Nieuwe website Baldwin & Skinny Farm

• jacquelinesbeestenspul

hoi irene

ja ik kan dagmar ook wel begrijpen ze is zo blij en trots op haar dieren en ik heb haar zaterdag aan de foon gehad nou ze was vol lof en zeer enthousiast over haar baldwins en ik weet van dagmar dat ze niet zomaar dieren uit amerika laat komen want daar zijn ze te duur voor

ik heb nu wel van deze topic geleerd dat een baldwin met haar geboren word hahaaha vond het filmpje erg grappig :)

ik kan dagmar ook wel steunen in haar prijzen zij houd haar prijzen hoog omdat er dan niet jan en alleman de dieren kopen maar somige fokkers vinden dat alleen maar geld verdienen is maar ik heb met dagmar gepraat en kan haar begrijpen

zij heeft een doel en daar steekt ze veel geld en zorg in

groetjes jacqueline

• Dagmar Smink

Juist. Ik heb alles op puur vertrouwen maar ik moet zelf nog ondervinden of ze echt gezond zijn. Er moet ergens een begin gemaakt worden en dat doe ik nu. Ik heb al wel mensen die er 1 voor de knuf willen. Deze mensen zullen moeten wachten tot ik meer zekerheid heb. Het is nu allemaal gokken want ik ga geen cavia opofferen om te onderzoeken dat vind ik te ver gaan. Het lijkt erop dat de baldwins zich redden zonder de zwezerik al weten we niet zeker of alle deze niet hebben. Dit gaat over hopelijk zo'n 5 a 10 jaar onderzocht worden als deze dieren zijn overleden. Wel ben ik bezig met de da hier voor huid onderzoeken want de huid is echt heel anders dan die van een gewone caaf of skinny! De baldwins worden geboren met haar en verliezen dit, ik ben aan het proberen erachter te komen waarom ze worden geboren met haren en ze daarna verliezen. Ik heb mensen die van alles op de hoogte willen worden gehouden. Ik weet dat ik niet meer wilde prikken omdat het er altijd zo gemeen aan toe gaat hier.Meestal maakt het niet uit wat je neerzet het blijft komen. Maar het is wel fair om alles te delen wat ik weet. Maar ik weet nu wel dat er mensen zijn die er tegen zijn en ook welke beweegredenen maar dit hoeft niet constant herhaald te worden, dat maakt het voor mij niet prettig.

De cavia's zijn voor mij mijn dagtaak en ben er altijd druk mee. Ik wil absoluut geen ellende zoals veel uitval, al dat verdriet kan ik niet aan want ik ben echt gek op alle diertjes. Zou dus blijken dat de baldwin ookal is het maar iets ongezonder is dan worden alle beren geholpen en zeugjes mischien ook als dat dan goed kan. Jaqcueline heeft nu weer een zeugje die goed gaat door keizersnee dus mischien wel iets voor de toekomst!

Ik ben van plan om mijn eerste nestjes van de balwins 1x baldwin X baldwin en dan een aantal normale caafs X baldwin. Hier start ik mee dus als blijkt dat er toch slechte dieren bij zitten kan ik alles zelf houden en/of laten helpen om de fok te stoppen.

Ik heb echt absoluut geen dollar tekens in mijn hoofd, dat is niet mijn doel! We zijn met heel veel skinny fokkers bezig om te proberen om de skinny binnen enkele jaren erkend te krijgen( ze zijn al in heel veel landen erkend) ook heeft Natanya van caviastal MIMADO een standaart kunnen bemachtigen van de skinny.

Ik wil de skinny volgens de standaart fokken in bepaalde kleuren. Ook heb ik dezelfde plannen met de badwin maar dat is meer een 10 jaren plan, als blijkt natuurlijk dat de baldwin fokgeschikt is. Voor de baldwin is ook al een standaart gemaakt in USA.

• jacquelinesbeestenspul

hoi dagmar

ik heb net hieronder in de topic al vermeld dat jij heel erg goed voor je dieren bent en als er 1 fokker in nedelrand is die de bladwins wilt fokken ben jij de aangewezen persoon je hebt het geld om ook de dieren te laten onderzoeken enz enz ik ben van plan binnen korte tijd een keer ene zeugje die gezond is te laten sterriliseren om te laten zien dat het wel kan

enne als jou dierenarts de goede verdoving pijnstilling enz wilt wetne hoef je me maar te bellen of mailen mijn vriendin geeft het graag aan anderen door en zo kunnem meer caafjes gered worden

ik heb nu 2 zeugjes die goed uit de narcose zijn gekomen 1 is gesterriliseerd en 1 zeugje heeft alles nog dus het is mogelijk en deze zeugjes hebben door goede pijnbestrijding ok gelijk eetlust enz enz

