Jij zal het weten :+
Een Europese Standaard is er ook al wel, alleen doet bijna niemand er wat mee. De Europese eenheid is dus (ook) in onze sport nog ver te zoeken.
M.
De Baldwins hier zijn dikker en veel grover gebouwd dan de skinny's.
Ik heb me goed ingeleerd door fokkers in Amerika over de Baldwin. En de conclusie daarvan samen gemaakt met dierenartsen in Nl dat het ras gezond is.
Mensen die serieuze intressen hebben kunnen mij mailen of bellen maar het is te veel om hier neer te zetten.
Kom eens een keertje langs, als je ze ziet zul je smelten of ze vreselijk vinden. Ik ben gesmolten al sind de eerste keer dat ik ze zag. Maar ik wilde ze niet fokken omdat ik ook gehoord had dat ze zwakker zijn. Nu ben ik een jaar bezig geweest met Amerikaanse fokkers en heb deze ook gevolgd qua nestjes, uitval van dieren e.d. Na veel info gekregen te hebben heb ik besloten dat samen met Nl dierenartsen dat dit ras net zo normaal functioneerd als een andere caaf. Er zijn geen rare dingen met groei bouw e.d. Ook wat betrefd van het missen van een orgaan ligt heel anders dan iedereen denkt. Het is te veel om even zo uit te leggen mar zoals ik al zij als je meer wilt weten van de baldwin zul je je echt moeten verdiepen. Kom een keertje langs geef een belletje.
Dagmar Smink schreef:
>
> De Baldwins hier zijn dikker en veel grover gebouwd dan de
> skinny's.
> Ik heb me goed ingeleerd door fokkers in Amerika over de
> Baldwin. En de conclusie daarvan samen gemaakt met
> dierenartsen in Nl dat het ras gezond is.
Hoe weet je dat dit geen verkooppraatje was van de Amerikaanse kant? Welke dierenartsen hebben je hierbij geholpen, er zijn namelijk zat dierenartsen in Nederland die al 0 verstand hebben van de normale cavia.
> Mensen die serieuze intressen hebben kunnen mij mailen of
> bellen maar het is te veel om hier neer te zetten.
Als het allemaal mee zou vallen en alle tot nu toe bekende gegevens er niet toe doen, zou een beknopte versie mischien wel heel handig zijn.
Wat ik met back to basic bedoel?
nou heel , simpel . Ik heb een zwart bankstel, daar past alles dus wel bij ,maar ik vind een gewone zwarte cavia nét zo mooi hoor.
Ik bedoel..
lemonagouti-hollands-lilac-slate-blue-curly's-lunks-cavia's-die-kleertjes-aan-moeten en al wat dies meer zijt….. dan denk ik wel eens, hou op schei uit….zorg éérst voor gezonde dieren en ga niet lopen kl**ien met dieren waarvan bekend is dat ze niet helemaal gezond zijn.
Wat heb je aan een prachtig dier als die toch binnen de korste keren mankementen gaat krijgen? En wat als je er al mee hebt gefokt? Want dan zadel je iemand anders ook nog eens met dingen waar niemand op zit te wachten.
Waarom denk je dat de rassen vroeger standaard waren? Omdat het misschien “solide” cavia's waren? Omdat het misschien de natuur is? En dat het de natuur van de mens is om alles te manipuleren en om met dieren die een aanlegfoutje hebben door te gaan fokken? En dat we daar een keer een hele zure prijs voor gaan betalen.
En de term “sjiek de friek” is iets vaags wat nooit meer uit mijn hoofd is gegaan sinds ik bij het land van ooit ben geweest.Daar moet je maar even niet op letten.
Ik groet u *krult lippen en steekt de pink omhoog *
Dagmar Smink schreef:
>
> Kom eens een keertje langs, als je ze ziet zul je smelten of
> ze vreselijk vinden. Ik ben gesmolten al sind de eerste keer
> dat ik ze zag.
Dus? Wat doet dat ertoe dan?
Maar ik wilde ze niet fokken omdat ik ook
> gehoord had dat ze zwakker zijn. Nu ben ik een jaar bezig
> geweest met Amerikaanse fokkers en heb deze ook gevolgd qua
> nestjes, uitval van dieren e.d. Na veel info gekregen te
> hebben heb ik besloten dat samen met Nl dierenartsen dat dit
> ras net zo normaal functioneerd als een andere caaf.
Zoals in eerdere reaktie op jou: hóe weet je dat die informatie betrouwbaar is? Welke Nederlandse dierenartsen hebben hieraan meegeholpen? Hoe hebben Nederlandse dierenartsen dit dan besloten? Heb je hen dieren laten onderzoeken?
Er zijn
> geen rare dingen met groei bouw e.d. Ook wat betrefd van het
> missen van een orgaan ligt heel anders dan iedereen denkt.
> Het is te veel om even zo uit te leggen mar zoals ik al zij
> als je meer wilt weten van de baldwin zul je je echt moeten
> verdiepen. Kom een keertje langs geef een belletje.
Hier heb ik al op gereageerd in een ander bericht.
Hoi Basje
In principe zou het handig zijn als deze dieren erg uitgeselecteerd zouden worden naar welke fokker/eigenaar ze evt toe mogen.
Een soort van Skinny/Baldwin vergunning zeg maar.
Want ivm sommige fokkers die echt vooral op geld gewin uit zijn krijg je Skinny fokkend Nederland echt niet op EEN lijn vergeet maar.
De geld lijn is toch de breedste vrees ik!
gr. D#S
Nee Bas, dat zie je helemaal verkeerd.
Ze laten dieren hier naar toe komen voor belachelijke prijzen en die berekenen ze door aan de klant.Ook als dat is afbetaald.
Wat is hobby en wat is handel?
Alleen …hoe verder? Niet iedere klant is zo oprecht als ze lijken,verparen het met andere cavia's en dan krijg je ooit nét zulke problemen zoals bij de satijncavia…bij elk nestje moet je maar weer zien wat je krijgt.
Van mij hoeven die nieuwe rassen niet in ieder geval.Het is gewoonweg niet te controleren wat anderen er mee gaan doen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?