nee ik doe het niet meer :D:D:D
weet je wat het is andere mensen snappen het wel dat vind ik belangrijker dan jou gekwek :D:D:D:D
Ok, ik zal dit dan maar opvatten als gebrek aan woorden en uitleg.
Ik hoop inderdaad dat je het zelf begrijpt en andere ook, maar ik zie het somber in als mensen zoals jij dit ras moeten gaan promoten. Je baseert je ervaringen op die van een fokker die zelf nog niet weet hoe ze met haar dieren om moet gaan.
Erg jammer vind ik dat en ik betwijfel ook zeker het nut van deze vereniging als de fokkers onderling elkaar al zwart proberen te maken en er allemaal een andere doelstelling en fokmethode op na houden. Maar ach, de toekomst zal het uitwijzen.
Ik vind jou en Dagmar in ieder geval geen positieve reclame voor de skinnyfokkers en die vereniging. Dat is me in ieder geval al wel duidelijk geworden de laatste paar dagen op dit forum.
Zal nog meer los laten….gezellig meid.Zegt meer over jouw als over mij.
Zal je 1 ding zeggen jij bent gewoon lucht voor mij.Op zo'n persoon als jouw kan niemand jaloers zijn.Je fantasie is zo rijk….ga in een theater of schrijf een sprookjesboek.Ik kan een boek schrijven,maar dan alleen al over jou.Ben alleen bang dat het niet verkoopt.Dit is het laatste stukje nu van mij.Ga gezellig naar mijn dieren.Mijn choco peruufs en mijn raszuivere lunkarya's.
en maar volhouden dat mijn konijn schijnzwanger was hahaahaaha en voor het konijn maakt het niet uit hoor als ze in de schuur zitten of het nu 30 gr is of 10 ik den kdat ze met 10 graden beter jongen kunnen krijgen dan met 30 gr
Wat was er dan met je konijn als ik vragen mag?
Konijnen zullen niet gauw jongen krijgen als het koud is. Ze laten zich dan niet dekken.
Groetjes Monique
Hoi Mariska,
Of het nu wel of niet goed is…..???? voor mij nog steeds veel vraagtekens, maar ik denk dat het beter is om soms wel een drager te verparen om het ras te verbeteren. Als de skinny's inderdaad klein zijn en je gaat klein met klein verparen heb je op den duur muizen. Dus wat deze 3 fokkers doen is groot aan klein verparen om het ras steviger te maken. Ik denk dat dit ook is wat Jaqueline steeds probeert uit te leggen. Dit kan je ook heel goed doen met drager keer naakt.
Groetjes Monique
Dat snap ik, maar Jacqueline wilde het doen voorkomen alsof het absoluut noodzakelijk is constant dragers erin te kruisen omdat anders de gezondheid ernstig terug zou lopen. Ze vergeleek het zelfs met satijncavia's. Dat is dus duidelijk zwaar overtrokken, maar op die manier werden wel even wat fokkers flink naar beneden gehaald zonder enkele reden. Dat is waar ik een probleem mee heb en wat ik niet kan begrijpen.
jacquelinesbeestenspul schreef:
>
> hoi mariska
>
> ik maak niemand zwart in deze ik zeg alleen dat niet alleen
> dagmar dieren heeft uit amerika
>
> ik weet namelijk dat ze dezelfde dieren hebben en ik kan me
> niet voorstellen dat de dieren van gonny nu opeens 400 gr
> zwaarder zijn dat kan miss met 1 dier maar niet met de gehele
> lijn toch ?
