“Ik ken om me heen meer dierenartsen die een keizersnede of een sterilisatie niet overleefd hebben, dan wel. ”
Moet natuurlijk cavia's zijn ipv dierenartsen…..
Hoi Jacq
Van mij uit geen paniek want het is niet mijn verantwoording verder.
En ja ik weet dat jou dierenarts het erg goed heeft gedaan!!!
Daarmee mag je je op recht in je handjes knijpen met zo'n vriendin die jou daarmee helpt en matst keer op keer.
Echter de geluiden die ik van Saskia hoor hoor ik vele male vaker ook in mijn regio.
Dus nee ik zou het niet baggetaliseren als ik jou was.
Verder is een castratie een veel mindere heftige ingreep dan een sterilisatie.
Ik weet ook dat ik best schrok vab Bam bam die er echt wel ff heftig uitzag met dat verbandje om dr buik.
Sorry we worden het denk ik niet eens dit keer.
En ik vind het geen vergelijk met een hond, omdat een teef bv weg kan lopen en gedekt kan worden.
Een zeug loopt mits de fokker niet loopt te slapen en beren de gelegenheid geeft over te jumpen naar de zeugenbak weinig kans op een ongewenste zwangerschap.
In jou geval van huisvesting zie ik daar geen gevaar op de loer.
Maar indien ja zou je beter de huisvesting kunnen aanpassen.
Verder gaf mij Dagmar eerst wel de indruk dat Bindy staus knuffel had.
En mij verbaasde het ook best wel dat ze verkocht werd.
Dat ze een paar nestjes al heeft gehad doet daar in mijn optiek weinig aan af.
Of kun je op een fok zeug niet gek zijn?
gr. D#S
Hoi Saskia
Niks aan toe te voegen je hebt gewoon gelijk!!!
Mijn eigen lieve moeder hebben ze ooit; de baarmoeder en nog 2 andere operaties tegelijk uitgevoerd, ik heb ons mam daarna als erg mager en zwak terug gehad~!
Bepaald niet grappig, en dit wilde ze ook nooit meer!
Wel heeft de dr eierstokken kunnen behouden en kwam niet meteen in de overgang gelukkig.
Tegenwoordig halen ze de baarmoeder er alleen nog uit met kanker gevallen ed.
Ik heb zelf nogal wat klachten gehad behoorlijk ernstig maar no way dat ze de baarmoeder wilde verwijderen.
Ze hebben gekozen een hormoon spiraal te plaatsten bij me, iets wat ik elke vrouw met men.klachten zeer kan aan bevelen!!!
De baarmoeder eruit is echt een super heftige ingreep, zowel bij de mens als bij het dier!
gr. D#S
hoi ine
dus een teefje mag wel geopereerd worden maar een konijn bv niet of een caaf ? is toch dezelfde ingreep ?
ik ken ook mannen die gesteriliseerd zij nen weken last van hun kl**ten hebben gehad echt last hoor geen zeer pijntje dusse waarom kan een beer geen last hebben van napijn en zere en zure geslachtsdelen daar word niet over nagedacht want ach het is maar een kleine ingreep
hoevaak is hier wel niet ene topic geopend over een beer met een flink abces na de ingreep ?? doet een abces geen pijn ?? jawle die heb ik ook gehad tijdens mijn zwangerschap op een zeer pijnlijke plek en geloof me je word gek krijgt koorts en bent in alle staten van de pijn maar ach het is maar een beer toch ??
als we toch gaan bagaliseren of hoe noem je dat ?
