ojee

  • isabel

    Jacqueline's beweringen zullen we maar met een flinke korrel zout nemen…. Als we dat nog niet deden.

  • isabel

    …. en mensen worden voor alles en nog wat

    > uitgemaakt!

    Zoals idioot bijvoorbeeld…

  • basjeeeee

    Monique schreef:

    >

    > Zie jij dan altijd jongkies in het wild rond springen of zie

    > jij ze meer in de zomer maanden.

    Is in het wild niet iets heel anders, daar ze daar voor elkaar weg kunnen gaan? Niet samen in een hok zitten ed?

    > Waarom denk je dat er vaak

    > een winterstop gehouden wordt met het fokken van konijnen?

    Omdat de winter niet de meest ideale maanden zijn voor een konijn lijkt me :) Er zitten rond die tijd van het jaar echter net zo goed zwangere konijnen in de opvang/konijnen met nestjes. Er staan er ook zat jonkies op internet.

    > En

    > ik gebruikte het woordje niet altijd….die van jou zijn vast

    > uitzonderingen. :D:D

    Weet ik, ik kan lezen :D Je gaf echter het idee alsof een konijn praktisch niet zwanger kan raken in de winter. Dat klopt niet, anders konden we de rammen wel 's winters ongecastreerd rond laten racen tussen de dames.

  • isabel

    Saskia schreef:

    >

    > Mijn informatie komt vanuit het onderzoek dat in Berlijn

    > gedaan is naar satijncavia's en de ervaringen van Knoevel en

    > andere kennissen.

    Aha, en die andere kennissen zijn…? Fokkers? Liefhebbers, particulieren?

    > De reden dat de SFC dit aangeeft is omdat zij desperate op

    > zoek zijn naar een verklaring voor OD. Als zij ervan

    > overtuigd zijn dat satijn x satijn dé oorzaak is van OD dan

    > sussen ze hun eigen gemoedsrust door te denken dat satijntjes

    > uit andere verparingen (drager x drager bijvoorbeeld) geen

    > risico's lopen.

    Weet je dit of denk je (men) dit?

    > Het enige verhoogde risico voor problemen bij satijnen

    > tijdens de dracht komt voor bij satijnzeugjes. Als je op deze

    > link klikt, http://www.knoevel.net/index/content/view/24/41/

    > , kom je rechtstreeks op de pagina waar geschreven staat over

    > fokken met satijnen en de risico's voor de zeug.

    Deze info kende ik. Echter er staat wel dat ook de jongen van satijnzeugen een verhoogd risico lopen als de moedermelk te weinig calcium bevat. De groei wordt verstoord wat kleine minder gezonde dieren oplevert die voortijdig kunnen sterven. Het satijn x satijn op zich zou dan idd geen sublethale factor zijn. Wel is de kans op problemen groter als de moeder satijn was/is.

  • Cavia farm Witches at work

    Hoi Basje

    Van mij hoef je niet in te binden, gooi het er maar uit zou ik zeggen~!~

    Alsof dat ene woordje nog opvalt in deze rij van NEANDERTALERS!!!

    Hahahahahahahah was geschreven “ONA” althans Neandertalers dan he.

    Kom op Irene we gaan hier nu aan het einde van deze lange rij toch niet MUGGENZIFTEN he???

    De hele ………………..zooi gelezen~!~!~

    Er wordt erg de nadruk gelegd door Jacqueline dat Skinny's “lekker grof” zijn moeten ect ect.

    Maar mischien is het juist bij dit ras handiger om wat fragieler te zijn.

    Weet je waarom???

    Ze hebben erg veel energie nodig dat kale lijfje warm te stoken eten meer poepen meer ect.

    En een klein compact lijfje is eerder warm toch?

    Nou ja we zien het wel.

    Ik ga nog ff lekker met mn handen in de mest grijpen ha ha~!

    gr. D#S

  • Saskia

    De kennissen zijn zowel vrienden als kennissen, zowel fokkers als particulieren. Ik neem aan dat ik je geen lijstje met naam, adres en telefoonnummers hoeft te overhandigen toch? :)

    Wat satijn x satijn volgens de SFC betreft: zij hebben nog nooit een duidelijke verklaring kunnen geven voor het ontstaan van OD. Op iedere site van SFC-leden valt te lezen dat OD ontstaat door satijn x satijn verparingen en dat andere verparingen ‘wel veilig’ zijn (wat dus helemaal niet waar is), dus dit is mijn interpretatie van deze mededeling. Als zij een betere reden hadden gehad dan hadden ze die allicht uitgebreid toegelicht op de website….

