Nieuwe website Baldwin & Skinny Farm

• Manu

Wat is het verschil tussen een mail typen of een berichtje hier? Je komt hier wel om je site bij veel mensen tegelijk onder de aandacht te brengen. Als hier vervolgens reacties uit voortkomen, is het niet mogelijk om die voor iedereen tegelijk te beantwoorden.

Ik zou denken dat het voor jou ook prettig is om misverstanden rondom het ras waar jij grootse plannen mee hebt voor een breed publiek uit de wereld te helpen? Dat vind ik iig het voordeel van dit prikbord; de informatie bereikt veel mensen tegelijk!

• Monique

Hoi Dagmar,

Ik heb nog niet alles gelezen, dus weet niet of er nog iemand met zo een reactie is geweest….

Ik heb zelf 2 kinderen met een genetische afwijking en ik weet uit ervaring dat als iets er niet is ook nooit zult komen. Ik zou het heel fijn vinden en ik denk dat er zeker meer zijn die het heel fijn vinden als je meer info van dit diertje op het prikbord zou willen zetten. Je kan ook een stuk op je site zetten en ons daar naartoe verwijzen. Ik denk dat je hiermee ook een hoop vragen mee uit de wereld helpt.

Groetjes Monique

• Dagmar Smink

Dit is mijn laatste berichtje wat ik hier neer zet. Ik heb nog geneens de zin om het hier uit te leggen. Er is altijd wel iemand die de boel in de grond trapt. Het is stom geweest om hier mijn blijdschap te vermelden van mijn nieuwe caven en website. De baldwins zullen een hele lange tijd alleen bij mij blijven. Er zijn al mensen die ze willen hebben maar ik maak geen wachtlijst.

Er zijn al wat mensen die mij gemailt en gebelt hebben. Met hun probeer ik het liefst een afspraak te maken om te komen kijken hoe en wat.

Dit prikbord is echt totaal niks.

Er zijn mensen die hun mening uiten geen probleem ook mensen die ze niet leuk vinden geen probleem. Maar de personen die alleen maar bezig zijn met mij onderuit halen terug pakken op woorden enz heb ik geen zin meer in.

Ik heb de laatste tijd nog geen enkele keer kunnen reageren zonder dat er weer een naar berichtje achter aan kwam. Voor mij dus de reden om hier mee te stoppen.

Mensen die echt geintresseerd zijn in de baldwin (niet de genen die alleen maar wat te zeiken hebben) kunnen mij gerust bellen of even langskomen om meer info in te winnen over de baldwin.

• Manu

Je zul ongetwijfeld alleen maar goede verhalen horen over de Baldwin, als je je eenvoudigweg afsluit voor mensen met minder positieve verhalen. Jammer…

• Dagmar Smink

Gaat er geen belletje rinkelen als er al meerdere zijn die deze prik niks vinden???????

• Monique

Mensen die echt geintresseerd zijn in de baldwin (niet de genen die alleen maar wat te zeiken hebben) kunnen mij gerust bellen of even langskomen om meer info in te winnen over de baldwin.

Dagmar zei:

Ik vind het erg jammer dat je zo reageerd. Het zijn uiteindelijk wel de genen die de persoon / dier maken zoals ze zijn. Dit is wel degelijk een punt om over na te denken waar je mee bezig bent. Als jou verhaal voor jou zo duidelijk is, snap ik het moeilijke gedrag niet zo. Je kan je niet achter berichtjes gaan schuilen die jou niet aanstaan als jij zo zeker van je zaak bent. Voor mij is deze zekerheid nu een vraagteken geworden.

Ik hoop voor jou en voor de dieren het beste!

• isabel

Tuurlijk zijn de mendingen verdeeld, maar er wordt hier nog steeds heel veel gelezen en geprikt. En een discussie, zoals bijv over de Baldwin, kan heel veel info opleveren.

Het feit dat jij nu elke discussie uit de weg gaat, kan als resultaat hebben dat anderen hun eigen conclusies gaan trekken. En in ieder geval niet allemaal komen te weten hoe het volgens jou zit met de Baldwin.

