Nieuwe website Baldwin & Skinny Farm

• Cavia farm Witches at work

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi ine

> even een citaatje van mijn kant

>>>D#S zal daar waar ze het nodig vind evt nog aanvullen<<<

>

> >>>D#S Ja ik ben idd direkt na de show samen met Monique van

> caviastal Lieve naar jou gereden.

> Monique had een cavia kooi bij zich voor de gehandicapten,

> en ik een zeugje van Erjo die door jou gefokt zou zijn, te

> koop werd aangboden omdat Jolanda met de fok was gestopt en

> deze zeug is momenteel ook drachtig.

>

> de zeug van erjo was niet zeker of ze zwanger was weet je nog

> ?

>>>D#S Dit is waar, mogelijk drachtig werd jou vermeld via Jolanda, je wilde je eigen zeug erg graag terug nu erjo stoppende was.

> ik kreeg via de telefoon te horen dat ze bij een beer zat en

> eventueel zwanger kon zijn maar de fokker kon het niet goed

> zien in haar ogen dus ja heb ik die zeug gekocht omdat ze

> eigen fok was van mij en ik haar dan liever hier had dan dat

> ze de handel inging

>

> het verhaal van bindy is nog steeds niet duidelijk en

> aangezien meer ervaring heb met bevalingen en ook eventueel

> het misgaan van de bevalling had jij haar ook liever hier

> want je vertelde nog dat ik een vriendin had die dierenarts

> was en dan is de zeug verzekerd van hulp als er iets gebeurd

>>>D#S Hmmmmmmmmmmmm dan zal mijn gehuegen me vast al in de steek gelaten hebben vrees ik!

Jij hebt idd de luxe van een dierenarts als vriendin, maar bij mij hebben de zwangere zeugen tot op heden 0,0 rare bevallingen gehad.

Wel helaas 2X dat de jongen gewoon niet levens vat baar waren helaas thats it.

Dus die deskundigheid heb ik tot op heden hier nooit nodig gehad gezien de eenvoudige bevallingen bi jde heks!

>

> je mag bindy na haar nest ook wel als knuffel hebben geen

> probleem maar je weet zelf van mij dat ik er niet mee ga fokken.

>>>D#S Daar kunnen we het nog eens over hebben, echter moet ik ff de stand van mn eigen caafs tzt bekijken. Gezien ik recentelijk ook al wat caafs retour heb van kopers moet ik dit bezien nader.

>

> het is aan dagmar haar kant ene beetje onduidelijk wie de

> zeug heeft gedekt dus daarom heb ik haar genoemen en nee ik

> heb niet gezegd dat ik haar zou overnemen bij voorbaat omdat

> i dit ras niet fok en ik heb haar alleen maar genomen omdat

> er skinnydragers uit kunnen komen en ine niet kan zien wat

> een drager is of niet dus dat is de enige rede dat de zeug

> hier woont en lekker knabeelt aan witlof nu :)

>

> ik wist van te voren niet dat jij die zeug mee zou nemen

> ofwel ??

>>>D#S Nou wel vrijwel zeker dan! Als de zeug er ziek en zielig had uitgezien had ik ze niet meegenomen.

>

> ik word nu in kwaaddaglicht gezet wat helemaal niet klopt,ik

> heb het beste voor met het zeugje en ze mag van mij heel oud

> worden hier of bij een knuffeladres maar nu word er net

> gedaan alsof ik dit zeugje bewust wilde hebben,als dat zo was

> had ik haar al eerder mee kunnen nemen bij dagmar want ik was

> 2 wkeen voor de show bij dagmar thuis en ik heb deze zeug

> bevoeld omdat dagmar haar erg fors vond ik ik zei ze lijkt

> zwanger toen heb ik die zeug bevoeld en als ik werkelijk

> intersse in deze zeug had gead dan was ze toch toen al

> verhuist naar mij ?

>>>D#S Had je kunnen doen.

Je had mischien toen nog je twijfels is nie zo boeiend ook nu.

Ik wil je niet in kwaad daglicht zetten maar wel eerlijk blijven.

Gr. de heks

>

> groetjes jacqueline

• Ona

Hoi Dagmar!

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe website en Baldwins. Ik ken niet veel van Baldwins, behalve wat ik er van lees hier en op het internet, dus ik laat de pro en/of contra commentaren aan de kenners, als die er al zijn.

Maar dit moet me toch even van het hart; zoals je weet heb ook ik een zwanger zeugje van jou overgenomen, zonder het te weten. Ik ben niet zeker of jij het wel wist, maar je zei van niet en dat ‘er wel eens een beer uitbrak’ bij jou. Nu lees ik hier dat het ik niet de enige ben met een ‘ongewild’ zwanger zeugje. Ook een kennis van me heeft een zeugje van jou dat ongeweten zwanger was en ondertussen bevallen. Waar ik nu eigenlijk naartoe wil Dagmar; ik hoop echt waar dat de Baldwin beertjes niet de kans krijgen om ‘uit te breken’.

Ook zou ik nogmaals willen vragen om de afstamming van de vader van de babies van mijn zwangere zeugje door te mailen. Ik heb al verschillende malen gemaild, maar nooit antwoord gekregen.

Verder wens ik je het allerbeste met de caafs, nu en in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Ona

• esther

Voor jou ook he.Heb jouw een vraag gesteld,kijk even bij vraagje Jaq!!!!!!!

