skinny fans???

• Saskia

De gezondheid van een die ris inderdaad geen vinden maar gebaseerd op feiten. En die feiten zijn: ja, een skinny is een normale cavia met alle organen op de juiste plek en een karakter en gedrag als iedere andere cavia. ja, een skinny mist zijn haar en is hiermee kwetsbaarder voro temperatuurswisselingen en beschadigingen. Máár wanneer je erop let dat die twee punten voorkomen kunnen worden (geen scherpe voorwerpen in de kooi, geen bijtgrage caafs in het hok, geen temperatuursschommelingen) dan is een skinny precies zoals een gewone cavia.

Maar uit je antwoord blijkt heel duidelijk dat je je oordeel reeds klaar hebt, en dat de skinny van jou nooit ook maar één kans krijgt. Ik wil enkel nog kwijt dat ik het heel kwetsend vind dat de allervrolijkste cavia uit mijn stal zonder enige gegronde reden doodgewenst wordt.

• Natanya

Hoi Sas,

Ik heb ook erg veel plezier van mijn skinny's….dat (sommige) mensen ze helaas van alles toewensen heeft me de eerste keren ook erg verbaasd!! en nog steeds trouwens….omdat het levende wezens zijn met een heerlijk karakter….stomme verwensingen daar kan je ook niets mee….Ongeveer een jaar geleden kreeg ik in een van de treads ook al dit soort reacties…links er in rechts eruit….gebaseerd op eigen afschuw…en erg jammer dat dat gebeurd.

Ik vind ze net als jou geweldig….en geniet iedere dag van ze!! Ik heb ook niks met een aantal dieren op de wereld….maar om dan zo respectloos over een diertje te schrijven (waar iemand gewoon helemaal verknocht op is) kan soms erg steken…

Van mij mag Ine ze afschuwelijk vinden…haar goed recht….

Alleen Ine houd nou toch op met die harde en soms gemene verwensingen… naar de skinny toe!…is nergens voor nodig.

Groetjes Natanya

• WAWs "Inka"

Hoi hoi

Sinds wanneer wens ik dieren die er eenmaal zijn dood???

Waar lees ik dat?

Jij probeert me dingen in mijn schoenen te schuiven om zo je gelijk te verkrijgen wat een erg erg zwakke drogreden Saskia!!!

Dat de dieren verder hetzelfde zijn als de regulier caaf??? He he ja dat zal wel behalve de omsteden tymuskleir dan bij de Baldwin maar dat staat voor mij ff buiten kijf nu.

Er iets afkweken wat keihard nodig is HAAR/VACHT is voor mij DE reden niks meer niks minder. Niet mee fokken vind ik, net als met satijn!

Verder ga ik er niet meer op in want ik houd niet van mensen die me dingen in de mond leggen die hun goed uitkomen ter verdediging!!!!

D#S

• Goed gelezen!

Quote WAW: "Sinds wanneer wens ik dieren die er eenmaal zijn dood???

Waar lees ik dat? Verder ga ik er niet meer op in want ik houd niet van mensen die me dingen in de mond leggen die hun goed uitkomen ter verdediging!!!! "

@ WAW, heb jij dit niet in je eerste post geschreven dan???

“Ik hoop nog steeds op die strenge winter van Truus, mischien vallen pas dan de oogkleppen af bij sommige.”

Hiermee doelde Truus erop dat skinny's een strenge winter niet zouden overleven omdat ze geen vacht hebben. Kan zijn dat ik me vergis hoor en dat je ze juist een lekker plekje bij de openhaard toewenst, maar dat lijkt me stug! Maar je mag ons gerust uitleggen hoe positief je deze opmerking dan wel bedoelde!

• chalet de cobaye

Ik hou van langhaar caafjes ,dat is echt het tegenovergestelde van de skinny,toch kan ik goed begrijpen dat er zat mensen zijn die de skinny's helemaal geweldig vinden…

Heb er zelfs een voor een vriendin gekocht omdat die ook helemaal maf is van dit ras ,neemt niet weg dat ik ze echt oer en oer lelijk vind,maar dat mogen ze ook rustig van mijn grobbe kuikens zegggen hoor ,ieder z'n meug zeg ik altijd maar !!!

