zelf dieren in laten slapen??

• Witches at work

nnatasja schreef:

>

> Heej Heks ,

>

> Het 1 is inderdaad niet gelinkt aan het ander want mensen met

> maar 1 of 2 cavia's willen ook niet altijd hoge medische

> kosten betalen en daar is naar mijn mening ook niets mis mee

> MITS mensen dieren niet laten lijden… Ik heb er altijd

> vrede mee wanneer iemand tot euthanasie besluit ivm te hoge

> medische kosten , het belangrijkste is gewoon dat een dier

> een dierwaardig bestaan heeft en .. naar mijn mening ook een

> waardige dood krijgt .

>

> Een klap in de nek , tegen een muur aan gooien , in een emmer

> water of een afgesloten blik met ether of andere rotzooi is

> in mijn ogen geen waardig afscheid te noemen .

>>>D#S Dus wel bij de DA en evt 2 a 3 keer terug komen voor het zelfde euvel dat uiteiendelijk toch gewoon kiehard DOOD betekend maar dan met injectie, want dat kost lekker geld en dus prettig voor het dier???

Nogmaals per geval moet je beslissen, ook heb heb geen gestandariseerd program voor mijn caafs.

"Sommige laat ik na hun dood opsturen voor nader onderzoek, daar heb je soms wat aan.

> In een heel accute situatie kan ik er nog iets van begrip

> voor opbrengen .. maar de situaties zijn maar zelden zo

> accuut te noemen dat er niet gekozen hoeft te worden voor een

> een waardige euthanasie bij de dierenarts , ik blijf erbij

> dat de grootste reden vaak het beknibbelen van geld is ..

>

> Zoals Esther al aangeeft …"tis gewoon zonde van je centen

> meissie.."

>

> In mijn ogen is een waardige euthanasie meer waard als de

> euro's die worden uitgegeven voor bedrukte bodywarmers , de

> benzine kosten om dieren op te halen , de idioot hoge

> aanschafkosten van sommige dieren , de inschijfkosten voor

> shows en de entree's die betaald worden om aan keuringen mee

> te doen ..

> maar vaak zie je bij mensen dat daar kosten nog moeite worden

> bespaard maar zodra het gaat om een dierenarts bezoek is

> iedere euro er al snel 1 te veel ..

>>>D#S Tja dat mag jij denken~!~

Je scheert de hele boel over EEN kam das duidelijk, met of zonder bodywarmer met stalnaam erop ha ha~!~!

Ik zaql eens gaan kijken of ik ergens iets leuks kan laten bedrukken voor munne stal. Wilde ik al eerder, echter nu blijkt dat je ook dan weer onder een bepaalde catagorie fokkers hoort.

De fokker die van uiterlijk vertoon houdt, maar te pinnig is voor een bezoekje aan de DA.

Ik wens je een leuke dag verder.

gr. D#S

• Chrisd.

Nancy heeft wel gelijk met het melden van:hoe men hier een dier zelf in laat slapen,dat met die Ether.

Want er zijn wel degelijk mensendie het lezen en zo ineens hun die kwijt zijn.Zulk soort mensen hebben ik zelf eens op andere priks tegen gekomen,waarvan ik weet dat ze in staad zijn om zo hun dieren op te ruimen als het uitkomt.

Dus ik vind het nogaal riscant om inslaapmethodes op een prik te zetten.

Tuurlijk is zo'n disscussie zeer leerzaam,maar ik zou toch overwegen(rekening haudend met het fijt,dat er dus gestoorde mensen meelezen)om inslaap methodes via een pm naar dezbetreffend persoon te stuuren,die er oprecht nodig heeft en GEEN misbruik van maakt.

Liefs Chrisd.

Ps.Pc was kapot,kon niet zo snel een nieuwe aan schaffen van daar ook late rea,ben met oma98 bezig.ook erg druk op het moment.Maar kon het niet laten om op deze topic te reaen.

