skinny fans???

• Lotje

Monique, ze zijn zelf zo ontstaan, zeg jij.

Maar dat hoeft dan niet te betekenen dat het een goede mutatie is.

Er kan een “fout” gen bij betrokken zijn waarvan men dacht “hé, wat bjizonder is dit”.

Maar kan dus een genetische fout zijn en die fout wordt dan nu wel “en masse” doorgefokt.

Ik ben hier gewoon heel voorzichtig in.

Ik heb er niets mee, maar dat is niet de reden van mijn voorzichtigheid.

Ik hou ook niet zo van Lunky's, perufen en tessels bijvoorbeeld.

Dat vind ik ook niet mooi, maar dat zie ik niet als genenfout. Dit wel.

Maar ik hoop echt dat ik ongelijk heb.

In dit soort dingen moet je uiteraard geen gelijk willen hebben! :)

• Nick

CavenIVF om de spaarpot sneller te spekken, hahahahahaha ;)

• de Wolfjes

ik kan me voorstellen dat skinnyfokkers zich nu heel erg aangevallen voelen, maar laat ons (sceptici) zien dat de skinny en baldwin gezond zijn en dezelfde levensverwachting hebben als een normale caaf.

Zolang het tegendeel niet bewezen is voel ik me niet aangevallen en zie ik dit als een mening van jou. Ik vergelijk zelf een hond ook niet met een cavia.

Groetjes Monique

• de Wolfjes

Monique, ze zijn zelf zo ontstaan, zeg jij.

Maar dat hoeft dan niet te betekenen dat het een goede mutatie is.

Er kan een “fout” gen bij betrokken zijn waarvan men dacht “hé, wat bjizonder is dit”.

Maar kan dus een genetische fout zijn en die fout wordt dan nu wel “en masse” doorgefokt.

Ik ben hier gewoon heel voorzichtig in

Hoi Lotje,

Het kan best dat je gelijk hebt, maar dit is nog niet naar voren gekomen. Ze zijn in 1972 ontdekt in verschillende Canadese labaratoria en in 1982 naar buiten getreden. Ik mag aannemen dat ze in die 4 jaar goed onderzocht en opserveerd zijn. Als ze een fout hadden ontdekt waren ze nooit naar fokkers of liefhebbers gegaan. (mag ik toch van uit gaan.)

Maar het wilt niet zeggen dat je haar hebt, dat er dan geen gent. fout kan ontstaan warrmee je verder fokt. Ook een aan de buitenkant ziende dier kan een gent. afwijking dragen en lijnen doorgeven. Ik heb dit zelf een keer meegemaakt en heb mijn hele lijn als knuffels moeten verkomen. Ik kon dus weer opnieuw beginnen. Helaas zijn er ook langhaar cavia fokkers die dit aan hun laars lappen en de boel hiermee stuk fokken.

Groetjes Monique

• Saskia

*fluistert* 1978 ;) ipv 1972

• WAWs "Inka"

de Wolfjes schreef:

>

> Monique, ze zijn zelf zo ontstaan, zeg jij.

> Maar dat hoeft dan niet te betekenen dat het een goede

> mutatie is.

> Er kan een “fout” gen bij betrokken zijn waarvan men dacht

> “hé, wat bjizonder is dit”.

> Maar kan dus een genetische fout zijn en die fout wordt dan

> nu wel “en masse” doorgefokt.

> Ik ben hier gewoon heel voorzichtig in

>>>D#S Ja en nu sla je dus echt de spijker op zunne kop!!!

Dat is nu ook juist wat ik zo jammer en bezwaarlijk vind, als nu de grondleggers van dit ras hier in Nederland een soort van octrooi hadden gehad op dit ras en nauw samen hadden gewerkt ipv elkaars concurent ook vaak te zijn en voorlopig de 1e 5 jaar alleen het ras hadden gevoerd, had ik het beter begrepen.

Echter ze moeten massaal worden gefokt als zijnde; ideale fokcavia, knuffel voor allergische mensen/kids ed.

Er moet verkocht en gefokt worden hoe dan ook!!!

En ehhhh Monique je denkt toch zeker niet dat er alleen GOEIE dieren die nieuw zijn als ras zijnde worden ingezet he???

Dan begin ik weer met de Bulldog fok het beste praktijkvoorbeeld hoe een stelletje randdebielen een totaal onverantwoord produkt aan het volk hebben afgelevert!!!

En zo zijn er nog veeeel meer voorbeelden ook bij de cavia's, scherpte en een kritisch oog is dus echt een must voor een goeie en verantwoordelijke fokker!!!

Persiche katten bv die te plat zijn gefokt met hun neus omdat dat zog MOOI was enz enz .

