zelf dieren in laten slapen??

• nnatasja

Nou helemaal mee eens Nancy ,

Ik vind dit onderwerp hier totaal niet thuis horen , ik ga er nml vanuit dat iedereen hier cavialiefhebbers zijn en ik vind dat je dan ook maar netjes de moeite en kosten moet nemen om tot een waardig einde te komen ipv zelf met lekker goedkope alternatieve aanklooien met als zogenaamd excuus/reden dat ze het dier zoveel stress besparen door niet naar de dierenarts af te reizen .. klinkklare onzin in mijn ogen de grootste beweegreden van het zelf doen is simpelweg het besparen van euro's , je houd al snel wat tientjes in je zak door het zelf “ even op te lossen ”

Voor wie dat wil .. prima .. ( alhoewel .. ) maar mensen GEEF HET DAN GEWOON EENS TOE DAT HET OM HET GELD GAAT !

dat scheinheilige gedoe altijd alsof het alleen maar om de dieren zou gaan .. alsof het besparen van die tientjes niet een hele grote doorslaggevende reden zou zijn …

Daarbij word er hier weer compleet uitleg gegeven over hoe het te doen .. wat alleen maar inhoud dat dat zgn goede voorbeeld vaker gevolgt zal worden … zie maar met de tegels die van viaducten gegooit worden en de groftybommen .. daar zijn ook mensen op het idee door gebracht omdat het zo nodig besproken moest worden in het openbaar.

• Cs Schnabbel

Ik vindt ook dat dit onderwerp hier absoluut niet thuis hoort.

Niet hier tenminste.

Groetjes Erika,

www.csschnabbel.nl

• Witches at work

Hoi hoi Natasja

Ja he he ik vind de smoes om naar de Da te reizen ook geen sterke eerlijk gezegd, want de meeste DA's komen desnoods bij je thuis.

Aanklooien met goedkope alternatieven is onzin ik heb bij de DA al vaak zat dieren in laten slapen zelfs muizen.

Ik wil alleen zelf bepalen als het genoeg is, omdat mijn DA vaak onnodig wil rekken.

Is sta niet in voor mijn collega fokkers die er andere normen en waarden op na houden.

De meeste reageren hier niet ivm mogelijke weerstand, dus laten we dit taboe onderwerp maar weer gauw sluiten, ook ik had mijn twijfels of het hier besproken moest worden.

gr. D#S

• MoniqueW

Hoi Inka,

Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar ik vind dat je kinderen niet wijzer moet maken dan ze al zijn. Er zijn dingen wat op latere leeftijd wel komt. Ze hebben dan wat meer levenservaring. Niet elk kind kan goed met bepaalde situaties omgaan en er kan altijd een moment komen dat het toch blijkt dat hij/zij maar beter niet op de hoogte was van die info. 1 Kind is al te veel als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik ben open tegenover mijn kinderen. Bij bepaalde vragen die mijn kinderen mijn stellen denk ik al 10 stappen naar voren voor ik antwoord geef en ik bepaal dan tot hoever ik antwoord geef.

….. Op een of ander juist kinder programma werd op TV geexpirimenteerd of je lekker high kon worden van ether. Mijn zoon (toen 16) keek toevallig ook mee en vond dat natuurlijk heel interessant.

Ether bleek totaal niet geschikt om “lekker high” van te worden was de defintie ervan uitneindelijk…..

Ik kan er naast zitten, maar ik haal hier uit op dat hij het uitgetest heeft. Zoniet hij dan wel een ander….Ik vind dit erg gevaarlijk!!! Dit is toch geen kinderprogramma…dat zou dan betekenen dat ik bij elk programma wat ze kijken daarbij moet blijven. Jou zoon was op dat moment 16, maar er kijken ook kinderen van 12 die andere infomatie nog niet opvangen of anders tot zich nemen dan die een kind van 16 wel opvangt tijdens zo een programma.

Waar je wel gelijk in hebt is dat je er gelukkig niet makkelijk aan kan komen en inderdaad maar hopen voor diegene die dat in huis hebben geen kinderen hebben die alles ook wel vinden. Er zijn genoeg kinderen die op pad gaan in huis en vinden wat ze nou niet niet mochten vinden. De meeste ongelukken gebeuren thuis….

