Nieuwe website Baldwin & Skinny Farm

• jacquelinesbeestenspul

heeey ine

we kunnen altijd nog gaan koeienmelken :)

ik vind dat basje wel gelijk heeft in somige opzichten

ik vind ook dat je een skinny exclusief moet houden en niet zomaar aan iedereen moet verkopen omdat ze toch extra zorg nodig moeten hebben

ik zelf 1 skinnyzeugje binnen wonen en ik merk zeer goed dat ze meer eet en meer beweegt dan een rex bv.ik heb al uren met fokkers aan de telefoon gezeten en vind registratie ook een pre in deze omdat je anders echt gezeik gaat krijgen over bv een jaar

net als de naakthond of poes die moet je ook anders behandelen als een gewone hond omdat ze toch haar missen

de balwin wil ik ook niet hebben of fokken is mij te ingewikkeld en te eng maar een skinny durf ik nog wel aan :) enne ik heb vanmidag ook met fokkers aan de foon gezeten en ook gezegd dat we meer de dragers moeten promoten en die ook duurder moeten houden nu worden de dragerbeertjes verkocht voor ongeveer 20 euro dus bijna een normale caafprijs en wat ga je dan krijgen als je niet goed oplet dat deze dieren bij de verkeerde mensen terecht komen

ik ben ook in overleg met andere fokkers om alle skinny's en dragers te registreren of via een duitse club of via een nederlandse club dan kan je ook zien waar je dieren blijven

vorig jaar was de lunkarya erg exclusief en kijk nu eens op marktplaats ze worden aangeboden voor een normale prijs nu en let op over een jaar is dit een caaf met een normale prijs is niet erg maar jongens die waarschuwing moet duidelijk zijn voor een skinny die ik exclusief vind vanwege de vacht of missende vacht :)

dit word dus vervolgd basje en nee ik ben geen prutsende moeder maar een fokker die volgens standaard met rexen en sheltie/coronet fokt ;) en ja de skinny is gewoon erg leuk en lelijk *D*D*D

groetjes jacqueline

• Cavia farm Witches at work

Hoi Jacq

Tja heel helder dat stukje van je~!~

Ook ik heb hier steeds ge oppert dat ze van mijn wel 1000 euro per stuk kosten mogen dan koopt bijna geen hond ze heel simpel toch?

En wordt er ook niet teveel mee gefokt omdat je anders met een mega overschot zit vooral als je hetzelfde krijgt als met de Lunk dat er dus beren vooral uitrollen ipv zeugen.

Ik ben voor de duitse fok standaard dus een fok verbod op Skinny's en Baldwins.

Maar helaas heb ik er niks over te zeggen en fokt nu Jan rap en zijn maat er al mee, en idd ook de in mijn beleving prutsende huisvrouw ook al val jij daar niet onder met je fok ervaring!

Deze dieren hebben specifieke eisen qua gezondheid en als ik een Coronet op een Peruf zet (doe ik niet maar toch voorbeeldje ff) dan schiet fokkend Nederland me bijna lek ivm verkeerde combi's maken terwijl de caaf daar 0,0 last van heeft!

Integendeel!

Wat mij ECHT stoort aan de Skinny fok is het gemak hoe ze gepromoot worden!

Alsof het gewoon weer een ander/nieuw ras is als bv de Lunkarya terwijl dit ras echt veel meer ZORG nodig heeft!!!

En wel degelijk minder sterk/gezond is dan de reguliere caaf ook al zien ze er bij de centrale verwarming nu nog kei blozend en gezond uit ogenschijnlijk.

Voor mij is het een worst die men zich gemaks halve voor de neus hangt.

Omdat ie toch ZOOOOOOOOOOOOO LEUK is vooral!!!

Als het een exclusief diertje zou mogen blijven zou het mij niet zoveel uitmaken.

Dan zouden er ook maar een paar fokkers (speciale vergunning bv en toetsing of ze weten waar ze mee bezig zijn dmv diploma ed) en bij de geringste twijfel NEE niet fokken dus!

Echter dat is een droom dit houdt niemand tegen, je kunt fokkers moeilijk gaan uitselecteren en ook al kan dat het gebeurd gewoon niet let maar op.

Dus zul je zeer binnen kort tegen het fok resultaat aan gaan lopen, waarvoor ik mn hart vast houd.

Of moet de Skinny ipv EXCLUSIEF weer terug naar status PROEFDIER???

En te koop voor ehhhhhhhhhhhhhhh 2,50 per dier worden gebracht, voor het zog goede doel er shampoo's ed op uit te proberen???

gr. D#S

• Saskia

Tsja… wordt er van satijnen ook door sommigen niet klakkeloos aangenomen dat ze kerngezond zijn en niets mankeren? Omdat de fokker het zegt?