• Chrisd.

schreef Nancy schreef:

>

> ….fijn dat jij het nog even verder uitlegt…

> Ik mag hopen dat er geen mis/ge bruik van gemaakt gaat worden

> door mensen die van hun (gezonde) cavia afwillen.

Nou Nancy,dat word natuurlijk niet alleen met Caafs misbruikt,erzijn mensen,die andere knaagertjes hebben,en die mensen zie ik er gerust voor aan,dat ze die even zo omzeep helpen en dan doodleuk schrijfen,dat ze een nieuw thuis hebben gevonden.Zo een patalogisch leugenaar heb ik mee gemaakt bah wil er niet aan denken,dat die het in z'n hooft haald om dat te doen.Maar men weet maar nooit,want die gene heeft Borderliner en weet soms drommels goed wat men leest en daar na doet.

Maar de veantwoordheden weten ze ook mooi te omzeilen.Dus Mensen….Let wat je schrijft.En Ine wou het eerst zowizo niet hier plaatsen,maar als er al een over spreekt is het al teveel en weeten de verkeerde het te vinden.

deze lui zouden ook…………………………….mag niet verder schrijfen anders word ik gelincht hiero.

Liefs Chrisd.

• Witches at work

Hoi Chris

Nou gelincht???

Ach ik weet ook meer dan ik hier schrijf hoor, en idd fokkers die hun dieren dood wanen, verkocht zijn ect maar waar in realtitie iets heel anders mee aan de gang is.

Ik blijf dat soort lui eng vinden, en vind het heel prettig als hun hun praktijken lam leggen uiteindelijk.

gr. D#S

• natasja

“Je scheert de hele boel over EEN kam das duidelijk,”

In tegendeel .. ik vind het alleen niet nodig om bij algemene uitspraken contineu te vermelden dat er altijd uitzonderingen zijn … naar mijn idee snappen mensen dat zelf ook wel , daarbij staat er ook nergens vermeld dat het ALTIJD zo is of zo gaat

Ik vind het een beetje onzin om er dan specifiek bij te vermelden dat het niet bij iedereen zo gaat .. maar blijkbaar was die toevoeging dus wel nodig …

• Witches at work

Hoi Natasja

Tja jammer jou negatieve houding t.a.v. fokkers met bodywarmers die in jou optiek

te pinnig zijn voor een Da bezoek.

En ehhhhhhhhhhhh nee, het gemiddelde niveau hier op de prik snapt niks vanzelf, dat merk je zelf vast toch ook wel hier regelmatig.

Zelfs als men overduidelijk is, worden zaken hier vaak nog veranderd en in het negatieve verdraaid ect ect.

Maar ook wij gaan hier niet uitkomen, maar dat hoeft ook niet he?

gr. D#S

• natasja

Heks .. het was louter een voorbeeld , er staat niet dat het altijd zo is ..

maar het is toch wel vaak zo dat er gemakkelijker geld aan de randverschijnselen van het dierenhouden word uitgegeven ipv aan de echte behoeftes zoals een dierenartsbezoek bijv. Ik vind het prima als mensen geld uitgeven aan randverschijnselen maar bespaar dan ook geen kosten of moeite in het geval van de zorg ..

en de bodywarmer was slechts een voorbeeld , net zoals ..

Andijvie 5 euro per kilo ?!? te duur ! Ohhh wat een schattig caviabeeldje , kost maar 7 euro !

Bodywarmer met tekst erop slechts 35 euro , leuk ! , euthanisatie 35 euro , duur zeg !

