Nieuwe website Baldwin & Skinny Farm

• Witches at work

Hoi Basje

Weinig aan toe te voegen~!~

Behoorlijk scherp geformuleerd, maar jij schrijft het zoals ik er ook over denk.

De reaktie van Dagmar lijkt erg veel op die van Skinny's Platina die ook zo fel over mij heen viel om dat ik dr feestje aan het verprutsen was met dr promotie hier!

Ik heb toen uiteindelijk min mond maar gehouden de rest van de prik was toen VOOR!!!

Althans geen support toen.

Wel ben ik ervan overtuigd dat Dagmar zelf is overtuigd van dr Balwins en Skinny's.

En dat ze het erg graag goed wil doen, echter zou het haar meer sieren als ze nu met motieven zou komen ipv de reaktie; “als jullie mn feestje verzieken doe ik niet meer mee”

Dan krijg ik het verwende kindjes gevoel van.

Mij hebben ze hier ook erg vaak op de vuurstapel gegooid ect was het ook wel eens beu omdat ik ondanks steeds WEL te reageren toch op erg veel vijandigheid stuitte ipv begrip en dank voor mn uitleg.

Het zijn hier wel felle donders hoor!!!

Echter nu hebben ze echt gelijk!

gr. D#S

• Saskia

Hee, tóch nog een berichtje :P

• Cavia farm Witches at work

Hoi Jacq

Goed idee zo wie zo, maar weet wel dat het nu 5 over 12 is!!!

Veel mensen hebben zo'n caaf al in huis wachtlijsten zijn zo lang dat fokkers er zelfs voor kiezen niet meer met die lijsten te willen werken maar gewoon prijs schieten van wie het eerst komt het eerst maalt!

De gezondheid en het wel bevinden van deze cavia is tot op heden van ondergeschikt belang. Er was weer eens een nieuwe cavia en dsie zou en moest gepromoot worden aan de bak ermee dus!

Het is al dweilen nu met de kraan open en werkt alleen als degene zoals bv ook Platina, Allegonda en dat soort stallen er ook voor “IN” zijn.

Zegt een van hun “onzin” ben jij uit, en gaan de klanten gewoon naar hun makkelijk zat.

Ik mag idd hopen dat Skinny fokkens Nederland zich in een moordend tempo gaat verenigen en niet Jan Rap en zijn maat ermee aan de slag gaat zoals met de satijn caaf wel het geval was.

En maar blijven promoten dat gezonde satijn fok bstaat!

Als die bestaat wat ik op zich best aannemlelijk vind ook mede gezien door Peter Don zijn onderzoeken mag je toch niet voorbij gaan aan al die caafs die hebben moeten lijden voor onze lol!!!

Ik hoop dat de fokkers dit keer het slimmer aanpakken dan met de satijntjes.

En nog slimmer vind ik; ER GEWOON NIET MEER TE FOKKEN! Vooral zolang er zo weinig bekend is over hoe oud zo'n Baldwin uberhaupt wordt ect.

Hoe doet ie het hier bij de centrale verwarming bv ect ect.

Dat kost geen jaar maar JAREN onderzoek!!!

gr. de heks

• Monique

Hoi Jaqueline,

Ik vind dat jij hele goede bedoelingen hebt!!!, maar niet om onaardig te zijn: Als ik jou mail lees vraag ik me af waar jullie mee bezig zijn. Je intensie is goed, maar helaas zou het in de praktijk niet lukken.

Sommige fokkers hebben contact met het buitenland gehad. Hoe lang bestaat dit ras en hoe waren de verwachtingen daar en hoe verloopt het nu daar. Zijn daar de problemen die jullie in Nederland verwachten? Als iemand zoveel contact heeft gehad neem ik aan dat diegene daar van op de hoogte is en dat diegene die ze fokt daar goed over nagedacht heeft. Ik mag er toch wel van uit gaan dat je niet alleen info. over het ras hebt en nu de problemen niet meer overziet??? Dit gevoel krijg ik wel een beetje.

Ik ben het wel met je eens dat een registratie geen verkeerd idee is….net als bij de konijnen. Dit kan alleen bij fokkers die lid zijn van een cavia-club. Ook dit is niet bij iedereen het geval en je kan mensen daar niet toe dwingen. De enige oplossing die ik kan bedenken is heel simpel: Niet mee fokken of alleen voor jezelf fokken. Of je moet er van overtuigd zijn dat er geen problemen te verwachten zijn als je dit ras fokt. Zelf denk ik niet dat er meerdere keuzes zijn.

Groetjes Monique

• Monique

> Mensen die echt geintresseerd zijn in de baldwin (niet de

> genen die alleen maar wat te zeiken hebben) kunnen mij gerust

> bellen of even langskomen om meer info in te winnen over de

> baldwin. Dagmar zei:

Tja, niet iedereen denkt leuk en denkt dan verder niet meer na. Je zou dit zeiken kunnen noemen, maar je zou het ook bezorgdheid kunnen noemen om een prachtige diersoort, waar we allemaal toch van zouden moeten houden als we hier komen? En dan bedoel ik gevoelsmatig, niet financieel.

Basjeeeee zei:

Hoi Basjeeeee,

Je slaat de spijker op zijn kop. Heel mooi gezegt!