groetjes jacqueline

• Dagmar Smink

Hoi hoi,

Ik zag het ja, het zou zo super zijn als dat kon want dan ga ik alles wat niet fokgeschikt is laten helpen ook diertjes met vouwoortjes. Want ik hoor zoveel mensen die een knuffel kopen later toch een nestje willen en dan heb je dus slechte nestjes(mischien wel hele lieve maar toch). Dit is wel DE manier om het te voorkomen! Pas ook een meisje belde mij helemaal overstuur. Ze had al 2 jaar een zeugje die nog nooit een neste had gehad en ze had Belle gekocht bij een fokker met een leeftijd van een jaar (dus ongeschikt voor fok). Ze heeft toen maar ff voor 5 euro een beertje gekocht! zoals zij het zei! Ze heeft Belle laten dekken en heeft het beertje gratis weg gedaan! Het ging dus helemaal fout en Belle is overleden! Door als fokker zijnde de dieren die over een jaar zijn of wat dan ook te laten helpen voorkom je dit soort dingen! En ja het probleem prijs blijft er toch. Dit was een duidelijk voorbeeld dat de prijs van de caven te laag is. Ze weet niet aan wie ze hem heeft weggedaan meer maarja het koste haar toch maar 5 euro!!!!!!!

Ik heb haar alles uitgelegd en ze heeft gelukkig besloten om geen huisdieren te nemen.

Ik zal de da hier eens vragen over het helpen van een zeug. Ik wacht eerst nog even af hoe het helpen van Bindy gaat als dat doorgaat over een paar maanden.

Groetjes

• Cavia farm Witches at work

Hoi Jacq

HALLOOOOOOOOOOOOOOOOO JOEHOE WAKKER WORDEN!!!!

Ben IK in beeld????

Je gaat toch geen gezonde zeug laten helpen omdat 2 zeugen noodgedwongen een keizers snee hebben moeten onder gaan???

En dat goed heeft uitgepakt? Mijn geheugen gaat nog iets verder terug naar een zekere;

PAULA van ex stal NIEWIE ik denk dat Paula's tenen nu ook gaan krullen als ze dit al leest!

Waarom? Zij heeft een keer een zeug moeten laten helpen en dat liep dus goed fout af zeg maar, al leek het eerst goed te gaan.

Ik weet dat je allang kickt op gesteriliseerde zeugen ook omdat je die gezellie bij de beren kunt zetten.

Maar nee ik zou het dus never om die reden doen!

gr. D#S

Dagmar Smink schreef:

>

> Juist. Ik heb alles op puur vertrouwen maar ik moet zelf nog

> ondervinden of ze echt gezond zijn. Er moet ergens een begin

> gemaakt worden en dat doe ik nu.

###D#S Waarom MOET er een begin aan gemaakt worden?

Ik prefereer liever meteen een einde van de Baldwin en Skinny fok!

Ik heb al wel mensen die er

> 1 voor de knuf willen. Deze mensen zullen moeten wachten tot

> ik meer zekerheid heb. Het is nu allemaal gokken want ik ga

> geen cavia opofferen om te onderzoeken dat vind ik te ver

> gaan. Het lijkt erop dat de baldwins zich redden zonder de

> zwezerik al weten we niet zeker of alle deze niet hebben. Dit

> gaat over hopelijk zo'n 5 a 10 jaar onderzocht worden als

> deze dieren zijn overleden. Wel ben ik bezig met de da hier

> voor huid onderzoeken want de huid is echt heel anders dan

> die van een gewone caaf of skinny! De baldwins worden geboren

> met haar en verliezen dit, ik ben aan het proberen erachter

> te komen waarom ze worden geboren met haren en ze daarna

> verliezen.

###D#S Van kanker patienten is ook bekend dat die hun haar kunnen verliezen ook bij chemo therapieen oa. Ik zou dus denken die cavie is ECHT ZIEK als zijn haar uitvalt.

Behalve het natuurlijke vacht/haar wisselings traject wat zihc bij bepaalde rassen Ch Teddy, Lunk en ook bij de hond voor doet is op zich in mijn optiek wel een normaal proces.

Ik heb mensen die van alles op de hoogte willen

> worden gehouden. Ik weet dat ik niet meer wilde prikken omdat

> het er altijd zo gemeen aan toe gaat hier.Meestal maakt het

> niet uit wat je neerzet het blijft komen.

Maar het is wel

> fair om alles te delen wat ik weet. Maar ik weet nu wel dat

> er mensen zijn die er tegen zijn en ook welke beweegredenen

> maar dit hoeft niet constant herhaald te worden, dat maakt

> het voor mij niet prettig.

