Nieuwe website Baldwin & Skinny Farm

• jacquelinesbeestenspul

hoi monique

een baldwin heeft helemaal geen haar maar word bij de geboorte wel met haar geboren maar die verliezen ze na een aantal weken helemaal

een skinny heeft haren op zijn neus,voetjes en geslachtsdeel erg grappig om te zien :D:D

ik heb me nog niet verdiept in de baldwin maar dit is wat ik nu weet

groetjes jacqueline

• Manu

En de Baldwin mist de thymusklier, die een belangrijke rol speelt bij de ontwikkeling van het immuunsysteem en de groei.

• Monique

Hallo Jaqueline en Manu, Dank jullie wel voor jullie uitleg!

Manu >>> Geeft dit dan geen verdere problemen in de toekomst en zoja, hoe los je die dan op? Verpaar je deze dan aan elkaar om ze kaal te houden of ga je verder met dragers….Als ik dit zo lees lijkt me het geen makkelijk ras om mee te fokken.

Groetjes Monique

• basjeeeee

Hmms, paar dingen.

Is dit niet een vermomde advertentie/reclame?

Jawel.

Was het verhaal niet altijd, tevens van jou, dat skinny's wel gezond waren en baldwins niet?

Dacht het wel :?

Is dit niet weer een publiciteitsstunt met een ‘primeur’ op baldwins?

Lijkt het wel op, maar kan ik natuurlijk niet zo over oordelen.

• Manu

Dit levert zeker wel problemen op. De thymus vervult een belangrijke functie bij de ontwikkeling van het lichaam tot volwassenheid. Zonder thymus zijn er vaak groeiproblemen, problemen met de voortplanting, problemen met de weerstand tegen infecties, gevoeliger voor allerlei vormen van kanker, etc. Hoe je dat oplost? Ik zie geen andere oplossing dan niet fokken met dit ras.

• natanya

hallo maria,

ik snap best dat je dat je niet zo dol op ze bent….dat is een qwestie van smaak.

Ik kan alleen spreken voor de skinny….ik vind ze, in tegenstelling tot jou,…ontzettend geweldig….ze zijn net zo gezond als een behaard caafje, en voelen heerlijk warm…voor mij zijn het leuke sociale huisdieren met allemaal een eigen karakter…dat deze ontdekt is in een labaratorium dat klopt, als gevolg van een natuurlijke mutatie…maar noem ze a.u.b. dan op zijn minst een cavia…ze zijn qua bouw toch wezenlijk anders dan de welbekende ….RAT ,

groeten Natanya

• Witches at work

Hoi Basje

Tja als DIT GEEN publiciteits stunt is vreet ik mijn punt muts vanavond nog op!!!

Maar ehhhhhhhhh das toch niet verboden hier???

Platina stunt er bv toch ook ff lekker op los zij het dat de Baldwin nog zeldzamer en kaler is en naar alle waarschijnlijkheid fors duurder dan de skinny~!~

Mijn mening over dit soort “cavia uitwassen” heb ik hier al vaker gemeld, echter des te groter mijn verzet tegen ook in mijn optiek labratorium caaf/rat ect. des de groter de drive voor de fok lijkt wel.

Er moeten eerst veel zieke gevallen opduiken her en der net als met de satijn caaf voordat de oogklkeppen verdwijnen!!!

Verder doen ze maar lekker, hier komen ze er niet in!!!

Al zijn ze gratis dan gaan ze meteen als zijnde handel weg!

gr. D#S

• basjeeeee

Tja, door dit soort ‘gevallen’ begin ik wel steeds meer in de ‘oer’caaf te geloven: de dierenwinkelcaaf! Niks geen ‘foute’ fokkers, tenminste nog cavia's zonder gekl**t ertussen.

Vroeger sprak men altijd goed over fokkers, want dierenwinkelcavia's waren zwak en men kon beter naar een fokker toegaan. Nou, ik volg ‘caviafokland’ nu een aardig tijdje en zie een hoop gepruts, geldgeilend en onwetend of dom gedrag overal.

Moet natuurlijk wel zeggen dat er fokkers en fokkers zijn, maar hoop dat de oude garde niet compleet verdwijnt en plaatsmaakt voor de prutsende huisvrouw.

• Witches at work

Hoi Basje

De prutsende huis vrouw???

Ha hahahahhaha jij heb tr wel lef he de fokkende vrouw zo neer te zetten???

Wees creatief met kurk en………………….met caag hahhaha~!~

Ja sorry hiervan schiet ik echt ff uit munne stoel zeg!

gr. D#S

• isabel

Hé, deze info kende ik nog niet….werpt wel een andere kijk op de zaak…

Maar ik mag toch aannemen dat de Baldwins van Dagmar gezond zijn? Hoe kan dat?