• jacquelinesbeestenspul

hoi natasja

ik kan de laatste reactie nu heel goed begrijpen :) duidelijk

ik haal ook andijvie nu terwijl het schrikbarend duur is maar goed de diertjes willen niet iedere dag hetzelfde in mijn ogen en smullen lekker van de dure groentes hier haahaaha heb gisteren weer witlof gekocht a 2 euro per kg en dan heb ik 4 a 5 kg nodig ik kijk nooit naar gewichten maar ik tel uit hoeveel witlof ik nodig heb per hok en dier :D en ze smullen er lekker van.

wortel is vaak een goedkoop alternatief en mijn dieren vinden de wortels niet eens lekker heb ik ze verwend ????? hahahaha volgens de heks wel :)

ik hoef ze echt niet iedere dag wortels te geven ze eten het gewoon niet op blehhhh hahahaha

ik heb ook geen bodywarmer maar een leuke sticker op mijn auto en mijn man is alergisch voor caviaprularia hahahahaaha nee ik heb ook geen beeldje maar wel heel veel medicijnen en groente voor mijn dieren.

heel veel fokkers denken ook dat ik niks betaal of bijna niks aan mijn DA maar dat is minder waar ik hoef alleen nooit het concult te betalen omdat ze op visite komt en altijd dan ook gezellig mee eet en ik haal heel vaak een cadeautje voor haar omdat ik mazzel heb met kosten maar als ik haar niet had gehad als DA dan was ik echt wel naar de dierenarts gegaan in somige situaties

ik haal niet overal de dierenarts bij omdat het soms geen zin heeft maar dat heeft meer met ervaring te maken dan met geen geld willen uitgeven

groetjes jacqueline

• Witches at work

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi natasja

>

> ik kan de laatste reactie nu heel goed begrijpen :) duidelijk

>

> ik haal ook andijvie nu terwijl het schrikbarend duur is maar

> goed de diertjes willen niet iedere dag hetzelfde in mijn

> ogen en smullen lekker van de dure groentes hier haahaaha heb

> gisteren weer witlof gekocht a 2 euro per kg en dan heb ik 4

> a 5 kg nodig ik kijk nooit naar gewichten maar ik tel uit

> hoeveel witlof ik nodig heb per hok en dier :D en ze smullen

> er lekker van.

>

> wortel is vaak een goedkoop alternatief en mijn dieren vinden

> de wortels niet eens lekker heb ik ze verwend ????? hahahaha

> volgens de heks wel :)

> ik hoef ze echt niet iedere dag wortels te geven ze eten het

> gewoon niet op blehhhh hahahaha

>>>D#S Ja STRONT VERWENT zeg maar gerust~!~

Hier zijn ze echt wel blij met wat ze krijgen ha ha, en zitten nooit zonder voer zeker weten, en ik verspil elke dag erg veel water, echt liters omdat ik dat zo bealngrijk vind. Het doorspoelen zeg maar, doe ik zelf ook ha ha~!~

Echter voor mij is het een kick aan groente en ander te komen dat EN goed En ook nog leuk in prijs is zeg maar.

Al velen jaren volg ik op allerlei gebied; eten-kleding-cosmetica/huidverzorging-aparaten ect ect de kwaliteit en prijsverhoudingen.

En uit mijn eigen onderzoek staat voor mij als een paal boven water dat je soms kwaliteit met geld koopt maar heel vaak ook weer niet.

Ik krijg ook regelamtig wat van ons pap de hobby boer, onbespoten appels in de zomer, groente, stro. En hij neemt zelfs een deel van mijn cavia mest mee voor zijn grond te bemesten.

Dus nee ik ren niet “zomaar” ff door de supermarkt en pleur maar wat in mijn kar voor mezelf niet, mn kids niet en ook voor ijn dieren niet.

Wij leven redelijk gezond en bewust, en das vaak niet super goedkoop, maar peper duur hoeft ook niet.

>

> ik heb ook geen bodywarmer maar een leuke sticker op mijn

> auto en mijn man is alergisch voor caviaprularia hahahahaaha

> nee ik heb ook geen beeldje maar wel heel veel medicijnen en

> groente voor mijn dieren.

>>>D#S Ha ha ik wil wel een leuke trui of zo met logo ha ha is toch stoer!!!

Ik vind het heel leuk om te zien welke stal men vertegenwoordigd niks mis mee.