###D#S Ja hallo, als je de eerste exclusieve fokker wil zijn moet je ook een gepanserde rug hebben!

Niet zielig doen en je info delen zal je zeker geen windeieren doen leggen, mensen liggen nu aan je lippen!

> De cavia's zijn voor mij mijn dagtaak en ben er altijd druk

> mee. Ik wil absoluut geen ellende zoals veel uitval, al dat

> verdriet kan ik niet aan want ik ben echt gek op alle

> diertjes. Zou dus blijken dat de baldwin ookal is het maar

> iets ongezonder is dan worden alle beren geholpen en zeugjes

> mischien ook als dat dan goed kan. Jaqcueline heeft nu weer

> een zeugje die goed gaat door keizersnee dus mischien wel

> iets voor de toekomst!

###D#S Dat weet ik zo net nog niet of het altijd goed gaat, het steriliseren zie ik als een noodoperatie en niet iets van; ach is wel handig voor bij mijn beren bv.

Of bedoelde je dit ook zo?

> Ik ben van plan om mijn eerste nestjes van de balwins 1x

> baldwin X baldwin en dan een aantal normale caafs X baldwin.

> Hier start ik mee dus als blijkt dat er toch slechte dieren

> bij zitten kan ik alles zelf houden en/of laten helpen om de

> fok te stoppen.

> Ik heb echt absoluut geen dollar tekens in mijn hoofd, dat is

> niet mijn doel!

###D#S Niet mee eens!

Stel morgen kun je je Baldwins nog maar voor 10 euro de stuk verkopen omdat dat landelijk wordt opgelegd dat een caaf niet meer dan 10 euri mag kosten wat doe je dan????

Door fokken met dit gecompliceerder ras???

We zijn met heel veel skinny fokkers bezig om

> te proberen om de skinny binnen enkele jaren erkend te

> krijgen( ze zijn al in heel veel landen erkend) ook heeft

###D#S HELP-HELP HEEL VEEL SKINNY FOKKERS???

Ik word vast ERG WILD wakker vannacht!!!

Ik hoopte op een paar van die ehhhhhhhhhhhh je weet wel.

> Natanya van caviastal MIMADO een standaart kunnen bemachtigen

> van de skinny.

> Ik wil de skinny volgens de standaart fokken in bepaalde

> kleuren. Ook heb ik dezelfde plannen met de badwin maar dat

> is meer een 10 jaren plan, als blijkt natuurlijk dat de

> baldwin fokgeschikt is. Voor de baldwin is ook al een

> standaart gemaakt in USA.

###D#S Dat laatste plan is voor mij erg goed te snappen, als je een nieuw ras gaat fokken er ook een ras standaard voor moet komen.

Niks mis mee, prima!

Ik vind het heel leuk voor je dat je zo oprecht blij bent met de nieuwe caafs,

echter kijk met gemengde gevoelens helaas.

En daag je uit die weg te nemen bij mij de rest hier!

gr D#S

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi irene

>

> ja ik kan dagmar ook wel begrijpen ze is zo blij en trots op

> haar dieren en ik heb haar zaterdag aan de foon gehad nou ze

> was vol lof en zeer enthousiast over haar baldwins en ik weet

> van dagmar dat ze niet zomaar dieren uit amerika laat komen

> want daar zijn ze te duur voor

>

> ik heb nu wel van deze topic geleerd dat een baldwin met haar

> geboren word hahaaha vond het filmpje erg grappig :)

>

> ik kan dagmar ook wel steunen in haar prijzen zij houd haar

> prijzen hoog omdat er dan niet jan en alleman de dieren kopen

> maar somige fokkers vinden dat alleen maar geld verdienen is

D#S voor iemad met minder geld wel sneu ook weer die poept niet ff 300 euri uit voor een caaf!

Wel houdt je zo het publiek overzichtelijk en klein, echter als ik over de enorem wacht lijsten hoor denk ik is Nederland echt gek aant worden???

Zoveel geld uit geven voor een cavia

????

> maar ik heb met dagmar gepraat en kan haar begrijpen

> zij heeft een doel en daar steekt ze veel geld en zorg in

D#S 1 doel???

Tja het doel;ik laat een super mooie avond jkurk vanuit Amerika overvliegen had ik beter gesnapt en zo'n jurk leeft niet heeft geen emotie/pijn verder.

