De NCC heeft een speciale commissie die met name fokkers helpt bij dergelijke projecten. Uit bovenstaand blijkt niet dat van die mogelijk gebruik is gemaakt.
M.
Hallo M.
Bedankt voor je bijdrage ik vind deze bijdrage ook erg nuttig!!
Ik heb vorige week maandag een aantal vragen uitgezet naar het NCC, ik wacht nog met spanning af welke adviezen en welke weg we kunnen bewandelen om in de (verre) toekomst de Skinny erkend te krijgen (sorry Ine ). Ik hoop dat mijn vragen ook bij deze commissie, waar u het over heeft, terecht komen.
Ik ben ook blij dat een aantal Skinny fokker zich wel verdiepen in het ras en zich hebben aangesloten bij een Skinny vereniging en regelmatig ervaringen delen op het Skinnyforum of daarbuiten (zoals Jaqueline, Dagmar, Claudia, Jolanda en Chantal en anderen)
Ik merk dat een aantal Skinny fokkers goed samenpakt en ervaringen deelt, zo heb ik zelf laatst nog erg bruikbare tips van Gonny gehad.
Dit alles heeft tijd nodig,net zoals je het stelt, door onze krachten/ervaringen te bundelen komt dit ook de caafjes ten goede. Maar ik kijk niet alleen naar skinnyfokkers…..er zijn ook een hoop liefebbers en fokkers van andere rassen die de meest bruikbare informatie delen….kijk maar hier op de prik!!
Ik las ook ergens in een van de mailtje dat er een Skinnyfokverbod is in Duitsland, dat is niet zo, Er zijn aardig wat Skinnyfokkers in DL. Die ook proberen een mooie lijn op te zetten, ze worden daar helaas nog niet warm ontvangen door een aantal keurmeesters. Sterker nog in augustus 2008 staat de eerste caviakeuring/show geplanned waar de Skinny's van harte welkom zijn (Chemitz).
Niet alleen de USA heeft een standaart maar er zijn inmiddels meer europese landen (zoals Hongarije, Zjechie, zweden…) die al een ruime ervaring hebben opgebouwd met het keuren van Skinny's. Er is al aardig wat achtergrond informatie bekend.
Ik heb ook contact gehad (alweer een poosje geleden) met een aantal buitenlandse fokkers die al weer 4 tot 6 jaar Skinny's hebben, waarvan ze bijna allemaal gewoon nog leven en waar al erg goede Showresultaten mee zijn behaald.
Wat minder of niet bekend is dat zijn bijvoorbeeld veel voorkomende ziekten en als ze overlijden wat dan soms de oorzaak kan zijn…dit zijn zaken die de Skinnyvereniging actief wil gaan volgen…om aan gerichtte ervaringopbouw te doen.
Groetjes Natanya