Jammer toch, gemiste kans.

• Manu

Als je deze prik niks vindt, moet je hier niet komen. Niemand verplicht je om hier te komen. Ik vind dit altijd een beetje een flauw excuus; je hoort het namelijk alleen wanneer het mensen heet onder de voeten wordt. Eergisteren vond je het kennelijk nog een plaats om je blijdschap met anderen te delen.

• jacquelinesbeestenspul

hoi irene

ik ben nu bezig op de achtergrond om met de nederlandse fokkers van de skinny's en dragers een soort netwerkje op te zetten want er is wel degelijk een registratie van de skinny alleen loopt die via duitsland en ik ben met mijn vriendin aan het overleggen om deze gegevens in het nederlands te vertalen en zo alle nederlandse fokkers lid te maken van deze club.

alle dieren worden geregistreerd vanaf de geboorte ook de dragers en alle dieren worden gemerkt in duitsland met een oormerk maar daar gaan we in nederland neit aan mee doen omdat het systeem niet werkt helaas en ik ben al met mijn vriendin in overleg om mijn dieren te chippen en het oormerkje bij de stamboom te sealen en dan ook de chipgegevens zodat ik weet waar mijn dieren naartoe gaan

want ik heb het al eerder vermeld dat de dieren zomaar verkopen aan jan en alleman niet gaat werken want ik weet nu al weer een fokker die skinny;s heeft waar mijn haren van omhoog gaan hoor

ik ben er ook achter dat de skinnydragers heel erg belangrijk zijn en die dieren nu voor een appel en een ei over de toonbank gaan

ik heb 1 skinyzeugje uit deense lijnen gefokt en ken een colegafokker die een skinnyzeugje heeft uit amerikaanse lijnen en deze dieren schelen elkaar maar een paar dagen in geboorteda nu is mijn zeugje al bijna 100gr zwaarder na 4 maanden en weet je hoe dat komt in mijn optiek ?? door de dragers :)

ik heb amerikaanse dieren gezien en die vind ik erg klein en ik heb contact met claudia pluusters en haar dieren zijn gewoon net als een normale caaf in gewicht en als je dan achter de lijnen kijkt zie je dat de skinny's uit denemarken vaak komen uit dragerdieren.

ik heb ook algezien wat er verbeterd moet worden aan het ras en daar ga ik ook aan werken zoals de oren die te hoog gedragen worden en de spitse snuitjes bij de dragerdieren en net wat hier al gezegd word moet je selecteren.

mijn skinnyzeugje is nu al zwaarder dan een rexzeugje die net zo oud is dus nee ik kan niet zeggen dat ze niet goed groeien of ziekelijk zijn tot nu toe.

ze is erg gezond ondeugend en speels :) ik vind haar lelijk maar juist omdat ze lelijk is vind ik haar mooi hihihi :) iedereen zijn smaak

en in mijn ogen hoeven de skinny's niet goedkoper want dan krijg je rare praktijken met bv een rex die opeens een skinnybaby baard en net wat basje vermeld volgens mij (er is zoveel gereageerd) weten aan wie je de dieren verkoopt

ik heb maar 1 skinnyzeugje en al 5 mensen op de wachtlijst staan voor een baby maar ik fok nog niet met haar ze mag lekker de winter binnen in huis doorbrengen ;) gesellie met de kinderen knuffelen en op haar schommel wiebelen

ik wil ook aan de mensen die een skinny willen kopen een contract meegeven en ook deze mensen controleren en vraag ook naar foto's en gegevens van het jong zo kan je denk ik zien over een aantal jaar hoe ze skinny in nederland gedijt

groetjes jacqueline

• basjeeeee

Dagmar Smink schreef:

>

> Dit is mijn laatste berichtje wat ik hier neer zet. Ik heb

> nog geneens de zin om het hier uit te leggen. Er is altijd

> wel iemand die de boel in de grond trapt. Het is stom geweest

> om hier mijn blijdschap te vermelden van mijn nieuwe caven en

> website.

