skinny moet hoog in de

> prijs blijven als het aan mij ligt omdat dan niet jan en

> alleman de dieren kopen (broodfokkers en vermeerderaars in

> deze)

> die echt alleen maar aan geld denken :(

>

> ik vind de skinny leuk omdat ze lelijk zijn en niet om geld

> ermee te verdienen

> maar ik hou wel de prijzenhoog als ik een jong heb voor de

> verkoop omdat dan niet iedereen de skinny koopt

>

> ik heb laatst een advertentie op marktplaats gehad :

>

> skinny beertje driekleur

>

> weet jij hoeveel reacties ik had binnen een half uur ?? 40

>>>D#S Sorry Jacq, maar is dit niet een beetje toch een dubbele agenda waarin je nu aan het werken bent?

Aan de ene kant wil je er bijna niks mee met die Skinny's, (verelede knuffels) en aan de andere kant geef je volmondig toe dat ze toch net iets TE populair zijn nu~!

Je gaat er zelfs mee expirimenteren op het MP terwijl ze al gereserveerd waren dus puur voor de kick van; 'hoeveel mensen willen de Skinny?"

>

> ik krijg mails van mensen die vragen of ze zomer en winter

> buiten kunnen ?? :(

>

> krijg mais met de vraag of een skinny met haar geboren word

> bla bla al dat soort vragen en denk jij dat ik die mensen een

> diertje geef ????

>>>D#S Geef of koop??? En waarom niet??? Je kunt mensen best het een en ander uitleggen over dit ras, men gaat het toch wel kopen, zij het niet via jou dan wel via een van je collega's, dierenwinkels en straks ook de opvangen natuurlijk, just a mather of time!

>

> ik heb ook een dame die graag een skinnybeertje wil en dat

> beertje laat castereren voor de meidenbende bij haar

> thuis.deze dame wilt 1 beertje castereren en de beer mag

> vanalles mankeren hahahahahaahaha zoals dubbele vouworen of

> verkeerde kleur hebben zij wil dit beertje alleen vor de knuf

> nou dan ga ik echt geen honderden euro vragen echt niet.ze is

> al hier thuis geweest om naar en skinny te kijken en te

> voelen en te informeren dus deze dame mag van mij een beertje

> heel goedkoop die voor de fok niet geschikt is

>>>D#S Ik zou ook voor haar een goeie prijs vragen, waarom niet, zei wil zo nodig iets raars/aparts dat mag best wat kosten toch?

Tuurlijk wel minder dan die zonder de VO ed.

Dat geleuter van een vriendje bij de rest zetten, ze kan ook gewoon een reguliere cavia bij je kopen zoals de Rex bv. ook gezellie toch?

>

> mij man ziet ook aleen maar dollartekens hoor die wil zelfs

> de schuur gaan isoleren nu voor de naakte dieren maar dat hou

> ik tegen omdat ik ook nog rexen en sheltie's heb voor de show

> ik hoef geen schuur die 25 gr is dat is helemaal niet gezond

> voor mijn rexen en sheltie's die de kou gewend zijn en lekker

> dicht in de vacht zitten

>

> als je dieren fok moet je niet aan dollartekens denken (of

> euro's)

>>>D#S Waaron niet? moet je dan voor de sint spelen ben je dan DE FOKKER???

>

> dieren fok je voor je plezier en niet om er geld mee te

> verdienen :)

>>>D#S HUH????????????????????????????????????????????????????????

>>>D#S Je collega Skinnyfokker vind het echt geen schande hoor er aan te verdienen, en ik ook niet waarom? Al ga jij er volgende week een limousine van rijden boeiend!

Dat ge-ouwehoer van; “ mij boeit het geld niet”sorry onzin echt ik geloof dr geen snars van!

Eerst zouden er alleen in de zomer Skinny's geboren worden bij je en nu kan het in de winter ineens ook toch???

Kijk, mij boeit dat niet, maar nogmaals ik bespeur dat er meerdere belangen gelden nu dan alleen; “ow ze zijn zo poekie”~!~

>

> dan kan ik beter de schuur isoleren ja dan verdien ik er nog

> geld mee hahahaahaha nu moet ik alleen maar betalen :) ga

> vanmiddag weer naar de dierenwinkel en daar betaal ik iedere

> 2 weken 50 euro dat haal ik er echt niet uit hoor met mijn

> dieren nu :D

>

> het moet een hobby blijven :D:D:D:D:D:D:D:D

>>>D#S Dus als je er geld aan verdient is de lol er helemaal vanaf???