>

> groetjes jacqueline

• Monique

Gaat het nog Inka, hahaha

Je hebt met het laatste gelijk….maar ik denk dat dat voorlopig de eerste komende tijd niet mogelijk is vanwege het feit dat ze zegt dat ze alles op goed vertrouwen heeft gedaan en ze haar onzekerheid al toegeeft omdat ze niet zeker is of ze inderdaad gezond blijven. Ik heb net een stukje van Esther gelezen over de stambomen en dat heeft mij wel aan het denken gezet.

Op al mijn vragen heb ik geen één reactie van haar gehad…ook zo raar. Stelde hele normale vragen. Als je zo trots bent als zij zelf zegt en over zoveel info beschikt, dan laat je volgens mij ook vol trots horen over de info waar je over beschikt. Dit laatste is precies wat is mis….Lees verschillende keren hoe ze zich achter anderen schuild die minder positief na haar schrijven. Verder lees ik onzekerheid en geen info waar we mee verder kunnen.

Voordat ik ook nachtmerries ga krijgen kap ik met dit onderwerp…Tenzij we wel over goede info gaan beschikken.

Ik wens Dagmar veel geluk met het onderzoeken en voor de dieren wens ik al het positieve en hoop ik dat dit storm in een glas water is.

Groetjes Monique

• jacquelinesbeestenspul

hoi ine :)

ik ben erg wakker hoor hahaahaaha

de reden dat ik deze zeug gebruikt is omdat deze dame bijna 3 nestjes heeft gehad in een korte tijd en ik niet meer met haar fok omdat ze mijn ras verder niet is dus word ze of gesteriliseerd of voor de knuf weggegeven als ze haar nestje heeft gehad en jij weet zelf ook dat ik het niet zomaar doet bij iedere zeug maar dit meisje heeft genoeg nestjes gehad

ik kick niet op keizersnedes of gesteriliseerde zeugjes dit is puur toeval geweest bij alle 2 de dieren wat ik erg jammer vond en 1 is maar gesteriliseerd de ander heeft alles nog

deze zeugjes zijn uit noodzaak geopereerd en nu wil ik samen met mijn dierenarts laten zien dat je ene zeugje makkelijk na steriliseren die gezond is dus zoek ik een geschikte zeug uit waar ik niet verder mee fok dus is dat bindy geworden dit meisje heeft genoeg jongen gehad bij een andere fokker dus mag lekker geknuffeld worden na haar laatste nestje

en ja je kan nu op mijn rellen omdat ik een gezonde zeug laat steriliseren maar nu weer een zeug die geod uit de keizersnee is gekomen dus ik durf mijn dieren wel aan mijn vriendin te geven voor een keizersnee :)

waarom laat je en hond steriliseren of castreren ?????? of een poes niet omdat je erop kickt maar omdat je niet van plan bent met deze dieren te ermeerderen of omdat je makkelijk gezegd geen nestjes wilt omdat er al enoeg dieren op deze aardkloot zijn ;)

ik heb nog niks besloten tot nu toe maar denk er wel over ja enne mijn beren zitten zowiezo niet alleen met of zonder gesteriliseerde zeugje erbij :)

groetjes jacqueline

• Dagmar Smink

Ik heb 2 fokkers gevolgd en zij hebben geen uitval gehad. Zij hebben zelf de dingen ook nog niet laten onderzoeken dus meer dan de ervaring van hun dat het fokken goed gaat heb ik niet en het bewijs dat hun dieren oud worden heb ik dan, maar daar houd het ook mee op. Ik wil zelf wel de bloe laten onderzoeken maar dat gaat veel geld en tijd kosten. Meer antwoorden heb ik ook niet. Dat ik niet rechtstreeks op jou antwoorde is omdat er veel berichtjes werden geplaatst en ik gewoon in het algemeen reageerde.

Wat willen jullie nog meer weten? De dieren zijn nog niet onderzocht zover ik weet dus dat moet nog komen. De fok in Amerika gaat super en de uitval is het zelfde als bij andere caven. Ik neem een risico dat is zeker.

Ine als er een prijs max op wordt gezet prima! Maar dan gaan de diertjes alleen naar mensen die ik ken.

Oja ik zag dat iemand schreef dat er skinnydragers gratis zijn weggegaan. Dit klopt dat was ik. Ik heb aan een aantal meedefokkers zeugjes en beertjes gegunt ook heb ik een aantal skinny's gegunt aan bepaalde fokkers. Het gaat mij niet om het geld ik wil dat mensen 100x nadenken voordat ze aan dieren beginnen en dat gebeurd wel als ze 100 of meer moeten neerleggen. Ik zie zoveel nalatigheid bij dieren en dan krijg je de opmerking voor 5 euro koop ik wel een nieuwe!

Ik ben aan het mailen met een ander persoon uit USA mischien dat die mij nog meer kan vertellen. Zodra ik meer weet laat ik het weten.