zelf dieren in laten slapen??

• nnatasja

Esther , Dood gaan we allemaal maar de manier waarop zit toch wel heel veel verschil in , ik heb nog nooit iemand horen zeggen te hopen om te komen door een gevalletje van zinloos geweld ..

Beetje te gemakkelijk gedacht vind ik persoonlijk en ik vind het ook wel erg dubbel van jou uit om te zeggen want als ik me niet vergis is een tijdje geleden toch door jou gezegt dat je de dieren die je echt lief hebt niet laat dekken ivm de onnodige risico's die zij dan lopen en dus enkel fokt met de dieren die je iets minder lief zijn ..? dood is dood dan toch ?

• esther

Jij maakt er je eigen verhaal van,maar dat deed je eerder ook vaak.De tijd dat je bij knoevel zat wist ook jij alles beter.

Jij kunt hier eigenlijk niet echt over mee praten.2 of 3 diertjes.Is heel wat anders.

Jij denk zo …ik zo.

Ja een knuffel laat ik nooit dekken,want voor hetzelfde geval gaat ze dood tijdens de zwangerschap.Nee daar loop ik geen onodige risico's mee.Blaas het niet op,want ik ben echt niet de enigste die zo denk Natasja.;)

Ik ben blij dat mijn pa zo mijn dieren kan helpen,en of jij het daar wel of niet mee eens bent .Intresseerd me niks.En wat is het veschil aan doodgaan bij de da,of geholpen thuis.Niks beiden zijn dood an het eind.Mischien is het hier wel veel sneller.(weet ik wel zeker)

Wij hebben zo vaak een meningsverschil,ik laat het hier bij.

• basjeeeee

esther schreef:

>

> Jij maakt er je eigen verhaal van,maar dat deed je eerder ook

> vaak.De tijd dat je bij knoevel zat wist ook jij alles beter.

> Jij kunt hier eigenlijk niet echt over mee praten.2 of 3

> diertjes.Is heel wat anders.

En fokkers hier maar blaten dat ze ook liefhebbers zijn. Heb het idee dat jij juist hier een verschil neerzet. Of hoe bedoel je het verschil dan met niet kunnen meepraten?

> Jij denk zo …ik zo.

> Ja een knuffel laat ik nooit dekken,want voor hetzelfde geval

> gaat ze dood tijdens de zwangerschap.Nee daar loop ik geen

> onodige risico's mee.Blaas het niet op,want ik ben echt niet

> de enigste die zo denk Natasja.;)

> Ik ben blij dat mijn pa zo mijn dieren kan helpen,en of jij

> het daar wel of niet mee eens bent .Intresseerd me niks.En

> wat is het veschil aan doodgaan bij de da,of geholpen

> thuis.Niks beiden zijn dood an het eind.Mischien is het hier

> wel veel sneller.(weet ik wel zeker)

> Wij hebben zo vaak een meningsverschil,ik laat het hier bij.

Das makkelijk, zouden we dan ook eens op mensen moeten toepassen voor het besluit wel of niet behandelen ed. Dood is dood, lekker simpel :)

• Witches at work

Hoi Basje en de rest……………

Dood is gewoon dood ja helaas wel, ook ik kan het niet mooier maken,'al zou ike het erg graag romantiseren sorry………………..

Ik ben het met Eshter eens, en weet dat erg veel fokkers de schijn ophouden en keurig zeggen naar de DA te gaan maar wie me persoonlijk meermaals verteld hebben het ook zo te doen, dus hoezo hypocriet???

Wat ik niet deel met Esther is alleen dieren in ze te zetten voor de fok die je minder dierbaar zijn, fokken is risico nemen, en als het mis gaat is het ook voor een zog “secreet” van zeug niet grappig om eraan te bezwijken of iets over te houden wat je niet wil.

Ik ben ook erg boos geweest op esther dat Barbie van Jacq zo werd neergezet hier destijds.

Zij is aan een virus dood gegaan ipv de laatste dracht helaas.

Er gingen toen meerdere caafs ook beren volgens mij, dat weet ik niet zo precies daar het mijn dieren niet waren.

De (negatieve) toon wordt sneller gezet, als dat de echte waarheid kan bijsloffen blijkt steeds weer…………………

de groeten,

D#S

• basjeeeee

Leuke reaktie, maar zie geen verband met de vraag die ik stelde aan Esther ;)

• Witches at work

basjeeeee schreef:

>

> Leuke reaktie, maar zie geen verband met de vraag die ik

> stelde aan Esther ;)

Hoi Basje

Tja klopt, het was idd geen regelrecht antwoord op de vraag die je aan Esther stelde maar meer op wat ook de rest hierboven heeft geschreven.

Samengevat dus.

Mijn mening over mensen is gelijk aan die van jou tenzij die van jou cynisch is bedoelt.

Ik vind namelijk ook niet dat men altijd maar voor alles behandeld moet worden.

En ook voor de mens de dood erg opluchtend zijn kan.

Echter vond het een beetje een schreeuw in de woestijn van je, omdat na die reaktie van Esther hier neer te zetten snap je???