Of zou je daar iets leuks mee mogen/kunnen doen???

Ik zie niet in waarom daar zo kneuterig over wordt gedaan, terwijl de meeste mensen bakken vol met geld binnen halen in hun huidige jobs!

>

> de dierenwinkel wil wel een keer een skinny zien en een

> drager maar ik zal ze niet zo snel aan de dierenwinkel zomaar

> verkopen

>>>D#/S Die wens zal zeer spoedig in vervulling gaan let maar op~!~

>

> ik laat de naakte dame in de zomer een keer zien daar nu is

> het nog te koud

>>>D#S Daar hebben ze toch van die schattige kruipzakjes voor om de caaf in te doen. Die heb jij ook kun je gewoon gebruiken toch tis nog niet eens zo koud buiten.

Dan onder je jas ermee, en hopla caaf kan mee op reis.

gr de heks

>

> groetjes jacqueline

• Chalet de Cobaye

Hoi Natanya

Dat van die stambomen en dat ik bij de WCC zit slaat nergens op natuurlijk.

Ik ben Esther van Chalet de Cobaye ,en ik fok …..

daarnaast zit ik samen met meerdere fokkers in de organisatie van de WCC ,en dat heeft niks temaken met mijn eigen stal .

De WCC organiseert cavia show's ,daar worden cavia's gekeurt op hun vacht !!! kleur ,kleur verdeling ,bouw,kop,oren enz enz ..niet of ze wel een mooie stamboom daarbij hebben ,dat staat niet op het keurings rapport,en voeg dus ook totaal geen waarde toe aan je cavia wat betreft het eind predicaat.Dit

geldt niet alleen bij de WCC maar bij elke andere cavia keuring of deze nu hier of in het buitenland gehouden word,er word echt niet gevraagt naar de stamboom van de dieren …

gr Es

• Natanya

Hoi Esther,

Hier mijn reactie….

Es:

Dat van die stambomen en dat ik bij de WCC zit slaat nergens op natuurlijk.

Ik ben Esther van Chalet de Cobaye ,en ik fok …..

daarnaast zit ik samen met meerdere fokkers in de organisatie van de WCC ,en dat heeft niks temaken met mijn eigen stal .

De WCC organiseert cavia show's ,daar worden cavia's gekeurt op hun vacht !!! kleur ,kleur verdeling ,bouw,kop,oren enz enz ..niet of ze wel een mooie stamboom daarbij hebben ,dat staat niet op het keurings rapport,en voeg dus ook totaal geen waarde toe aan je cavia wat betreft het eind predicaat.Dit

geldt niet alleen bij de WCC maar bij elke andere cavia keuring of deze nu hier of in het buitenland gehouden word,er word echt niet gevraagt naar de stamboom van de dieren …

N:

Wat de WCC doet dat wist ik al,dat heb je me uitgebreid uitgelegd toen ik je gebeld had (zat je op de camping…:)) ik wilde in eerste instantie ook graag voor het eerst een peruufje van me laten keuren bij de show in Ijsselsteyn.

Dit kon toen niet vervolgens ben ik wel in IJsselsteyn geweest!! Mij heb je ook nooit horen zeggen dat het WCC een stamboom verlangt.

In mijn beleving ben jij de kar-trekker geweest van dit (en nog andere evenementen op cavia gebied) en mijn veronderstelling is dan ook dat je een bepaalde (proffesionele) uitstraling naar buiten toe hebt.

Ik ben dan ook van mening dat je jezelf dan net dat stukje extra inzet voor niet alleen een mooi (en gezond) dier maar ook in de juiste kleurverdelingen….vandaar mijn opmerking over de stambomen…ik had misschien ten onrechte verwacht dat je het belang hiervan zou onderschrijven…(zeker als iemand in een bepaalde kleur en ook RAS wil fokken)…het ging me trouwens niet alleen om de stambomen hoor..het was meer een reactie op je uitspraak over stambomen…en over dit nieuwe ras…(waarbij jij blijkbaar van mening bent dat daar doel-loos mee gefokt word)

Ik had het nog leuker gevonden als je het als een leuke uitdaging had gezien om de fokkers van een niet erkend-ras ook te ondersteunen in b.v. de keuring van het WCC…er staat me vaag iets bij dat Dagmar het heel leuk had geleken om wat Skinny's tijdens de WCC keuring te laten bekijken…dat had mij (in de toekomst) ook wel leuk geleken. De temperatuur in de hal leende zich daar prima voor…:)

Groetjes Natanya