    En verder klopt je interpretatie van het stukje helemaal. De moedermelk bevat veel bouwstoffen en als die (deels) ontbreken door OD, is het niet meer dan logisch dat de jongen daar ook gevolgen van ondervinden.

  • isabel

    > Maar mischien is het juist bij dit ras handiger om wat

    > fragieler te zijn.

    > Weet je waarom???

    > Ze hebben erg veel energie nodig dat kale lijfje warm te

    > stoken eten meer poepen meer ect.

    > En een klein compact lijfje is eerder warm toch?

    Kleine dieren verbruiken naar verhouding meer dan grote dieren; ze hebben dus relatief meer energie nodig om zich warm te houden.

  • Chalet de Cobaye

    Hallo Jacqueline

    Dits is wat mij betreft echt de laatste keer dat op jouw slappe geleuter in ga !!!

    Voor de goede enjuiste orde zal ik je nogmaals even toelichten wat er in het verleden gezegt is .

    Jij had een probleem met Esther ,en omdat jij mij altijd belde over haar werd ik het vaak zat en zei dan ook laat toch l.llen

    Jij was degene die zich erover opwond,en er steeds op terug kwam ,ik kan goed met Es door een deur …de tweeling zoals jij bent begonnen ons te noemen hebben geen gedonder met elkaar dat is natuurlijk moeilijk te verhapstukken voor jouw !!

    En nu Audrey ,ik heb idd ook in het verleden ruzie gehad ,dat is zo'n 4 jaar terug ,die ruzie hebben wij bij gelegt ruim 2 jaar terug !!! Ruzie is het ook eigenlijk niet te noemen ,want ik heb altijd gezegt goeiedag en goedeavond zal ze altijd krijgen van mij ,maar het was toen die tijd beter dat we even afstand namen.

    Maaike ,dat was eigenlijk het zelfde verhaal omdat wij toen als 3 fokkers in IJsselstein zaten ,Maaike is zelf naar mij toe gekomen en reikte mij haar hand ,en zei toen dat ze toen die tijd goed fout zat ,en er spijt van had.

    Ik zal nooit iemand de hand weigeren ,zo ben ik opgevoed,en kwaat worden is menselijk maar kwaat blijven niet !!!!!!

    Wat ik zo jammer vind van jouw is dat je steeds dit terug moet halen ,gisteren al in dat andere topic en nu weer.Wat denk je nu te bereiken hiermee ???

    Dat je eventuele ?? probeert te creeren bij Audrey en Maaike en Esther ,of is het dan soms zo, dat je het niet gunt dat iemand weer vrienden kan worden na een ruzie ??? Ik vraag het je maar ,want ik snap nu niet wat voor een meerwaarde het voor jou heeft om dit er bij te betrekken.Of is het een gebrek aan gesprekstof ?

    Ik ga ook niet al jouw ruzies met andere mensen uit het verleden hier neer zetten ,gewoonweg omdat het mijn geen zier intreseerd,en ik die ruzies niet heb gemaakt ,dus wat mijn betreft ook niet nodig is om hier te plaatsen.

    Nogmaals ,ik reageer niet meer op jouw ,en ook niet op alles wat je nog meer evt uit de kast wilt halen om mij in een kwaat daglicht te zetten ,ik wens je er dan ook veel plezier mee ,en natuurlijk je vermaak !! Weet niet hoe lang het nog voort zal gaan ,maar mijn zegen heb je ……

    Ik wens je nog een gelukkig en gezonde toekomst toe ,en hoop dat je er wat van zal gaan maken.

    Esther

  • Chalet de Cobaye

    Hoi Gonny

    Ik kom zondag je skinny's mooi bewonderen ,en ik ben heel blij met mijn nieuwe lunky zeugje

    Thanx en ik weet dat je super goed voor je dieren bent ,en dat zie je ook terug in je dieren !!!!

    groetjes Es xx

  • Cavia farm Witches at work

    Hoi Esther

    Dit keer 100 punten voor jou in elk geval~!~

    Het wordt idd echt erg langdradig zoals je aangaf dat geleuter over die ruzies/menings verschillen die ooit eens mogelijk zijn geweest pffffffffffffffffffffffffff.

    Vergeven is erg mooi als je dat kunt, uiteindelijk doen we allemaal wel eens iets waar we achteraf van denken: “goh had ik dat niet anders kunnen zeggen of doen?”

    Maar blijven hangen in iets “rancune” wordt niemand beter van.

    Mijn motto is dan ook;

    Leef vooral vandaag, morgen is ver weg en gisteren niet zo interessant meer!

    Wel moet me ook ff van het hart dat je tweeling zus Eshter Deventer dus ook beter niet meer op Jacqueline kan reageren.

    Want die doet wel steeds weer stof opwaaien he?

    gr. D#S