Een dier blijft een dier en ook een skinny is een dier weliswaar kaal hihihi !! Alleen moet ik Ine wel gelijk geven dat er een boel mensen zijn die ze puur voor het geld hebben en ze puur voor de poen fokken en het doel van het liefhebben van deze dieren voorbij lopen …en dat vind ik wel jammer !!!

verder zou ik zeggen geniet lekker van je beestje ook al is hij lelijk ( geintje) hihihihi

gr Es

• de Wolfjes

Goed gelezen…Sorry Ine, maar daar ben ik het wel mee eens.

Wat Saskia schrijft over de 2 punten dat als je je daar aan houd en verder een normale cavia hebt, heeft ze wel gelijk. Het is een kwestie van smaak > Je vind hem leuk of je vind hem niet leuk. Het is net als met de CH-Teddy > Er zijn niet voor niks weinig fokkers van dit ras. A-Het is geen makkelijk ras om te fokken en B-Je moet er gewoon op vallen. Dit is ook met de Skinny. (alle rassen eigelijk) Toen ik ze nog niet eerder gezien en gevoeld had, had ik ook een mening net als zo vele. Nu ik er meer van weet en het een gewone cavia is, vind ik ze erg leuk. Ze zijn heel vriendelijk. Ze zijn op een hele leuke manier aanwezig, daarintegen is de CH-Teddy heel erg rustig.

Het is duidelijk dat je ze niet leuk vind, maar gelukkig hebben we allemaal een eigen mening en vinden we niet allemaal het zelfde leuk. Zal toch heel saai worden dan….

Groetjes Monique

• WAWs "Inka"

Hoi hoi

O vallen jullie daar nu over???

Ja idd heb ik zo geschreven was idd een erg hard citaat van Truus, een mening die ik zelf niet zo gauw zo zou neerzetten omdat die patstelling idd een kei harde is ja! Maar wel een met een duidelijke boodschap, voor mij althans.

En tuurlijk hoop ik en ik denk ook Truus niet dat caafs letterlijk OM vallen!!!

Sorry ik heb het niveau hier weer een onderschat als ik lees dat men dit nu werkelijk zo denkt! Ik dacht dat snappen ze hier ook wel ons kent ons onderhand toch wel???

Toen een tijdje terug een caaf van Natanya te weinig melk had een Skinny wel te verstaan bood ik zelfs mijn hulp aan om een zeug van mij hiervoor te leen naar haar te brengen.

Dus nee echt dood wens ik niet gauw iets of iemand, alleen waarin ik ik Truus gelijk gaf en nog steeds geef is dat zelfs als je het zo hard neerzet wat er kan gebeuren met een Skinny als oeps de verwarming het in een strenge winter begeeft.

En je bent een dagje lekker weg zodat je geen maatregelen ook kunt treffen om die kou op te vangen voor zo'n naaktdier dan ben je toch zowel als fokkers dan wel als liefhebber zo krom als een banaan bezig???

En Monique;

Het vergelijk van een Skinny als zijnde nieuwe ras met een Ch Teddy vind ik ook een erg kromme!!!

Een; Ch, Lunk, Curly ed hebben EEN VACHT OFTWEL BESCHERMING!!!!

Dat je die vacht wel of niet MOOI vind staat toch in een geheel andere verhouding dan zo'n kwetsbaar dier???

Dat je die in een huiskamer veelal erg goed kunt houden staat toch ook los van DE IDEALE CAVIA???

Verder kan ik niet duidelijker en eerlijker zijn in mijn pleidooi en zal jullie;

KALE FEESTJE maar laten voor wat het is, sommige hier snappen gelukkig wel dat er een ras nu bij is gekomen er beter niet had kunnen komen, en de oogkleppen vallen er bij jullie en veel andere niet af, want uiterlijk is voor veel mensen veel belangrijker dan innerlijk oftewel gezondheid/onkwetsbaarheid!!!!

VEEL KNUFFEL PLEZIER ERMEE ZOU IK ZEGGEN!!!

