Dagmar Smink schreef:
>
> Dit is mijn laatste berichtje wat ik hier neer zet. Ik heb
> nog geneens de zin om het hier uit te leggen. Er is altijd
> wel iemand die de boel in de grond trapt. Het is stom geweest
> om hier mijn blijdschap te vermelden van mijn nieuwe caven en
> website.
Ik denk dat als je goed geargumenteerd had kunnen reageren (weet echter niet of je echt de kennis in pacht hebt wat betrefd de Baldwin). Dan waren een hoop mensen gerust gesteld (?).
> De baldwins zullen een hele lange tijd alleen bij
> mij blijven. Er zijn al mensen die ze willen hebben maar ik
> maak geen wachtlijst.
Sorry, maar zijn er úberhaupt dieren die lang bij jou blijven? De rassen die er bij jou al voorbij gekomen zijn.. Qua dat betreft snap ik dat je 1 jaar baldwins volgen al een enorme tijd vindt, daar dat denk ik de gemiddelde tijd is dat een ras bij jou in de stal aanwezig is.
> Er zijn al wat mensen die mij gemailt en gebelt hebben. Met
> hun probeer ik het liefst een afspraak te maken om te komen
> kijken hoe en wat.
Ik hoop dat iemand dan wél zo wijs is de informatie te delen met anderen, zodat wij gerust gesteld kunnen worden, niet meer denken dat de cavia letterlijk verfucked wordt, er een hoop onduidelijkheid uit de wereld verdwijnt en jij geen ‘afzeik’gevoel meer hebt doordat er kritische vragen gesteld worden.
>
> Dit prikbord is echt totaal niks.
Tja, dat vind iedereen hier als hij/zij commentaar en/of vragen krijgt, waarom toch? En vooral, waarom kom je hier eerst wel langs in je promotour van onnatuurlijke cavia's?
> Er zijn mensen die hun mening uiten geen probleem ook mensen
> die ze niet leuk vinden geen probleem. Maar de personen die
> alleen maar bezig zijn met mij onderuit halen terug pakken op
> woorden enz heb ik geen zin meer in.
>
Volgens mij boorde tot nu toe niemand je de grond in met reakties, dan komt deze nog het meest in de buurt, en had vooral vragen en wou antwoorden. Het is zo frustrerend dat zo'n leuk deur langzaam verpest wordt, puur door de drijfveer GELD. Tenminste, daar lijkt het op, daar je ook (zelfs!) je eigen ras niet weet te verantwoorden, terwijl jij toch diegene bent die ze hierheen haalt en zoals Natasja al aangaf verantwoordelijk bent.
> Ik heb de laatste tijd nog geen enkele keer kunnen reageren
> zonder dat er weer een naar berichtje achter aan kwam. Voor
> mij dus de reden om hier mee te stoppen.
>
Dat kan zowaar, wanneer je geen antwoorden weet te geven of mensen weet te overtuigen. Je beslist zelf wat naar en niet naar is. Je zou het ook als kritiek kunnen zien die je zou willen tegengaan.
Ik zou inmiddels (na me al bijna 2 dagen op te hebben zitten vreten over dit onderwerp) bijna willen zeggen dat ik wou dat je met de caviafok zou stoppen, dan had jij geen gezeur meer en zag ik geen diersoort verpest worden.
Als ik mijn knuffelcaafjes dan zo zie zitten in de tuin, lekker tegen elkaar aankruipen, genieten van hun groente, hun ren, dan baal ik! Dan baal ik dat er zo wordt aangekloot met deze soort dieren! En dan doel ik niet alleen op jouw (op dit moment ogende) gepruts, maar dat van meerdere zogenaamde ‘fokkers’.
> Mensen die echt geintresseerd zijn in de baldwin (niet de
> genen die alleen maar wat te zeiken hebben) kunnen mij gerust
> bellen of even langskomen om meer info in te winnen over de
> baldwin.
Tja, niet iedereen denkt leuk en denkt dan verder niet meer na. Je zou dit zeiken kunnen noemen, maar je zou het ook bezorgdheid kunnen noemen om een prachtige diersoort, waar we allemaal toch van zouden moeten houden als we hier komen? En dan bedoel ik gevoelsmatig, niet financieel.