Zit met een goede vriendin te wachten op een antwoord,zij wil haar konijn laten helpen.En het is hier zo duur.En van Dev naar Arnhem is te doen.Ik zei wacht we vragen het op pb.

gr esther

• jacquelinesbeestenspul

hoi esther

mijn dierenarts zit in venray gevestigt en heeft verder geen praktijk in arnhem

dus ik kan je niet helpen

ze is mijn vriendin dus ik krijg indrdaad flinke korting maar voor anderen is het de volle mep die je moet betalen

want ze vermelde al dat normaal een keizersnee rond de 250euro was dus ik denk nie dat ik je kan helpen

gr jac

• esther

Wat lastig om van Arnhem naar Venray te rijden.Kan mij voorstellen dat bij een noodgeval dit erg onhandig is.

Maar mischien voor mensen uit Venray wel handig te weten hoe de praktijk heet.

gr esther

• jacquelinesbeestenspul

he gatverdamme wat ben je toch een naar mens

nee het is geen moeite en als je mijn topics goed volgt staat er duidelijk dat de dierenarts mijn zeugje vanaf de snelweg heeft opgepikt dus hoef ik niet eens zelf te rijden naar venray :D:D

weet je wat ik nu uit jou geprik duidelijk naar voren zie komen is puur jaloersie :)

ik zla je ook eens duidelijk zeggen wat een keizernsee mij kost

bij bambam helemaal niks noppes nakkes

en bij beatiful girl alleen de medicijnen en dat is ongeveer 30 euro

omdat die besteld moeten worden

ik weet de naam van de praktijk niet omdat ik er nooit ben geweest zij komt altijd hier naartoe gezellig meeeten en naar mijn dieren kijken en eventueel behandelen ze heeft alles in de auto handig joh zon'n vriendin :D:D:D ik ben heel blij met har en dat weet ze ook dus ik nodig haar ok uit voor een etentje in de stad enz enz we gaan winkelen en nee ik gebruik haar neit alleen voor mijn dieren maar zoals je miss weet is een vriendin ook om ander dingen mee te bespreken,zoals mijn kinderen en hun avonturen dat vind ze als vrijgezel met een druk bestaan leuk om te horen :) even iets anders dan dieren :) ze belt me weleens sávonds laat op vanuit haar autotje en dan hou ik haar wakker op de weg door de verhalen en lachbuien

ik hoor veel van haar over andere dieren erg leuk zij kan haar ei bij mij kwijt en ik bij haar :D:D:D

het is om het even hoor ik heb ook een vrinedin die kapster is dus knipt ze ons hele gezin gratis en een vriendin die naglestyliste is dus heb ik ook verzorgde nagels en ik help hun weer met op hun kindertjes passen en naar school brengen

groetjes jacqueline

• Monique

Het blijven mannen he…knipoog

Geen idee, heb nog geen problemen gehad op dat vlak.

Ik heb wel eens gelezen dat het meer om zwardere beertjes gaat die dat doen, maar zelf denk ik en heb ik ook wel eens gelezen dat het vanaf de geboorte al kan.

Groetjes Monique

• Saskia

Vanaf de geboorte lijkt me stug, dan zouden er meer zwangere mama's moeten zijn…. Even van moeders uitgaande, en dochters daargelaten… Direct na de bevalling is moeder vruchtbaar. Haar tweede bronst is na 14 a 17 dagen - het lijkt me niet dat beertjes dan al dekken. De derde bronst zou dan vanaf dag 28 tot maximaal 34 zijn… het lijkt mij dus slim om voor alle veiligheid beertjes die ook op sterk gewicht zijn en veel interesse tonen vóór dag 28 weg te halen bij hun moeder.

Zusjes is weer een ander verhaal, die kunnen natuurlijk wel eerder of later bronstig zijn dan 4 weken. Maar het zal allicht ook veel schelen… Bij mensen is ook de ene al extreem vroeg ongesteld en dus vruchtbaar met 9 jaar, de ander is extreem laat en begint pas met een jaar of 18…. Zo zal het met damescaafjes ook wel zijn denk ik, een speling tussen 3,5 en 8 weken…. En bij beertjes natuurlijk ook….

• basjeeeee

esther schreef:

>

> Dit heeft niks met rellen te maken,dit is echte waanzin.

> Het maakt niks uit wie haar meegenomen heeft ze is

> hoogzwangvervoerd,

> En wat haar nu nog boven het hoofd hangt,,,bah .Fokkers doen

> dit niet.Een ander beschuldigen…..en uitpluizen hoe en wat.

> Kijk eens eerst naar je zelf.Want je doet wel zo zuiver,maar

> ik heb weer mijn twijfels ……. Echte klasse ..hahahaha.

> gr de tweeling.

Tja, ik snap ook niet dat iemand een zeug zwanger maakt en vervoert (Dagmar), wees echter blij dat Ine en Jacq haar de kans geven ergens rustig uit te zwangeren en te bevallen :) !

• esther

Weet je wat ik denk…dat je gewoon door de mand valt.Vraag je vriendin eens of ze het adres van de praktijk doorgeeft.Of werkt ze illegaal Jaq?????????

Want dan is het opereren op het aanrecht en dat is natuurlijk niet normaal.EEn da heeft een praktijk nodig en hoord geregestreerd te staan.Dus het is een beun net als jouw kapster.Ik dacht het al.Wie gaat er nou maar zo iets stereliseren,geen enkele da hoor.Maar wij komen er wel achter hoor Jaq,mijn da is ook al bezig want een da die het zo doet …….En jaloers waarop.

NATUURLIJK BEN IK EEN NAAR MENS WANT HET WORDT JE TE HEET HE DAME