ik ken ook een ruin die niet goed geholpen is en maandenlang afgespoeld moest worden bij zijn piemel omdat die zo zuur en pijnlijk was van een abces
en ja ik ben heel erg blij met mijn vriendin erg blij en ik waardeer haar ook zeer ze komt gewoon vanaf de snelweg (was al onderweg naar praktijk) om mijn zeugje op te halen en alle aparatuur stond al klaar voor de ingreep toen ze aankwam ze is uren bezig geweest met de ukken die het uiteindelijk niet overleefde allemaal
ik weet heel goed met 2 kinderen wat een knuffelcavia is en een goede knuffel verhuist niet zomaar of ze moeten bijten of wild blijven dan is het een andere zaak
maar 1 ding weet ik dat een fokzeug zoals deze in mijn ogen geen knuffelstatus had of wel ine ?? ze is erg knuffelig en tam dus ik zou als ik haar had geahd in mijn stla niet znel dit diertje laten verhuizen
bambam had inderdaad een aantla dagen verband om haar buikje omdat ze de hechtingen er iedere keer weer uittrok dus was ze tijdelijk een rollade
het coronetzeugje die nu behandeld is aan een keizersnee heeft krammetjes en heeft er totaal geen last van en laat alles lekker zitten
dus dat bambam haar hechtingen eruit haalde konden wij niks aan doen en is ook na nog maals hechten opgelost door de DA.bam bam is nu erg blij in haar groepje en nee ze zit niet bij een hitsige beer ze loopt lekker in de meidengroep te hobbelen.ik vond je reactie straks ff misselijk door te zeggen dat ik mijn dieren laat steriliseren omdat ze dan ibj een beer kunnen zitten nee datis niet waar en dat heb je ook zelf gezien vorige week toen je hier was
als ik een beer heb die niet gekoppeld kan worden dan mag bambam daar lekker bij zitten anders zit mijn beer alleen maar dat is niet omdat ze lekker gesteriliseerd is hoor.ik heb uren in zorg gezeten om haar en was blij dat ze alles heeft overleefd haar hele baarmoeder was aan het rotten en ik heb uren bij haar gezeten om haar in de gaten te houden maar wonder boven wonder at ze gelijk en keutelde goed
mijn dierenarts en ik waren haal erg trots op elkaar,ik op haar omdat ze mijn liefste zeug gered heeft,en zij op mij omdat ik goed had opgelet en bambam goed in de gaten heb gehouden
jullie doen nu net alsof ik geen gevoel heb,maar ine weet ook wel dat i kverder heel nuchtrer ben maar toen vrijdag het zeugje ziek was kreeg ik de zenuwen kon mijn draai niet vinden en toen eindelijk de Da belde was ik opgelucht dat moeder alles overleefd heeft en tja de kindjes overleden kan gebeuren daar ben ik heel nuchter in maar ik gan niet huilen om de kindjes daar heb ik nog geen gevoel en band mee.
bambam zal hier nooit meer levend verhuizen ze blijft tot haar dood maar die beslissing had ik al voor de keizersnee dat weet ine ook.het is ene bijzonder zeugje al vanaf haar geboorte ben ook heel trots op haar en laat iedereen mijn bammie zien
en nu omdat ik idee heb gehad om een echte knuffelzeug te laten opereren wat alleen een idee was en ik er eerlijk voor uitkom ben ik te nuchter ?
ja miss ben ik wel nuchter maar alleen omdat ik geen slechte ervaringen heb gehad tot nu toe.
ik weet ook wel dat de ingreep zwaar is maar is die ingreep niet zwaar bij een teefje of poes die niet mag jongen ??? en als je niet wilt dat de teef andere reuen tegen komt dan hou je haar toch ana de riem ?
ik heb een treefje van bijna 11 jaar is niet geholpen hoor en als ze loops is mag ze niet van de riem af heel simpel opgelost dat kan ook bij een poes die kan je tijdelijk gewoon binnen houden.en ja een cavia kan ik ook gewoon als knuffel weggeven
ach ja laat ook maar ik ben er klaar mee e maak zelf een keu hierover en als ik een zeug steriliseer zal ik het zeker vermelden saskia en ine niet om jullie te plagen maar omdat ik eerlijk ben,maar net wat ik al eerder vermeld heb hier ik doe het niet zomaar even en miss helemaal niet
groetjes jacqueline
Niemand kan bewijzen dat ze zwakker zijn en ik heb geen bewijzen dat ze gezond zijn. Maar de mensen die ze fokken hebben de ervaring dat alles goed gaat. Ik vertrouw hun dus heb besloten dit te proberen. Blijkt er dat ze niet gezond zijn dan wordt alles gestopt. Zo niet dan ga ik bewijzen dat ze gezond zijn, maar hier gaat tijd overheen. Geloof mij ik zorg ervoor dat er geen ongezond ras de wereld overgaat.
Hoi Dagmar
Bij deze wil ik je het voordeel van de twijfel geven~!~
Dit had ik je al reeds zo juist mondeling aan de telefoon al mede gedeeld!
Het hele kale cavia gebeuren blijf ik gewoon niks vinden om de door mij genoemde redenen.
Echter das mijn mening, als jij overtuigd bent dat ik het mis heb zul je dat middels je lijntje Balwins mogelijk kunnen bewijzen in de toekomst.
Het enige wat je verder nog evt zou kunnen doen is een verse topic openen met ALLE info van zowel de Skinny als de Baldwin op een rij.
Echter ik denk dat het voor de meeste nu wel duidelijk is.
De meningen zullen verdeeld blijven, maar daarmee is te leven dacht ik zo.
als mensen oprecht jou iets te vragen hebben moeten ze dat maar ff doen per mail of foon.
Je hebt in elk geval geen saaie niets zeggende topic gehad!
Gespreks stof te over dus voorlopig, alleen de tijd zal laten zien wat je caafs echt waard zijn.
Heel veel succes verder,
gr. D#S
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?