Ik denk dat als je goed geargumenteerd had kunnen reageren (weet echter niet of je echt de kennis in pacht hebt wat betrefd de Baldwin). Dan waren een hoop mensen gerust gesteld (?).

> De baldwins zullen een hele lange tijd alleen bij

> mij blijven. Er zijn al mensen die ze willen hebben maar ik

> maak geen wachtlijst.

Sorry, maar zijn er úberhaupt dieren die lang bij jou blijven? De rassen die er bij jou al voorbij gekomen zijn.. Qua dat betreft snap ik dat je 1 jaar baldwins volgen al een enorme tijd vindt, daar dat denk ik de gemiddelde tijd is dat een ras bij jou in de stal aanwezig is.

> Er zijn al wat mensen die mij gemailt en gebelt hebben. Met

> hun probeer ik het liefst een afspraak te maken om te komen

> kijken hoe en wat.

Ik hoop dat iemand dan wél zo wijs is de informatie te delen met anderen, zodat wij gerust gesteld kunnen worden, niet meer denken dat de cavia letterlijk verfucked wordt, er een hoop onduidelijkheid uit de wereld verdwijnt en jij geen ‘afzeik’gevoel meer hebt doordat er kritische vragen gesteld worden.

>

> Dit prikbord is echt totaal niks.

Tja, dat vind iedereen hier als hij/zij commentaar en/of vragen krijgt, waarom toch? En vooral, waarom kom je hier eerst wel langs in je promotour van onnatuurlijke cavia's?

> Er zijn mensen die hun mening uiten geen probleem ook mensen

> die ze niet leuk vinden geen probleem. Maar de personen die

> alleen maar bezig zijn met mij onderuit halen terug pakken op

> woorden enz heb ik geen zin meer in.

>

Volgens mij boorde tot nu toe niemand je de grond in met reakties, dan komt deze nog het meest in de buurt, en had vooral vragen en wou antwoorden. Het is zo frustrerend dat zo'n leuk deur langzaam verpest wordt, puur door de drijfveer GELD. Tenminste, daar lijkt het op, daar je ook (zelfs!) je eigen ras niet weet te verantwoorden, terwijl jij toch diegene bent die ze hierheen haalt en zoals Natasja al aangaf verantwoordelijk bent.

> Ik heb de laatste tijd nog geen enkele keer kunnen reageren

> zonder dat er weer een naar berichtje achter aan kwam. Voor

> mij dus de reden om hier mee te stoppen.

>

Dat kan zowaar, wanneer je geen antwoorden weet te geven of mensen weet te overtuigen. Je beslist zelf wat naar en niet naar is. Je zou het ook als kritiek kunnen zien die je zou willen tegengaan.

Ik zou inmiddels (na me al bijna 2 dagen op te hebben zitten vreten over dit onderwerp) bijna willen zeggen dat ik wou dat je met de caviafok zou stoppen, dan had jij geen gezeur meer en zag ik geen diersoort verpest worden.

Als ik mijn knuffelcaafjes dan zo zie zitten in de tuin, lekker tegen elkaar aankruipen, genieten van hun groente, hun ren, dan baal ik! Dan baal ik dat er zo wordt aangekloot met deze soort dieren! En dan doel ik niet alleen op jouw (op dit moment ogende) gepruts, maar dat van meerdere zogenaamde ‘fokkers’.

> Mensen die echt geintresseerd zijn in de baldwin (niet de

> genen die alleen maar wat te zeiken hebben) kunnen mij gerust

> bellen of even langskomen om meer info in te winnen over de

> baldwin.

Tja, niet iedereen denkt leuk en denkt dan verder niet meer na. Je zou dit zeiken kunnen noemen, maar je zou het ook bezorgdheid kunnen noemen om een prachtige diersoort, waar we allemaal toch van zouden moeten houden als we hier komen? En dan bedoel ik gevoelsmatig, niet financieel.