zelf dieren in laten slapen??

• Susan

Was het dierenprikbord niet genoeg? Heb je trouwens cavia's?

• esther

:)mijn da doet ook aan deze tips.

Laten we gewoon eerlijk zijn,die kosten van zo'n da liegen er ook niet om.En als je het zelf snel en pijnloos kunt…….Maar kun je het niet dan ligt het anders.

Ik ga er altijd van uit …wat is het beste en snelste in dat geval.

groetjes esther

• Cavia Opvang 't Kuufke

Ik vindt dit soort dierenartsen dus echt niet kunnen.

Sorry dat ik het zeg.

Tuurlijk is een dierenarts in het weekend duurder. So what…dat heb ik er voor over als een dier hulp nodig heeft.

Om zoiets zelf te gaan doen kan ook leiden tot groter lijden als men het niet goed doet doordat men b.v. twijfelt of niet durft.

• renate

ik zou er ook geen moeite mee hebben om extra te betalen omdat het weekenddienst is, maar er zijn nu eenmaal dierenartsen die vinden dat hun weekenddienst alleen voor spoedgevallen is, en daar hoort het inslapen van een cavia dan niet bij.

En wat is dan menselijker/dierwaardiger als je op dat moment iets bij de hand zou hebben om het dier uit zijn lijden te verlossen. (al dan niet verboden) Ik kan mij het dilemma wel voorstellen van betreffende persoon.

Gelukkig is mijn DA wel te bereiken. En kan ik haar altijd bellen.

Ze heeft zelfs al eens een keizersnede 's avonds laat uitgevoerd bij een cavia van mij anders had mams de bevalling niet overleefd.

De DA belde mij zelfs de ochtend erna op om te vragen hoe het met mams en het enige overgebleven kindje ging.

groetjes renate.

• basjeeeee

Nou ik betaal dan weliswaar meer voor de diensten van mij D.A. dan hier hier wel eens hoor op de pb's, maar ben toch blij dat mij da de zaakjes wel op orde heeft. Bah.

• esther

Wat vindt jij bah….dat men zelf wel eens een dier uit zijn lijden verlost.

Vindt dat echt niet erg.als het maar in 1 keer goed gebeurd.

Want anders vind ik het een schande.

Zelf zou ik het nooit kunnen zie topic eend.

goetjes esther

• Witches at work

Hoi hoi Renate

Tja leuk topicje van je, tevens zeer leerzaam tenminste, als hier wat fokkers hun ervaringen delen dan~!~!

Eentje heeft hier het lef gehad “Esther” en die wordt al niet al te symphatiek ontvangen merk ik en wordt nu al BAH geroepen hier door onze mede prikkers.

Wat ik weet is dat van de 10 fokkers er ongeveer 8 a 9 hun dieren een handje zelf helpen met het evt beindigen van leven.

Reden van deze beindiging is veelal een uitzichtsloze situatie en onnodig rekken van leven, dat naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal worden wat waardig genoemd kan worden.

Ook minder in mijn beleving legitieme redenen worden gedaan bv minder mooie/verkoop kansrijke dieren hun leven beindigen.

Hier ga ik verder niet op in, word me niet in dank afgenomen namelijk.

Dierenartsen laten dieren niet inslapen als JIJ het wil, HUN bepalen voor jou of je daarvoor IN of UIT bent!!!

Fokkers hebben vaak meer zicht op caviazaken dan veel dierenartsen weet ik.

Daarom werkt het vaak niet om het alleen bij de DA neer te leggen weet ik uit eigen ervaring.

Alhoewel fokkers de kennis van medicatie vaak missen.

Er zijn humane manieren dieren hun leven te beindigen, echter ik geloof niet dat het prikbord dit aankan.

Mij laat de mens (ook in andere zaken) laatste tijd zien dat mensen erg bekrompen denken, en minder ruim denkend zijn dan in de jaren 70 of zo.

Dus nee ook mijn ervaringen deel ik hier niet openbaar, bel me maar zou ik zeggen.

Niet eens via de mail krijg je van mij de info, zeker niet als het ook nog eens strafbaar is???

Het enige wat ik wel kwijt wil is dat ik weet dat ik walg van hoe sommige fokkers het doen. Niet waardig in mijn optiek, maar ik denk nogmaals dat het prikbord deze discussie niet aankan!!!

Prettige avond verder

gr. D#S

• esther

Ja Ine,ik durf het rustig toe te geven.En wat is daar bah aan.;)

Dieren mishandeling dat is bah.

Gelukkig heb ik een pa die het snel en pijnloos kan.

Vroeger deed men het ook zelf vandaar denk ik dat pa het kan.

Zijn vader had weer slacht konijnen..ect..dus hij heeft het vaak genoeg gezien.Maar ook hij vindt het naar om te doen,maar doet het uiteindelijk toch voorr het diertje en voor mij.

Natuurlijk vind ik het verschrikkelijk als het besluit genomen is.Maar na de tijd ben ik opgelucht voor het diertje.

Ben net als jouw van mening dat meer het zo doen.Maar het niet willen vertellen hier.

Groetjes esther

• Evelien

Hoi,

Wat is het verschil en uiteindelijk resultaat of de da het doet of jijzelf (op een humane manier). Het verschil heb ik meegemaakt in het weekend is 90 euro en het resultaat hetzelfde.

Hier is het ook 2 keer gebeurd dat we een handje hebben geholpen. Dit is gebeurd in hopeloze situaties bijv. 1 had een hersenbloeding gehad, scheef kopje, continue op de zij vallen en binnen een week 500 gram afvallen. Ze kon nog amper adem halen.

In het verleden heb ik al een paar keer meegemaakt bij de dierenarts dat zij blijven rekken, medicatie geven en binnen 2 dagen is de cavia overleden. Dit bij 2 verschillende da. Wat is nu humaan en wie is hier nu een dierenvriend?

Evelien

• renate

ook ik ben op de hoogte van fokkers die hun dieren “verzuipen” omdat ze niet als modelcaaf geboren worden.

maar daar gaat het mij in deze topic ook niet om.

Ik had eerlijk gezegd ook niet echt reacties verwacht omdat men in deze liever zwijgt dan vertelt hoe men het doet. Maar vragen staat vrij en antwoorden ook.

Het is blijkbaar dus toch nog een taboe. Maar ik ben er van overtuigd dat er fokkers moeten zijn die het wel zelf doen en dan wel om de goede reden namelijk het dier uit zijn lijden verlossen.

Of het nu verboden is of niet, ik kan mij zo voorstellen dat je niet langer de lijdensweg van het dier wil aanzien.

Ik had betrefende persoon graag geholpen en/of doorverwezen naar fokkers die het wel doen zodat zij eventueel in de toekomst daar gebruik van had kunnen (of willen) maken als het nodig was geweest.

groetjes renate.