naast m'n skinny heb ik ook bijna alleen maar peruven, voor mij zal er nooit een ras boven de peruuf gaan, en toch vind ik skinny's ook leuk Dus zelfs dat zegt niets
hoi lotje
ik heb in huis 2 kooien staan met 3 skinny's 2 zeugjes en 1 beer en ja ik krijg net zulke rare reacties's en mensen die een behaarde cavia komen halen vragen of de dieren binnen ziek zijn dan leg ik uit dat het kale cavia's zijn enz en dan moeten ze r wel om lachen of gruwelen hahahaha ik trek me er niks van aan en ik zeg vaak
ZE ZIJN MOOI OMDAT ZE VERSCHIKKELIJK LELIJK ZIJN !! *D*D*D*D*D
ik kan bij de kinderboerderij ook uren kijken naar een varken of in de dierentuin die lieve nijlpaardjes cq olifanten ik vind het geweldig die naakte dieren *D
mijn skinny betsie is erg hoogzwanger en je ziet aan de buitenkant de jongen zitten erg grappig zelfs mijn man vind het leuk om te zien hahaha en die vind cavia's niet leuk maar betsie vind hij stiekum wel leuk
ach de hype waar iedereen het over heeft inzin en het fokken voor het geld ook natuurlijk zijn ze duurder maar dat waren de lunken 2 jaar geleden ook
ik zeg wel dat je wel moet weten wat je doet met de skinnys ze kunnen helaas in verkeerde handen valen maar ja dat kan met een gewone caaf ook
groetjes jacqueline
hoi je kan ook een mouw van een jas of trui knippen ,die je toch weg doet,of die wollen ijsmutsen die zijn ook erg fijn, als ze vuil zijn in de was en ze zijn weer schoon,ik zelf heb ze niet meer,omdat ze bij mijn boven zitten, ik vind zelf dat het kei sterke dieren zijn ,alleen misschien voor sommigen een nadeel dat je ze in een tempretuur moet houden met 19 a 20 gr,tenminste bij mijn,voelen ze zich erg prettig bij deze tempretuur,,ze zijn net zo aanhankelijk en lief als alle caven,want het !!!!zijn caven hihi,alleen ze missen hun vacht ,wel weer een voordeel dat je een schimmelplekje gelijk kan behandelen,want dat zie je natuurlijk gelijk ,ik heb echt nog nooit bijtwonden gezien op mijn skinny,s,soms verwonden ze zich met hun nageltje,maar ja een harige caaf ook,maar kijk maar is naar die prachtige warme ogen,dan gun je ze toch geen kwaad,en ze kunnen je echt aanbeden mee naar je kijken, hier mijn skinnypaglink,zijn toch prachtig,en niks iel of klein,ja de baby,s hihi
http://members.lycos.nl/gmoonen1/photoalbum.html
gr gonny
Hoi Monique+de rest
Het wordt hier gewoon niet gesnapt omdat men in mijn beleving nooit zo dom kan zijn het niet te kunnen snappen maar vooral willen snappen dus!!!
Hiervan is geen sprake als ik al die berichten zo lees.
ik ben slechts een schreeeuwende in een woestijn van fokkers/liefhebbers die massaal voor de naakt caaf vallen lijkt het wel.
Men doet maar zou ik zeggen, zolang er net zoals jij ook doet en de rest hier men denkt aan kruikjes ed ipv de ernst van deze fok in te zien, sta ik met mijn rug tegen de muur.
Het gaat niet om smaak dit keer, wel of niet ervoor vallen, de Lunk is iets heel anders bv dat is een ras waarvoor je wel of niet valt.
Met andere rassen van honden bv denkt men ook vooral in oplossingen ipv anders en gezonder gaan fokken!!!
Neem de Bulldog die alleen per keizerssnee kan bevallen, last heeft van zn anaalkleiren, ademhaling, huid, scheten laten bijna permanent maar ach daar zijn wierook stokjes voor per slot ect ect.
Denk vooral in oplossingen, dan hoef je problemen nooit meer te voorkomen toch???
gr D#S
Je vergelijkt de skinny met allerlei kwalen die de bull terrier zou hebben. Kun je mij vertellen van welke kwaal een skinny last heeft? Je kunt daarmee toch niet bedoelen dat hij geen vacht heeft, want dat is geen kwaal. Jij zet in de winter thuis ook de kachel aan voor jezelf en trekt ook een jas aan als je naar buiten gaat. Dat is geen gezondheidskwaal.
Je hebt het bij de bull terrier over gezondheidsklachten, dus ik zou graag van je horen welke gezondsheidsklachten er voor komen bij de skinny. Ik weet er nl. niet 1, dus ik ben ontzettend nieuwsgierig welke klachten iemand die zelf geen skinny heeft en er totaal niets van weet dan wel kan noemen.
Hmmmm, ik heb weer een makkelijke naam….
Je hebt het over geld verdienen en problemen.
Ik lees nergens wat het “probleem” is.
Kom eens met een GOED argument waar we over na kunnen denken. Ik laat me verrassen.
Het enige probleem dat ik tot nu toe gelezen heb is dat hij geen bijna haar heeft. Ik heb bij Gonny ook nog een paar leuke oplossingen gelezen waar ik niet opgekomen ben….Dit was alleen nodig als de stroom uit viel weet je nog. Daar verwezen we naar. Bij gewone kamer temp. zijn ze prima in orde.