Ik wil zaken vooral ook zelf onderzoeken ipv maar aannemen.

Of ik moet erg overtuigd zijn van een ander zijn positieve bevindingen. En bij de Naakt dieren heb ik dat gewoon niet.

> gr D#S

>

> Hoi Lotje,

>

> Het kan best dat je gelijk hebt, maar dit is nog niet naar

> voren gekomen. Ze zijn in 1972 ontdekt in verschillende

> Canadese labaratoria en in 1982 naar buiten getreden. Ik mag

> aannemen dat ze in die 4 jaar goed onderzocht en opserveerd

> zijn. Als ze een fout hadden ontdekt waren ze nooit naar

> fokkers of liefhebbers gegaan. (mag ik toch van uit gaan.)

>

> Maar het wilt niet zeggen dat je haar hebt, dat er dan geen

> gent. fout kan ontstaan warrmee je verder fokt. Ook een aan

> de buitenkant ziende dier kan een gent. afwijking dragen en

> lijnen doorgeven. Ik heb dit zelf een keer meegemaakt en heb

> mijn hele lijn als knuffels moeten verkomen. Ik kon dus weer

> opnieuw beginnen. Helaas zijn er ook langhaar cavia fokkers

> die dit aan hun laars lappen en de boel hiermee stuk fokken.

>

> Groetjes Monique

• Lotje

Ja Monique, dat ben ik wel met je eens.

je kunt het inderdaad ook nooit zien aan de buitenkant.

Maar omdat dit een “abnormaliteit” is (daar wil ik mee zeggen dat het er toch heel ongewoon uitziet en wil er niemand verder mee voor het hoofd stoten), ben ik heel voorzichtig.

En ja, ik hou mijn hart vast voor de dag dat inderdaad blijkt dat het geen sterk of gezond ras zal zijn en dat men dan gewoon doorfokt en de kop in het zand steekt.

Die voorbeelden hebben we tenslotte al gehad in het verleden en daar ben ik dan ook inderdaad bang voor.

• de Wolfjes

Hoi Allemaal,

Je hebt gelijk Sas, had de verkeerde datum…..haha

Ik stop nu met dit onderwerp, want het is weekend. Ik heb dan te weinig tijd om me hier mee bezig te houden…Het gezin roept. Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties en meedenkwerk.

Ine, ik vond het fijn je vanmiddag aan de lijn gehad te hebben. Ik zal gaan lezen over de Bull.

Iedereen een heel fijn weekend en tot volgende week weer…doei doei

Groetjes Monique

• WAW's :Inka

Hoi Monique

Het genoegen was geheel wederzijds Monique.

Ook al slaan we hier elkaar de koppen bijna in omdat we het niet met elkaar eens zijn, je merkt bij zo'n telefoongesprek dat we als mens gewoon wel die klik hebben.

En zo hoort het ook, de fokker staat voor mij los van de persoon.

Zoals ik ook aan de foon al zij heb je hele goeie fokkers die ik als mens totaal niet vind deugen, en andersom ook natuurlijk.

En ook zijn er de fokkers die het EN EN effect hebben ha ha~!~

Waar ik niks van wil weten is haat/nijd en grimmigheid, Tussen de satijnfokkers zitten veelal ook erg leuke mensen, en zou het erg jammer en kortzichtig vinden niet meer met hun om te willen gaan omdat ze er andere ideeen op na houden qua fokbeleid.

Juist wederzijds respect en begrip is nodig om iets te bereiken in deze wereld.

Prettig weekend.

gr D#S

• de Wolfjes

Hoi Monique

Het genoegen was geheel wederzijds Monique.

Ook al slaan we hier elkaar de koppen bijna in omdat we het niet met elkaar eens zijn, je merkt bij zo'n telefoongesprek dat we als mens gewoon wel die klik hebben.

En zo hoort het ook, de fokker staat voor mij los van de persoon.

Zoals ik ook aan de foon al zij heb je hele goeie fokkers die ik als mens totaal niet vind deugen, en andersom ook natuurlijk.

En ook zijn er de fokkers die het EN EN effect hebben ha ha~!~

Waar ik niks van wil weten is haat/nijd en grimmigheid, Tussen de satijnfokkers zitten veelal ook erg leuke mensen, en zou het erg jammer en kortzichtig vinden niet meer met hun om te willen gaan omdat ze er andere ideeen op na houden qua fokbeleid.

Juist wederzijds respect en begrip is nodig om iets te bereiken in deze wereld.

Prettig weekend.

gr D#S

Hoi Ine,

Lief van je! en ehhh, de wonderen zijn de wereld nog niet uit (knipoog), ben het geheel met je eens.

Groetjes Monique