Nieuwe website Baldwin & Skinny Farm

• basjeeeee

Ik bedoel jouw vraag niet, maar Dagmars eerste bericht (de opening van de topic).

• Cavia farm Witches at work

Hoi Basje

Daar kan ik erg kort in zijn!

Juist bij veel fokkers is het vit C gehalte eerder boven als onder de maat!

Gewoon ze willen geen zieke dieren toch?

En ziekte voorkom je door bergen vit C kijk alleen al naar het overschot vit. C in Hope farms. Dit merk waarvan inmidels redelijk duidelijk is dat dat ook niet bepaald heilig is.

Zware inteelt??? Das onzin omdat elk nieuw ras zo ontstaat, en er legio dragers in gefokt worden, wat dat betreft kunnen veel showfokkers daar nog een voorbeeld aan nemen.

Verder weet ik echt zeker dat Dagmars caafs bergen verse groente ed krijgen.

Maar wat doen haar klanten???

En andere fokkers die vooral harde pegels/geld in hun vizier hebben bij hun zog;

“hobby fok”??? En niet het geld voor dierenartsen en duur voer???

En het met stambomen niet erg nauw nemen ect ect.???

gr D#S

• basjeeeee

Als je exclusiviteit zou willen behouden, zouden de beertjes langer aangehouden moet worden, gecastreerd worden en dan pas vertrekken naar een ‘knuffeladres’ of bij fokkers in een damesgroep.

• Monique

oke…sorry basjeeeee

• basjeeeee

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen haha ;)

• Monique

Oke, het is me duidelijk…Bedankt voor jullie info.

Ik ben door deze info ook van mening dat het beter is om niet met dit ras te gaan fokken. Ik heb ook het idee dat er nog te weinig bekend is over dit ras voor hoe dit zich in de toekomst zou gaan ontwikkelen…..Als ik dit zo lees zie ik meer problemen dan een goed vooruitzicht. Ik hoop voor de dieren dat ik er naast zit.

Monique

• Monique

Geen gek idee, maar dan moet je wel met zijn allen op één lijn staan en dit…..zie dit helaas niet zo zitten.

• Monique

Tja als DIT GEEN publiciteits stunt is vreet ik mijn punt muts vanavond nog op!!!

De Heks zegt…..

Begin maar vast met eten….(knipoog)

Nu ik alles gelezen heb, valt mij het één en ander op.

Groetjes Mo

• M.

Citaat van D#S: ‘… Ik ben voor de duitse fok standaard dus een fok verbod op Skinny’s en Baldwins…'

Ook de Nederlandse Standaard heeft niets met dergelijke rassen. Overigens is de Duitse Standaard voor een erg groot deel (in overleg) afgeleid van de onze.

Verder ben ik het roerend eens met Manu (en anderen) dat op grond van dergelijke verliesmutaties niet met dergelijke dieren gefokt moet worden.

M.

• Cavia farm Witches at work

Hoi M.

O is dat zo???

Want bij mijn weten is er een duidelijk verschil tussen;

VERBOD opde fok~! Of het niet veel op hebben met deze fok, dus het met argus ogen het bekijken ervan.

Want wat is nu echt van toepassing?

Ik heb hier niet de eisen onder mijn neus liggen van welke rassen wel en niet gefokt mogen worden, maar bij mijn weten kent Nederland toch geen duidelijke verboden hierin.

En als Duitsland en Nederland qua keurings eisen dicht bij elkaar zouden staan, zou ik dat alleen maar toe juichen met het oog op de Europesche samenwerking van met onze buren.

Echter mag er in Duitsland normaliter MEER qua fok;

denk bv aan gekruinde Rexen, goudagouti 3 kleur ect.

Maar nemen die wel duidelijk stelling in TEGEN de kale cavia fok.

Zo heb ik mijn info doorgekregen althans.

gr D#S