Geld verdienen aan dit ras….er zullen er ongetwijveld een paar tussen zitten. Zo lang ze maar goed voor hun dieren zorgen en alles voor ze doen wat ze moeten doen. Mijn hobby heeft mij tot nu toe alleen maar geld gekost. Het geld dat ik voor mijn dieren krijg, gaat net zo hard weer naar mijn dieren toe. Het blijven verbeteren van mijn stal, hun eten, hokken schoonmaken en al hun lekkers en dan heb ik het nog niet over de de DA kosten gehad die weer aan mij verdiend. Tja, als je goed voor je dieren bent mag je er best iets van over houden alsssss je de kans krijgt…… Waarom mag een hond wel 1695 euro kosten…zo een klein ding dat in je broekspijp hangt als je voorbij loopt. Die zie ik in de winter ook met een kledingstukje voorbij gaan.
Maar eehhhh ook bouvier's laten winden, daar hoef je geen Bulldog voor te zijn. Mijn Bouvier die pas overleden is, had ook last van een huidprobleem, zijn hart, zijn anaal klieren en entropion waar ik hem in Utrecht voor heb laten opereren….
Hij was gelukkig hier en wij waren gelukkig met hem.
Als je echt alles goed wilt doen Ine, kan je beter stoppen met fokken. In elk nestje wat je fokt, hoe goed je het ook doet, kan er iets mis gaan. De vraag is dan meer: Hoe verantwoord gaat de baas hier mee om? Roepen in een woestijn heeft geen zin….je moet met argumenten komen, dan wordt je gehoord.
Maar even een vraag > Wat doe jij als het regent? Laat je je dieren dan buiten in de koude regen of haal je ze naar binnen? Hier zoek je toch ook naar een oplossing voor je dieren of maakt het je niet uit als ze longontsteking krijgen…In dit laatste zie ik jou absoluut niet voor aan. Wat is dit nu anders dan met de Skinny?
Groetjes Monique
Hoi hoi Monique, Saskia en alle andere zog “Skinnyfans”
Tja hier valt idd niet tegen op te boksen!
Weet je wat jullie hebben gelijk!!!!
Wij hadden vroeger ook per slot veel meer haar toch??? De afstamming van de aap als voorbeeld.
Ik vind het super dat jullie de natuur een handje helpen door vachten vast van de dieren af te kweken voor dit vanzelf gaat plaats vinden bij ALLE dieren!
Eerst zag ik het nog als een geintje al die cavia slaapzakjes, kleertjes ed maar jullie vinden dit dus echt normaal tegenwoordig???
Ik hoef niet steeds te vermelden omdat jullie klaarblijkelijk toch minder goed lezen als je pontifikaal aangeeft in de kop hier ergens boven!!!
Als ik al meerdere keren aangeef dat voor mij een vacht eraf kweken zielig en onaangenaam is voor het dier in bepaalde situaties zo wie zo dan gaat het idd niet om NOG meer kwalen bij de NAAKTCAAF!!!
Ik wilde enkel duidelijk maken hoe dom veel fokkers zijn vooral juist bij de honden maken ze er een potje van en ja idd Monique gaat daar veeeeeeel meer geld nog in om!!!
Ik wilde duidelijk maken door de BULLDOG en zeker niet de meestal wel gezonde BULLTERIER als voorbeeld te nemen hoe mensen een ras omtoveren in een karikatuur!
De Bulldog WAS een BOXER (leerde mij de geschiedenis)!!! Steeds kleiner moest ie worden totdat ie over al last van begon te krijgen en de mens nog steeds niet wijzer werd.
Nogmaals GEEN vacht hebben vind ik een handicap voor een dier!!!!
En daar komen wij NOOIT uit!!!!
Prettige avond verder,
D#S
ik heb niets tegen goede fokkers, die op een zo verantwoord mogelijke wijze fokken met dieren die een erfelijk gezien latale (dodelijke) factor hebben. De dieren hebben wel een heel klein beetje haar waardoor het net niet fataal is.
Deze skinny's of baldwins zullen een uitkomst zijn voor mensen met allergien, maar laten we nu gewoon eens eerlijk zijn, EEN CAVIA HOORT HAAR TE HEBBEN!!!
Alle zoogdieren hebben haar, of het nu veel of weinig is, elk zoogdier is ervan voorzien. Om de huid (het grootste orgaan) te beschermen,om het dier warm te houden.
Niet voor niets dat het omstreden is.
Maar als jullie skinny en baldwin fokkers het nu net zo goed gaan doen als de naakthondenfokkers, die toch een relatief gezonde rassen hebben gefokt, dan zal de discussie over deze caafjes vast verminderen of zelfs stoppen.
hoi hoi
ik ben van menig dat er inerdaad wat verbeterd kan worden aan de skinny dat is met name bij somige lijne de oorstand en de grote van de dieren
ik heb vandaag eindelijk mijn skinnynest gekregen van onze bets zij heeft me een gezonde 6 ling gegeven
4 zeugjes en 2 beertjes allemaal naakt en allemaal met een net geboortegewicht
125gr
98gr
102gr
107gr
90gr
80gr
dat voor een 6 ling netjes toch en alle jongen hebben mooie hangoortjes en geen vouwoortjes of andere afwijkingen ze zijn gewoon netjes en goed van gewicht voor een 6 ling moeder weegt na de geboorte 1100gr dus een gezond nestje zou ik zeggen
ik zie geen verschil met mijn andere nestjes buiten de haren om hoor
de ukken liggen nu tevreden naast mamma te slapen heel zoet :D:D
groetjes jacqueline
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?