• Saskia

Mijn dierenarts woont op nog geen 5 minuten afstand (met spoed sta ik nog eerder bij de praktijk dan de dierenarts) en bij een wat ouder dier zou ik altijd naar de dierenarts gaan. Ik vertrouw onze dierenarts volledig, en als het uitzichtloos is zullen zij het niet gaan rekken voor de kosten. Ze matsen ons al vaak genoeg, door soms geen consult te rekenen enzo, als het geldwolven waren zouden ze dat echt niet doen.

Hoe dan ook, als een van mijn geliefde dieren ziek is dan zou ik altijd naar de dierenarts gaan. Ik zou echt nooit zelf het leven van mijn cavia's kunnen beëindigen. De enige uitzondering die ik hierop zou kunnen maken is als er een cavia levend geboren wordt, maar te zwak is om te blijven leven, naar lucht snakt en gewoon stervende is. Inslapen doet bij zo'n klein dier van 1 of 2 dagen ook ongelooflijk veel pijn dat ik, als zo'n jong toch alleen maar ligt, niet beweegt en naar lucht hapt, denk dat het humaner is om het met een beetje ether in te laten slapen, snel en pijnloos. Desondanks vind ik het altijd vreselijk als een dier moet sterven en zal ik me er ook goed beroerd om voelen. Ik ben dan ook erg blij dat ik het nog nooit heb hoeven doen en hoop dat dat voorlopig zo blijft.

Maar zelf het leven van een cavia beëindigen die gewoon gezond is, maar een beer is en je hebt al beren teveel, of een dier met een vouwoor, of een dier met een verkeerde tekening…. ik ken verhalen dat mensen ze met een spijkerpistool op de kop schieten en dat vind ik echt echt echt gruwelijk. Ieder dier dat gezond is moet een kans krijgen op een liefdevol leven, zeker als het dankzij jou geboren is, dan neem je ook de verantwoordelijkheid om er een goed lief huisje voor te zoeken en dan verzuip of schiet je ze niet dood omdat je er niet vanaf komt omdat hij zo ‘lelijk’ is…….

Kortom: voor mij altijd de dierenarts, ik weet dat ik ze 100% kan vertrouwen en dat is toch het allerbelangrijkste. Geld maakt me niet uit, het gaat mij om wat voor het dier het zachtste, beste en realististe is.

• esther

Waarom niet.Het gaat tenminste over de cavia.;)

Groetjes esther

• Nancy

Ik noemde de “kunstenaar” om aan te geven dat ik het niet mijd om moeilijke onderwerpen te lezen zoals je mij adviseerde. Ik bedoelde daar niets mee naar jou toe over het zelf laten inslapen.

Ik vond het gewoon niet juist om hier de zelf-methode tot inslapen uit de doeken te doen, gewoon omdat er verkeerd mee omgegaan kan worden.

Dat is gewoon mijn mening.

Jij bent iemand die een heel uitgesproken mening heeft, dat heb ik gemerkt na een poosje hier meelezen en ik vind dat prima. Maar laat mij dan ook mijn mening hebben.

Dat is toch het eerlijke en interessante aan zo'n discussie?

Groetjes Nancy

• Nancy

….fijn dat jij het nog even verder uitlegt…

Ik mag hopen dat er geen mis/ge bruik van gemaakt gaat worden door mensen die van hun (gezonde) cavia afwillen.

• Nancy

reactie is op Swaas maar ik zie dat het een paar regels eronder geplaatst word.

Nancy schreef:

>

> ….fijn dat jij het nog even verder uitlegt…

> Ik mag hopen dat er geen mis/ge bruik van gemaakt gaat worden

> door mensen die van hun (gezonde) cavia afwillen.

• esther

Ik durf hier rustig toe te geven dat het wel scheeld.Mijn vader zegt gewoon zonde van je centen meisje.

Maar dat is bij mij niet de reden:het ene dier gaat wel naar de da de ander wegens zijn of haar omstandigheden niet.Mijn beertje had zich vorig haar aan zijn oog gestoten,4 keer mee naar de da gereden.S'middags begon hij zo te gillen…toen heb ik mijn pa geroepen.Ja ,gelukkig was het snel voorbij voor het beestje.

En uiteindelijk wat is het verschil…dood zijn ze allemaal na afloop.Hij had geen stres door een spuitje of rare omgeving,

Kan mij hier echt niet druk om maken.

gr esther