Hallo Bandu
De 2 peruvians die ik namelijk al ruim een jaar heb, zaten altijd al bij elkaar. Het zijn 2 beertjes en dit gaat prima samen.
Sinds kort heb ik mijn skinny bij een fokker gehaald en dit is ook een beer.
Deze skinny is geboren in feb. '08 dus is geen jonkie meer, waardoor het samenzetten van de kaafjes wat moeilijker gaat (is mijn ervaring)
De skinny daagt de andere 2 constant uit, zoekt ruzie op en dit heeft een keer geleid tot een beet in de skinny zijn rug van één van de andere kaafs, waarna het nogal bloedde. De skinny heeft geen haar, dus komt een beet harder aan dan bij die anderen, die genoeg haar hebben, zodat de huid bedekt is.
Ik heb het een keer of 6 geprobeert, maar tevergeefs, ik zet ze dan op neutraal terrein (een gewassen fleecedeken met daar rond een hekje van ongeveer 6 vierkante meter). Dus ze hebben ook genoeg ruimte. Ik heb namelijk laminaat en een bank waar ze soms onder kruipen (en er niet meer vanonder komen, mits ik de gehele bank op til…), dus kan ik ze niet door de hele kamer laten rondlopen.
Ze lopen elkaar uit te dagen en stieren op elkaar af en gaan dan vechten of sparren ;-) hoe je het ook noemt. In ieder geval niet vriendelijk.
Als ik dit eenmaal heb geprobeert en ik zet de skinny terug in zijn hokje, dan gaan die andere twee nog eens even lekker door met sarren bij elkaar, wat ze normaal gesproken niet doen. Nou ja, sinds kort dus wel (zoals ik mijn vorige berichtje staat geschreven). Zucht… frustrerend!
Ik haal de skinny er overdag genoeg uit, zodat ie ook lekker aandacht krijgt. Hij lijkt het ook wel lekker te vinden zo in een mega-hok voor zichzelf alleen.
Heeft iemand misschien nog wat tips voor me? Voor een hereniging voor de 3 of een tip voor de 2 peruvians die regelmatig achter elkaar aanzitten? Of een op- of aanmerking, hoe ik het beter kan doen? Om ze bijv. toch nog een keer proberen samen te zetten? Of júist niet?… Dan hoor ik het graag…
Groetjes Daniëlle