Groetjes Monique

• jacquelinesbeestenspul

hoi monique

ik wil graag dat alle skinny's in nederland geregistreerd worden en ben daar nu ook druk mee bezig op de achtergrond

er is al een duitse skinnyclub en ik ga vanmiddag bellen om te vragen of hun gegevens in het nederlands vertaald kunnen worden voor de nederlandse fokkers

natanya heeft een skinnystandaard uit het buitenland in het nederlands vertaald dus we weten nu ook hoe een skinny met zijn qua rasstandaard

ik vind het ook heel erg belangrijk dat de dragers op een voetstuk gezet moeten worden want als je goede dragers in je lijnen hebt fok je ook goede skinny daaruit

ik wil ze in zwart bont rood bont en goudagouti bont fokken op een klein pitje en ik wil er geen geld mee verdienen om zoveel mogelijk dieren te fokken maar om dieren te fokken die mooi getekend zijn en ook goede oren en bouw hebben

ik weet niet veel over de baldwin dus ik kan je daar nisk over zegen ook niet over het fokbeleid en resultaten ik wil ook geen baldwins fokken

ik heb bijna een jaar gewacht op mijn betise de skinny en ben blij met haar

ik wil dus echt met dragers gaan fokken om te kijken of de baby's die daaruit geboren worden groter en beter zijn dan de baby's die uit skinny maal skinny komen ik hou ook contact met andere fokkers om zo elkaars ervaringen te delen

groetjes jacqueline

ik heb veel contact met de andere fokkers en ben alles aan het relativeren nu

• Monique

Hoi Jaqueline,

Ik hoop van harte dat het je allemaal gaat lukken en dat het ook gaat werken!!!

Heel veel succes met het opzetten van dit allemaal, want hier gaat heel veel werk en energie in zitten.

Groetjes Monique

• Chalet de Cobaye

Hallo

Je geeft al aan dat de skinny's duurder verkocht moeten gaan worden ,omdat er dan evt prutsers er mee aan de haal gaan .

Nu is mij al te oren gekomen dat de dragers al gratis en voor niks zijn weg gegeven ,omdat men door de bomen het bos niet meer kunnen zien ,en ze niet weten waar ze de dragers moeten laten ,wat als er nu eens een soort van overschot aan dr komen ,waar willen de skinny fokkers deze laten ,worden deze dan ook aan geboden aan dierenwinkels,of op de MPof erger nog gratis ,want ik zelf denk dat er toch maar een heel kleine groep is die deze dieren in hun stal willen hebben .

En laten we eerlijk zijn er zijn maar een paar eerlijke fokkers die na alle eerlijkheid hun dieren verkopen met stamboom ,dus wie kan mij dan vertellen of het een gewone caaf is of dat er in de achtergrond een skinny zit ,want net als toen met de lunkarya ,word er met de skinny's flink gefokt door middel van kruizen met de gewone cavia !!!

Ik denk dat hier best wel veel fokkers een bepaalde angst voor hebben .

groetjes Es

• Cavia Opvang Betuwe

En toch begrijp ik Dagmar ook wel… komt ze hier in haar blijdschap adverteren met haar homepage…. wordt ze compléét de grond in geboord.Niet leuk…

Als je het prikbord kent en zijn reputatie,dan kun je er beter ook niet zoiets neerzetten.Maar het hád een mooi en heel informatief topic kunnen worden.En ondanks het gekibbel hier hebben we de laatste tijd toch aardig wat informatieve topics voorbij zien komen.

groet,

Irene

• jacquelinesbeestenspul

hoi esther

juist jij begint mijn angst te snappen

ik wil dan ook voorkomen dat deze dieren gratis of voor een paar euro worden aangeboden door middel van de dragers te promoten die zijn net zo bijzonder dan de skinny's en ik weet ook dat er gratis dragers zijn aangeboden en ik wil ze wel hebben hoor ;) ze zijn net zo belangrijk voor de fok dan de skinny's en nee ze hebben dan niet het naakte uiterlijk maar ze zijn net zo belangrijk

net als met de rexdragers en een goede sheltie die een tessel of peruvian in de achtergrond heeft is de skinnydrager net zo belangrijk in mijn ogen

ik fok niet veel en als er dan dragers geboren worden uit een verparing met bv een gladhaar is dat om een reden bij mij

ik heb nu een hele mooie gladhaarzeug met mooi kort koppie en grote oren zwanger van een skinnydragerbeer omdat hij hiep hiep hoera oren heeft en een vrij spits gezichtje zo wil ik de dragers verbeteren

de lunken zijn ook nu op de betere hand door middel van normale rassen erdoor te verparen dus ik denk en hoop dat het ook met de skinny's zo geberud

ik zal geen skinnydragers in de dierenwinkel zetten dan verkoop ik ze nog liever als knuffeltjes en met een contract zodat ik weet waar die dieren naartoe gaan en als deze knuffels dan verkocht of weggegeven worden wil ik graag weten waar ze blijven bij de knuffeladressen en zo kan je deze dieren toch nog een toekomst geven en dan belanden die dieren niet bij normale cavia fokkers zoals een rexenfokker of een sheltiefokker want sheltie en peruvians en us teddy's worden ook gebruikt voor de skinnyfok

ik heb nu 1 gladhaarzeugje verpaard en zal niet snel een goede rex gebruiken omdat er al dragers genoeg zijn die de skinnyfokkers niet goed kwijt raken door 1 of andere reden

ik gebruik bewust de dragers en tja ze zijn soms niet mooi maar wel zo belangrijk

ik denk dat je moet weten wat je doet en niet zomaar 3 zeugjes bv coronet,rex,sheltie bij een skinnybeer zetten omdat je dan zo graag die dragers wilt fokken

fokken van cavia's moet je met een doel doen en niet omdat je snel geld wilt verdienen aan dit exclusieve ras

groetjes jacqueline