> enne als je goed had opgelet hebben dagmar en gonny bijna
> tegelijk jongen gekregen uit deze lijnen
>
> weet je wat het is ik weet meer dan jij denkt in deze zaak
>
> gonny heeft nu dieren bij claudia gereserveerd en dagmar ook
> en die dieren gaan ze op hun amerikaanse dieren zetten dus
> dan krijg je al betere en grovere dieren
> daarom zeg ik ook dat gonny en dagmar beter dragers kunne
> ngebruiken in hun lijn anders fok je steeds kleiner
>
> dagmar gebruikt al dragers maar gonny niet maar dat moeten ze
> zelf weten de tijd gaat het leren
>
> en dat somige mensen niet eerlijk daar akn ik niks aan doen
> groetjes jacqueline
nee jacq ik zet mijn americanen niet op mijn deense en zweedse dieren
ik fok met zweeds x zweeds en americaans x americaans,
en een duits met denemarken,
om onverwande nestjes te krijgen,en waar baseer jij nu op ,dat mijn dieren 400 gr zijn,uit america,je mag ze komen wegen,claudia is hier geweest en vond mijn skinny,s uit america ook kanjers,mooi groot ,
ik heb ze gewogen 20 min geleden die ik uit america heb
sharon had ik al gewogen voor dat ze bij de beer ging,die woog bijna 1000gr
lysanne 1000 gr
labelle 970 gr
phoenix de beer 980gr
nou dat is echt geen 400 gr,dit zijn de u.s.a skinnydieren,
en er zijn er meer die ze uit america hebben,
maar je moet eerst je skinny,s laten groeien voordat je ze bij de beer zet,vandaar dat ik nestjes heb met geb van 100 tot 130 gr,
en degene die bij mijn de skinnybaby,s kwamen op halen ,vonden het flinke skinny,s,en vooral rustige caven niet angstig of bang,maarja ik ben er veel mee bezig,en praat wat af tegen ze hihi,
en wat houd het in dat natanya skinny x skinny fokt en ik ook en zij doet het wel goed,omdat ze klein zit,en ik ben verkeerd bezig,waar slaat dat nou op!.nou bij mijn staat het met 3 mensen ook keivol.
skinny x skinny is zeker oke,mits je de dieren op hun goede gewicht laat komen en dan pas bij de beer zetten.
en de te kleine dieren niet inzetten voor de fok,alleen de mooie forse dieren met een volle brede kop.dan krijg je goede skinny,s
en de dragers zijn natuurlijk ook goed,voor nieuwe bloedlijnen,maar ik heb geen dragers meer,heb er twee gehad,en andere lijnen dan koop ik ze bij claudia ,of bij een ander skinnyfokker.maar dan wel skinny.
en die neemt er dan weer bij mijn skinny zeugje of beertje,,nou als ik zo,n slechte dieren had of verkeerd bezig zou zijn dan zou ze die echt niet van mijn kopen,en ook ik! heb vaak vragen over bepaalde dingen,nou dan mail ik haar gewoon,is toch normaal ,dat je zo met mekaar omgaat,inplaats de een te eren en de andere af te breken,met vragen kan je veel leren,
maar ik snap het eigelijk niet,eerst mail je me ,en ik werk mee voor jou vragenlijstje voor prijzen en of ik lid ben van een club,nee dus,want dan moet er een goede club komen,met mensen die iets weten en zich er voor in zetten,dan ga ik achter mekaar bij een club,
en nu zet je hier op prikbord dat ik verkeerd bezig ben,
ik fok skinny x skinny,en daar blijf ik bij,en als het inderdaad zo echt is dat ze kleiner geboren worden dan dan stop ik er mee met dat dier en zeker is zeker die caven blijven bij mijn,
maar kan me niet indenken ,als je de zeug de tijd geeft om te herstellen,en bij mijn 2 nestjes per jaar krijgen per zeug dat het dan ineens kleine jongen te voor schijn komen,
maar ik ben jomanda niet die vooruit kan kijken,de tijd zal het leren,en het eindtal is 20 skinny,s niet meer bij mijn in de stal.,zodat ik ze optimaal kan verzorgen,tenslotte moeten ze in de winter hier boven komen op een vrije slaapkamer,
dit was mijn verslag ,en verder niet meer,ik besteed mijn tijd verder liever aan mijn dieren.
groetjes gonny
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?