Mijn feestje zal het alleen NOOIT worden!!!

gr D#S

• WAW's :Inka

Hoi Esther hoi Natanya

Het idealisme is bij veel fokkers en liefhebbers erg ver te vinden helaas en ja het zijn vaak dezelfde fokkkers die puur om de poen fokken ja idd Esther maar dat boeit me nog t minste.

Mijn verwensingen heb ik toegelicht onder die van Monique en Saskia, dus nee ik ben niet zo'n bitch als dat ik nu wordt neegezet!

Verder zal ik mijn mond houden en jullie je “feestje” gunnen……………..

Prettige dag verder, maakr dr wat van gr D#S

• Gonny

chalet de cobaye schreef:

>

> Ik hou van langhaar caafjes ,dat is echt het

> tegenovergestelde van de skinny,toch kan ik goed begrijpen

> dat er zat mensen zijn die de skinny's helemaal geweldig

> vinden…

> Heb er zelfs een voor een vriendin gekocht omdat die ook

> helemaal maf is van dit ras ,neemt niet weg dat ik ze echt

> oer en oer lelijk vind,maar dat mogen ze ook rustig van mijn

> grobbe kuikens zegggen hoor ,ieder z'n meug zeg ik altijd

> maar !!!

> Een dier blijft een dier en ook een skinny is een dier

> weliswaar kaal hihihi !! Alleen moet ik Ine wel gelijk geven

> dat er een boel mensen zijn die ze puur voor het geld hebben

> en ze puur voor de poen fokken en het doel van het liefhebben

> van deze dieren voorbij lopen …en dat vind ik wel jammer !!!

>

> verder zou ik zeggen geniet lekker van je beestje ook al is

> hij lelijk ( geintje) hihihihi

>

> gr Es

hoi lieve schat,ja dat weet ik nog dat je hier was met je vriendin,om twee skinnys te kopen,wat hebben we gelachen he essie,dat je van mijn een skinny moest kussen haha je deed het ,maar met wel een mooie uitdrukking op je gezicht,van he jakkes hihi ,je heb er nog een foto gemaakt,van mijn skinny,s,omdat je ze zo groot vond bij mijn,ik dacht 1kg schoon aan de haak,zeggen we maar.maar es je kan komen oefenen haha of bij cyn, die heeft lunken en skinny,s en een knuffel ch teddybeer met de naam egeltje.dus het word weer is tijd voor een bakkie

gr gonny

• de Wolfjes

Ine,…Het vergelijk van een Skinny als zijnde nieuwe ras met een Ch Teddy vind ik ook een erg kromme

Dank je wel voor je compliment!

Maar je snapt duidelijk de intentie van het verhaal niet. Het ging er niet om of hij kaal is of niet, maar of het ras je aan staat ongeacht hoe hij er uit ziet.

Wij snappen echt wel dat jij een dier niet doodwenst, maar zet het dan ook niet op deze manier neer. Jij gaat er zelf ook heel graag op in als iemand iets verkeerd neerzet, dan kan je ook wat terug verwachten.

Wat die verwarming betreft……Oplossingen genoeg. Veel mensen hebben een airco die warmte geeft. - Genoeg hooi waar ze zich lekker onder kunnen stoppen. - Er zijn van die ronde in elkaar gemaakte dekentjes??? weet de naam er niet van te koop waar ze lekker tegen elkaar in kunnen zitten en elkaar warm kunnen houden. - Warmwaterkruik. Ine, gewoon in oplossingen denken. Het valt allemaal wel mee, en als het om een paar caafjes gaat, vraag je of ze even bij de buren mogen tot het probleem is opgelost.

Verder begrijp ik je reactie van je pleidooi niet. Het is geen strijd om wie er gelijk heeft. Waar het om gaat is dat er mensen zijn die van dit dier houden. Ze zijn verder gezond. Het enige verschil is dat ze weinig tot geen haar hebben. Er zijn meer dieren zonder haar die in huis gehouden worden. Mensen hebben daar lampen voor branden om ze warm te houden. Waar gaat het nu werkelijk om?????

Groetjes Monique