Je probeerde haar nu uit de tent te lokken, en voor mij hoefde dat dus niet.

gr. D#S

• nnatasja

“Wij hebben zo vaak een meningsverschil,ik laat het hier bij.”

Klopt inderdaad , jouw manier is de mijne vaak niet.

Dat ik er niet over mee kan praten ivm 2 of 3 diertjes is natuurlijk de grootste onzin want het zijn niet enkel maar cavia's waar dierenartsen voor bestaan en behalve mijn cavia's heb ik ook andere dieren en zelfs al zou ik maar 1 enkele cavia hebben en verder geen enkel huisdier zou dat nog niet betekenen dat je daar geen mening over mag hebben.

Natuurlijk is het zo dat voor een 2tal cavia's de medische kosten lager (kunnen) zijn als voor een 20 of 100tal cavia's maar je moet ook nooit meer dieren als je draagkracht nemen in mijn opinie.. of dat er nou 2 of 200 zijn …

• Witches at work

Hoi hoi

Ja maar het een is niet automatisch gelinkt aan het ander.

Dus m.a.w. als je meer dan laten we zeggen 10 caafs hebt het niet zo hoeft te zijn dat er dat beknibbelt wordty op de medische/voer kosten ed.

Dat wordt hier helaas iets te vaak gesuggereerd, omdat er wel wat fokkers zijn waarbij deze vlieger WEL op gaat helaas.

Dat je “anders” met de dieren omgaat wanneer je er meer hebt lijkt me vrij logisch.

Echter als ik bij mezelf kijk hebben de meeste caafs het hier leuker dan toen ik zo'n klein knuffel groepje had vroeger. Die zaten hier permanent opgehokt, en ook met die dieren ben ik nooit zo'n DA renner/paniek zaaier geweest.

gr. D#S

• nnatasja

Heej Heks ,

Het 1 is inderdaad niet gelinkt aan het ander want mensen met maar 1 of 2 cavia's willen ook niet altijd hoge medische kosten betalen en daar is naar mijn mening ook niets mis mee MITS mensen dieren niet laten lijden… Ik heb er altijd vrede mee wanneer iemand tot euthanasie besluit ivm te hoge medische kosten , het belangrijkste is gewoon dat een dier een dierwaardig bestaan heeft en .. naar mijn mening ook een waardige dood krijgt .

Een klap in de nek , tegen een muur aan gooien , in een emmer water of een afgesloten blik met ether of andere rotzooi is in mijn ogen geen waardig afscheid te noemen .

In een heel accute situatie kan ik er nog iets van begrip voor opbrengen .. maar de situaties zijn maar zelden zo accuut te noemen dat er niet gekozen hoeft te worden voor een een waardige euthanasie bij de dierenarts , ik blijf erbij dat de grootste reden vaak het beknibbelen van geld is ..

Zoals Esther al aangeeft …“tis gewoon zonde van je centen meissie..”

In mijn ogen is een waardige euthanasie meer waard als de euro's die worden uitgegeven voor bedrukte bodywarmers , de benzine kosten om dieren op te halen , de idioot hoge aanschafkosten van sommige dieren , de inschijfkosten voor shows en de entree's die betaald worden om aan keuringen mee te doen ..

maar vaak zie je bij mensen dat daar kosten nog moeite worden bespaard maar zodra het gaat om een dierenarts bezoek is iedere euro er al snel 1 te veel ..

• is bekend

Of je moet meer dan een uur wachten voor het dier ingeslapen kan worden. Niet iedereen woont in de randstad etc. Als wij 's avonds of in het weekend een dierenarts nodig hebben, kan dat betekenen dat wij een half uur moeten rijden en dat je ook nog eens niet altijd meteen terecht kan…….en als ik alleen ben, heb ik geen auto tot mijn beschikking en kan moeilijk mijn kind midden in de nacht op de fiets zetten.

Dan heb ik liever dat Marc of mijn schoonvader (en als het echt moet ikzelf) er snel een eind aan maakt.

En over het geld? Als je dan leest dat iemand een konijn in het weekend moest laten inslapen en dat dat meer dan 100 Euro (!!!!!) heeft gekost, vindt ik het niet gek dat je het dan zelf doet (mits je dat kan, ik kan het niet; ik laat het dan doen door iemand die het wel kan, mijn schoonvader slacht genoeg konijnen om te weten hoe het moet).

De ene keer gaat wij dus ‘netjes’ naar de dierenarts toe, omdat er nog de tijd voor is. Maar ik heb Marc ook wel eens gevraagd om in te grijpen, omdat een dier onnodig lag te lijden. En ja, ik ben genoeg medisch onderricht om dat te zien.

Gelukkig overlijden de meeste dieren hier gewoon vanzelf en is ingrijpen vaker niet dan wel nodig.

Ik heb zelf trouwens wel een keer een jong dier geholpen (met een harde klap, er was niet veel voor nodig). Het diertje was al helemaal van de wereld, maar wilde maar niet doodgaan. Ik kon het niet langer aanzien, ik geloof niet dat hij er veel van gemerkt heeft (als ik op de fiets naar de dierenarts was gereden, daar een tijdje had moeten zitten wachten en dan fijn zo'n spuit naar binnen had laten werken, had hij daar meer van gemerkt……).