Met de baldwin is dat net zo…. Skinny's zijn, mits perfecte verzorging, in mijn ogen ok, maar baldwins… nee, ik maak me er echt zorgen over.

• Saskia

Zware inteelt, slechte voeding, geen vitamine C….. noem het maar ‘geen gekloot’!

• Cavia Opvang Betuwe

Zowwww Bas , verder alles goed hoop ik ?

Maar heb jij wel enig idee hoeveel “poepsjieke” rasfokkers hun beren naar de dierenwinkel brengen? Gewoon rasdieren waarvan de achtergrond niet zo vaag is? Bijna altijd in tuincentra's of pet's place.

Ik heb jaren geleden een prachtige roodbonte sheltiebeer gekocht,gewoon in een dierenwinkel.Die bleek dus afkomstig te zijn van een showfokster die hier vlakbij in een dorpje woont.

In weze zou je een jong uit een oepsie nestje moeten kopen.

Of je moet kijken in die “boeren”dierenwinkels in dorpen ,daar heb je meer kans op een zogenaamde klikokaaf ipv het oneerbiedig klinkende “berenoverschot” van rasfokkers.Ik blijf er bij dat juist de rasloze dieren vaak het sterkste zijn.Dat zou eigenlijk al een goed signaal moeten zijn….

Dus nee,die nieuwe rassen zijn niet aan mij besteed en vooral niet als ik lees dat er sprake is van een genetisch defect zoals bij de baldwin.Van mij mogen de fokkers weer “back to basic” gaan.

groet,

Irene

• Manu

Om deze reden zijn de Baldwins doorgaans ook kleiner en fragieler dan andere cavia's. Mogelijk gedragen de Baldwins van Dagmar zich gezond, maar hoe lang dat zo blijft?

• basjeeeee

Saskia schreef:

>

> Zware inteelt, slechte voeding, geen vitamine C….. noem het

> maar ‘geen gekloot’!

Hmms, je zou kunnen afvragen of dit bij veel ‘fokkers’ niet net zo is..

• Cavia farm Witches at work

Hoi Irene

Inderdaad ja, ook in de dieren winkel geen garanties op kliko caafs!

Hier in ons dorp weet ik vrijwel zeker dat er zelden of ooit eentje van een echte ras fokker afkomt en dat zie je zelfs als je sterk bijziend bent al op meters afstand die bekkies en rare kruinen!

Maar ik ken fokkers zat die ze idd massaal fokken voor dieren winkels, die hebben geen caafs een half jaar te koop of zo ha ha!

Poep sjieke rasfokkers??? Wijs die mij eens een keer aan!

Nee die ken ik niet, fokkers zijn zelden sjiek ha ha echt niet dus eerder boers!

Sommige hebben wel een berg geld maar dat is dan ook alles, en zegt verder weinig over hun fok kennis.

Die 2 dingen hebben gelukkig niks met elkaar te maken.

Maar Irene WAT=back to basic???

De gladhaar grijs of goudagouti caaf fokken???

Wordt wel saai he?

Ik ga liever voor de midden weg, lang haar, kort, gekruld, gekroesd mag maar wel graag MET haar!!!

Iets wat de natuur heeft bedacht (puur ter bescherming) moet je niet willen weg fokken.

gr D#S

• basjeeeee

Gaat verder prima ;)

Zoals de conclusie van jouw stukje : ‘de klikocaaf’ lijkt langzaam echt het sterkste te worden door al het gepruts in de ‘fok’wereld. Dat bedoelde ik dan ook aan te geven met een dierenwinkelcaaf.

> Dus nee,die nieuwe rassen zijn niet aan mij besteed en vooral

> niet als ik lees dat er sprake is van een genetisch defect

> zoals bij de baldwin.Van mij mogen de fokkers weer "back to

> basic" gaan.

Tja, ik vraag me ook af waarom iemand met baldwins wil fokken, als bekend is dat zij een flinke ‘handicap’ hebben op genetisch gebied. Wat voor doel heeft zo'n ‘fokker’ (vermeerderaar?) voor ogen? Rasverbetering? Dacht het niet. Voor de fun? Lijkt me niet, daarvoor wordt er te commercieel gefokt. Geld? Oei, dat zou kunnen.

De meest foute drijfveer voor de fok van levende wezens lijkt me.

• Monique

Hoi Basjeeeee, deze vraag kwam van mij af en ik fok ze niet, dus geen publiciteitstunt. Ik ga ze ook niet fokken, maar als hobby fokker wil ik zoveel mogelijk weten ook van rassen waar ik niet me fok.

Groetjes Monique