ojee

• Allegonda

Rita schreef:

>

> Hm nou ik heb de amerikaanse dieren gezien bij Gonny en deze

> waren flink aan de maat.

> Gr Rita

hoi rita dank je ,jullie waren erg verwonderd dat het zo,n kanjers waren,ik heb ze gewogen en de gewichten heb ik geschreven in het stukje hier voor.

nou en die clau mee nam was toch ook een lekker fors skinnyzeugje,

gr gonny,

• Ona

Allegonda,

Nou… applaus. Mijn respect heb je alvast.

Ona

• Manu

Ik vind de geschetste manier van handelen heel onwenselijk, maar volledig los staan van het skinny-ras.

• Cavia Opvang Betuwe

Oef, 90+ reacties… ik ga het even markeren als gelezen .

Alleen misschien een opmerking voor Bas , wil jij met je f**k en zo misschien een beetje inbinden? Lijkt mij dat er hier ook jongere lezers als jou komen.Nergens voor nodig ,dat soort woorden.

• Dagmar Smink

De zeugen gaan hier niet met 400 gram bij de beer. Ook fok ik niet met cuys in mijn skinny's.

Waar halen jullie die roddels toch vandaan??? Ga eerst na of het klopt voordat je mensen zwart maakt!

In het begin heb ik fouten gemaakt en heb ik van geleerd. Als je nou eens langskom en je ziet iets wat niet kan dan stop ik meteen!

De dieren worden min. 2 x per week verschoond (koppels om de dag want die zitten iets kleiner) mijn dieren zitten nooit alleen en hebben veel ruimte!

Ze krijgen elke dag fruit en 2 a3 x per week erwtenchips en maisvlok. De zeugen moeten vol en volwassen zijn voordat ze bij de beer gaan! Soms gaan de zeugjes pas bij 9 maanden bij de beer maar meestal als dat nodig is om zo lang te wachten wordt het een knuffel.

Als je het niet eens ben met skinny's of baldwins prima maar je hoeft niet te lopen zeuren over verzorging e.d. want daar weet je geen reet van af.

Ook dat ik klakkeloos wat bij elkaar doe! Ik selecteer heel goed vind ik zelf en dat hoor ik van andere ook. In het begin braken de beren vaak uit en ik heb daarom nieuwe hokken laten bouwen. Nou als ik zo slecht was had ik de beren gewoon lekker laten lopen en geen geld in niewe hokken gestoken.

INFO: Er is in Amerika een bericht gevonden dat er niet bewezen is dat de baldwin de klier mist, waarschijnlijk is dit een uit de hand gelopen roddel. Zal het wel zo zijn dan moet er iets zijn wat die functie heeft overgenomen. Bij oudere dieren verdwijnt de klier en hebben ze nergens last van, jongere dieren hebben deze klier wel nodig dus vandaar dat het vreemd is dat de baldwins het wel overleven en veel fokkers alleen maar positief kunnen zijn over de gezondheid van de baldwin.

• Dagmar Smink

Mijn skinny zeugen zitten rond de 700 a 800 en beren tussen 800 en 1000 gram.

• Natanya

Gonny wrote:

en wat houd het in dat natanya skinny x skinny fokt en ik ook en zij doet het wel goed,omdat ze klein zit,en ik ben verkeerd bezig

Ik denk het NIET!! je hebt al vaak je ervaringen met mij uitgewisseld, waar ik als beginnend hobby-fokker een hoop aan heb en heb gehad!

Groet Natanya

• Dagmar Smink

Ik begin het nu echt vervelend te vinden dat er constant wordt gesuggereerd dat ik slecht voor mijn dieren ben.

Kom toch eens kijken! Vraag aan iedereen die hier is geweest maar eens hoe of wat of kom zelf eens. Hier op de prik wordt alles verdraait en mensen worden voor alles en nog wat uitgemaakt!

• Dagmar Smink

Je weet echt niet waar je over praat! Ik krijg zoveel steunende e-mails dat jullie gewoon een stel idioten zijn! Maar zelf willen ze niet reageren om het gezeur te vermijden wel slim! Wat dat aan gaat zijn jac en ik dom om te reageren op jou!

• Dagmar Smink

Het gaat niet om dat skinny X Skinny slecht is. Het is gewoon goed om te zorgen dat er genoeg vers bloed in de lijnen komt. De skinny is onstaat met een klein aantal dieren er is veel inteelt geweest in het begin. Inteelt zorgt voor moeilijkheden als er teveel mee door wordt gegaan.