>

> heel veel fokkers denken ook dat ik niks betaal of bijna niks

> aan mijn DA maar dat is minder waar ik hoef alleen nooit het

> concult te betalen omdat ze op visite komt en altijd dan ook

> gezellig mee eet en ik haal heel vaak een cadeautje voor haar

> omdat ik mazzel heb met kosten maar als ik haar niet had

> gehad als DA dan was ik echt wel naar de dierenarts gegaan in

> somige situaties

> ik haal niet overal de dierenarts bij omdat het soms geen zin

> heeft maar dat heeft meer met ervaring te maken dan met geen

> geld willen uitgeven

>>>D#S Als het je lukt om je dieren goed te houden zonder veel geld uit te geven aan de DA is het geweldig toch!!!

En moeten er echt kosten gemaakt worden, die ook daadwerkelijk wat toevoegen tuurlijk laat je je dieren dan niet verekken.

Weet je ik heb hier zoveel caafs zitten, dat wanneer morgen de oorlog uit breekt of zo, en ik niks ervan meer verkoop van mijn caafs, ik kan aanhouden wat ik heb zitten.

Dus ik heb hier nooit teveel zeugen oeps ineens per ongeluk zwanger zoals ik vaak bij nogal wat fokkers zie.

Het wordt hier zo goed mogelijk gepland, en zeugen worden zo min mogelijk belast met zwangerschappen achter elkaar.

Verder moeten ze niet in een of ander muf donker hokje zitten, maar lekker buiten in de frisse lucht, en dag/zonlicht.

De meesten hier weten wat het is om eens door de regen te banjeren en een windje te voelen op hun vacht.

En het geeft de caafs veelal veel voordelen voor hun sociale en lichamelijke wel bevinden zo te mogen zitten.

Kijk wat ik nu wil aangeven, is ieder doet het op zijn manier en meestal niet eens zo slecht.

gr. de heks

>

> groetjes jacqueline

• Chris D.

Natasja Schreef:

en de bodywarmer was slechts een voorbeeld , net zoals ..

Andijvie 5 euro per kilo ?!? te duur ! Ohhh wat een schattig caviabeeldje , kost maar 7 euro !

Bodywarmer met tekst erop slechts 35 euro , leuk ! , euthanisatie 35 euro , duur zeg !

Inderdaad Natas,als er Da-kosten komen,worden de mensen wel erg zuinig(sommige dan)

Kijk ik heb ook zo'n voorbeeld.

Had ooit een Siam-Rattie-meiske,toch stikkum mijn fafootje(maar wie heeft dat niet)

Die werd aan een Lymfklier-tumor geopereert:143.-Eurietjes(de Rat zelf koste maar 15.-eurietjes) Later bleek,dat toch ook de voorpoot-zenuw aangetast was en het pootje werd zwart.verder de Rattie gezond,Nou dus werd het pootje geamputeerd:162.-euries.Alles perfect verlopen mijn rattie was geheel genezen en schopte weer de andere meiskes als een veulen als ze aan haar eten kwamen,wat ze lekker met haar ene voorpotje vast hielt en op haar gemak oppeuselte.En ze racete door de voliere alsof ze alle 4 pootjes nog had.

Nee dat ratje was wel duur,maar dat kon me niet bommen.Als men Dieren heeft,Tenminste zo denk ik er over,dan is het niet alleen voor de fun,zo'n dier zal bij mij kosten nog moeite worden gespaart om ze een dierwaardig en mooi levendje te geven.Dan moet men niet op een cent minder kijken.Anders moet men geen dieren nemen of fokken als mern er nog niet ineens geld over heeft om een geliefd dier naar een Da te brengen om in te laten slapen.Wel blijf ik b.v.b. ook bij als ze moeten slapen.Ik neem ze namelijk weer mee naar huis en begraaf ze in mijn thuin.

Heel verhaal,maar bij mij komen EERST mijn dieren(34 Ratties, 2Corgies, en 1 antieke Zebrafinkje,zij is nu 14jaar) en dan mijn man en dan ikzelf.mijn man weet dat en heeft dat ook geacepteerd.

Liefs Chrisd.